Πρόληψη: Πόνοι στη μέση

—  ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ ΣΕ ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΟΚΟΜΟΥΣ, ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΥΣ,

—  ΔΑΣΚΑΛΟΥΣ ΚΑΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ  ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΩΝ.

—  ΑΠΟΚΤΗΣΗ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ    ΠΟΥ ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟΤΗΤΑ

—  ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, ΓΙΑ ΝΑ ΤΙΣ ΔΙΔΑΞΩ ΒΙΩΜΑΤΙΚΑ και να τις εφαρμόσω

ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ, ΌΤΑΝ ΘΑ ΤΟ ΕΠΙΒΑΛΕΙ Η ΑΝΑΓΚΗ.


ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΔΡ. ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΝΤΑΝΗΣ:

Το πρόγραμμα εκμάθησης πρώτων βοηθειών που υλοποιείς στο 3ο Δημοτικό Σχολείο Περαίας αποτελεί μια σπουδαία, καινοτόμο διαχείριση της διδακτικής και μαθησιακής διαδικασίας στο σχολείο. Πρόκειται ουσιαστικά για μια διευρυμένη εκπαιδευτική δράση του σχολείου, όπου μαθητές αυτενεργούν και βιώνουν ποικιλόμορφα τα θέματα πρώτων βοηθειών, εκπαιδευτικοί συνεργάζονται και συνδράμουν με ιδιαίτερο τρόπο στις εκπαιδευτικές δραστηριότητες, και γενικά δημιουργείται μια «κινητικότητα» σε ένα μεγάλο αριθμό μαθητών με θετική διάθεση για αλληλοβοήθεια και παροχή πρώτων βοηθειών.

Οι μαθητοκεντρικές διδακτικές ενέργειες που χρησιμοποιείς καλύπτουν ένα μεγάλο φάσμα των σύγχρονων μορφών διδασκαλίας. Η διερευνητική διαδικασία στο διαδίκτυο (αναζήτηση σχετικών βίντεο στο You Tube) εισάγει κατ’ αρχήν τη χρήση των ΤΠΕ στους μαθητές. Οι μαθητές μαθαίνουν ν’ αναζητούν μόνοι τους την πληροφορία, ενώ ταυτόχρονα προσεγγίζουν τη γνώση, απλά και γρήγορα, μέσω της εικόνας του βίντεο. Η βιωματικότητα των δραστηριοτήτων, όπως αυτές εφαρμόζονται, τόσο με εικαστική και κινητική δημιουργικότητα,  όσο και με την αντιμετώπιση πραγματικών περιστατικών, καθώς και επισκέψεων σε φορείς/ χώρους πρώτων βοηθειών, προσδίδουν μια άλλη διάσταση στο ενδιαφέρον και στην αποτελεσματικότητα της μάθησης. Η χρήση τεχνικών αυτοελέγχου (φύλλα κριτηρίων) στην αντιμετώπιση περιστατικών τεκμηριώνει τις γνώσεις που αποκτούν οι μαθητές, ενώ παράλληλα τους εισάγει στις αξιολογικές διαδικασίες. Τέλος η ενεργοποίηση των μαθητών σε εθελοντικές ομάδες, η δημιουργία υποδομών (χώρος ιατρείου), η αμοιβαία διδασκαλία, και η παρουσίαση των πρώτων βοηθειών (παιχνίδι ρόλων, δραματοποίηση και διάφορες δημιουργίες) συνθέτουν ένα ευρύ πεδίο μαθησιακών παρεμβάσεων, όπως τις επιζητά το σύγχρονο σχολείο.

Σαφώς πρόκειται για ένα πολύ αξιόλογο εκπαιδευτικό πρόγραμμα, προσαρμοσμένο στις μαθησιακές ανάγκες και τις αναπτυξιακές δυνατότητες των μαθητών (ιδιαίτερα του δημοτικού σχολείου). Θέλω να ενθαρρύνω κάθε προσπάθεια διάδοσης αυτής της καλής πρακτικής, καθώς και αποτύπωσής της σε μορφή εκπαιδευτικού πακέτου ή βιβλίου.

Τα θερμά μου συγχαρητήρια για την ιδέα, το σχεδιασμό και τις διδακτικές ενέργειες, και προπάντων για το αμείωτο μεράκι που επιδεικνύεις σε εκπαιδευτικές πρωτοβουλίες.

Συγγραφέας: στις 28 Ιανουαρίου 2013 στις 1:32 πμ


Αφήστε μια απάντηση