Workshop LAMS Beginners (ΠΕΚΑΠ Αχαΐας 3-17/12/2010)

ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΗΣ ΠΕΚΑΠ ΓΙΑ ΤΑ ΜΕΛΗ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ

Εισαγωγικό Σεμινάριο – Εργαστήριο για το LAMS

«Δημιουργία Ψηφιακών Μαθημάτων Πληροφορικής»

Συντονιστής: Δρ.  Σπύρος Παπαδάκης

Ομάδα υποστήριξης – Προσκεκλημένοι Εκπαιδευτές:

Σ. Παπαδάκης, Γ. Πασχάλης, Γ. Φακιολάκης, Ν. Δόβρος, Ε. Ρώσσιου, Α. Τσεπαπαδάκης,

Ομάδα στόχος:

Το σεμινάριο-εργαστήριο (workshop)  απευθύνεται σε καθηγητές πληροφορικής (ΠΕ19-20) που διδάσκουν μαθήματα πληροφορικής στην Δευτεροβάθμια, την Πρωτοβάθμια εκπαίδευση, τη Δια βίου Μάθηση και την Αρχική ή τη Συνεχιζόμενη Επαγγελματική Κατάρτιση.

Σκοπός
Η επιμόρφωση στο Σύστημα Διαχείρισης Μαθησιακών Δραστηριοτήτων (LAMS) και κυρίως η πρακτική άσκηση στο σχεδιασμό, συγγραφή και ανάπτυξη ψηφιακών  μαθημάτων με μορφή επανα­χρησιμο­ποιήσιμων ακολουθιών μαθησιακών δραστηριοτήτων στο LAMS που υποστηρίζουν και επεκτείνουν το εκπαιδευτικό έργο. Η υποκίνηση προσωπικών αποριών και προτάσεων για την αξιοποίησή τους στη διδακτική πράξη. Η καλλιέργεια θετικών στάσεων για τα ιδανικά της Ανοικτής Εκπαίδευσης με διαμοίραση-ανταλλαγή καλών πρακτικών με μορφή σχεδίων διδασκαλίας/μάθησης και ολοκληρωμένων μαθημάτων, που εύκολα προσαρμόζονται στις ανάγκες μιας άλλης εκπαιδευτικής ομάδας συμβάλλοντας στη διασφάλιση της ποιότητας και τη διευκόλυνση του έργου του εκπαιδευτικού.

Μέθοδος
Το σεμινάριο θα γίνει με βάση τις αρχές εκπαίδευσης ενηλίκων σε 4 ενότητες που θα περιλαμβάνουν σύντομες εισηγήσεις, επίδειξη και σχολιασμό χαρακτηριστικών παραδειγμάτων, πρακτική άσκηση (ατομική και σε μικρές ομάδες), ώστε οι συμμετέχοντες να έχουν τη δυνατότητα να θέσουν προβλήματα και να επιλύσουν ζητήματα, που έχουν συναντήσει ή που ενδέχεται να αντιμετωπίσουν σχετικά με την αξιοποίηση της ηλεκτρονικής μάθησης στην σχολική πραγματικότητα. Με την ολοκλήρωση του σεμιναρίου θα υπάρχει μια σειρά  έτοιμων μαθημάτων που οι συμμετέχοντες θα μπορούν να τα εξετάσουν ή να τα προσαρμόσουν και να τα δοκιμάσουν στην πράξη.

Οι συμμετέχοντες με την καθοδήγηση των εκπαιδευτών του σεμιναρίου θα  σχεδιάσουν, υλοποιήσουν και θα «τρέξουν» δύο μαθήματα πληροφορικής μίας ώρας από την ύλη μαθημάτων που διδάσκουν ως παραδοτέα-εργασίες.

Προσδοκώμενα Αποτελέσματα

Οι συμμετέχοντες με την ολοκλήρωση του σεμιναρίου θα είναι ικανοί να …

ü  Αξιολογούν   τη θέση του LAMS στην ηλεκτρονική μάθηση και τη χρήση του αυτόνομα ή ενσωματωμένο  σε άλλα Συστήματα Διαχείρισης Μάθησης

ü  Αναγνωρίζουν και απαριθμούν τα μέρη και τις υπηρεσίες των τριών βασικών περιβαλλόντων (Εκπαιδευόμενου, Συγγραφέα και Καθηγητή) στο LAMS

ü  Ανοίγουν ως εκπαιδευόμενοι και να «τρέχουν» ένα μάθημα  στο LAMS

ü  Συγγράφουν ένα σχέδιο μαθήματος μιας διδακτικής ώρας στο LAMS

ü  Αναπτύσσουν ένα ολοκληρωμένο (με τους απαιτούμενους μαθησιακούς πόρους) μάθημα στο LAMS ως  ακολουθία μαθησιακών δραστηριοτήτων

ü  Απαριθμούν τα διαθέσιμα εργαλεία σχεδίασης και ανάπτυξης ενός μαθήματος στο LAMS

ü  Δημιουργούν μια νέα τάξη που θα αξιοποιήσει/«τρέξει»  ένα μάθημα στο LAMS

ü  Εποπτεύουν την εκπόνηση των μαθησιακών  δραστηριοτήτων ενός μαθήματος στο LAMS

ü  Διευκολύνουν, αξιολογούν και ανατροφοδοτούν τους εκπαιδευόμενους από το LAMS

ü  Εντοπίζουν, δοκιμάζουν, εισαγάγουν και τροποποιούν έτοιμα μαθήματα

ü  Μοιράζουν τα δικά τους μαθήματα στο διεθνές αποθετήριο

ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΑ ΣΧΕΔΙΑ

Μετά το τέλος του 1ου Εισαγωγικού Σεμιναρίου όσοι επιθυμούν θα έχουν τη δυνατότητα εφαρμογής στην πράξη  δοκιμάζοντας πιλοτικά τα μαθήματα που δημιουργήθηκαν κατά τη διάρκεια του σεμιναρίου ή και άλλα με μαθητές σε τάξη/εργαστήριο ή από το σπίτι.

*       Εάν υπάρχει ενδιαφέρον από περισσότερους εκπαιδευτικούς και διαθεσιμότητα από την ομάδα υποστήριξης το εισαγωγικό σεμινάριο μπορεί να επαναληφθεί.

Επίσης υπάρχει η σκέψη για (μετά από ένα χρονικό διάστημα μερικών εβδομάδων για την πιλοτική δοκιμή και αξιολόγηση του στην πράξη) να διοργανωθεί και ένα  «2ο Σεμινάριο για Έμπειρους στο LAMS εκπαιδευτικούς» σε προχωρημένα ζητήματα και υπηρεσίες.

Αφήστε μια απάντηση