Αφού καλωσορίσαμε το Δεκέμβρη τον πρώτο μήνα του Χειμώναπαιδιά, ας μιλήσουμε λίγο γι αυτή την τόσο όμορφη εποχή που λατρεύουν όλα τα παιδιά !!!
Ο εννοιολογικός χάρτης του Χειμώνα. Τι ξέρουμε γι αυτόν;; Τι θέλουμε να μάθουμε;;
Ο Χειμώνα και οι μήνες του.
Τι κάνουμε εμείς οι άνθρωποι το Χειμώνα, τι κάνουν τα ζώα και τα φυτά;; Τι αλλάζει αυτή την εποχή ;
Τι ρούχα φοράμε το Χειμώνα;; Από τι είναι φτιαγμένα;;
Έξω έχει κρύο το Χειμώνα, μέσα;;; Πως ζεσταίνουν οι άνθρωποι τα σπίτια τους;;
Ας ακούσουμε ένα πολύ ωραίο τραγούδι τώρα παιδιά : “Το τραγούδι του Χειμώνα”.
Με αφορμή αυτό το τραγούδι, ας μιλήσουμε για τα γράμματα που ακούμε να “φωνάζουν” σε κάθε στροφή. Τα ονομάζουμε φωνήενταπαιδιά , γιατί ο ήχος τους, η φωνή τους δηλαδή, έχει μεγάλη διάρκεια και ακούγονται δυνατά και είναι 7!! Τα υπόλοιπα γράμματα τα ονομάζουμε σύμφωνα και είναι 17.
Κι άλλο ένα “Το τραγούδι του Χειμώνα”, από το Διονύση Σαββόπουλο :
Η 3η μέρα του Δεκέμβρη παιδιά είναι αφιερωμένη από όλο τον κόσμο στους ανθρώπους μεαναπηρία. Τι σημαίνει όμως αναπηρία;; και πως συμβαίνει;; Ας ξεκινήσουμε λοιπόν με τις μορφές αναπηρίας.
Υπάρχουν άνθρωποι που είτε γεννήθηκαν με αναπηρία, είτε αργότερα στη διάρκεια της ζωής τους για κάποιο λόγο έμειναν ανάπηροι. Μπορεί δηλαδή από κάποιο ατύχημα ή από κάποια σοβαρή αρρώστια κάποια μέρη του σώματός τους να σταμάτησαν να δουλεύουν όπως πριν.
Έτσι κάποιοι συνάνθρωποί μας , ακόμα και μικρά παιδιά, αντιμετωπίζουν σήμερα προβλήματα με την κίνησή τους, δηλαδή κινητικά, κάποιοι άλλοι δε μπορούν να δουν ή βλέπουν πολύ λίγο, έχουν δηλαδή προβλήματα όρασης, κάποιοι άλλοι δε μπορούν να ακούσουν ή ακούνε πολύ λίγο, έχουν δηλαδή προβλήματα ακοής , κάποιοι άλλοι αντιμετωπίζουν δυσκολίες στο να καταλάβουν τον κόσμο μας ,γιατί ο εγκέφαλός τους δεν είχε ολοκληρωθεί πριν γεννηθούν, έχουν δηλαδή μαθησιακές δυσκολίες, άλλοι γεννήθηκαν με νοητική υστέρηση και κάποιοι άλλοι άνθρωποι έχουν διάφορες διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές όπως ο αυτισμός.
Ας ξεκινήσουμε με τα κινητικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι άνθρωποι που δε μπορούν να περπατήσουν και χρησιμοποιούν αναπηρικό καροτσάκι. Δείτε τις παρακάτω εικόνες.
Οι άνθρωποι που χρησιμοποιούν αναπηρικά καροτσάκια συχνά δε μπορούν να μετακινηθούν με ευκολία μέσα σε ένα χωριό ή μια πόλη. Κι αυτό γιατί δεν υπάρχουν παντού “ράμπες” για να κατεβαίνουν από τα πεζοδρόμια όταν χρειάζεται ή δε μπορούν να πηγαίνουν σε κάποια κτήρια που έχουν μόνο σκάλες. Πολλές φορές τα παρκαρισμένα αυτοκίνητα στους δρόμους δεν τους αφήνουν καν χώρο για να κατέβουνε από τις ράμπες και άλλες φορές πάλι τα αυτοκίνητα παρκάρουν πάνω στα πεζοδρόμια, εκεί δηλαδή που θα πρεπε να κινούνται οι πεζοί και οι ανάπηροι. Αυτό κάνει τους ανθρώπους αυτούς να στεναχωριούνται και να απογοητεύονται και να μη θέλουν να βγουν έξω από το σπίτι τους. Έτσι απομονώνονται και νιώθουν μεγάλη μοναξιά.
Οι άνθρωπο με αναπηρία είναι απλά διαφορετικοί αλλά είμαστε όλοι ίσοι , με απίστευτες δυνατότητες να κάνουμε ότι αγαπάμε κι ονειρευόμαστε !!!
“Είμαστε όλοι διαφορετικοί και αυτό είναι ωραίο !! Αν ήμασταν όλοι ίδιοι….η ζωή θα ήταν πολύ βαρετή !!”
Τι μπορούμε να κάνουμε μαζί:
Δείτε κι εδώένα υπέροχο και συγκινητικό βίντεο παιδιά !
Εκτός από τα κινητικά προβλήματα , υπάρχουν και τα προβλήματα με την όρασηπου αντιμετωπίζουν κάποιοι συνάνθρωποι μας . Μπορεί να μην βλέπουν καλά ή μπορεί να μην βλέπουν καθόλου, είναι δηλαδή ή αμβλύωπες ή τυφλοί. Αν κλείσουμε τα μάτια μας δοκιμαστικά και προσπαθήσουμε να κινηθούμε μέσα στο σπίτι μας έτσι θα δούμε πόσο δύσκολο κι επικίνδυνο είναι! Μπορούμε λοιπόν να φανταστούμε πόσα προβλήματα αντιμετωπίζουν καθημερινά στη ζωή τους. Είναι οι άνθρωποι με το λευκό μπαστούνι ή το σκύλο που μπορεί να δούμε να κρατούν από μια ειδική λαβή και να τους οδηγούν στο δρόμο.
Ας δούμε τις παρακάτω φωτογραφίες.
Δείτε παιδιά ένα ΤΕΛΕΙΟβίντεο με ένατον Pip (κάντε κλικ πάνω στο σκυλάκι)
Για να μπορούν να τα καταφέρουν με τις καθημερινές ασχολίες τους χρειάστηκαν πολλή βοήθεια και ειδικό σχολείο, τη “Σχολή Τυφλών”, όπου μάθανε πως να ντύνονται, να μαγειρεύουν, να κάνουν καθημερινές δουλειές στο σπίτι,πως να περπατάνε με το λευκό μπαστούνι, ή το σκύλο έξωκαι όλααα τα άλλα που κάνουμε όλοι μας. Μάθανε και να διαβάζουν με ένα διαφορετικό τρόπο, με τη γραφή και ανάγνωση Braille. Είναι ένας τρόπος γραφής με κουκκίδες, που με τα δάχτυλά τους τις αγγίζουν οι τυφλοί και μπορούν έτσι να σχηματίσουν λέξεις και φράσεις. Υπάρχουν ειδικές γραφομηχανές που χρησιμοποιούνται γι αυτή τη γραφή και ολόκληρα βιβλία γράφονται με αυτό τον τρόπο και διαβάζονται από τους τυφλούς . Δείτε τις παρακάτω φωτογραφίες.
Η γραφή Braille βρίσκεται πια σε όλες τις συσκευασίες των φαρμάκων και σε πολλές συσκευασίες προϊόντων του σούπερ μάρκετ, ώστε να μπορούν να επιλέγουν τα προϊόντα που χρειάζονται. Για να περπατάνε με ασφάλεια στα πεζοδρόμια έχουν φτιαχτεί ειδικά μονοπάτια με πλάκες πεζοδρομίου χαραγμένες έτσι ώστε να τους οδηγούν με τη χρήση βέβαια του λευκού μπαστουνιού τους.
Για να περάσουν απέναντι από τις διαβάσεις στους μεγάλους δρόμους των πόλεων, έχουν τοποθετηθεί σε πολύ κεντρικά σημεία φανάρια για τυφλούς που έχουν ένα ήχο όση ώρα το φανάρι είναι πράσινο για να περάσουν οι πεζοί.
Για να μπορούν επίσης να “βλέπουν” με την αφή τους ότι βρίσκεται στα μουσεία, έχουν φτιαχτεί μουσεία αφής σε διάφορες πόλεις του κόσμου.
Δείτε ένα ωραίο βίντεο που περιγράφει πως λειτουργεί ένα Μουσείο Αφής.
Ας μιλήσουμε τώρα λίγο και για τους ανθρώπους που έχουν προβλήματα ακοής, τους κωφούςή βαρήκοους, όταν ακούνε πολύ λίγο. Πολλοί γεννήθηκαν έτσι με αποτέλεσμα να μην μπορούν να μάθουν και να μιλάνε, αφού όταν ήταν μωράκια δεν άκουγαν τη φωνή της μαμάς και του μπαμπά τους που προσπαθούσαν να τους μάθουν να λένε λεξούλες, όπως ακριβώς μάθατε και σεις παιδιά να μιλάτε, αλλά και όλοι μας.
Για να μπορούν να επικοινωνήσουν έτσι με τους άλλους μάθανε τη νοηματική γλώσσα, όπου με διάφορες κινήσεις των χεριών τους αλλά και με το “διάβασμα” των χειλιών αυτών που μιλάνε μπορούν να συνεννοηθούν με τους άλλους ανθρώπους που κι εκείνοι ξέρουν την ίδια γλώσσα.
Έχουμε όλοι δει στα δελτία των ειδήσεων στην τηλεόραση κάποιους ανθρώπους δίπλα να κάνουν διάφορες κινήσεις με τα χέρια τους . Είναι το δελτίο ειδήσεων στη νοηματική γλώσσα για τους κωφούς. Οι βαρήκοοι που ακούνε αλλά όχι καλά, μπορούν να χρησιμοποιούν τα ακουστικάβαρηκοΐας στα αυτιά τους κι έτσι να ακούνε καλύτερα.
Δείτε τα παρακάτω δυο βίντεο που περιγράφουν όσα είπαμε πιο πάνω.
Εκτός από τις παραπάνω μορφές αναπηρίας υπάρχουν κι άλλες που δε φαίνονται αμέσως με τα μάτια. Έχουν να κάνουν με τον τρόπο που σκέφτονται και καταλαβαίνουν τον κόσμο μας οι άνθρωποι με αυτής της μορφής αναπηρία. Οι άνθρωποι με νοητική υστέρηση, με διάφορα σύνδρομα όπως το σύνδρομο Down, δεν μαθαίνουν όπως εμείς και δυσκολεύονται πολύ σε απλές ακόμα καθημερινές δραστηριότητες. Από παιδιά πηγαίνουν συνήθως σε “Ειδικά σχολεία” Συνήθως οι άνθρωποι με τέτοια προβλήματα, έχουν και κάποια κινητικά προβλήματα κι αυτό κάνει ακόμα πιο δύσκολη τη ζωή τους, όσο και των οικογενειών τους που πρέπει πάντα να ναι δίπλα τους και να τους στηρίζουν για όλη τη διάρκεια της ζωής τους.
Τα τελευταία χρόνια ακούμε όλο και περισσότερο πως πολλά παιδιά έχουν αυτισμόκαι δε μπορούν να παρακολουθήσουν στο σχολείο τα μαθήματά τους όπως τα άλλα παιδιά, γι αυτό και χρειάζονται κάποιο εκπαιδευτικό να ναι συνέχεια δίπλα τους και να τους βοηθάει.
Ας δούμε τα παρακάτω βίντεο παιδιά.
Μπορούμε να δούμε τις διαδραστικές δραστηρίοτητες για το ίδιο θέμα που ετοίμασε η εξαιρετική συνάδελφος Τάνια Μάνεση.
Ας κλείσουμε το αφιέρωμά μας στους ανθρώπους με αναπηρία με το παρακάτω τραγούδι παιδιά.
Ο Νοέμβρης μας αποχαιρέτησε με βροχές , αλλά κι ο Δεκέμβρης παιδιά….συνεχίζει κι αυτός !! Ας μιλήσουμε λοιπόν για τη βροχή !! Τι είναι η βροχή και γιατί βρέχει;;; Μπορούμε να τη σταματήσουμε;;
Όπως και τα υπόλοιπα καιρικά φαινόμενα, έτσι και τη βροχή δε μπορούμε να τη σταματήσουμε παιδιά και ούτε που θα έπρεπε βέβαια, ακόμα κι αν μπορούσαμε , κι ας μας χαλάει το παιχνίδι και τις βόλτες μας έξω !!! Όχι μόνο εμείς οι άνθρωποι, αλλά και όλοι οι ζωντανοί οργανισμοί, δηλαδή τα ζώα και τα φυτά στη γη την έχουμε ανάγκη για να ζήσουμε !
Δε μπορούμε λοιπόν να σταματήσουμε τα καιρικά φαινόμενα, μπορούμε όμως να τα προβλέψουμε !
Πως;;; Από ψηλά !! Για να μάθουμε τι καιρό θα κάνει σήμερα ή και τις επόμενες μέρες παίρνουμε πληροφορίες από το διάστημα!!! Όχι βέβαια από τους εξωγήινους, αλλά από τους δορυφόρους που έχουμε στείλει εμείς από τη γη στο διάστημα και που γυρίζουν γύρω από αυτή και φωτογραφίζουν τον πλανήτη μας. Από ψηλά λοιπόν φαίνονται τα σύννεφα και προς τα που φυσάνε οι άνεμοι και πόσο δυνατά…και πολλές άλλες πληροφορίες που τις μελετούν οι ειδικοί επιστήμονες που λέγονται μετεωρολόγοι και μπορούν μετά κι αυτοί με την σειρά τους να μας ενημερώσουν . Βλέπουμε τα ενημερωτικά δελτία καιρού συνήθως στην τηλεόραση μετά τις ειδήσεις, όχι μόνο για την Ελλάδα , αλλά και για διάφορες άλλες περιοχές του πλανήτη μας.
Στις ειδήσεις μπορούμε να δούμε το δελτίου καιρού που μας παρουσιάζουν οι μετεωρολόγοι.
Χρησιμοποιούν τα παρακάτω εικονίδια για να δείξουν τι καιρό θα κάνει σε κάθε περιοχή, όπως κι εμείς για να πούμε τον καιρό στην τάξη μας.
Απίστευτη η θέα της γης από ψηλά παιδιά !!! Και ποιο χρώμα φαίνεται περισσότερο όταν την βλέπουμε ;;; Ναι πολύ σωστά !! Το γαλάζιο!! Γι αυτό και την ονομάζουνε αλλιώς και γαλάζιο πλανήτη !!! Το υπέροχο αυτό χρώμα το οφείλει όπως όλοι καταλαβαίνουμε στις θάλασσες, στους ωκεανούς, τις λίμνες και τα ποτάμια της ! Το νερό καλύπτει το μεγαλύτερο μέρος της επιφάνειας της γης.
Ας δούμε τα παρακάτω βίντεο για να καταλάβουμε καλύτερα το ταξίδι του νερού !
και εδώμπορείτε να δείτε ακόμα ένα πολύ ωραίο βίντεο για τον κύκλο του νερού παιδιά.
Μπορούμε να κάνουμε ένα πείραμαγια να καταλάβουμε καλύτερα τον κύκλο του νερού στο σπίτι μας παιδιά, αλλά θα χρειαστούμε και τη βοήθεια κάποιου μεγάλου γι αυτό. Τι θα χρειαστούμε :
Ένα διάφανο μπολ με ζεστό νερό, διάφανη μεμβράνη κουζίνας, και λίγα παγάκια.
Αφού ζεστάνουμε το νερό, το τοποθετούμε στο διάφανο μπολ και παρατηρούμε πως “εξατμίζεται” σιγά σιγά και βλέπουμε τους υδρατμούς που κινούνται προς τα πάνω. Μετά καλύπτουμε όλη την επιφάνεια του μπολ με τη διάφανη μεμβράνη και τοποθετούμε πάνω της τα παγάκια.
Τι παρατηρούμε;;; το νερό που εξατμίζεταιφτάνει στην επιφάνεια της μεμβράνης που έχουμε τοποθετήσει τα κρύα παγάκια και εκεί οι υδρατμοί γίνονται και πάλι σταγόνες νερού, δηλαδή υγροποιείταικαι πέφτει πάλι κάτω στο δοχείο νερού. Έτσι υγροποιούνται και οι σταγόνες νερού στα σύννεφα κι όταν κρυώσουν…πέφτουν πάλι στη γη σαν βροχή ή σαν χιόνι ή ακόμα και σαν χαλάζι.
Αυτή την εβδομάδα παιδιά θα μιλήσουμε για την ελιά, αφού από το Νοέμβριο αρχίζει το μάζεμα των καρπών της που είναι οι ελιές !! Έχετε φάει ελιές;; τι χρώμα έχουν; τι σχήμα; και η γεύση τους;; Πάμε να τη γνωρίσουμε καλύτερα λοιπόν !
Το χωράφι που έχει μόνο ελιές λέγεται ελαιώναςκαι κάθε δέντρο ελιάς, λέγεται ελαιόδεντροή ελιά, όπως και ο καρπός του, δηλαδή η ελιά.
Ο καρπός της ελιάς μας δίνει και άλλα όμως κι άλλα προϊόντα και το σπουδαιότερο από όλα είναι το λάδι!! Ας γνωρίσουμε αυτά τα προϊόντα καλύτερα :
Οι ελιά υπάρχει σαν δέντρο στη γη εδώ και χιλιάδες χρόνια !!! Στην Ελλάδα έχουμε πάρα πολλούς ελαιώνες. Δείτε που υπάρχουν στο χάρτη της Ελλάδας παρακάτω.
Κάθε περιοχή της Ελλάδας λοιπόν έχει και ένα διαφορετικό είδος ελιάς…όλες τους όμως είναι πεντανόστιμες !!!
Πώς όμως μαζεύουν τις ελιές οι άνθρωποι;;; όπως τις μάζευαν και τα παλιά χρόνια !!! Στρώνουν πρώτα κάτω από τις ελιές κάτι μεγάλα πανιά, τα λιόπανα για να πέφτουν εκεί οι ελιές και να μην χάνονται μέσα στα χόρτα του χωραφιού και δυσκολεύονται οι άνθρωποι να τις μαζεύουν. Μετά τις χτυπάνε με το ραβδί, γι αυτό και η διαδικασία αυτή λέγεται και ράβδισμα.
Ας δούμε καλύτερα το παρακάτω βίντεο που περιγράφει όλη τη διαδικασία από το μάζεμα της ελιάς, ως το ελαιοτριβείο, το εργοστάσια δηλαδή όπου πάνε οι ελαιοπαραγωγοί τις ελιές τους για να τις κάνουν λάδι!!
Δείτε και τις παρακάτω διαφάνειες που περιγράφουν την ίδια διαδικασία.
Οι Αρχαίοι Έλληνες γνώριζαν την ελιά και έτρωγαν τους καρπούς της. Γνώριζαν ακόμα πως να φτιάχνουν το λάδι. Το βλέπουμε σε διάφορα πήλινα αγγεία, όπου τα ζωγράφιζαν και κει μέσα έβαζαν ή ελιές ή και το λάδι.
Όμως εκείνη την εποχή, δεν είχανε μηχανές , αφού δεν είχε ανακαλυφθεί το ρεύμα κι έτσι οι άνθρωποι όλα τα έκαναν με τα χέρια τους και με τη βοήθεια κάποιων ξύλινων και πέτρινων εργαλείων που έφτιαχναν, αλλά και με τη βοήθεια των ζώων, όπου χρειάζονταν περισσότερη δύναμη από αυτή που έχουμε εμείς οι άνθρωποι. Δείτε κάποιους Ελαιόμυλους σε αναπαράσταση
Μπορούμε να δούμε περισσότερα για την ελιάστην εξαιρετική ανάρτηση της συναδέλφου Τάνιας Μάνεση.
Για όλους του Χριστιανούς το δέντρο της ελιάς είναι ιερό δέντρο και ευλογημένο από το Θεό ! Και το λάδι χρησιμοποιείται σε πολλές εκκλησιαστικές λειτουργίες . Δείτε που :
Θυμηθείτε παιδιά : Όταν ένα μωρό βαφτίζεταιο νονός ή η νονά του αλείφει όλο του το σώμα με ελαιόλαδο πριν ο παπάς το βάλει στην κολυμπήθρα για να του δώσει το όνομά του!
Όταν πάμε στην εκκλησία βλέπουμε πάνω από τις εικόνες της Παναγίας, του Χριστού και των Αγίων να είναι αναμμένα τα καντήλιατους. Μέσα στο καντήλι υπάρχει λάδι και το φιτίλι που το ανάβουμε και φέγγει καθώς καίγεται το λάδι !
Υπάρχει ένα παραδοσιακό παιδικό τραγούδι που όλοι γνωρίζουμε : Ντίλι ντίλι…
Ας το ακούσουμε :
Μπορείτε να δείτε κι εδώ μια άλλη ηχογράφηση του ίδιου τραγουδιού :Ντίλι ντίλι ντίλι
Κι εδώμπορείτε να παίξετε διάφορα παιχνίδια με αφορμή το τραγούδι αυτό
(από την Τάνια Μάνεση)
Αλλά η ελιά σχετίζεται και με μια άλλη ιστορία, αυτή της Κιβωτού του Νώε!
Πολλοί μεγάλοι ποιητές έγραψαν ποιήματα και πολλοί ζωγράφοιεμπνεύστηκαν από την ελιά και δημιούργησαν σπουδαίους πίνακες ζωγραφικής με θέμα την ελιά.
Και η εγώ έχω στο σπίτι μου ένα τέτοιο πίνακα ζωγραφικής με θέμα: Μνήμες από Ελιά. Να τος :
Δείτε εικονογραφημένα ποιήματα για την ελιά !
Υπάρχουν πολλές λέξεις που περιέχουν μέσα τους τη λέξη λάδι, δηλαδή σύνθετες λέξεις, όπως :
Μπορεί να έχετε ακούσει παιδιά κάποιες εκφράσεις που έχουνε την λέξη λάδι. Δείτε τι σημαίνουν :
Ας δούμε παιδιά και κάποια αινίγματαμε την ελιά και το λάδι.
Ας κάνουμε τώρα κι ένα πείραμαπαιδιά !
Τι λέτε πως θα συμβεί αν μέσα σε ένα πλαστικό ποτήρι με νερό ως τη μέση προσθέσουμε λάδι;
Θα ανακατευτεί το νερό με το λάδι; που θα πάει το λάδι; στον πάτο του ποτηριού; στη μέση ή πάνω; Πάμε να το δούμε όπως πραγματοποιήθηκε από κάποια άλλα παιδιά νηπιαγωγείου.
Μιλάμε για την ΕΛΙΑπαιδιά και η ελιά αρχίζει από το γράμμαΕ ε
Μπορείτε να ασχοληθείτε και με τα παρακάτω διαδραστικά φύλλα πατώντας και σέρνοντας :
Αυτή την εβδομάδα παιδιά θα ασχοληθούμε με το περιβάλλον, οπότε όλες οι δραστηριότητες αφορούν στην τρέχουσα εβδομάδα . Δεν είναι όλες για μια μέρα !!!
Πολλές φορές ακούσατε παιδιά να μιλάνε οι μεγάλοι για “το περιβάλλον” Όμως τι είναι το περιβάλλον; και γιατί είναι σημαντικό και μιλάνε συχνά γι αυτό όλοι οι άνθρωποι;
Όταν λέμε περιβάλλον εννοούμε ότι βρίσκεται γύρω μας και μας περιβάλλει. Το φυσικό περιβάλλονείναι όλοι δηλαδή οι ζωντανοί οργανισμοί : όλα τα φυτά, τα ζώα, οι άνθρωποι, αλλά και αυτά που δεν έχουν ζωή, όπως το χώμα ή οι πέτρες, ο αέρας, το νερό, τα βουνά, οι λίμνες, τα ποτάμια, οι θάλασσες. Όλα αυτά που δεν τα έφτιαξαν δηλαδή οι άνθρωποι. Οι άνθρωποι όμως πολλές φορές κάνουν πράγματα που βάζουν το περιβάλλον σε κίνδυνο, γιατί ξεχνάνε πως αυτό είναι το σπίτι όλων μας!!
Τώρα την Άνοιξη, που ο καιρός είναι υπέροχος, πολλοί άνθρωποι πηγαίνουν βόλτα σε κάποιο δάσος που βρίσκεται κοντά τους. Ας μιλήσουμε λοιπόν πρώτα για τα υπέροχα δάση μας κι ας μάθουμε πόσο χρήσιμα είναι για μας αλλά και για πολλούς άλλους φίλους μας που ζουν εκεί.
Οι κορμοί των δέντρων είναι από ξύλο και άνθρωποι όμως κόβουν τα δέντρα στο δάσος γιατί χρειάζονται το ξύλο τους. Γιατί όμως;Η Φύση ,το δάσος μας χαρίζει τόσα πολλά, αλλά οι άνθρωποι συχνά είναι αχάριστοι και το ξεχνάνε. Γίνονται και άπληστοι, αχόρταγοι…θέλουν κι άλλα κι άλλα….Τα θέλω τους δεν τελειώνουν ποτέ… Ας δούμε ένα πολύ ωραίο παραμύθι που μας περιγράφει αυτή την κατάσταση : “Το δέντρο που έδινε”
Πολλές φορές οι άνθρωποι μένουν στο δάσος για ώρες ακόμα και για μέρες….κάνουν περιπάτους, θαυμάζουν την ομορφιά και τη δροσιά του, παρατηρούν τα ζώα και τα πουλιά, φωτογραφίζουν ότι τους κάνει εντύπωση, κοιμούνται σε σκηνές, μαγειρεύουν το φαγητό τους εκεί…Όμως μερικές φορές είναι λίγο απρόσεκτοι ….ενοχλούν τα ζώα με τη φασαρία που κάνουν, καταστρέφουν καθώς πατάνε διάφορα αγριολούλουδα και φυτά, “ξεχνάνε ” να μαζέψουν τα σκουπίδια τους, και ….το χειρότερο….μπορεί να βάλουν κατά λάθος φωτιά στο πανέμορφο δάσος !!!!
Μπορείτε να ασχοληθείτε με τις παρακάτω δραστηρίοτητες παιδιά
Όμως υπάρχουν τόσα πολλά ακόμαπου μπορούμε να κάνουμε για να προστατέψουμε το περιβάλλον, δηλαδή το σπίτι όλων μας!!! Ας δούμε κάποιες προτάσεις γι αυτό :
Θυμηθείτε παιδιά πόσο άσχημο ήταν το πάρκο που είδαμε στον περίπατό μας, αφού παντού υπήρχαν σκουπίδια κάτω πεταμένα…..Όμως όλοι ξέρουμε ότι τα σκουπίδια έχουν τη θέση τους : στους κάδους σκουπιδιών πάντα !! Μπορούμε να ζήσουμε μέσα σε ένα σπίτι γεμάτο σκουπίδια;
Για να έχουμε το σπίτι μας καθαρόπάντα φροντίζουμε να το καθαρίζουμε και να βάζουμε τα πράγματα στη θέση τους. Το ίδιο πρέπει να κάνουμε και στη γειτονιά μας, στο χωριό μας, την πόλη που μένουμε …και σε ολόκληρη τη γη …που είναι το σπίτι όλων μας !!
Όμως κάποια σκουπίδια έχουν μια ξεχωριστή αξία γιατί μπορούν να μεταμορφωθούν και να ξαναχρησιμοποιηθούν !! Με αυτόν τον τρόπο κάνουμε μεγάλη “οικονομία” στα υλικά μας, αλλά και στην ενέργεια που χρειάζονται τα εργοστάσια για να φτιάξουν αυτά τα αντικείμενα. Σκεφτείτε ότι για να φτιάξουμε το χαρτί, που όπως είπαμε γίνεται από το ξύλο των δέντρων και το χρησιμοποιούμε πάρα πολύ όλοι οι άνθρωποι στη γη, θα έπρεπε να κόψουμε…τόσα πολλά δέντρα, κι έτσι δεν θα είχαμε το πολύτιμο για τη ζωή μας “οξυγόνο” !!!
Γι αυτό και οι άνθρωποι έφτιαξαν ειδικούς κάδους για να τα ξεχωρίζουμε από τα υπόλοιπα και να τα μαζεύουμε χωριστά. Όλη αυτή η διαδικασία της συλλογής και επεξεργασίας αυτών των σκουπιδιών σε ειδικά εργοστάσια ώστε να μεταμορφωθούν σε χρήσιμα πάλι αντικείμενα για τους ανθρώπους λέγεται: “Ανακύκλωση” !! Σίγουρα όλοι έχετε δει τους ειδικούς κάδους ανακύκλωσης όπου μαζεύονται χωριστά: το χαρτί, το πλαστικό, το γυαλί και το αλουμίνιο ! Καθένας τους έχει και διαφορετικό χρώμα !! δείτε τους
Υπάρχουν ειδικοί κάδοι ανακύκλωσης για τις μπαταρίες, τις λάμπεςκαι τις χαλασμένες ηλεκτρικέςσυσκευές. Κι αυτό γιατί αυτά τα υλικά είναι πολύ επικίνδυνα για την υγεία μας όταν βρεθούν μέσα στο χώμα ή στο νερό, αφού περιέχουν τοξικέςουσίες, δηλαδή δηλητήριαπου θα μπορούσαν να μας αρρωστήσουν πολύ βαριά. Δείτε τους
Υπάρχουν και κάποιοι άλλοι “ξεχωριστοί” κάδοι παιδιά ! Σε αυτούς βάζουμε ρούχακαι παπούτσια (καθαρά και όχι χαλασμένα) που δεν τα χρειαζόμαστε, αλλά για κάποιους άλλους ανθρώπους που δεν έχουν να φορέσουν είναι πάρα πολύ χρήσιμα και έχουν “μεγάλη αξία“.
Κανένας μας δεν θέλει να βλέπει εικόνες σας κι αυτές που ακολουθούν
Σε όποιες συσκευασίες προϊόντων δείτε το παρακάτω σήμα σημαίνει ότι ανακυκλώνονται!
Δείτε αμέσως μετά έναν διαδραστικό πίνακα με δραστηριότητες σχετικά με την ανακύκλωση παιδιά
Δείτε εδώένα διαδραστικό πίνακα με πληροφορίες για τη θαλάσσια χελώνα καρέτα -καρέτα που ταξιδεύει από πολύ μακριά για να ρθει στις ελληνικές παραλίες , εκεί που γεννήθηκε και να γεννήσει με τη σειρά της τα δικά της αυγουλάκια, που όταν έρθει η ώρα τους θα βρουν κι εκείνα, όπως και η μαμά τους το δρόμο για τις ανοιχτές θάλασσες. Από τι όμως κινδυνεύουν ;; Τι μπορούμε να κάνουμε γι αυτό;
Δείτε και εδώ περισσότερες πληροφορίες για τη χελώνα καρέτα καρέτα
Μικροσκοπικά, ωφέλιμα ή βλαβερά, τα συναντάμε παντού. Τι ξέρετε γι’ αυτά;
(Θα προσπαθήσουμε να μάθουμε για τους μικρούς μας φίλους που βρίσκονται παντού γύρω μας, αυτή την εβδομάδα παιδιά ! Όλα όσα θα δείτε εδώ για το θέμα μας, οι δραστηριότητες και όλο το υλικό είναι για την τρέχουσα εβδομάδα κι όχι γα μια μέρα !!)
Εμφανίστηκαν στη γη πριν από περίπου 400 εκατομμύρια χρόνια, μαζί με την εμφάνιση των λουλουδιών. Υπάρχουν πάνω από 1.000.000 είδη. Αποτελούν τους μισούς από τους ζωντανούς οργανισμούς του πλανήτη.
Έντομο σημαίνει χωρισμένο σε μέρη. Τα έντομα μπορούμε να τα βρούμε παντού. Περπατάνε, πετάνε ή πετάνε και κάποια από αυτά κολυμπάνε. Συνήθως τα έντομα γεννούν αβγά.
Επικοινωνούν μεταξύ τους με διάφορους τρόπους. Πολλά είδη επικοινωνούν μέσω των ήχων που παράγουν, π.χ. χτυπάνε τα φτερά τους μεταξύ τους και παράγουν έτσι ήχο. Άλλα έντομα επικοινωνούν μέσω του φωτός.
Η επιστήμη που ασχολείται με αυτά λέγετε Εντομολογία.
Οι άνθρωποι προσπαθούν να ελέγξουν τα έντομα χρησιμοποιώντας εντομοκτόνα και άλλου είδους τεχνικές. Κι αυτό γιατί κάποια έντομα καταστρέφουν τους καρπούς , τα φύλλα ή τα φρούτα, κάποια άλλα τσιμπάνε τους ανθρώπους, κάποια τρέφονται με το αίμα των ζώων και των ανθρώπων και κάποια άλλα μεταφέρουν αρρώστιες σε ότι τσιμπάνε.
Έχουν όμως και χρήσιμη συμβολή, όπως την γονιμοποίηση των λουλουδιών με την μεταφορά της γύρης τους ή ακόμα και την παραγωγή αγαθών, όπως το μέλι των μελισσών ή το μετάξι των μεταξοσκώληκων . Υπάρχουν λοιπόν και έντομα που θεωρούνται οικολογικά χρήσιμα και μάλιστα κάποια προσφέρουν άμεσα οικονομικά οφέλη.
Ποια έντομα είναι ωφέλιμα και ποια βλαβερά; Δείτε μερικά.
Τα γράμματα μπερδεύτηκαν !! Τώρα;;; Μπορείτε να πατήσετε και να σύρετε με το κλικ του ποντικιού κάθε γράμμα στη σωστή θέση ώστε κάθε έντομο να έχει σωστά το όνομά του. Με το βελάκι προς τα δεξιά πάτε στο επόμενο έντομο.
Ακολουθούν δυο διαδραστικοί πίνακες με διάφορες δραστηριότητες για τα έντομα. Πατήστε στο κέντρο του πίνακα και μετά στο μεγάλο βέλος προς τα δεξιά στο κέντρο. Ανακαλύψτε τι κρύβεται εκεί, κάνοντας κλικ όταν ο δείκτης γίνεται χεράκι.
Η γιορτή της μητέρας είναι εορτή προς τιμήν της μητέρας και της μητρότητας. Στην Ελλάδα και σε πολλές άλλες χώρες, γιορτάζεται την δεύτερη Κυριακή του μήνα Μάη. Η Γιορτή της Μητέρας, ξεκίνησε ως ημέρα μνήμης και πένθους των γυναικών που είχαν χάσει τα παιδιά τους και στρατιώτες στον πόλεμο. Η Αμερικανίδα Ann Maria Reeves Jarvis διοργάνωσε το 1865 ένα κίνημα με το όνομα Mothers Friendships Day και έκανε συναντήσεις με το όνομα Mothers Day Meetings. Το 1870 η Julia Ward Howe διοργάνωσε μια εκδήλωση φιλειρηνικής συγκέντρωσης μητέρων. Το σλόγκαν ήταν peace and motherhood με σκοπό, τα παιδιά να μην στέλνονται στον πόλεμο. Στην Ελλάδα η γιορτή της μητέρας συνδέθηκε με την εορτή της Υπαπαντής στις 2 Φεβρουαρίου. πηγή newsit
Έχετε ακούσει τις λέξεις : αρωματικάφυτά; βότανα; Από το όνομά τους καταλαβαίνουμε πως έχουν σχέση με τα “αρώματα”(αρωματικά), έτσι σκεφτόμαστε ότι τα φυτά αυτά μυρίζουν όμορφα. Όμως ποια είναι αυτά τα φυτά; που τα βρίσκουμε και τι τα χρειαζόμαστε; πως τα χρησιμοποιούν οι άνθρωποι; Και γιατί λέμε ότι μας κάνουν καλό; Ίσως κάποια παιδιά να έχουν προσέξει ότι το φαγητό είναι πολύ νόστιμο όταν η μαμά βάζει “κάτι ” που έχει μέσα σε βαζάκια, ή κάτι κλαδάκια που κόβει από τον κήπο από κάποια φυτά…Ίσως να έχουν παρατηρήσει ότι στο σπίτι υπάρχουν γλαστράκια με κάτι φυτά που μάλλον….δεν βγάζουν λουλούδια, αλλά η μαμά δεν ξεχνάει να τα ποτίσει ποτέ !
Κι ίσως να έτυχε να πιάσετε τα φύλλα από κάποιο από αυτά φυτά και τα χέρια σας να μύριζαν πολύ όμορφα!! Κι όταν καμιά φορά πονάει ο λαιμός σας, η μαμά σας ετοιμάζει χαμομήλι, ή τσάι για να πιείτε και να νιώσετε καλύτερα !
Μπορείτε να ζητήσετε από τη μαμά να σας δείξει τα αρωματικά φυτά που έχετε στις γλάστρες ή στον κήπο σας, να τα μυρίσετε, να τα πιάστε, να τα ποτίσετε μαζί, και στο σπίτι μπορείτε να τα μυρίσετε στα βαζάκια τους και να παίξετε ένα ωραίο παιχνίδι μαζί, ψάχνοντας να μαντέψετε ποιο αρωματικό μυρίζετε !!
Τα αρωματικά φυτά μας χαρίζουν το άρωμα και τις θεραπευτικέςτους ιδιότητες. Από την αρχαιότητα οι Έλληνες χρησιμοποιούσαν τα αρωματικά φυτά για τις θεραπευτικές ιδιότητές τους και για τη διατροφική τους αξία. Ο Ιπποκράτης που ήταν γιατρός, πίστευε ότι η ασθένειες, δηλαδή οι αρρώστιες, ήταν στην πραγματικότητα μια ανισορροπία μεταξύ των βασικών στοιχείων μέσα στο σώμα, και η κατάλληλη χρήση των βοτάνων θα μπορούσε να αποκαταστήσει αυτή την χαμένη ισορροπία.
Η επιστήμη που ασχολείται με τα βότανα ονομάζεται Βοτανολογίακαι οι Βοτανολόγοιείναι οι άνθρωποι που ερευνούν και καταγράφουν τα βότανα, μελετούν τις ιδιότητές τους, που μπορεί να είναι και θεραπευτικές, και τα ταξινομούν με βάση τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους και τις χρήσεις τους σε τρόφιμα, καλλυντικά ή φάρμακα. Ο Βοτανολόγος αναζητά σπάνια αλλά και συνηθισμένα βότανα, τα συλλέγει την κατάλληλη περίοδο, η οποία εξαρτάται από τις καιρικές συνθήκες, αποσπά το άρωμά τους, δημιουργεί μείγματα και προετοιμάζει θεραπείες που βασίζονται σε βότανα και αρώματα. Η διατήρησή τους εξαρτάται από το είδος και τη χρήση τους. Κάποια φυτά αποξηραίνονται σε σκιερό μέρος και αποθηκεύονται σε βαζάκια, για άλλα απαιτείται βράσιμο σε κατάλληλη θερμοκρασία και άλλα πολτοποιούνται με παραδοσιακές μεθόδους για τη δημιουργία αλοιφών και άλλων παρασκευασμάτων με ιαματικές ιδιότητες. Τα αποτελέσματα της βοτανολογικής έρευνας χρησιμοποιούνται για την παρασκευή και τη βελτίωση φαρμάκων, τροφίμων κ.ά.
