Δεν μπορώ να διδάξω σε κανέναν τίποτα. Το μόνο που μπορώ να κάνω είναι να κάνω κάποιον να σκεφτεί.

Η μέθοδος του Άρα (δοκίμιο)

Στον καιρό που δεν καταλάβαινα τα μαθηματικά, θυμάμαι, μου λέγανε ότι δεν είχα παρά να μετατοπισθώ κατά ένα βήμα , σαν συλλογιστικός μηχανισμός, για να διατρεξω την απέραντη και συνάμα μηδαμινή απόσταση που ένοιωθα να με χωρίζει απ΄αυτόν τον χώρο.

Και αναρωτιέμαι : μήπως θα ήταν χρήσιμο να το αντιστρέψουμε αυτό σήμερα; Και από την μεριά μας να εξηγήσουμε στα παιδιά ότι μια διαφορετική από μέρους τους διαχείριση των στοιχείων της πραγματικότητας θα μπορούσε πάλι να τα βγάζει σε αλλιώς αυστηρά και αλλιώς αποδεικτέα μαθηματικά;

Άρα; μήπως χρειάζεται ένα διαφορετικό “άρα” που να είναι αποτέλεσμα κάποιων “αλλιώς αυστηρών και αλλιώς αποδεικτέων μαθηματικών”;

Ίσως είναι ανάγκη στα παιδιά μας να διδάσκουμε μαζί με τα μαθηματικά που οδήγησαν στο “άρα” της τεχνολογίας και κάποια “λυρικά μαθηματικά” που να οδηγούν και στο “άρα” της ευαισθησίας  που διπλασιάζει την ικανότητα σου να αντιλαμβάνεσαι τη ζωή και που αποτελεί μια πρόσβαση στο πραγματικό νόημα της ελευθερίας.

(Οδυσσέας Ελύτης, Χάρτης 21-23, σ.285, 1995)

Σχόλιο (1)

    ΕΛΕΝΑ ΠΗΛΙΝΗ24 Ιανουαρίου 2014 στις 9:58 μμ      

    Μαζί σου!!!