Τα παλιά μέσα στα …νέα!

Δύο μαθητές συζητούν:

Α μαθητής: Και με τα αρχαία πώς τα πας; Τα καταλαβαίνεις, σου αρέσουν;

Β μαθητής: Τρελός είσαι; Ύπαγε οπίσω μου… Για μένα είναι άλλ’ αντ΄ άλλων. Άκρα του τάφου σιωπή, σου λέω.

Κάθε φορά τα νεύρα μου βρίσκονται υπό διάλυσιν, τρικυμία εν κρανίω, παιδάκι μου. Δεν καταλαβαίνω τίποτα. Εσύ;

Α μαθητής: Βίοι παράλληλοι! Κι ο βίος μου αβίωτος στο σπίτι. Τουλάχιστον έχουμε το γνώθι σαυτόν!

Οι δυο αυτοί μαθητές (που θα μπορούσαν να είναι συμμαθητές σας) μιλώντας για τα Αρχαία Ελληνικά (μάθημα που διδάσκεστε κι εσείς) εκφράζουν με έντονο κι απόλυτο τρόπο τη δυσκολία τους με αυτό το μάθημα κι επιπλέον ότι δεν ξέρουν τίποτε από αυτό! Όμως, αν παρατηρήσουμε

καλύτερα τις φράσεις και τα λόγια που χρησιμοποιούν, καταλαβαίνουμε πως ασυνείδητα μιλούν με αρχαίες και λόγιες εκφράσεις! (Άραγε μπορείτε να τις βρείτε εσείς;)

Το παρελθόν μέσα στο …παρόν λοιπόν. Κι αυτό είναι μεγάλη αλήθεια, γιατί η γλώσσα μας είναι μία και αδιαίρετη, από αρχαιοτάτων χρόνων έως σήμερα. Μάλιστα αυτή είναι η δυναμική της, η γοητεία της κι ο πλούτος της!

Αλλά αρκετά διαβάσατε. Δουλειά τώρα. Η σελίδα πρέπει να ολοκληρωθεί με τη δική σας βοήθεια. Αφού βρείτε τις εκφράσεις μέσα από το διάλογο, ψάξτε και μεταφέρετε εδώ τη σημασία τους. Κι όπως πάντα … μην ξεχνάτε το όνομά σας.

Μια σκέψη για το “Τα παλιά μέσα στα …νέα!

  • Ύπαγε οπίσω μου= προκειμένου για αποτροπή πειρασμού
    Άκρα του τάφου σιωπή= απόλυτη σιγή
    Υπό διάλυσιν= καταρέει
    Τρικυμία εν κρανίω= σε πλήρη διανοητική σύγχυση
    Βίοι παράλληλοι=παρόμοιες ζωές
    Βίος αβίωτος= είναι έκφραση που υποδηλώνει δυσκολία στη ζωή κάποιου σε υπερβολικό βαθμό
    Το γνώθι σαυτόν=η αυτεπίγνωση, η αυτογνωσία

Τα σχόλια είναι κλειστά.

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων