Δράσεις για την Παγκόσμια Ημέρα Αμεα 2021

Την Παρασκευή 3 Δεκεμβρίου 2021, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία, το σχολείο μας υλοποίησε ορισμένες δράσεις ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης.
Οι μαθητές /τριες των τμημάτων Α’ – Β’ τάξης άκουσαν το παραμύθι «Ο Περπατούλης στον πλανήτη των Ζούμ» ένα συγγραφικό έργο του ΙΕΠ με σκοπό την αποδοχή της διαφορετικότητας (το παραμύθι εδώ). Τα παιδιά σχολίασαν τις φωτογραφίες της ιστορίας, εξέφρασαν τη δική τους άποψη για τη δυσκολία του ήρωα και έδωσαν τις δικές τους πιθανές και πρωτότυπες λύσεις για τους τρόπους που θα μπορούσαν να τον βοηθήσουν! Έπειτα ζωγράφισαν μια εικόνα σχετική με το παραμύθι.
IMG 20211207 101328IMG 20211207 101643IMG 20211207 120327IMG 20211207 120616

Οι μαθητές/τριες των τμημάτων της Γ’ τάξης διάβασαν το κείμενο από το βιβλίο της γλώσσας «Η Αργυρώ» το οποίο αναφέρετε σε ένα κορίτσι με κινητική αναπηρία. Έγινε η απαραίτητη ενημέρωση από την εκπαιδευτικό του Τμήματος Ένταξης για τα ήδη των αναπηριών που υπάρχουν, συζητήθηκαν οι δυσκολίες που θα αντιμετώπιζε η ηρωίδα του κειμένου εάν ήταν μαθήτρια του σχολείου μας και δόθηκαν από τα παιδιά ιδέες για την αντιμετώπιση αυτών των δυσκολιών. Τέλος ζητήθηκε από τα παιδία να φτιάξουν ζωγραφιές σχετικές με το κείμενο, γράφοντας ένα μήνυμα για την παγκόσμια ημέρα των ΑμεΑ.

IMG 20211207 120828IMG 20211207 115914

Τα παιδιά των τμημάτων της Δ΄ τάξης αφού ενημερώθηκαν για τα είδη της αναπηρίας και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν αυτά τα άτομα στη κοινωνία τους δόθηκε σε φωτοτυπία το Ελληνικό Νοηματικό Αλφάβητο, η γραφή Braille και ένα έντυπο με οδηγίες για το πως βοηθάμε έναν τυφλό άνθρωπο που θα συναντήσουμε στο δρόμο. Έπειτα παρακολούθησαν ένα ολιγόλεπτο βίντεο, το «Cuerdas» όπου οι μαθητές είδαν μια φιλία διαφορετική από τις συνηθισμένες (το βίντεο μπορείτε να το δείτε εδώ) και τέλος έφτιαξαν μια αφίσα με ανακυκλώσιμα υλικά.

.jpg

Τα τμήματα της Ε’ τάξης παρακολούθησαν ένα πρόγραμμα το οποίο πραγματοποιήθηκε από τον γυμναστή του σχολείου και την εκπαιδευτικό του Τμήματος Ένταξης  Καλλιόπη Τσιρλούδη το οποίο είχε συνολική διάρκεια 5 διδακτικών ωρών και χωρίστηκε σε 3 ημέρες.

