OXI

Τον Εθνικό Ύμνο της Ελλάδας αποτελούν οι δύο πρώτες στροφές του ποιήματος «Ύμνος εις την Ελευθερίαν». Γράφτηκε το Μάιο του 1823 στη Ζάκυνθο από τον εθνικό μας ποιητή , Διονύσιο Σολωμό.

Το 1828, ο Νικόλαος Μάντζαρος, κερκυραίος μουσικός και φίλος του Σολωμού, μελοποίησε το ποίημα , του έβαλε δηλαδή μουσική .

Εθνικός Ύμνος

1

Σε γνωρίζω από την κόψη
του σπαθιού την τρομερή,
σε γνωρίζω από την όψη
που με βία μετράει τη γη.

2

Απ’ τα κόκαλα βγαλμένη
των Ελλήνων τα ιερά,
και σαν πρώτα ανδρειωμένη,
χαίρε, ω χαίρε, Ελευθεριά!

Το ήξερες ότι το ποίημα «Ύμνος εις την Ελευθερίαν» έχει 158 στροφές (κομματάκια) ;

Από αυτές, οι δυο πρώτες είναι εκείνες που ανακρούονται και συνοδεύουν πάντα την έπαρση και την υποστολή της σημαίας και ψάλλονται σε επίσημες στιγμές και τελετές.

Πολέμης Ιωάννης

ΣΗΜΑΙΑ
Πάντα κι όπου σ` αντικρίζω,
με λαχτάρα σταματώ,
υπερήφανα δακρύζω,
ταπεινά σε χαιρετώ.

Δόξα αθάνατη στολίζει
κάθε θεία σου πτυχή
και μαζί σου φτερουγίζει
της πατρίδος η ψυχή.

Όταν ξάφνου σε χαϊδεύει
τ` αγεράκι τ` αλαφρό,
μοιάζεις κύμα, που σαλεύει
με χιονόλευκον αφρό.

Κι ο σταυρός που λαμπυρίζει
στην ψηλή σου κορυφή,
ειν` ο φάρος που φωτίζει
μιαν ελπίδα μας κρυφή.

Σε θωρώ κι αναθαρρεύω
και τα χέρια μου χτυπώ,
σαν αγία σε λατρεύω,
σα μητέρα σ` αγαπώ.

Κι απ` τα στήθη μου ανεβαίνει
μια χαρούμενη φωνή:
«Να ‘σαι πάντα δοξασμένη,
ω Σημαία γαλανή!»

Τιτίνα, η κότα (Τ,τ)14/10/20

Θα επεξεργαστούμε εικόνα και κείμενο, βρίσκοντας τα πρόσωπα , τα ζώα ,τα πράγματα , τον τόπο και το χρόνο.  θα κάνουμε μια μικρή παρένθεση αφιερώνοντας λίγο χρόνο στο άρθρο η.

Θα διαβάσουμε το σκιασμένο κομμάτι πολλές φορές και με αρκετούς τρόπους:

  • Μπερδεύοντας  τη σειρά των λέξεων
  • διαβάζοντας με ύφος θυμωμένο, αγριεμένο, κλαψιάρικο, χαρούμενο, ενθουσιασμένο
  • Διαβάζοντας  σε ομάδες

Θα γνωρίσουμε τη λέξη τι , θα την εντοπίσουμε στο κείμενο,  θα μιλήσουμε για τη χρησιμότητά της και  θα κάνουμε ένα σωρό ερωτήσεις!

Μαθαίνουμε πώς να γράφουμε Τ,τ , το ενώνουμε σε παρεούλα με τα φωνακλάδικα γράμματα στο χωριό των ήσυχων γραμμάτων (κάθε ήσυχο γράμμα έχει ένα σπιτάκι με παρεούλες
θα το σχηματίσουμε με πλαστελίνη και φτιάξουμε το κάδρο του Τ,τ.

Έπειτα  θα παρακολουθήσαμε το τρομερό ταμπούρλο, της εκπαιδευτικής τηλεόρασης.

Μετά με τη βοήθεια κάποιων εικόνων , αλλά και του βίντεο που  θα δούμε θα  φτιάξουμε το σπιτάκι του γράμματος Τ, λέγοντας λέξεις από τ.

Στη συνέχεια θα  εντοπίσουμε το νέο γραμμα που μάθαμε μέσα στο κείμενο. Ύστερα θα κάνουμε μια σύντομη αναφορά στο κεφαλαίο και πότε το χρησιμοποιούμε , όπως κάναμε και για την τελεία. Για την τελεία κάναμε και λίγη εξάσκηση με  προτάσεις .

θα συνεχίσουμε με τη δραστηριότητα του βιβλίου εντοπίζοντας το τ μέσα σε λέξεις και τελειώνοντας  τη μέρα διαβάζοντας το ποίημα και ακούγοντάς μελοποιημένο από τα ΛΑΧΑΝΑ ΚΑΙ ΧΑΧΑΝΑ.

Την επόμενη μέρα, αφού θα  κάνουμε την ανάγνωσή μας ,   θα πάμε στην επεξεργασία των δραστηριοτήτων του Τ.Ε.

θα εντοπίσουμε το τ στις εικόνες ,  θα το γράψουμε και  θα επεξεργαστούμε το όνομα Τιτίνα

Συμπληρώνουμε το τ για να μάθουμε τους φίλους της Τιτίνας και στην επόμενη άσκηση θα μάθουμε τον καλύτερό της φίλο συμπληρώνοντας σωστά Τ ή τ. Εδώ  θα ξαναθυμηθούμε πότε γράφουμε με κεφαλαίο επαναλαμβάνοντας όσα μας έμαθε η κουκουβάγια.
Επεκτείνουμε τη δραστηριότητα κάνοντας μια συζήτηση για τον καλύτερό μας φίλο.

Στην επόμενη άσκηση  η Τιτίνα ταξιδεύει με το τρένο.  Θα κάνουμε κι εδώ μια παρένθεση και  θα μιλήσουμε για τα ταξίδια:

  •  θα Βρούμε  διάφορα μεταφορικά μέσα
  •  θα Μιλήσουμε για προορισμούς
  •  θα Φτιάξαμε το λεξιλόγιο του ταξιδιού βάζοντας λέξεις σχετικές με το ταξίδι (βαλίτσα, πιλότος κ.α.)

Την ώρα των εικαστικών σκέφτηκαμε να συνδυάσουμε την Τιτίνα με κάτι κι  να  φτιάξαμε την Τιτίνα την κότα. Μια εύκολη , ανέξοδη και σχετικά γρήγορη κατασκευή.

Τιτίνα, η κότα (1)Τιτίνα, η κότα (1)

Αντίο θάλασσα 12\10\20

Α ντίο θάλασσα, Α α

   Θα μπούμε στα γραμματάκια με τη δεύτερη ενότητα ξεκινώντας με το πιο γνωστό σε όλα τα παιδιά γραμμα , το γραμμα α.

Για όλα τα γράμματα θα αφιερώνουμε 2 μέρες στην επεξεργασία τους. Την πρώτη μέρα θα δουλεύουμε το βιβλίο και τη δεύτερη το Τ.Ε.
Το πιο βασικό σε όλα πιστεύουμε είναι να γίνεται η δουλειά συστηματικά και με πολλές επαναλήψεις. Έτσι δε θα αντιμετωπίσουμε προβλήματα με κενά στα γράμματα στις επόμενες ενότητες με τα δίψηφα και την εισαγωγή της γραμματικής.θα μπούμε στο κεφάλαιο Αντίο θάλασσα εστιάζοντας και δουλεύοντας πολύ στην εικόνα.  θα εντοπίσουμε τα πρόσωπα, τα ζώα , τον τόπο και το χρόνο κάνοντας σε όλα αναφορά στο γραμμα α.

Στο κείμενο  θα δουλέψουμε πολύ τα σκιασμένα διαβάζοντάς τα με διάφορους τρόπους και αλλάζοντας τη σειρά των λέξεων ωστε να αναγκάσω τα παιδιά να «φωτογραφίσουν» τις λέξεις και να μην τις λένε μηχανικά.

Μετα την ανάγνωση των σκιασμένων θα εστιάσουμε στο γράμμα α και  θα το  εντοπίσουμε σε όλο το κείμενο.  θα το χρωματίσουμε κίτρινο (κίτρινο για να μην εμποδίζει την ανάγνωση στο σπίτι).

Στη συνέχεια θα ασχοληθούμε τη μορφοποίησή του. Επιμένουμε  συνέχεια στο να ξεκινούν από ψηλά (στον αέρα, πάνω κτλ.) ,Αφήνουμε τα παιδιά να κρίνουν τι χρειάζεται διόρθωμα και προχωράω. Πολλές φορές αν κάποιο γράμμα  είναι πολύ μεγάλο θα αστειευτούμε λέγοντας του παιδιού να του κάνει δίαιτα να το αδυνατίσει ή αν κάποιο είναι πολύ κακογραμμένο ρωτάμε αν το γραμματάκι είναι θυμωμένο.

Αφού  δούμε πώς σχηματίζεται το φτιάχνουμε κι εμείς στον αέρα, στο θρανίο με το δάχτυλο, με το σώμα μας, με όσα είχε η πολυμολυβοθήκη μας και φυσικά με την αγαπημένη μας πλαστελίνη

Τα γράμματα με την πλαστελίνη  θα τα φτιάξουμε κάδρο και το θα το κρεμάσουμε στην τάξη. Θα κάνουμε για όλα τα γράμματα κάτι ανάλογο , αν και όχι πάντα με πλαστελίνη.

θα συνεχίσουμε εντοπίζοντας τη φωνή του γράμματος α ψάχνοντας λέξεις που να ξεκινούν με αυτό.  θα φτιάξουμε έτσι σπιτάκι λέξεων.  του γραμματος α που θα το χρησιμοποιήσου με τη 2η μέρα .

Επειτα  θα εντοπίσουμε το γράμμα α στις ετικέτες που έχουμε βάλει σε διάφορα αντικείμενα μέσα στην τάξη, στα ονόματά μας κ.ο.κ.

Μετά  θα ασχοληθούμε με τη δραστηριότητα του βιβλίου και τέλος θα διαβάσαμε το ποίημα και το ακούσαμε μελοποιημένο από τον Τάσο Ιωαννίδη.

Την επόμενη μέρα αφού κάναμε την ανάγνωσή μας  θα μπούμε στο Τ.Ε. και  θα επεξεργαστούμετις εικόνες  .θα εντοπίσουμε στους τίτλους και τις λέξεις το γράμμα α και θα το κυκλώσουμε.

Στη 2η δραστηριότητα  θα ασχοληθούμε και πάλι με τη γραφη του γραμματος και στην 3η θα  γνωρίσουμε ολικά και αναλυτικοσυνθετικά τη λέξη μαμά.

Στην επόμενη άσκηση θα  εντοπίσουμε το γράμμα α .

Η τελευταία άσκηση είναι να συμπληρώσουμε σε λέξεις το α , κατι που δε μας υθα μας δημιουργήσει πρόβλημα.

Στο χρόνο που θα  μας μείνει  θα κάνουμε τα παρακάτω:
θα εντοπίσουμε  το γράμμα α σε αποκόμματα από περιοδικά  και εφημερίδες

Μια ακόμη δραστηριότητα  θα είναι να φτιάξουμε το βιβλίο του γράμματος α. θα χρησιμοποιήσαμε τις λέξεις που γράψαμε  στο σπιτάκι. Κάθε παιδί  θα πάρει μια λέξη και θα τη ζωγραφίσει. Έπειτα θα γράψει τη λέξη βλέποντάς την στο σπιτάκι.

Όταν τελειώσουν όλοι ,  θα δέσουμε τις ζωγραφιές μας και θα φτιάξουμε το βιβλίο του α.

Τέλος,  θα παρακολουθήσουμε το βίντεο «¨Η αχτένιστη αγελάδα» της εκπαιδευτικής τηλεόρασης, κάτι που αρέσει πολύ στα παιδιά ( και στις κυρίες!!!).

