Οι βιβλιοθήκες μας

Αγαπητοί μας μαθητές και αγαπητές μας μαθήτριες,

σας καλωσορίζουμε στο δικό μας χώρο, στο δικτυακό τόπο των βιβλιοθηκών του Σχολείου μας. Στόχος μας είναι απ αυτό το χώρο να μπορούμε ευκολότερα να επικοινωνούμε. Να ανταλλάσουμε απόψεις, ιδέες, φωτογραφίες, να δημιουργούμε εκθέσεις , διαγωνισμούς να δίνουμε ραντεβού με τα καινούργια βιβλία ή με τους συμμαθητές για μια παρτίδα σκάκι. Συνεχίστε την ανάγνωση του «Οι βιβλιοθήκες μας»

Τα παλιά μέσα στα …νέα!

Δύο μαθητές συζητούν:

Α μαθητής: Και με τα αρχαία πώς τα πας; Τα καταλαβαίνεις, σου αρέσουν;

Β μαθητής: Τρελός είσαι; Ύπαγε οπίσω μου… Για μένα είναι άλλ’ αντ΄ άλλων. Άκρα του τάφου σιωπή, σου λέω.

Κάθε φορά τα νεύρα μου βρίσκονται υπό διάλυσιν, τρικυμία εν κρανίω, παιδάκι μου. Δεν καταλαβαίνω τίποτα. Εσύ;

Α μαθητής: Βίοι παράλληλοι! Κι ο βίος μου αβίωτος στο σπίτι. Τουλάχιστον έχουμε το γνώθι σαυτόν!

Οι δυο αυτοί μαθητές (που θα μπορούσαν να είναι συμμαθητές σας) μιλώντας για τα Αρχαία Ελληνικά (μάθημα που διδάσκεστε κι εσείς) εκφράζουν με έντονο κι απόλυτο τρόπο τη δυσκολία τους με αυτό το μάθημα κι επιπλέον ότι δεν ξέρουν τίποτε από αυτό! Όμως, αν παρατηρήσουμε

καλύτερα τις φράσεις και τα λόγια που χρησιμοποιούν, καταλαβαίνουμε πως ασυνείδητα μιλούν με αρχαίες και λόγιες εκφράσεις! (Άραγε μπορείτε να τις βρείτε εσείς;)

Το παρελθόν μέσα στο …παρόν λοιπόν. Κι αυτό είναι μεγάλη αλήθεια, γιατί η γλώσσα μας είναι μία και αδιαίρετη, από αρχαιοτάτων χρόνων έως σήμερα. Μάλιστα αυτή είναι η δυναμική της, η γοητεία της κι ο πλούτος της!

Αλλά αρκετά διαβάσατε. Δουλειά τώρα. Η σελίδα πρέπει να ολοκληρωθεί με τη δική σας βοήθεια. Αφού βρείτε τις εκφράσεις μέσα από το διάλογο, ψάξτε και μεταφέρετε εδώ τη σημασία τους. Κι όπως πάντα … μην ξεχνάτε το όνομά σας.

Πού κρατά η σκούφια τους; – Θέμα 1

Σχολείο: από την αρχαία λέξη “σχολή”. Αυτή αρχικά σήμαινε: ανάπαυση, ησυχία, ελεύθερος χρόνος. Η καταγωγή της δεν είναι ξεκάθαρη. Πιθανόν να σχετίζεται με το ρήμα έχω και συγκεκριμένα με τον αόριστο β’: έσχον, θέμα σχ- (κρατώ γερά, συγκρατώ). Αργότερα η λέξη δήλωνε και την αξιοποίηση του ελεύθερου χρόνου μέσω της καλλιέργειας του πνεύματος (σπουδή, φιλοσοφική συζήτηση). Στην ελληνιστική κοινή η λέξη σήμαινε και το χώρο όπου προσφέρονταν συστηματικά γνώσεις και σπουδές.

(Σήμερα η λέξη αυτή με αναβιβασμό του τόνου και διατήρηση της αρχικής σημασίας (ανάπαυση, απραξία) δηλώνει την αργία, τη μέρα γιορτής).

Ομόρριζα: σχολειαρούδι, σχολάω(-ζω), σχολαρχείο,σχολαστικός, σχ(κ)ολιανός, σχολικός,σχόλιο, σχολίατρος, σχόλασμα, σχολιάζω.

Μαθαίνω: από το αρχαίο ρήμα “μανθάνω” και πιο συγκεκριμένα από τον αόριστο β΄του ρήματος αυτού: έμαθον, θέμα: μαθ-.

Ομόρριζα: μάθημα, μαθητής, μαθητεία, μαθητικός, μαθεύομαι, μαθηματικά, μαθησιακός, μαθηταρειό, μαθητευόμενος, μαθητόκοσμος, μαθητολόγιο, μαθητούδι, μαθηματάκι, μούσα.

