Καινοτομώντας φιλολογικά!!

Ένας ιστότοπος για καινοτόμες δράσεις στα Φιλολογικά Μαθήματα του Γυμνασίου

Για την καταστροφή του Δήμου.

Ιαν 201828

Έχει γίνει έννοια πασπαρτού. Έχει αναγορευτεί σε αιτία όλων των δεινών. Όποιο κι αν είναι το πρόβλημα, ο νεοφιλελευθερισμός φταίει! Θυμίζει την άλλη λέξη που όλα τα σφάζει κι όλα τα μαχαιρώνει, τον λαϊκισμό. Διαλέγετε και παίρνετε ανάλογα με τις ιδεολογικές σας προτιμήσεις και τις πολιτικές σας συμπάθειες. Έτσι (όπως ακριβώς και για τους αρνητές της χρησιμότητας της έννοιας του λαϊκισμού), η κατάχρηση και η υπερδιαστολή της έννοιας οδηγεί ορισμένους να ισχυριστούν ότι στερείται αναλυτικής αξίας, ίσως και νοήματος συνολικά.

Διαβάστε όλο το άρθρο »

από κάτω από: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Για την καταστροφή του Δήμου.    

Το «έμφυλο καθεστώς» της εκπαίδευσης

Ιαν 201822

 Η εκπαίδευση, ως θεσμός, αποτελεί χώρο όπου διαμορφώνονται πρακτικές φύλων και έχει και η ίδια φύλο. Η σχηματοποίηση όλων των έμφυλων σχέσεων μέσα σ’ ένα θεσμό θα μπορούσε να ονομαστεί το «έμφυλο καθεστώς του». Η εκπαίδευση είναι ένας οργανισμός με γραφειοκρατικό /εξουσιαστικό πρότυπο διοίκησης που λειτουργεί με βάση τις αρχές του ηγεμονικού ανδρισμού. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο οι μαθητές και οι μαθήτριες διαπραγματεύονται τις δικές τους ταυτότητες, εργάζονται εκπαιδευτικοί, οι οποίοι/ες, επίσης, είναι έμφυλα υποκείμενα και μέσα από ποικίλες συμπεριφορές τους επηρεάζουν τη σχολική ζωή. Τα φυλετικά καθεστώτα –όπως η εκπαίδευση -είναι ιστορικά προϊόντα και υπόκεινται σε αλλαγές Κατά συνέπεια, οι ταυτότητες που διαμορφώνονται σε αυτά δεν είναι στατικές, αλλά υπόκεινται σε συνεχείς αλλαγές. Η εκπαίδευση, ως θεσμός, διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στη διαδικασία διαπραγμάτευσης και εξέλιξης των ταυτοτήτων μέσα από συγκεκριμένες εκπαιδευτικές πρακτικές – χωρίς αυτό να σημαίνει ότι οτιδήποτε διαδραματίζεται μέσα στο σχολείο είναι αποτέλεσμα μόνον της
εκπαιδευτικής διαδικασίας. Αυτά που συμβαίνουν στο πλαίσιο της εκπαίδευσης, επηρεάζονται και από τους κυρίαρχους/ηγεμονικούς Λόγους που βρίσκονται εκτός σχολείου, δηλ. στη δημόσια σφαίρα της μαζικής κουλτούρας, της πολιτικής και της επίσημης πολιτείας.

Δήμητρα Κογκιδου, Καθηγήτρια του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης Κοσμητόρισσα
της Παιδαγωγικής Σχολής στο ΑΠΘ

από κάτω από: Γενικά, Στοχαζόμενος Εκπαιδευτικός | με ετικέτα ,  |  Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Το «έμφυλο καθεστώς» της εκπαίδευσης    

Καλλιεργώντας αναγνωστικές συνήθειες

Ιαν 201822

Η ανάπτυξη δια βίου αναγνωστικών συνηθειών είναι μια σταθερή διαδικασία που ξεκινά από το σπίτι, βελτιώνεται συστηματικά στο σχολείο και συνεχίζεται αργότερα μέσα από τις επιδράσεις της γενικότερης πολιτιστικής ατμόσφαιρας και τις συνειδητές προσπάθειες της δημόσιας εκπαίδευσης και των δημόσιων βιβλιοθηκών (Bamberger 1975: 43). Η φιλαναγνωσία είναι ένα από τα θεμελιώδη δομικά στοιχεία της μάθησης. Το να είσαι ικανός και ευπροσάρμοστος αναγνώστης ενισχύει τις πιθανότητες επιτυχίας
το σχολείο και πέραν αυτού. Η ανάγνωση δεν είναι μόνο για το σχολείο, αλλά για τη ζωή. Η ανάγνωση, σε όλη της την ποικιλία, είναι ζωτικής σημασίας για να γίνουμε καλύτεροι
να έχουμε καλύτερη κατανόηση για τον εαυτό μας και για τους άλλους συνεισφέροντας σε μια δημοκρατική και συνεκτική κοινωνία.

