1η Δραστηριότητα 1ης Συνεδρίας

Ονοματεπώνυμο : Παπαδοπούλου Λεμονιά (ατομική)

Δραστηριότητα 1η

Εκφώνηση:

Οι επιμορφούμενοι καλούνται: Με τη βοήθεια μιας μηχανής αναζήτησης:

  • να αναζητήσουν ένα βίντεο που θα μπορούσαν να το αξιοποιήσουν διδακτικά στο γνωστικό αντικείμενο της ειδικότητάς τους
  • να δημιουργήσουν ένα έγγραφο κειμένου (το πολύ 200 λέξεις) κάνοντας αναφορά στη διδακτική αξιοποίηση του ευρήματος. Στο αρχείο κειμένου να υπάρχει δεσμός (υπερσύνδεση) προς το βίντεο και
  • να αναρτήσουν το κείμενό τους στον «Χώρο αποστολής αρχείων ασύγχρονων δραστηριοτήτων, Μεσοδιάστημα: Συνεδρία 1 & 2» με όνομα αρχείου: S1_eponymo_onoma.docx.

Υλοποίηση 1ης Δραστηριότητας :

https://www.youtube.com/watch?v=KpW-djiKVg8

Η προσπάθεια διδασκαλίας και κατανόησης  εννοιών της πληροφορικής όπως ο αλγόριθμος ή ο προγραμματισμός σε ψευδογλώσσα ή python , σε μαθητές του ΕΠΑΛ που δεν έχουν επιλέξει Τομέα και ειδικότητες Πληροφορικής , στην Β ή Γ τάξη στο πλαίσιο του μαθήματος γενικής παιδείας «Εισαγωγή στις Αρχές επιστήμης Η/Υ» , πάντα ήταν δύσκολη Η συνήθης ερώτηση είναι «Που θα μου χρησιμεύσει»

Για να μπορέσουν λοιπόν οι μαθητές να καταλάβουν έννοιες όπως ο αλγόριθμος  και κυρίως ότι είναι ένας τρόπος δομημένης επίλυσης προβλημάτων, τον οποίο μπορούν να ακολουθούν για την επίλυση προβλημάτων στην ειδικότητά τους χωρίς απαραίτητα να είναι «πληροφορικοί» , χρησιμοποίησα το βίντεο εκμάθησης του χορού μακαρένα.

Η αρχική ερώτηση ήταν «Πόσοι από εσάς γνωρίζετε τον χορό μακαρένα»

Άρα το πρόβλημα που έπρεπε να λυθεί ήταν ότι «Δεν γνωρίζω μακαρένα»

Επίλυση του προβλήματος:

  1. Καταγραφή των βημάτων του χορού στον πίνακα με προτάσεις του τύπου

«1.Αριστερό χέρι παλάμη κάτω , 2.Δεξί χέρι παλάμη κάτω , 3. Αριστερό χέρι παλάμη πάνω κοκ»

  1. Παρότρυνση των μαθητών/τριών να σηκωθούν όρθιοι και να ακολουθήσουν τα βήματα όπως ακριβώς εμφανίζονταν στον πίνακα.
  2. Λύση του προβλήματος εφόσον όλοι πλέον έμαθαν να χορεύουν μακαρένα

Στο τέλος της δραστηριότητας γίνεται αναφορά στους μαθητές ότι η λύση στο αρχικό πρόβλημα («Δεν γνωρίζω μακαρένα») είναι ένα σετ με απλές βηματικές οδηγίες δηλαδή ένας αλγόριθμος. Ένας αλγόριθμος χρησιμοποιείται για να καθοδηγήσει τους υπολογιστές και πολλές άλλες συσκευές να κάνουν κάτι ανάλογα με το σκοπό του.

Είναι ένα σύνολο οδηγιών με λογική σειρά που επιτρέπει κάτι να λειτουργήσει ή να κινηθεί. Ο καθένας μπορεί  να γράψει έναν αλγόριθμο για οποιαδήποτε διαδικασία για παράδειγμα για να λύσει μία δύσκολη μαθηματική παράσταση είτε στην καθημερινή του ζωή ,  όπως ότι το πρωί πρώτα τρώμε πρωινό και στη συνέχεια βουρτσίζουμε τα δόντια μας , αντί για το αντίστροφο.

Συνεπώς δεν χρειάζεται να είσαι «Πληροφορικός» για να μπορείς να γράψεις έναν αλγόριθμο.

4 σχόλια στο “1η Δραστηριότητα 1ης Συνεδρίας

Αφήστε μια απάντηση