 

Θέμα 1 – Εξάσκηση

Και τώρα …η σειρά σας. Τι λέτε για τη λέξη: λόγος; Εμπρός λοιπόν. Ποιος θα είναι άραγε ο πρώτος που θα βρει την καταγωγή της λέξης αλλά και την οικογένειά της; Για να δούμε!!!! Θα τα «πούμε» σύντομα πάλι.

Ουπς! Γλώσσεψα την μπέρδα μου – Θέμα 1

Για να δούμε, θα κάνουμε άραγε νέα συνήθεια το σωστό αυτή τη φορά;

Απλά-απλώς: το “απλά” σημαίνει “με απλότητα”. Το “απλώς” σημαίνει “μόνο”. π.χ.

-Τον υποδέχτηκαν απλά (δηλαδή χωρίς επισημότητες)

-Μιλάει απλά (δηλαδή καθαρά και ξάστερα)

– Δεν έχω απλώς επιφυλάξεις , αλλά και ουσιαστικές αντιρρήσεις. (δηλαδή δεν έχω μόνο επιφυλάξεις …)

-Ξέρω απλώς πως δεν έγραψε καλά, το γιατί δεν το ξέρω (δηλαδή ξέρω μόνο…) Συνεχίστε την ανάγνωση του «Ουπς! Γλώσσεψα την μπέρδα μου – Θέμα 1»

Μία φωτογραφία σε 200 λέξεις – Θέμα 1

 

Αφήστε τη φαντασία σας ελεύθερη να ταξιδέψει.

Γράψτε μια ιστοριούλα με 200 λέξεις περίπου, για τη φωτογραφία που βλέπετε, μέχρι 30 Νοεμβρίου 2018.

Οι καλύτερες ιστοριούλες θα δημοσιευτούν στο ιστολόγιό  μας.

Για απορίες μπορείτε να μας βρείτε στις βιβλιοθήκες ή να μας στείλετε mail στο library1gy@gmail.com

Μια έκπληξη θα περιμένει όσους πάρουν μέρος!!!!

Κανονισμός βιβλιοθήκης

Α Ν Α Κ Ο Ι Ν Ω Σ Η

Η βιβλιοθήκη είναι συγκεκριμένος χώρος για συγκεκριμένη εργασία. Ως εκ τούτου είναι αναγκαία η ύπαρξη και τήρηση κανονισμού λειτουργίας της. Παρακαλούμε διαβάστε και ακολουθήστε τα παρακάτω :

ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ

-Ησυχία !

-Ζητάμε πάντα άδεια για να μπούμε στο χώρο

-Σεβόμαστε το χώρο: Συνεχίστε την ανάγνωση του «Κανονισμός βιβλιοθήκης»

18-19 Νοέμβριος – Πρόταση

1. Για την επέτειο της 17ης Νοέμβρη

* ιστορικά:

-Πολυτεχνείο 1973, Ρεπορτάζ με την ιστορία, Γιώργος Γάτος

( Το χρονικό – Οι μαρτυρίες – Τα ντοκουμέντα)

– Οι ΗΠΑ, η δικτατορία των συνταγματαρχών και το Κυπριακό ζήτημα1967-1974, Σωτήρης Ριζάς.

– Από τον εμφύλιο στη Χούντα, 1952 – 1955 ( τριετία του συναγερμού ) ΤΟΜΟΣ Β.

( ΤΟΜΟΣ Α : 1949 – 1952, ΤΟΜΟΣ Γ : 1955 – 1961,

ΤΟΜΟΣ Ε : 1964 – 1967 ), Σπύρου Λιναρδάτου.

– Η Δικτατορία 1967 – 1974,Ελληνική Εταιρεία Πολιτικής Επιστήμης.

* λογοτεχνικά :

– Οι πελαργοί θα ξανάρθουν, Μαρούλα Κλιάφα

– Ο χορός της ζωής, Ζωρζ Σαρή

– Τα γενέθλια, Ζωρζ Σαρή

Επικοινωνία

Μπορείτε:

1. να υποβάλετε σχόλια στα άρθρα τα ιστολογίου

2. να στείλετε email στο library1gy@gmail.com

3. να επικοινωνήσετε άμεσα με τις υπεύθυνες της βιβλιοθήκης στο σχολείο μας

 

Προτάσεις για διάβασμα

Διαβάσαμε και σας προτείνουμε. Μπορείτε να προτείνετε και εσείς βιβλία που έχετε διαβάσει σαν σχόλιο στο παρόν άρθρο.

Συνεχίστε την ανάγνωση του «Προτάσεις για διάβασμα»

Top
...
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων