Περιγραφική Αξιολόγηση

Ατομικός Φάκελος Αξιολόγησης Παιδιών Σχολικής Ηλικίας

 

«Συστηματική συλλογή των εργασιών του μαθητή, η οποία διηγείται την ιστορία των προσπαθειών, της προόδου και των επιτυχιών του σε έναν ή περισσότερους τομείς» (Epstein et al., 2004). Είναι μέθοδος αυθεντικής αξιολόγησης, η οποία αποτυπώνει την ατομική εξέλιξη και την αλλαγή του μαθητή.

 

 

 

 

 Βασικές αρχές οργάνωσης του φακέλου

  • Συστηματική με σκοπό και νόημα συλλογή αυθεντικών εργασιών.
  • Αποτελεί μορφή αυτοαξιολόγησης (επιλογή των έργων από τα παιδιά και προφορική τεκμηρίωση της επιλογής),
  • και ετεροαξιολόγησης (επιλογή έργων από εκπαιδευτικούς και φίλους).
  • Έχει χαρακτήρα εξελικτικό.
  • Αποτελεί μορφή εναλλακτικής αξιολόγησης.
  • Έμφαση στην θετική πλευρά του παιδιού.
  • Οδηγός Εκπαιδευτικού για την Περιγραφική Αξιολόγηση στο Δημοτικό

 

 

Δομή και οργάνωση Φακέλου Αξιολόγησης:

 

  • Αποτελείται από υποφακέλους, οι οποίοι περιλαμβάνουν αντιπροσωπευτικές αυθεντικές εργασίες του παιδιού που αναδεικνύουν την πρόοδο του παιδιού μέσα σε συγκεκριμένα χρονικά διαστήματα ανά γνωστική περιοχή (τρόποι έκφρασης, γλωσσική ικανότητα, μαθηματικά, κοινωνικο – συναισθηματική ανάπτυξη), καθώς και
  • Παρατηρήσεις – καταγραφές του εκπαιδευτικού.
  • Βιντεοσκοπήσεις, καταγραφές ήχου, φωτογραφίες, εκτυπώσεις κ.λ.π.
  • Πληροφορίες από γονείς ή άλλους εκπαιδευτικούς.
  • Οδηγούς ή κλίμακες παρατήρησης.
  • Συνοδευτικά στοιχεία φακέλου (ονοματεπώνυμο, ηλικία, τάξη, σχολική χρονιά).
  • Συνοδευτικά στοιχεία εργασιών (μόνο ημερομηνία εκτέλεσης της εργασίας). Ο τίτλος ή η σύντομη περιγραφή ή οι λόγοι σημαντικότητας αυτής σε ένα συνοδευτικό χαρτί ή πίσω από την εργασία και ποτέ μέσα στην εργασία του παιδιού.