 

 

 

 

 

 

Τι κάνουμε Μαθηματικά Ενότητα 1

Αγαπητή οικογένεια,Για κάθε ενότητα που θα διδάσκεται το παιδί σας θα σας ενημερώνουμε.  Μέσω αυτής της ενημέρωσης σκοπός μας είναι να σας ενημερώσουμε αφενός για το τι θα διδαχτεί το παιδί στο

σχολείο και αφετέρου για τον τρόπο με τον οποίο μπορείτε να το βοηθήσετε στο σπίτι.Στόχος της πρώτης ενότητας είναι να αναπτύξουν και να εμπεδώσουν τα παιδιά ικανότητες όπως είναι οι ακόλουθες:● Να προσανατολίζονται στο χώρο και να χρησιμοποιούν γλωσσικές εκφράσεις που περιέχουνόρους όπως είναι οι εξής «μέσα», «έξω», «δίπλα», «ανάμεσα», «πάνω», «κάτω», «μπροστά», «πίσω», «δεξιά», «αριστερά».● Να αναγνωρίζουν και να ονομάζουν σωστά τα επίπεδα σχήματα καισυγκεκριμένα το τρίγωνο, το τετράγωνο, το ορθογώνιο και τον κύκλο. Ομοίως να αναγνωρίζουν τα στερεά σώματα και συγκεκριμένα την τριγωνική πυραμίδα, τον κύβο, το στερεό ορθογώνιο, τον κύλινδρο και τη σφαίρα.● Να μετρούν προφορικά ευθέως (1,2,3, …) τουλάχιστον μέχρι το 10 και αντιστρόφως (10, 9,8,…).● Να καταμετρούν αντικείμενα, καθώς επίσης να διαβάζουν και να γράφουν αριθμούς μέχρι το 5.● Να βλέπουν τους αριθμούς μέχρι το 5 ως ένωση δύο υπο-ομάδων (π.χ. τα τέσσερα άτομα μιαςοικογένειας είναι δύο και δύο, τρία και ένα κ.λπ.).Τι θα κάνουμε στην τάξηΤα μαθήματα στην τάξη γίνονται μέσα από παιχνίδια και με βιωματικό τρόπο. Σε ό,τιαφορά τη διδασκαλία, επιδιώκεται να βασίζεται στις ήδη υπάρχουσες γνώσεις του παιδιού, τις οποίες θα οργανώνει και θα επεκτείνει. Έτσι, αναφορικά με τον προσανατολισμό στο χώρο και τη γε-ωμετρία, οι μαθητές θα ασκηθούν στην απόκτηση της ικανότητας να προσανατολίζονται στο χώρο και να χρησιμοποιούν τις κατάλληλες εκφράσεις όπως, για παράδειγμα, «πάνω -κάτω», «δεξιά -αριστερά» κ.λπ. Θα ασκηθούν επίσης στην αναγνώριση του σχήματος και στην ικανότητα να ονομάζουν τα επίπεδα σχήματα και τα στερεά σώματα που εμφανίζονται στον καθημερινό τους περίγυρο. Οι μαθητές θα ασκηθούν επιπροσθέτως στην απόκτηση της ικανότητας να χρησιμοποιούν τους αριθμούς, να μετρούν και να συγκρίνουν ποσότητες αντικειμένων, να γράφουν ψηφία καθώς και σε άλλες εργασίες.

Πώς μπορείτε να βοηθήσετε στην καθημερινή ζωή μέσα στο χώρο του σπιτιού και έξω από αυτόν χρησιμοποιούμε εκφράσεις προσανατολισμού όπως, για παράδειγμα, «ανάμεσα», «πάνω», «κάτω», «αριστερά», «δεξιά» κ.λπ. Έτσι λοιπόν στην καθημερινή σας συναναστροφή και συζήτηση με το παιδί παρουσιάζονται πολλές ευκαιρίες να παίξετε και να αναφέρετε σωστά τους όρους του προσανατολισμού στο χώρο. Για παράδειγμα, μπορείτε να επικοινωνήσετε με εκφράσεις όπως είναι οι εξής: «Βάλε αυτό το παιχνίδι ανάμεσα στον αρκούδο και το αυτοκινητάκι», «Δώσε μου το αριστερό σου χέρι», «Εγώ με ποιο χέρι σε πιάνω;».Προκειμένου τα παιδιά να ασκηθούν στην ικανότητα να διαχωρίζουν το σχήμα και να ονομάζουν τα διάφορα γεωμετρικά σχήματα (τρίγωνο, τετράγωνο, ορθογώνιο, κύκλος) και τα στερεά σώματα (τριγωνική πυραμίδα, κύβος, στερεό ορθογώνιο, κύλινδρος, σφαίρα), θα μπορούσατε υπό μορφή παιχνιδιού να συζητήσετε και να υποβάλλετε στο παιδί ερωτήσεις του τύπου: «Πού βλέπεις ορθογώνια μέσα στο δωμάτιο;», «Τι σχήμα έχουν το κουτί της πορτοκαλάδας και η μπάλα;».Τόσο στο οικογενειακό όσο και στο ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον του παιδιού παρουσιάζονται πολλές ευκαιρίες ώστε να έρθει σε επαφή και να χρησιμοποιήσει τους αριθμούς. Λέγεται ότι το παιδί σήμερα ζει μέσα σε ένα ψηφιακό περιβάλλον.Για να ασκηθεί το παιδί στη σύγκριση των ποσοτήτων μπορείτε, για παράδειγμα, να συζητήσετε μαζί του για αντιστοιχίες, όπως: «Είναι τα κουτάλια όσα και τα πιρούνια;», «Πόσα λιγότερα ή πόσα περισσότερα είναι;», «Έχει κάθε άτομο στο τραπέζι ένα ποτήρι;», «Έχει κάθε μαρκαδόρος το καπάκι του;».Για να ασκηθεί το παιδί στην αναγνώριση των ψηφίων και των τακτικών αριθμών, μπορείτε να συζητήσετε για τους ορόφους της πολυκατοικίας κάνοντας τις εξής ερωτήσεις: «Μένουμε στον 5ο όροφο και κατεβαίνουμε στον 3ο όροφο στην κυρία Αγγέλα. Πόσους ορόφους κατεβαίνουμε;», «Σε ποια οδό και ποιον αριθμό μένει η φίλη μας η Ματούλα;», «Ποιο νούμερο γράφει το λεωφορείο της γραμμής που παίρνουμε;».Πολλές ευκαιρίες παρουσιάζονται επίσης για την καταμέτρηση αντικειμένων, προσώπων και ήχων. Μερικές ενδεικτικές ερωτήσεις είναι οι εξής: «Πόσα είναι τα παιχνίδια σου πάνω στο χαλί;», «Πόσες φορές χτύπησε η καμπάνα;», «Μπορείς να θυμηθείς πόσα άτομα είχαμε συγκεντρωθεί χθες στο σπίτι;», «Από πόσα ψηφία αποτελείται το νούμερο του τηλεφώνου μας,», «Από πόσα γράμματα αποτελείται το όνομά σου;».Εάν θέλετε να διαβάσετε στο παιδί κάποια λογοτεχνικά κείμενα σχετικά με το θέμα, προτείνουμε δύοέργα του Ευγένιου Τριβιζά: «Φουφήχτρα,η μάγισσα με την ηλεκτρική σκούπα» και η «Η πριγκίπισσα Δυσκολούλα».Ευχαριστούμε για τη συνεργασία,Υγεία και Χαρά

Παπί με πανί

http://users.sch.gr/pkotsis/4/a-taxi/glossa/games/grammatakia-aris-me%20(CD)/html5.htmlΤελειώσαμε…. Δουλέψαμε ξεχωριστά τις νέες παρεούλες(με, νι) δίνοντας χρόνο για να τις καταλάβουμε και να τις κατακτήσουμε.

Κάναμε πολλές ασκήσεις στον πίνακα στα πινακάκια μας , αλλά και με τα καρτελάκια, με τα οποία φτιάχνουμε όλο και περισσότερες λέξεις.

4 Οκτωβρίου – Ημέρα των ζώων

Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων: Μία υπενθύμιση της αγάπης που δίνουν και της αγάπης που αξίζουν

4 Οκτωβρίου – Ημέρα των ζώων .

Ο άνθρωπος, το πιο επικίνδυνο ον στον πλανήτη μας, θεωρεί ότι ως «ανώτερο» είδος έχει το δικαίωμα να ασκεί εξουσία πάνω στις ζωές των ζώων. Δισεκατομμύρια ζώα σε ολόκληρο τον κόσμο υποφέρουν από την ανθρώπινη σκληρότητα, ματαιοδοξία και απληστία. Κι αναρωτιέται κανείς, γιατί τόση κακία και μίσος απέναντι σ’ αυτά τα πλάσματα που δεν έχουν απολύτως κανέναν τρόπο να αμυνθούν;

Τα δικαιώματα των ζώων .
Διακήρυξη το δικαιωμάτων των ζώων :

Διακήρυξη των δικαιωμάτων των ζώων .

Άρθρο 1
Όλα τα ζώα γεννιούνται με ίσα δικαιώματα στη ζωή και στη δυνατότητα ύπαρξης.

‘Άρθρο 2
Ο άνθρωπος οφείλει να σέβεται τη ζωή κάθε ζώου. Ο άνθρωπος ανήκει στο ζωικό βασίλειο και δεν μπορεί να εξοντώνει ή να εκμεταλλεύεται τα άλλα είδη του ζωικού βασιλείου. Αντίθετα, οφείλει να χρησιμοποιεί τις γνώσεις για το καλό των ζώων. Κάθε ζώο δικαιούται φροντίδας, προσοχής και προστασίας από τον άνθρωπο.

Άρθρο 3
Κανένα ζώο δεν πρέπει να υποβάλλεται σε κακομεταχείριση ή απάνθρωπη συμπεριφορά. Αν η θανάτωση ενός ζώου θεωρηθεί υποχρεωτική πρέπει να γίνεις στιγμιαία, ανώδυνα και χωρίς καμιά πρόκληση αγωνίας του ζώου.

‘Άρθρο 4
Κάθε ζώο δικαιούται να ζήσει στο φυσικό του χώρο (γη, θάλασσα, αέρας) και να αναπαράγεται σύμφωνα με τους φυσικούς νόμους. Η στέρηση ελευθερίας του ζώου ακόμη κι αν γίνεται για μορφωτικούς σκοπούς είναι αντίθετη προς τη διακήρυξη δικαιωμάτων αυτού.

‘Αρθρο 5
Κάθε ζώο που από παράδοση θεωρείται κατοικίδιο δικαιούται να ζήσει με το ρυθμό και τις συνθήκες ζωής και ελευθερίας που αντιστοιχούν στο είδος του. Η διαφοροποίηση αυτών των συνθηκών από τον άνθρωπο έχει σκοπούς κερδοσκοπικούς και είναι αντίθετη προς τη διακήρυξη.

‘Αρθρο 6
Κάθε ζώο που αποτελεί σύντροφο του ανθρώπου έχει δικαίωμα διάρκειας ζωής ανάλογης με τη φυσική του μακροβιότητα. Η εγκατάλειψη ενός ζώου θεωρείται πράξη απάνθρωπη και εξευτελιστική.

‘Αρθρο 7
Αναφορικά με τα ζώα που προσφέρουν τις υπηρεσίες τους στον άνθρωπο, η διάρκεια και η ένταση δουλειάς πρέπει να είναι σε λογικά πλαίσια, η διατροφή τους ικανοποιητική και η ανάπαυσή τους υποχρεωτική.

‘Αρθρο 8
Οποιοσδήποτε πειραματισμός πάνω στα ζώα, ιατρικός, επιστημονικός, κ.λπ. αντιτίθεται προς τα δικαιώματα των ζώων, εφόσον προκαλεί πόνο σωματικό ή ψυχικό. Πρέπει να επιδιώκεται η αντικατάσταση του πειραματισμού πάνω στα ζώα, από άλλες υπάρχουσες τεχνικές.

‘Αρθρο 9
Τα ζώα που εκτρέφονται για τη διατροφή του ανθρώπου πρέπει να στεγάζονται, να τρέφονται, να μετακινούνται και να θανατώνονται χωρίς πρόκληση πόνου και αγωνίας.

‘Αρθρο 10
Απαγορεύεται η εκμετάλλευση των ζώων για τη διασκέδαση των ανθρώπων. Η έκθεση ζώου και τα θεάματα που χρησιμοποιούν ζώα αποτελούν καταστρατήγηση της αξιοπρέπειας και του σεβασμού προς τη ζωή του ζώου.

‘Αρθρο 11
Κάθε πράξη που χωρίς λόγο προκαλεί θάνατο ζώου είναι βιοκτονία, είναι έγκλημα απέναντι στη ζωή.

‘Αρθρο 12
Κάθε πράξη που προκαλεί θάνατο μεγάλου αριθμού άγριων ζώων αποτελεί γενοκτονία, έγκλημα απέναντι στο είδος. Η μόλυνση και οποιαδήποτε καταστροφή του φυσικού μας περιβάλλοντος οδηγούν στη γενοκτονία.

‘Αρθρο 13
Σεβασμός επιβάλλεται ακόμη και στο νεκρό ζώο. Κάθε σκηνή βίας στην τηλεόραση και το σινεμά, με θύματα ζώα πρέπει να απαγορευτεί και μόνο οι σκηνές που έχουν σκοπό να ενημερώσουν για τα δικαιώματα των ζώων οφείλουν να προβάλλονται

‘Αρθρο 14
Οι οργανισμοί προστασίας και προάσπισης των ζώων πρέπει να αντιπροσωπεύονται από κάθε κυβέρνηση. Τα δικαιώματα του ζώου πρέπει να κατοχυρωθούν απ’ τους νόμους, όπως ακριβώς και τα δικαιώματα του ανθρώπου.

Διεθνής Ένωση των Δικαιωμάτων των ζώων , Παρίσι 1978 .

Συνηθισμένα λάθη στη γραφή

Ένα από τα πρώτα βασικά βήματα κάθε μικρού μαθητή προς τον κόσμο της μάθησης είναι να τελειοποιήσει τον τρόπο με τον οποίο γράφει.
Μάθετε πώς θα λύσετε μερικά από τα πιο συνηθισμένα προβλήματα που έχουν τα παιδιά όταν μαθαίνουν να γράφουν.

5 συνηθισμένα λάθη που κάνουν τα παιδιά όταν μαθαίνουν να γράφουν (και πώς να τα διορθώσετε)
Τα περισσότερα παιδιά διαθέτουν τις αναπτυξιακές ικανότητες που χρειάζονται για να κρατήσουν το μολύβι με τα τρία δάχτυλα έως την ηλικία των έξι ετών περίπου. Μέχρι τότε, συνήθως το κρατούν κάνοντας μπουνιά το χέρι τους και η κίνηση του χεριού προκειμένου να γράψουν ξεκινά από τον ώμο. Όπως όμως συμβαίνει με κάθε στάδιο στην ανάπτυξη του παιδιού, κάποια μπορεί να το κατακτήσουν νωρίτερα και κάποια αργότερα. Εάν δείτε ότι δυσκολεύεται να κρατήσει σωστά το μολύβι –με συνέπεια να μην μπορεί να γράψει αρκετά γρήγορα ή να κουράζεται το χέρι του- προμηθευτείτε από το βιβλιοπωλείο το ειδικό εξάρτημα που προσαρμόζεται στο μολύβι και λειτουργεί σαν οδηγός για το πώς να τοποθετεί σωστά τα δάχτυλά του, μέχρι να το συνηθίσει. Μπορείτε επίσης να του δώσετε ένα μικρό κομματάκι χαρτί που θα πρέπει να συγκρατεί στην παλαμή του με τα δύο τελευταία δάχτυλα, ώστε να αναγκάζεται να πιάνει το μολύβι μόνο με τα τρία πρώτα.

Κάνει πολύ μεγάλα ή πολύ μικρά γράμματα (ή άλλα μεγάλα κι άλλα μικρά στην ίδια λέξη)
Τα περισσότερα παιδιά χρειάζονται χρόνο για να μπορέσουν να κάνουν όλα τα γράμματα στο ίδιο μέγεθος. Άλλα αφήνουν κενά όταν γράφουν κάποια γράμματα, όπως το π, το μ, το λ και γενικά όσα δεν γράφονται με μια κίνηση αλλά σε δύο μέρη (π.χ. ένα κυκλάκι κι ένα μπαστουνάκι για το α). Για να τα βοηθήσετε, ζητήστε τους να εξασκηθούν στη γραφή, χρησιμοποιώντας ένα τετράδιο από αυτά που έχουν τρεις γραμμές σε κάθε σειρά: μία για να οριοθετήσουν πού πρέπει να είναι το επάνω μέρος κάθε γράμματος, μία για το κάτω και μία στη μέση για να μάθουν να γράφουν διαφορετικά τα πεζά από τα κεφαλαία. Φροντίστε όμως να μην τα υποχρεώνετε να εξασκούνται για πολλή ώρα ούτε να το βλέπουν σαν αγγαρεία, γιατί θα εκνευριστούν και θα τα παρατήσουν εύκολα.
Γράφει ανάποδα
Πρόκειται για κάτι πολύ συνηθισμένο στα παιδιά προσχολικής ηλικίαςπου δεν διαθέτουν ακόμα τις απαραίτητες ικανότητες για να συνειδητοποιήσουν ποια είναι η φορά ενός σχήματος ή για να διαπιστώσουν ότι γράφοντάς το ανάποδα μπορεί να σημαίνει κάτι άλλο (π.χ. το ε ανάποδα είναι το 3) ή και τίποτα. Το μόνο που χρειάζεται για να συνηθίσει να γράφει σωστά είναι η εξάσκηση. Ακόμα κι έτσι, δεν είναι απίθανο πού και πού το παιδί να γράφει κάποιο γράμμα ανάποδα, όπως εάν αυτό συνεχίσει γίνεται συστηματικά ή και μετά την ηλικία των εφτά ετών, τότε είναι σκόπιμο να ζητήσετε τη γνώμη ειδικού, γιατί ίσως αποτελεί ένδειξη δυσλεξίας ή άλλης μαθησιακής δυσκολίας. Για να το βοηθήσετε, προσπαθήστε το παιδί να έρθει σε οπτική επαφή με κάθε γράμμα σε πολλές διαφορετικές μορφές(π.χ. τυπωμένο σε βιβλίο, γραμμένο στο τετράδιο, στην άμμο, με κιμωλία στο δρόμο κ.λπ.) ώστε να εντυπωθεί καλά στο μυαλό του η εικόνα.
Γράφει άσχημα ή και εντελώς ακατάληπτα
Πρόκειται για ένα πρόβλημα που έχουν πολλά παιδιά –και ακόμη περισσότεροι ενήλικες- και δεν έχει καμία σχέση με το εάν έχουν κατακτήσει τις βασικές δεξιότητες που απαιτούνται για τη γραφή. Συνήθως, οφείλεται στο γεγονός ότι το μυαλό του παιδιού τρέχει πιο γρήγορα από το χέρι τουκαι η προσπάθειά του να «προλάβει» να τα καταγράψει όλα στο χαρτί καταλήγει σε… ορνιθοσκαλίσματα. Για να το βοηθήσετε, ζητήστε του να γράφει κάθε μέρα ένα μικρό απόσπασμα από κάποιο αγαπημένο του βιβλίου (3-4 φράσεις), αυξάνοντας κάθε φορά την ταχύτητα (μπορείτε να το χρονομετρείτε, εάν πιστεύετε ότι αυτό θα του δώσει έξτρα κίνητρο). Αφού μάθει να το γράφει αρκετά ευανάγνωστα, αλλάξτε απόσπασμα και συνεχίστε για μερικές μέρες. Καλό θα ήταν επίσης να κλείσετε ένα ραντεβού στον παιδο-οφθαλμίατρο για να αποκλείσετε το ενδεχόμενο το πρόβλημα να οφείλεται σε κάποιο πρόβλημα της όρασης του παιδιού.
Υπερβολικό άγχος ή αδιαφορία για το γράψιμο
Όταν οι δάσκαλοι ή οι γονείς πιέζουν πολύ ένα παιδί να μάθει να γράφει μπορεί να του δημιουργήσουν έντονο άγχος που θα φέρει το αντίθετο αποτέλεσμα. Από την άλλη, η έλλειψη ερεθισμάτων (π.χ. όταν δεν έχετε ιδιαίτερες απαιτήσεις ή δεν φροντίζετε να έχει τα υλικά –μολύβια, γόμες, ξύστρες- που χρειάζεται) μπορεί να επιφέρουν πλήγμα στην αυτοπεποίθησή του και να του στερήσουν το κίνητρο να μάθει. Δίνετε συχνά στο παιδί την ευκαιρία να εξασκείται στο γράψιμο, χωρίς το άγχος ότι κάνει εργασία για το σχολείο, ζητώντας του να γράψει για παράδειγμα τη λίστα του σούπερ μάρκετ, μια κάρτα για τα γενέθλια του φίλου του ή παίζοντας παιχνίδια που απαιτούν γράψιμο (π.χ. κρεμάλα).