1η μέρα
Την πρώτη διδακτική ώρα οι μαθητές ενημερώθηκαν μέσω παρουσίασης Power Point από την εκπαιδευτικό Ειδικής Αγωγής Τσιρλούδη Καλλιόπη για τα είδη των αναπηριών και το πώς αυτά μπορούν να αντιμετωπιστούν στο σχολικό περιβάλλον αλλά και πως η κοινωνίας μας σήμερα αντιμετωπίζει αυτά τα άτομα. Τη δεύτερη διδακτική ώρα έγινε παρουσίαση από τον ΚΦΑ με θέμα το ιστορικό των αθλημάτων για άτομα με αναπηρίες, οι κατηγορίες των αθλητών που συμμετέχουν σε διεθνείς και παραολυμπιακούς αγώνες καθώς και βιντεοπροβολή με την ανάλυση των παραολυμπιακών αθλημάτων όπως αυτά λάβανε χώρα στην τελευταία διοργάνωση. Στο τέλος της παρουσίασης ακολούθησε διαλογική συζήτηση με κατάθεση παρατηρήσεων και αποριών από τους μαθητές. Η εν λόγω δράση παρουσιάστηκε καθ’ όλη τη διάρκεια της εβδομάδας σε όλες τις τάξεις του σχολείου.
Τέλος ασχολήθηκαν με βιωματικές δραστηριότητες  οι οποίες ενίσχυσαν την ενσυναίσθηση των μαθητών μας απέναντι στα ΑμεΑ. Έγινε προσπάθεια μέσω των δραστηριοτήτων οι μαθητές μας να ‘’μπουν’’ στη θέση των παιδιών με αναπηρία, κινητική, νοητική, προβλήματα όρασης κ.α.  (ενδεικτικά οι δραστηριότητες εδώ, το υλικό αυτό αποτελεί μέρος των Εργαστήριων Δεξιοτήτων του ΙΕΠ στην Θεματική Ενότητα: “Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη)

262532570 363165518901181 2456535524125253247 n 263023121 393185625922282 3109280604710549040 n

2η μέρα
Τη δεύτερη ημέρα των εκδηλώσεων ακολούθησε επαφή των μαθητών με δύο από τα παραολυμπιακά αθλήματα (βόλεϊ καθήμενων αθλητών και γκόλμπολ) συμμετέχοντας σε αγώνες αγοριών και κοριτσιών σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο στο προαύλιο του σχολείου.

3  2  1

3η μέρα
Ζητήθηκε από τα παιδία να επιλέξουν ένα από τα είδη αναπηριών που ασχοληθήκαμε εκτενώς σε θεωρητικό και πρακτικό κομμάτι τις προηγούμενες μέρες με σκοπό να αποτυπώσουν την έννοια της αναπηρίας στο χαρτί μέσα από την δική τους μοναδική οπτική και πως η κοινωνία οφείλει να αντιμετωπίζει τα ΑμεΑ.

e5    4

 

Με τους μαθητές των τμημάτων της ΣΤ’ η Κοινωνική Λειτουργός του σχολείου μας, πραγματοποίησε διαδραστική συζήτηση για την αναπηρία. Δόθηκε έμφαση στην ισότιμη μεταχείριση των ατόμων με αναπηρία ώστε αυτά να αναπτύξουν όλες τις ικανότητές τους και να μετέχουν σε δραστηριότητες ως ίσα μέλη της κοινωνίας μας. Έγινε αναφορά στα εμπόδια και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν καθημερινά όπως επίσης και στις υλικοτεχνικές υποδομές που θα πρέπει να υπάρχουν σε κάθε πόλη και σε κάθε χώρο της πόλης αυτής ώστε να μπορούν να κινηθούν με ασφάλεια παντού. Αναφέρθηκαν οι δυσκολίες που αντιμετωπίζουν ως προς την εύρεση εργασίας αλλά και οι οικονομικές απαιτήσεις που φέρει η αναπηρία στα άτομα που την έχουν (π.χ. αγορά αναπηρικού αμαξιδίου σε άτομα με κινητικές αναπηρίες, σκύλος οδηγός σε τυφλά άτομα, ειδικές θεραπείες, κ.λ). Ειδική αναφορά έγινε στους τρόπους που το κράτος πρέπει να στηρίξει τα άτομα αυτά αλλά και στο πώς ο καθένας από εμάς μπορεί να υποστηρίξει τα δικαιώματα και τα αιτήματα των ατόμων με αναπηρία.