από κάτω από: Γενικά, Δεξιότητες | με ετικέτα ,  |  Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Καλλιεργώντας αναγνωστικές συνήθειες    

Νέα Προγράμματα Σπουδών και Ψηφιακός Γραμματισμός

Ιαν 201815

Τα νέα προγράμματα σπουδών διέπονται από ενιαίες αρχές όπως η μύηση σε ερευνητικές τεχνικές,  η κατανόηση βασικών εννοιών, διαδικασιών και γεγονότων, η επικοινωνία και η συνεργασία, καθώς και η σύνδεση της γνώσης με την πραγματική ζωή, εισάγοντας τη λογική των πολλαπλών διδακτικών μέσων και υλικών και της χρήσης ανοιχτών εκπαιδευτικών πόρων. Τα νέα προγράμματα σπουδών  επιχειρούν με τον τρόπο αυτό να συνδέσουν την επικοινωνιακή και γνωστική επάρκεια των μαθητών με τον ψηφιακό εγγραμματισμό τους.

 

Δείτε το στο slideshare.net

 

 

από κάτω από: Εκπαιδευτική Καινοτομία | με ετικέτα ,  |  Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Νέα Προγράμματα Σπουδών και Ψηφιακός Γραμματισμός    

Η αξία της συναισθηματικής νοημοσύνης

Ιαν 201815

Αναγνωρίζουμε ότι η παρατήρηση και ο προσδιορισμός των συναισθημάτων είναι εξαιρετικά σημαντικοί παράγοντες  για την προσαρμογή των μαθητών στο σχολείο και για την ακαδημαϊκή τους πρόοδο, καθώς αυτά καθορίζουν τον τρόπο με τον οποίο σχετίζονται με το περιβάλλον. Εκπαιδεύοντας τους μαθητές να ελέγχουν απρόσφορα συναισθήματα και δυσλειτουργικές στάσεις και συμπεριφορές  θα τους βοηθήσουμε να ρυθμίζουν καλύτερα τη διαδικασία μάθησης  να γίνονται ψυχικά ανθεκτικότεροι. Οραματιζόμαστε ένα σχολείο που προάγοντας την ψυχική ανθεκτικότητα θα παρέχει στήριξη και καθοδήγηση σε όλα τα παιδιά και θα συμβάλλει στη διευκόλυνση της ανάπτυξης και της σχολικής τους προσαρμογής. Οι θεωρίες της πολλαπλής και της συναισθηματικής νοημοσύνης  διαμόρφώνουν νέες προοπτικές στην εκπαίδευση και αναδεικνύουν και άλλες διαστάσεις της προσωπικότητας του ατόμου, που μέχρι σήμερα υποβαθμίζονταν στο σχολείο. Η σημαντική επίδραση που ασκεί στη σχολική επιτυχία και στη μάθηση ο συναισθηματικός και κοινωνικός τομέας ώθησε πολλά εκπαιδευτικά συστήματα διεθνώς στη συστηματική διδασκαλία των συναισθηματικών δεξιοτήτων των παιδιών και την ένταξη της διδασκαλίας τους στο αναλυτικό πρόγραμμα των μαθημάτων δημιουργώντας ένα αντίστοιχο “συναισθηματικό αναλυτικό πρόγραμμα”.

Ακολουθεί το εγχειρίδιο εκπαιδευτικού του προγράμματος Στηρίζομαι (ΟΚΑΝΑ Ε.ΠΙ.ΨΥ)

STHRIZOMAI_EgxeiridioEkpaideutikou

από κάτω από: Γενικά, Δεξιότητες | με ετικέτα ,  |  Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Η αξία της συναισθηματικής νοημοσύνης    

Δεξιότητες για τον πολίτη του 21ου αιώνα

Ιαν 201815

Είναι σημαντικό να εφαρμόσουμε μια νέα προσέγγιση στη μαθησιακή διαδικασία με έμφαση στην εκμάθηση δεξιοτήτων και όχι αποκλειστικά στην παροχή γνώσεων. Η προσέγγιση που θα θέλαμε να εφαρμόσουμε βασίζεται στην καλλιέργεια όλων των τύπων δεξιοτήτων που απαιτούνται για τον πολίτη του 21ου αι. Θα επιχειρήσουμε δηλαδή να ενδυναμώσουμε τους μαθητές μας σε τρια επίπεδα.

Οι Δεξιότητες που θα καλλιεργήσουμε:

  • προωθώντας την καλλιέργεια συγκεκριμένων  τύπων βασικών γραμματισμών (ψηφιακός γραμματισμός ICT)
  • ενισχύοντας ικανοτήτες που απαιτούνται για την προσέγγιση σύνθετων προκλήσεων
  • δομώντας συναισθηματικές  δεξιότητες.
από κάτω από: Γενικά, Δεξιότητες | με ετικέτα ,  |  Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Δεξιότητες για τον πολίτη του 21ου αιώνα    

Πρόσφατα σχόλια

    Ιστορικό

    Translate

    European Radio Logo


    Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
    Αντίθεση
    Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων