Ημέρα κατά της σχολικής βίας
Το σχολείο μας συμμετέχει στην καμπάνια που διοργανώνει το χαμόγελο του παιδιού με σύνθημα ” Μίλα τώρα”
Το σχολείο μας συμμετέχει στην καμπάνια που διοργανώνει το χαμόγελο του παιδιού με σύνθημα ” Μίλα τώρα”
17 Νοεμβρίου. Επέτειος του Πολυτεχνείου. Την εβδομάδα που μας πέρασε μιλήσαμε για την Δημοκρατία παίρνοντας αφορμή από το παραμύθι της Αρμενιάκου « Η κυρία Δημοκρατία». Και τι πιο ταιριαστό να κλείσουμε αυτό το θέμα διοργανώνοντας εκλογές μέσα στην τάξη μας.
Την προηγούμενη μέρα αποφασίσαμε ποιοι θα είναι υποψήφιοι. Έτσι επιλέχθηκαν τρία άτομα . Το παιδί που θα βγει πρώτο μετά από την εκλογική διαδικασία θα είναι ο υπεύθυνος της δανειστικής μας βιβλιοθήκης.
Τα παιδιά με πολλή σοβαρότητα και υπευθυνότητα ψήφισαν με ψήφο μυστική , καταμέτρησαν τις ψήφους και συνεχάρησαν την νικήτρια των εκλογών!
Μαθαίνουμε τα αρχικά των ονομάτων μας. Τα σχηματίζουμε με το σώμα μας!
Ψαρεύουμε καπάκια με τα αρχικά γράμματα των ονομάτων μας!
Ψάχνουμε να το βρούμε ανάμεσα σε πολλά…
Ζωγραφίζουμε ένα παιδάκι που έχει για σώμα το αρχικό μας γράμμα.
Φτιάχνουμε το αρχικό του ονόματός μας με πλαστελίνη και το κάνουμε καδράκι για το δωμάτιό μας!
Μαθαίνουμε να γράφουμε το όνομά μας, κάνοντας εξάσκηση σε πλαστικοποιημένες σελίδες. Γράφουμε, καθαρίζουμε και … ξαναγράφουμε!
Το σχολικό έτος 2023-2024 ξεκίνησε. Τα παιδιά έρχονται στο νηπιαγωγείο μας και με διάφορα παιχνίδια γνωριμίας, κινητικά και μη, γνωρίζονται μεταξύ τους. Με διάφορα ομαδικά παιχνίδια και δραστηριότητες που προάγουν τη συνεργασία γινόμαστε σιγά σιγά μια όμορφη ομάδα. Τα παιδιά έχουν την ευκαιρία να γνωριστούν μεταξύ τους και μέσω του ελεύθερου παιχνιδιού στις κατάλληλα διαμορφωμένες γωνιές της τάξης μας.
Κατά την διάρκεια της έκθεσης βιβλίου που πραγματοποιήθηκε στον χώρο της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης, είχαμε την τιμή και την ευκαιρία να γνωρίσουμε από κοντά τον ένα από τους δύο συγγραφείς του αγαπημένου μας βιβλίου, τον κύριο Χατζηπλή. Αφού συστηθήκαμε του δώσαμε το δώρο που είχαμε ετοιμάσει για αυτόν.
Οι διαφάνειες της παραπάνω παρουσίασης εκτυπώθηκαν και δέθηκαν για να χαριστούν με τη μορφή ενός βιβλίου. Περιέχουν ένα δείγμα της δουλειάς που έγινε από όλα τα σχολεία που συμμετείχαν στο πρόγραμμα.
Στη συνέχεια παίξαμε με τον συγγραφέα και τους ήρωες του βιβλίου!
Παρακολουθήσαμε αυτήν την εβδομάδα τρείς ταινίες μικρού μήκους animation προτεινόμενες για την ηλικία 3-6 ετών που μας προώθησε το δίκτυο κινηματογραφικής εκπαίδευσης ανατολικής Θεσσαλονίκης του οποίου είναι μέλος το σχολείο μας.
Οι ταινίες αυτές παίζονται στο πλαίσιο ενός ευρωπαϊκού φεστιβάλ παιδικού κινηματογράφου και ήταν γερμανικής, γαλλικής και πολωνικής παραγωγής.
Μετά την προβολή των ταινιών ακολουθούσε συζήτηση και κάποιες δραστηριότητες.
Κατασκευή δικού μας μόμπιλε...
αλλά και δημιουργία δική μας animation ταινίας με την τεχνική του stop motion!
Συνεχίζοντας το πρόγραμμα του e twinning ανακαλύπτουμε τον τελευταίο ήρωα που συναντάει ο Σοφοκλής καθώς διαβάζει το βιβλίο που δανείστηκε από την βιβλιοθήκη. Ένας γενναίος ιππότης . Ο τρόπος αυτή τη φορά που τα παιδιά τον ανακαλύπτουν είναι ένα παιχνίδι κρυμμένου θησαυρού. Σε 4 σημεία της τάξης έχουμε κρύψει κρυφά από 4 μαθητές τα 4 κομμάτια της εικόνας του ιππότη του παραμυθιού. Η υπόλοιπη τάξη τους καθοδηγεί με την τεχνική του ζεστό κρύο. Στην δική μας περίπτωση χρησιμοποιώντας τα κρουστά μουσικά όργανα και παίζοντας δυνατά και σιγά αντίστοιχα. Όταν βρεθούν τα κομμάτια συναρμολογούμε την εικόνα και συζητάμε ποιος μπορεί να είναι ο ήρωας της ιστορίας. Το βρίσκουμε. Ένας ιππότης!
Ζωγραφίζουμε ιππότες με οδηγίες
Συζητάμε για τον κώδικα τιμής των ιπποτών και τα χαρακτηριστικά του γενναίου και καλού ιππότη. Συμφωνούμε ότι ο ιππότης σέβεται και φροντίζει τις γυναίκες. Το πειραματικό Δημοτικό σχολείο Σερρών ζωγράφισε αυτό το χαρακτηριστικό και μας έστειλε την ζωγραφιά να την χρωματίσουμε.
Είπαμε ένα ισπανικό παραμύθι για έναν ιππότη που δεν είχε άλογο και προσπαθούσε να βρει ένα για να σώσει τη βασιλοπούλα από τον κακό δράκο που την είχε φυλακίσει. Φτιάξαμε χάρτινα αλογάκια που σύμφωνα με νόμους της φυσικής μπορούν και περπατάνε! Τα παιδιά πήραν το σχέδιο κατασκευής τους και στο σπίτι και πειραματίστηκαν με τους γονείς τους.
Παρακολουθήστε το βίντεο στο you tube
Όμως ο ιππότης πρέπει να έχει και ένα καλό σπαθί. Παρακολουθώντας στο you tube τον ίδιο τον συγγραφέα του βιβλίου μας Αντώνη Παπαθεοδούλου μάθαμε πώς να φτιάξουμε το δικό μας σπαθί. Το φτιάξαμε και ξιφομαχήσαμε με τους φίλους μας!
https://youtube.com/shorts/-1-kAeqMPlo
Τέλος ανεβήκαμε στα άλογα και τρέξαμε να σώσουμε την πριγκίπισσα. Ανταγωνιστήκαμε με τα παιδιά του άλλου ολοήμερου. Ο πρώτος που θα φτάσει στην πριγκίπισσα γίνεται ιππότης. Μπορείτε να το δείτε εδώ.
Φτιάξαμε σελιδοδείκτες σπαθιά. Με αφορμή την παγκόσμια ημέρα του βιβλίου ετοιμάσαμε τους σελιδοδείκτες για να τους χαρίσουμε στα παιδιά του 2ου νηπιαγωγείου Θέρμης με τα οποία συνεργαζόμαστε στο πρόγραμμά μας.
Τα παιδία του 2ου νηπιαγωγείου Θέρμης μας έστειλαν σελιδοδείκτες -τερατάκια. Χαρήκαμε πολύ όταν τους πήραμε.
Όμως ήρθε η ώρα να κάνουμε μαθηματικά. Ζωγράφισε ο καθένας ένα σπαθί, το έκοψε και ύστερα τα συγκρίναμε σε σχέση με το μήκος τους. Κάναμε τις συγκρίσεις, τις μετρήσεις και τα βάλαμε στη σειρά από το μικρότερο στο μεγαλύτερο.
Και κάπου εδώ τελειώσαμε και με τον ιππότη, καθώς και με όλους τους ήρωες που ο Σοφοκλής συνάντησε καθώς διάβαζε το βιβλίο που δανείστηκε από την βιβλιοθήκη. Τώρα μένει να διαβάσουμε την συνέχεια και το τέλος της ιστορίας μας από αυτό το υπέροχο βιβλίο ,την «χαριστική βιβλιοθήκη», με το οποίο ασχολούμαστε στο πλαίσιο του προγράμματος e twinning. Και ποιος ξέρει σε τι περιπέτειες καινούριες θα βρεθούμε…
Αρχικά τους παρουσίασα ένα σταυρό με ξυλάκια και τους ρώτησα αν μπορούν να σκεφτούν τι είναι αυτό και σε τι μας χρησιμεύει. Στη συνέχεια και αφού οι απαντήσεις τους άρχισαν να πλησιάζουν στην απάντηση που ήθελα, μάλιστα ένα παιδί μου είπε συγκεκριμένα ότι μπορεί να γίνει καταπέλτης, τους έδωσα ένα κουτάλι πλαστικό και ένα λάστιχο ακόμη κι ένα μικρό σφουγγαράκι. τους ζήτησα να βρουν τον τρόπο να λειτουργήσει . τα παιδιά πειραματίστηκαν , συμπλήρωναν με τις ιδέες τους ο ένας τον άλλον και στο τέλος βρήκαν τη λύση!
Ο επόμενος ήρωας που συναντάει ο Σοφοκλής στο βιβλίο που διαβάζουμε στα πλαίσια του προγράμματος είναι το μπλε τέρας που ήταν καλό αλλά κανένας δεν το ήξερε. Θέλει να το βοηθήσουμε να βρει φίλους!
Το τέρας μας εμφανίζεται μέσα από την εφαρμογή voki και ζητάει τη βοήθειά μας.
Την επόμενη μέρα κάτι παράξενο συνέβη στο σχολείο μας:
Το τέρας ήρθε στο σχολείο μας. Μας έδωσε υλικά και ζήτησε να του φτιάξουμε έναν φίλο που να φουσκώνει και να ξεφουσκώνει. Τα παιδιά πειραματίζονται με τα υλικά και με τη συνεργασία μεταξύ τους βρίσκουν τη λύση!
Ζωγραφίζουμε ένα τέρας ρίχνοντας το ζάρι:
Φτιάχνουμε τέρατα με νερομπογιές και κολλάζ
Συνεργαζόμαστε με το 2ο νηπιαγωγείο Θέρμης για να γράψουμε μια συνεργατική ιστορία. Το θέμα της ιστορίας είναι: Το μπλε τέρας έχει γενέθλια. Αυτοί σκέφτονται την ιστορία κι εμείς αναλαμβάνουμε την εικονογράφησή της. Κάνουμε μια διαδικτυακή συνάντηση κατά την οποία μας λένε την ιστορία που σκεφτήκανε.