Μέσα από το εργαστήριο “Ανακαλύπτω κι εξερευνώ την αυλή του σχολείου μου” τα παιδιά εξερεύνησαν το προαύλιο του σχολείου και ανακάλυψαν τους κρυμμένους θησαυρούς του. Δώσαμε έμφαση στα φυσικά στοιχεία, όπως τα φυτά, τα δέντρα, τα έντομα και φέραμε στην ολομέλεια τις παρατηρήσεις μας.
Με αφορμή την εποχή της άνοιξης την οποία διανύουμε, ξεκινήσαμε μελετώντας την ανάπτυξη των φυτών. Είδαμε ποια στοιχεία χρειάζονται απαραιτήτως για να γεννηθεί και να μεγαλώσει ένα φυτό και στη συνέχεια φυτέψαμε σπόρους των οποίων την ανάπτυξη παρατηρούσαμε καθημερινά.
Έπειτα, κάναμε αυτοψία στην αυλή και παρατηρήσαμε όλα της τα στοιχεία, φυσικά και τεχνητά. Τα παιδιά μάλιστα συγκέντρωσαν κάποια από τα φυσικά υλικά της αυλής, όπως ξύλα, φύλλα, χόρτα, πετραδάκια κ.λπ., τα οποία και ταξινόμησαν ακολούθως.
Με βάση τις παρατηρήσεις μας από την αυλή ξεκινήσαμε να φτιάχνουμε τη μακέτα της αυλής μας. Στη αρχή τοποθετήσαμε γεωμετρικά στερεά που έμοιαζαν με τα αντικείμενα που θέλαμε να αναπαραστήσουμε και φτιάξαμε το περίγραμμά τους.
Ύστερα τα αφαιρέσαμε και χρησιμοποιήσαμε δημιουργικά τόσο τα φυσικά υλικά που εντοπίσαμε στην αυλή, όπως ξυλάκια και φύλλα, όσο και άλλα υλικά που βρήκαμε στις τάξεις μας π.χ. πλαστελίνες ώστε να δώσουμε τρισδιάστατη μορφή στη μακέτα μας.
Σε άλλη δράση του εργαστηρίου δεξιοτήτων εστιάσαμε στα δέντρα και τα φυτά της αυλής μας. Βγήκαμε συντονισμένα στην αυλή ξανά, φωτογραφίσαμε όλα τα φυτά που υπήρχαν στα παρτέρια και με τη βοήθεια μιας εφαρμογής, μάθαμε το όνομα καθενός από αυτά. Μάλιστα μετρήσαμε πόσα φυτά υπάρχουν από το κάθε είδος και καταγράψαμε τις παρατηρήσεις μας.
Τέλος, φτιάξαμε έναν πίνακα αναφοράς με τα βασικά φυτά της αυλής μας στον οποίο κολλήσαμε τμήματα από τη φυλλωσιά κάθε φυτού αλλά και δείγμα από τους καρπούς τους. Επιπλέον τα παιδιά έγραψαν τόσο την ονομασία όσο και τον αριθμό από κάθε φυτό που καταγράψαμε.