Σήμερα, μπορούμε εύκολα στο μπαλκόνι ή τον κήπο μας να διαθέσουμε 2-3 γλάστρες με φυτά που αποδεδειγμένα ωφελούν την υγεία μας, κάνοντας παράλληλα οικονομία στο πορτοφόλι μας! Καταναλώνονται εύκολα σε διάφορα ροφήματα αλλά και στο καθημερινό φαγητό μας.
Ας γνωρίσουμε κάποια από τα πιο γνωστά αρωματικά φυτά και βότανα πιο κάτω:
Το βασιλικότον βρίσκουμε παντού καθώς καλλιεργείται στους κήπους αλλά και στις γλάστρες. Το χαρακτηριστικό άρωμα αλλά και η γεύση του, τον καθιέρωσαν τόσο στην ελληνική όσο και στην ιταλική κουζίνα. Ο βασιλικός χρησιμοποιείται στη μαγειρική, στη ζαχαροπλαστική αλλά και στην ποτοποιία. Τον χρησιμοποιούμε για να αρωματίσουμε διάφορα κρεατικά, κοκκινιστά, σούπες, σαλάτες αλλά και κόκκινες σάλτσες ζυμαρικών. Στην Ιταλία τον χρησιμοποιούν για να φτιάξουν την γευστική σάλτσα ζυμαρικών πέστο αλλά και τη γνωστή σαλάτα caprese. Εκτός από το χαρακτηριστικό του άρωμα ο βασιλικός έχει πολλές φαρμακευτικές ιδιότητες. Ο βασιλικός είναι ισχυρό αντιοξειδωτικό και επίσης έχει αντιφλεγμονώδεις, αποχρεμπτικές, εφιδρωτικές, αντισηπτικές, τονωτικές, καταπραϋντικές, αντικαρκινικές και αντιβιοτικές ιδιότητες. Επίσης, θεωρείται πως βοηθάει στην καταπολέμηση των εντερικών και στομαχικών διαταραχών, των φλεγμονών του λαιμού, του πονόδοντου αλλά και της χοληστερίνης. Εάν καταναλωθεί ως αφέψημα (ρόφημα) έχει χωνευτικές και αντιβηχικές ιδιότητες και συντελεί στην αντιμετώπιση της γρίπης και του κοινού κρυολογήματος. Η πρόσληψη του συνιστάται στις ημικρανίες, τους πονοκεφάλους, την απλή ναυτία και τη ναυτία της εγκυμοσύνης. Ο βασιλικός μπορεί να σας βοηθήσει να προστατέψετε τα ρούχα σας από τον σκόρο εάν τον τοποθετήσετε στην ντουλάπα σας σ’ ένα πουγκάκι μαζί με λεβάντα.
Η ελληνική ρίγανηείναι ιδιαιτέρα γνωστή για το μοναδικό της άρωμα και την ξεχωριστή γεύση που χαρίζει στο φαγητό. Έχει επίσης σπουδαία φαρμακευτική αξία για την υγεία του πεπτικού συστήματος, ενώ το αιθέριο έλαιο της έχει σημαντικές αντιοξειδωτικές ιδιότητες. Η Ρίγανη βοηθάει να χωνέψουμε τα λιπαρά πιάτα, γιαυτό την προσθέτουμε σε αρνί, κατσίκι, μελιτζάνες με πολύ λάδι. Τελειοποιεί τα ψητά, το αρνί, τον κιμά, τα πουλερικά, τα λαχανικά, τις πατάτες και το κρέας. Η ρίγανη θα πρέπει να προστίθεται με μέτρο για να μην αλλοιώσει την γεύση.
Για αιώνες τα εκχυλίσματα και άλλα παρασκευάσματα με βάση το θυμάριχρησίμευαν για τη θεραπεία ασθενειών, όπως το κοινό κρυολόγημα αλλά και οι επιληπτικές κρίσεις. Η συστηματική χρήση θυμαριού βοηθά στην ανακούφιση από τα συμπτώματα πολλών ασθενειών, όπως η ρευματοειδής αρθρίτιδα, η χρόνια θυρεοειδίτιδα, ο λύκος, η ινομυαλγία, ο ίλιγγος κλπ.
Το θυμάρι είναι εξαιρετική πηγή βιταμινών και μεταλλικών στοιχείων. Είναι πλούσιο σε βιταμίνες της ομάδας Β, βιταμίνη Α, βιταμίνη C και φολικό οξύ, σίδηρο, ασβέστιο και κάλιο και γι’ αυτό συμβάλλει στη ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης, στην παραγωγή ερυθρών αιμοσφαιρίων και στην αντιμετώπιση των συμπτωμάτων της φλεγμονής και της οξείδωσης των κυττάρων.
Οι αρχαίοι Έλληνες πίστευαν ότι είναι τονωτικό του εγκεφάλου. Οι νεαροί σπουδαστές συνήθιζαν να φορούν γιρλάντες από δεντρολίβανοστον λαιμό ή να πλέκουν κλαδιά στα μαλλιά τους όταν είχαν εξετάσεις για να διεγείρουν τη μνήμη τους.
Το δεντρολίβανο είναι ένα από τα φυτά που χρησιμοποιεί η εκκλησία μας στους αγιασμούς. Είναι πολύ διαδεδομένο σαν συστατικό της ελληνικής κουζίνας. Το δεντρολίβανο χρησιμοποιείται στην κηπουρική, την αρωματοποιία, την μαγειρική, την ζαχαροπλαστική και σαν θεραπευτικό υλικό.
Θεραπευτικές δράσεις και χρήσεις -έχει χωνευτικές ιδιότητες, διεγείρει τη στομαχική ατονία, διεγείρει την όρεξη και καταπολεμά τις ζυμώσεις. -έχει αντισηπτική δράση. -συνιστάται ως αποχρεμπτικό και είναι πολύτιμη κατά των κρυολογημάτων, της βρογχίτιδας και του ρινικού κατάρρου. -Έχει ιδιότητες αντισηπτικές, σπασμολυτικές, αρωματικές, πεπτικές, χολαγωγές και εφιδρωτικές. -κατά των στοματικών ελκών. -η σκόνη των φύλλων της δάφνης έχει αντιπυρετικές ιδιότητες.
