Η αίθουσά μας!!!
στο
1ο Δημοτικό Σχολείο Ζευγολατιού
Ο χώρος μπορεί να είναι μικρός αλλά ικανοποιητικός για τον αριθμό των μαθητών του Τμήματος Ένταξης για τη σχολική χρονιά 2021-2022.
Οι μαθητές δουλεύουν σε ομαδούλες των 3-4 ατόμων ανάλογα με τις δυνατότητες τους. Υπάρχει χώρος όπου είναι τοποθετημένοι οι φάκελοι των μαθητών με τα απαραίτητα έγγραφα (ατομικές άτυπες αρχικές -διαμορφωτικές και τελικές αξιολογήσεις) καθώς και οι φωτοτυπίες που δουλεύουμε στο Τ.Ε. Τέλος είμαστε τυχεροί γιατί έχουμε και διαδραστικό πίνακα όπου μπορούμε να βλέπουμε όλοι (με την ανάλογη ανακατάταξη των θρανίων όταν κρίνεται απαραίτητο συγκριτικά με αυτό που φαίνεται στη φωτογραφία !!!) τα απαραίτητα σε κάθε μάθημα και να παίζουμε διαδραστικά παιχνίδια κάτι που λατρεύουν να κάνουν οι μαθητές!!
Δραστηριότητες του Τμήματος Ένταξης (Ιανουάριος 2022)
Το πρώτο γλωσσικό ημερολόγιο του χρόνου. Κάθε μέρα και μια εύκολη και γρήγορη δραστηριότητα. Οι μαθητές κάθε μέρα έσβηναν και την αντίστοιχη ημερομηνία αφού πρώτα ολοκλήρωναν τη γλωσσική δραστηριότητα της ημέρας!!! Οι δραστηριότητες συνοδεύονταν με ένα από τα ακόλουθα:
⦁ Περιγράφουμε τη δραστηριότητα, καθώς την πραγματοποιούμε
⦁ Περιγράφω τον τρόπο που έφτιαξα κάτι (αν είναι κατασκευή ή ζωγραφιά)
⦁ Αναφέρω τι χρησιμοποίησα για να πετύχω αυτό που έκανα κ.α.
**Τα Σαββατοκύριακα φυσικά δεν κάναμε τις αντίστοιχες δραστηριότητες όπως επίσης και την ημερομηνία με τον αριθμό 14 καθώς δεν είχαμε τα απαραίτητα υλικά στο σχολείο!)
πηγή έμπνευσης:https://pes-mou-mia-lexi.blogspot.com
Ο Άκης ο Χεράκης ο νέος μας βοηθός στο Τμήμα Ένταξης!!!
Μας βοηθάει: να χωρίσουμε έναν αριθμό, να υπερβούμε τη δεκάδα, να υπολογίσουμε πόσα ακόμα χρειάζονται για να φτάσουμε σε έναν αριθμό. Σε πλαστικοποιημένο χαρτί με σκοπό οι μαθητές να γράφουν και να σβήνουν εύκολα για καλύτερη εξάσκηση!
Για τη επόμενη δραστηριότητα που θα δείτε στη φωτογραφία κόψαμε χαρτάκια μικρά και γράψαμε ρήματα σε -αινω, -ωνω, -ευω και -ίζω έπειτα ζητήσαμε από τα παιδιά να τοποθετήσουν τις λέξεις δίπλα στα αντίστοιχα χρωματιστά ξυλάκια.
Αφού ταίριαξαν τα ρήματα με τα ξυλάκια ανάλογα με την κατάληξη τα παιδιά έγραψαν στο τετράδιο τους κάποιες λέξεις, οι οποίες σε επόμενα μαθήματα θα χρησιμοποιηθούν μέσα σε προτάσεις, ως ορθογραφία ή και ως συμπλήρωση κενών.
* Φυσικά η δραστηριότητα αυτή μπορεί να γίνει πολλές διαφορετικές καταλήξεις ανάλογα τις δυσκολίες του κάθε παιδιού.
Αυτή λοιπόν η άσκηση βοηθάει στα εξής:
⦁ Εξάσκηση μνήμης
⦁ Οπτική διάκριση
⦁ Εμπέδωση ορθογραφικών κανόνων
⦁ Ενίσχυση οπτικής μνήμης
⦁ Αφομοίωση και εκμάθηση κανόνων γραμματικής
⦁ Λεπτή κινητικότητα
⦁ Γραφή
⦁ Ανάγνωση