Tα φύλλα του δυόσμου, φρέσκα ή αποξηραμένα, χρησιμοποιούνται στη μαγειρική (σε κεφτέδες, γεμιστά, σάλτσες, κρεατόπιτες, ροφήματα, αρωματικά ξίδια κλπ.), στη φαρμακοβιομηχανία ως βελτιωτικό γεύσης και οσμής, σε διάφορα φαρμακευτικά σκευάσματα (παστίλιες για το βήχα, σιρόπι για γαργάρες κλπ.) και στην αρωματοβιομηχανία για τον αρωματισμό σαπουνιών και την παρασκευή αρωμάτων. Tο άρωμα του δυόσμου παρασκευάζεται και συνθετικά σε εργαστήρια και χρησιμοποιείται επίσης σε πολλά προϊόντα (π.χ. στις οδοντόκρεμες).
Τα φύλλα της τσουκνίδαςμπορούν να χρησιμοποιηθούν στο φαγητό, στις σαλάτες, σε χόρτα, σούπες, πίτες, ροφήματα και έχουν πολλαπλά οφέλη για τον οργανισμό.Η τσουκνίδα είναι πλούσια σε ασβέστιο που ωφελεί τα οστά, αλλά και σε κάλιο, συμβάλλοντας στην καλή αρτηριακή πίεση και την υγεία της καρδιάς.
Σε ηρεμεί, σε τονώνει, σε κρατάει υγιή, συμβάλλει στη μακροζωία σου, σου απαλύνει τον πόνο. Το χαμομήλιείναι πολλά παραπάνω από ένα ρόφημα που πίνουν οι γιαγιάδες μας πριν κοιμηθούν. Το χαμομήλι είναι ένα δημοφιλές βότανο, το οποίο χρησιμοποιείται συχνά για θεραπευτικούς σκοπούς, όπως για να βοηθήσει τους ανθρώπους να χαλαρώσουν, να ανακουφίσει τα στομαχικά προβλήματα, να αντιμετωπίσει τις φλεγμονές και να περιποιηθεί το ερεθισμένο δέρμα. Διαθέτει ισχυρή αγχολυτική δράση, αφού χαλαρώνει τα νεύρα σου και σε βοηθάει να κοιμάσαι σαν πουλάκι. Έχει αντισπασμωδικές και καταπραϋντικές ιδιότητες, γι’ αυτό και συστήνεται κατά τη διάρκεια της περιόδου, αφού μειώνει τις κράμπες. Είναι το ρόφημα που πρέπει να πίνεις συχνά αν ταλαιπωρείσαι από μύκητες. Το τσάι από χαμομήλι είναι λύση για πολλά δερματικά και μυκητιάσεις. Μειώνει τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα, ενώ παράλληλα αυξάνει την αποθήκευση του γλυκογόνου στο συκώτι.
Φαρμακευτικές ιδιότητες Παραδοσιακά στην Ελλάδα το τσάιτουβουνούπροτιμάται πολύ για τις ευεργετικές του επιδράσεις στα κρυολογήματα και τις φλεγμονές του ανώτερου αναπνευστικού συστήματος, καθώς και για την καταπολέμηση της δυσπεψίας και των γαστρεντερικών διαταραχών, ενώ θεωρείται και αντισπασμωδικό, αναλγητικό και επουλωτικό. Τα δραστικά συστατικά του είναι η καφεΐνη που είναι διεγερτικό του νευρικού συστήματος, αλλά υπάρχουν και ίχνη θεοβρωμίνης που είναι διουρητική ουσία και δρα στο αναπνευστικό σύστημα. Τα νωπά φύλλα του είναι αρκετά πλούσια σε βιταμίνη C. Το έγχυμα του φυτού χρησιμοποιείται σαν χωνευτικό, διουρητικό σε πεπτικές διαταραχές και σαν διεγερτικό του εγκεφάλου και των μυών. Εξάλλου επιταχύνει την αναπνοή. Η μακρόχρονη όμως και σε μεγάλες δόσεις χρήση του τσαγιού μπορεί να προκαλέσει διαταραχές που εκδηλώνονται με αϋπνία, αδυνάτισμα, απώλεια όρεξης και προβλήματα του νευρικού συστήματος.
Οι άνθρωποι έφτιαξαν σε πολλές χώρες του κόσμου “Βοτανικούςκήπους” κι εκεί μπορεί να δει κανείς πανέμορφα, σπάνια λουλούδια και φυτά του κόσμου, κάποια από τα οποία κοντεύουν δυστυχώς να εξαφανιστούν!
Δείτε στο παρακάτω βίντεο έναν τέτοιο κήπο που βρίσκεται στην Ελλάδα, στην Κρήτη μας!!
Μπορείτε ακόμα να ακούσετε παιδιά κι ένα παραδοσιακό τραγούδι που το ξέρουν οι μεγάλοι και να το τραγουδήσετε με το παππού και τη γιαγιά που τους αρέσει πολύ, αλλά πως;;; από το τηλέφωνο !!! Μπορείτε να πείτε στο μπαμπά και στη μαμά να σας δείξουν και τα βήματα και να το χορέψετε όλοι μαζί στο σπίτι !!
Και πιο κάτω μπορείτε να δείτε το μύθο του θεού Απόλλωνα και της Δάφνης.
Τι είναι η Πρωτομαγιά; Γιατί τη γιορτάζουμε;Δείτε γιατίhttps://www.paidorama.com/protomagia και εδώ θα βρείτε πληροφορίες για την εργατική Πρωτομαγιά, γιατί οι άνθρωποι δε γιορτάζουν μόνο τη φύση και τις ομορφιές της την Πρωτομαγιά , αλλά θυμούνται πάντα και τους αγώνες που έκαναν πολλοί άνθρωποι πριν γεννηθούμε εμείς, για να έχουμε σήμερα καλύτερες συνθήκες ζωής και δουλειάς.
Εκτός από τα λουλούδια στις γλάστρες και στην αυλή μας, μπορούμε να δούμε και χιλιάδες όμορφα, πολύχρωμα, μικρά ή μεγάλα λουλούδια στους αγρούς και στα χωράφια μας !!! Μικρές ζωγραφιές του Θεού, προάγγελοι της πιο γλυκιάς εποχής που η φύση όλη λουλουδίζει και στολίζεται υμνώντας την ομορφιά της ζωής…Μικροσκοπικά και τόσο ντελικάτα φυτρώνουν σε κάθε γωνιά του τόπου μας , σε αφιλόξενα βράχια, σε ξερά και διψασμένα χώματα όσο και σε τοπία εύφορα και καταπράσινα.
Ας γνωρίσουμε κάποια από αυτά τα αγριολούλουδα για να μάθουμε τα ονόματά τους και για να μπορούμε να τα αναγνωρίσουμε όταν τα δούμε στη βόλτα μας στην εξοχή !!
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή