6η Μαρτίου: Πανελλήνια Ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού

Stop bullying
 
Η 6η Μαρτίου έχει καθιερωθεί από το Υπουργείο Παιδείας ως Πανελλήνια Ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού. Ο όρος «εκφοβισμός και βία στο σχολείο» (school bullying) είναι ένα φαινόμενο νεανικής παραβατικότητας που εμφανίζεται σε πολλές χώρες του κόσμου. Ο σχολικός εκφοβισμός, προέρχεται από άλλα παιδιά, συνήθως της ίδιας ηλικίας και αποτελεί μορφή επιθετικής συμπεριφοράς, που εμφανίζεται κυρίως στη σχολική πραγματικότητα, με σοβαρές επιπτώσεις για την ψυχοσυναισθηματική ανάπτυξη του παιδιού και του εφήβου και τη διαδικασία της μάθησης. Αναφέρεται στην εσκεμμένη, απρόκλητη, συστηματική και επαναλαμβανόμενη χρήση βίας μεταξύ μαθητών ή συνομήλικων παιδιών, εντός και εκτός σχολείου, με στόχο την επιβολή, την καταδυνάστευση και την πρόκληση σωματικού και ψυχικού πόνου ή αναστάτωσης. Συχνά το «ισχυρότερο» παιδί αντλεί από την πράξη του κάποιο όφελος, όπως ευχαρίστηση, κύρος ή υλικά αποκτήματα, ενώ το «αδύναμο» παιδί δεν μπορεί να υπερασπιστεί και να προστατέψει με ριζικό τρόπο τον εαυτό του.
Η επιθετική συμπεριφορά μεταξύ μαθητών εκδηλώνεται, με μορφές ήπιας βίας (λεκτικό εκφοβισμό, πειράγματα, βρίσιμο, ειρωνική συμπεριφορά, απειλές, διάδοση φημών) και με περιστατικά ακραίας βίας (συγκρούσεις µε ρατσιστικά ή άλλα χαρακτηριστικά, χτυπήματα, σπρώξιμο, σεξουαλική παρενόχληση, χειρονομίες). Διαφορετικοί επιστημονικοί χώροι και πεδία έχουν αναγνωρίσει, αναδείξει και μελετήσει το πρόβλημα του σχολικού εκφοβισμού και της βίας, στις πολλαπλές μορφές και διαστάσεις του. Η ενδοσχολική βία είναι ομαδικό φαινόμενο, καθώς δεν αφορά μόνο τον θύτη και το θύμα, αλλά και όσους είναι παρόντες ή γνωρίζουν την ύπαρξή του, δηλαδή τους παρατηρητές, οι οποίοι μπορεί να είναι είτε μαθητές είτε ενήλικες. Ο σχολικός εκφοβισμός έχει αρνητικές συνέπειες στο κλίμα του σχολείου, στην κοινωνικοποίηση των παιδιών, στην επικοινωνία στην εκπαιδευτική κοινότητα, αλλά και στην μετέπειτα ομαλή ενσωμάτωση στην κοινωνία.
Συχνά οι παρατηρητές επικαλούνται, ως επιχείρημα για την άρνησή τους να υπερασπιστούν το «αδύναμο» παιδί, ότι θα θεωρηθούν «καρφιά» και γι’αυτό μπορεί να θυματοποιηθούν οι ίδιοι στη συνέχεια. Είναι όμως έτσι; Ας δούμε μια παρουσίαση που δημιουργήθηκε από εκπ/κό Χατσίκου Ιωάννα και ανέβηκε  στο blog http://taksiasterati.blogspot.gr. 
Κι αν δεν είσαι παρατηρητής; Αν εσύ είσαι αυτό το παιδί που είναι «θύμα» σχολικού εκφοβισμού; Πώς το αντιμετωπίζεις; Μερικές ιδέες υπάρχουν στο βίντεο που ακολουθεί.
Νίκησε το νταή χωρίς να τον αγγίξεις
Αν βρεθείς σε αυτή τη θέση (θύματος ή παρατηρητή)…θυμήσου! Μίλα! Ζήτα βοήθεια! Πριν να είναι αργά! 
Μίλα τώρα!

20 Φεβρουαρίου:Παγκόσμια μέρα Κοινωνικής Δικαιοσύνης

“Η κοινωνική δικαιοσύνη αποτελεί βασική αρχή για την ειρηνική και  ευημερούσα συνύπαρξη εντός και μεταξύ των εθνών. Υποστηρίζουμε τις αρχές της κοινωνικής δικαιοσύνης, όταν προωθούμε την ισότητα των φύλων ή τα δικαιώματα των αυτοχθόνων λαών και των μεταναστών.

Προωθούμε την κοινωνική δικαιοσύνη όταν καταρρίπτουμε τα εμπόδια που αντιμετωπίζουν οι άνθρωποι λόγω φύλου, ηλικίας, φυλής, εθνότητας, θρησκείας, πολιτισμού ή αναπηρίας.

Για τα Ηνωμένα Έθνη, ο στόχος  της κοινωνικής δικαιοσύνης για όλους αποτελεί τον πυρήνα της παγκόσμιας αποστολής μας για την προώθηση της ανάπτυξης και της ανθρώπινης αξιοπρέπειας. Η υιοθέτηση από τη  Διεθνή Οργάνωση Εργασίαςτης Διακήρυξης της Κοινωνικής Δικαιοσύνης για μια Δίκαιη Παγκοσμιοποίηση (ILO) είναι μόνο ένα πρόσφατο παράδειγμα της δέσμευσης του συστήματος του ΟΗΕ για κοινωνική δικαιοσύνη. Η Διακήρυξη επικεντρώνεται στην εξασφάλιση δίκαιων αποτελεσμάτων για όλους, μέσω της απασχόλησης, της κοινωνικής προστασίας, του κοινωνικού διαλόγου και των θεμελιωδών αρχών και δικαιωμάτων στην εργασία.”

Αυτά αναφέρει στην ιστοσελίδα τους τα Ηνωμένα Έθνη. Τι είναι όμως κοινωνική δικαιοσύνη στην καθημερινότητά μας; Είναι τα ίδια κοινωνικά δικαιώματα για όλους, αληθινά και όχι μόνο στα χαρτιά και στο Σύνταγμα μας. Ίση  και ίδια πρόσβαση σε όλους στην εκπαίδευση και στην εργασία, στις κοινωνικές παροχές και αμοιβές. Συμβαίνει, όμως αυτό;

Ας δούμε το παράδειγμά μου:  Είμαι δασκάλα σε παιδιά δημοτικού σχολείου. Είναι κοινωνικά δίκαιο να αντιμετωπίζω με την ίδια επιείκεια ή αυστηρότητα όλες κι όλους τους μαθητές μου (παιδιά δασκάλων με έξτρα βοήθεια στα μαθήματα και παιδιά Ρομά χωρίς ρεύμα και ίντερνετ, παιδιά μονογονεϊκών οικογενειών χωρίς καμιά βοήθεια και μαθητές από οικονομικά προνομιούχες οικογένειες με ιδιαίτερα μαθήματα, παιδιά προσφύγων που κατοικούν σε δομές και ή παιδιά σε δυσπρόσιτες περιοχές και παιδιά με εύκολη πρόσβαση σε εκπαιδευτικό υλικό) . Είναι κοινωνικά δίκαιο να διαθέτω τον ίδιο χρόνο και το ίδιο υλικό σε όλες τις  ομάδες, τη στιγμή που σε κάποιους θα φανεί λίγος ο χρόνος ή δύσκολο το υλικό ενώ σε άλλους  αρκετός ο χρόνος και πανεύκολο το υλικό; Περιμένω από όλες κι όλους το ίδιο; Δείχνω την ενθάρρυνσή μου και τη στήριξή μου σε όλα τα παιδιά για να ενισχύσω την αλλαγή;

Ζητάμε τα ίδια από όλες κι όλους, πράγμα προφανώς άδικο… αλλά το έχουμε τόσο εκλογικεύσει και συνηθίσει που είναι αόρατη πια η αδικία και δεν την “καταλαβαίνουμε”. Μήπως είναι καιρός να την αντιληφθούμε και να αρχίσουμε να την αλλάζουμε, πρώτα στο σπίτι μας και στην εργασία μας και μετά και παραέξω. Ας δώσουμε λίγο μόνο  χρόνο να ανθίσει η αλλαγή αυτή και ας μην  αφήσουμε να περάσει απαρατήρητη η ανάγκη για αλλαγή. Αξίζει τον κόπο.

World’s Social Justice Day!

 

Happy Chinese New Year!

 Happy Chinese New Year!Chinese New Year , Spring Festival or the Lunar New Year, is the festival that celebrates the beginning of a new year on the traditional lunisolar Chinese calendar. In Chinese culture and Asian countries within the Sinosphere, the festival is also commonly referred to as Spring Festival ; as the spring season in the lunisolar calendar traditionally starts with lichun, the first of the twenty-four solar terms which the festival celebrates around the time of the Lunar New Year. Marking the end of winter and the beginning of the spring season, observances traditionally take place from New Year’s Eve, the evening preceding the first day of the year to the Lantern Festival, held on the 15th day of the year. The first day of Chinese New Year begins on the new moon that appears between 21 January and 20 February. In 2021, the first day of the Chinese New Year was on Friday, 12 February, which is the Year of the Ox.

Chinese New Year is one of the most important holidays in China, and has strongly influenced Lunar New Year celebrations such as the Losar of Tibet  and of China’s neighbouring cultures, including the Korean New Year , and the Tết of Vietnam. It is also celebrated worldwide in regions and countries that house significant Overseas Chinese or Sinophone populations, including TaiwanSingaporeIndonesiaMalaysiaMyanmar,[6] ThailandCambodia, the Philippines, and Mauritius, as well as in North America and Europe.

The Chinese New Year is associated with several myths and customs. The festival was traditionally a time to honour deities as well as ancestors. Within China, regional customs and traditions concerning the celebration of the New Year vary widely, and the evening preceding the New Year’s Day is frequently regarded as an occasion for Chinese families to gather for the annual reunion dinner. It is also traditional for every family to thoroughly clean their house, in order to sweep away any ill-fortune and to make way for incoming good luck. Another custom is the decoration of windows and doors with red paper-cuts and couplets. Popular themes among these paper-cuts and couplets include that of good fortune or happiness, wealth, and longevity. Other activities include lighting firecrackers and giving money in red paper envelopes. For the northern regions of China, dumplings are featured prominently in meals celebrating the festival. It often serves as the first meal of the year either at midnight or as breakfast of the first day.

Source: Wikipedia

Watch these videos to learn about the Chinese New Year! Chinese New Year around the world! 

                                                                                   Chinese New Year!

Κινέζικη Πρωτοχρονιά

Η μεγαλύτερη γιορτή στην Κίνα και την κινέζικη διασπορά. Δεν έχει σταθερή ημερομηνία, επειδή το κινεζικό ημερολόγιο είναι σεληνιακό. Η Κινέζικη Πρωτοχρονιά ξεκινά την ημέρα της δεύτερης νέας σελήνης μετά το χειμερινό ηλιοστάσιο. Το 2021 γιορτάζεται στις 12 Φεβρουαρίου και οι απανταχού Κινέζοι εισέρχονται στο Έτος του Βουβαλιού ή το έτος 4719 από τη βασιλεία του Κίτρινου Αυτοκράτορα (3η χιλιετία π.Χ.).Ο θρύλος αναφέρει ότι στα παλιά χρόνια, ο Βούδας ζήτησε από όλα τα ζώα να τον συναντήσουν την κινέζικη Πρωτοχρονιά. Μόνο 12 ανταποκρίθηκαν στην πρόκλησή του (Αρουραίος, Βουβάλι, Τίγρης, Κουνέλι, Δράκος, Φίδι, Άλογο, Τράγος, Πίθηκος, Κόκορας, Σκύλος, Γουρούνι) και ο Βούδας ονόμασε κάθε χρόνο με το όνομα ενός από τα ζώα. Έτσι, κάθε 12 χρόνια ένα από αυτά τα ζώα έχει την τιμητική του. Ο Βούδας έκανε γνωστό ότι κάθε άνθρωπος που θα γεννηθεί στο έτος ενός από τα 12 ζώα θα έχει κάποια από τα χαρακτηριστικά αυτού του ζώου.Για παράδειγμα όσοι γεννηθούν το Έτος του Βουβαλιού είναι ειλικρινείς, επιμελείς, αξιόπιστοι, δυναμικοί και αποφασιστικοί. Οι γυναίκες επιπλέον τηρούν τις παραδόσεις, είναι πιστές σύζυγοι και αποδίδουν μεγάλη σημασία στην εκπαίδευση των παιδιών τους.

Τα χαρακτηριστικά της Κινεζικής Πρωτοχρονιάς

  • Οικογενειακή γιορτή. Αναμένονται πάνω από 1 δισεκατομμύριο μετακινήσεις, προκειμένου οι Κινέζοι να βρεθούν κοντά στα αγαπημένα τους πρόσωπα. Θυμίζει κάτι από την αμερικανική εορτή των Ευχαριστιών (Thanksgiving Day).
  • Διαρκεί 15 ημέρες και λήγει με τη Γιορτή των Φαναριών (26 Φεβρουαρίου το 2021) Μόνο οι τρεις πρώτες ημέρες είναι αργία για τους Κινέζους.
  • Ρίψη πυροτεχνημάτων, καθώς ο θόρυβος που προκαλούν πιστεύεται ότι διώχνει τους δαίμονες και τα κακά πνεύματα.
  • Το κόκκινο είναι το κυρίαρχο χρώμα, στην ενδυμασία, στη διακόσμηση και τα δώρα. Συμβολίζει τη φωτιά, που πιστεύεται ότι διώχνει την κακή τύχη.
  • Το κέικ είναι προσφιλές δώρο, που συμβολίζει την πρόοδο.
  • Το εορταστικό τραπέζι περιλαμβάνει πιάτα με βάση το κοτόπουλο και το ψάρι, ενώ το πιο δημοφιλές φρούτο είναι το μανταρίνι.

Πηγή: https://www.sansimera.gr

Πάσχα, Κυρίου Πάσχα!

 

Πάσχα των Ελλήνων!

Πάσχα των Ελλήνων σε λίγες μέρες αλλά πολύ διαφορετικό από αυτό που έχουμε συνηθίσει! Στο μυαλό μας, όταν σκεφτόμαστε το Πάσχα, έρχεται θύμιση γλυκιά των παιδικών μας χρόνων ,με μυρωδιές από την κουζίνα της γιαγιάς και εικόνες από την ολάνθιστη ελληνική φύση κατακλυσμένη από τις παιδικές φωνές! Προετοιμασίες για την πασχαλινή οικογενειακή σύναξη και μια γλυκιά προσμονή για το ταξίδι που θα μας έφερνε κοντά στην οικογένεια και τους φίλους για το πασχαλινό τραπέζι. Σήμαινε πασχαλινές διακοπές από το σχολείο και καθημερινή απογευματινή εκκλησία με εικόνες από το κίτρινο κεράκι να λειώνει στο παιδικό χεράκι κάθε απόγευμα κατά τη διάρκεια της απογευματινής λειτουργίας. Όλα αυτά που τόσο ωραία περιγράφει το βιβλίο της Δ’ τάξης στο κείμενο που διαβάζαμε κάθε τελευταία Παρασκευή πριν το Σάββατο του Λαζάρου. Διαβάζαμε το τελετουργικό κάθε ημέρας της Μεγάλης εβδομάδας και  συμπληρώναμε με τα έθιμα του χωριού μας. Όταν φτάναμε στη Μεγάλη Τρίτη λέγαμε και κάτι παραπάνω για την ανεκπλήρωτη αγάπη της Κασσιανής και του αυτοκράτορα Θεόφιλου και αυτό μας έκανε να περιμένουμε με μεγαλύτερη ανυπομονησία το βράδυ που θα πηγαίναμε να ακούσουμε το τροπάριο της μεταμελημένης Κασσιανής που πολύ αγάπησε. Λέγαμε και για τους θρήνους της Παναγίας για το μοναχογιό της κι έτσι θυμόμασταν κι εμείς κάποιον δικό μας που χάσαμε και τέτοιες μέρες μας λείπει πιο πολύ και τότε τα μάτια μας νότιζαν για λίγο! Για να συνεχίσουμε με τις ζωγραφιές και τις κατασκευές για το Πάσχα και τις χαρούμενες κουβέντες και τις πρόβες για τα Κάλαντα του Λαζάρου που θα λέγαμε την άλλη μέρα, όταν θα έκλεινα τα σχολεία. Συζητήσεις για το ποιος θα πήγαινε με ποιον και σε ποια γειτονιά να ψάλλει τα Κάλαντα του Λαζάρου. 

Κι όλα αυτά με αφορμή το παρακάτω κείμενο:

 

Η Μεγάλη Εβδομάδα (Holy Week) ξεκινάει από την Κυριακή των Βαΐων. Χαρακτηριστικό έθιμο αυτής της ημέρας είναι ο στολισμός των εκκλησιών με βάγια, τα οποία και μοιράζονται στους πιστούς. Τη Μεγάλη Δευτέρα (Holy Monday) εντείνεται η νηστεία της Σαρακοστής που έχει αρχίσει από την Καθαρή Δευτέρα. Τη Μεγάλη Τρίτη (Holy Tuesday) πάμε στην εκκλησία και ακούμε το τροπάριο της Κασσιανής. Τη Μεγάλη Τετάρτη (Holy Wednesday) γίνεται στην εκκλησία το Ευχέλαιο και ο παπάς αλείφει σταυρωτά το πρόσωπο κάθε χριστιανού με λάδι. Τη Μεγάλη Πέμπτη (Holy Thursday) έχουμε το ζύμωμα της κουλούρας και το βάψιμο των αυγών. Τα παιδιά στολίζουν πολλές φορές τα αυγά με χαλκομανίες. Aργά το βράδυ, στολίζεται ο Επιτάφιος (Epitaph) με λουλούδια από κορίτσια και γυναίκες. Τη Μεγάλη Παρασκευή (Holy Friday) το μεσημέρι γίνεται η Αποκαθήλωση του Χριστού και το βράδυ γίνεται η περιφορά του Επιταφίου. Το Μεγάλο Σάββατο (Holy Saturday) το βράδυ πηγαίνουμε στην εκκλησία για να ακούσουμε και να ψάλλουμε το “Χριστός Ανέστη”. Ανάβουμε τις λαμπάδες μας, φιλάμε τους συγγενείς και φίλους μας και γυρνάμε στο σπίτι για την παραδοσιακή μαγειρίτσα και το τσούγκρισμα των αυγών. Την Κυριακή του Πάσχα (Easter Sunday) σουβλίζουμε το αρνί και κάνουμε μια μεγάλη γιορτή με τους συγγενείς και τους φίλους μας.

Μας έρχεται στο νου τώρα το Πάσχα όπως το ξέραμε αλλά λίγο πιο εσωτερικό, πιο κατανυκτικό, με λιγότερη εξωστρέφεια και περισσότερο συναίσθημα: Πάσχα των Ελλήνων! Κάπως έτσι:

 

Στη Βρετανία, το Πάσχα είναι πιο λιτό,  συγκρατημένο, όπως φαίνεται κι από το βίντεο που θα βλέπαμε μαζί και ακολουθεί παρακάτω:

 

Είναι ένα Πάσχα με hot cross buns,  the Easter Bunny, the egg hunt, the egg rolling, Easter bonnet parades, Easter chocolate eggs. Με έθιμα όπως το μοίρασμα αγαθών σε ηλικιωμένους την Μεγάλη Πέμπτη και πασχαλινές κάρτες που στέλνονται σε συγγενείς και φίλους.

Πάσχα κάπως έτσι:

 

Hot cross bun!

 

Πάσχα, λοιπόν! Διαφορετικό, αλλά Πάσχα! Ας το γιορτάσουμε με αγάπη, η αγάπη δε λιγοστεύει από την απόσταση!

Μπορεί μάλιστα η αγάπη να μεγαλώνει με την απόσταση!!! Ας το δοκιμάσουμε!!! 

   Καλό Πάσχα, αγαπημένοι μου!

 

                                      Happy Easter, my dearest people!


                     Παγκόσμια μέρα της Γυναίκας

Η Γυναίκα, το άλλο μισό του ουρανού, γιορτάζει! Ευκαιρία να θυμηθούμε τη μάνα, την κόρη, την αδελφή, τη γιαγιά, τη φίλη, τη δασκάλα, τη νοσοκόμα, κάθε γυναικεία μορφή που στάθηκε, στέκεται ή θα σταθεί στο πλευρό μας. Το “ισχυρό”, το “αδύνατο” ή το “Δεύτερο φύλο”, όπως ονόμασε η Σιμόν ντε Μποβουάρ τις γυναίκες.

Στη Βικιπαίδεια διαβάζουμε :Η Παγκόσμια ημέρα της γυναίκας εορτάζεται στις 8 Μαρτίου κάθε χρόνο ως ημέρα μνήμης των αγώνων του κινήματος για τα δικαιώματα των γυναικών.

Ενώ η πρώτη τήρηση της Ημέρας της Γυναίκας πραγματοποιήθηκε στις 28 Φεβρουαρίου 1909 στη Νέα Υόρκη, η 8η Μαρτίου προτάθηκε από τη Διεθνή Διάσκεψη Γυναικών του 1910 ώστε να καθιερωθεί μια «Διεθνής Ημέρα της Γυναίκας». Αφού οι γυναίκες κέρδισαν το δικαίωμα ψήφου στη Σοβιετική Ρωσία το 1917, η 8η Μαρτίου καθιερώθηκε ως εθνική αργία εκεί. Καθιερώθηκε παγκόσμια το 1975 από τα Ηνωμένα Έθνη.

Γυναίκες και δικαίωμα ψήφου
Οι γυναίκες που κατείχαν ιδιοκτησία απέκτησαν το δικαίωμα ψήφου στη Νήσο του Μαν το 1881 και το 1893 οι γυναίκες στην τότε βρετανική αποικία της Νέας Ζηλανδίας. Οι περισσότερες μεγάλες δυτικές δυνάμεις επέκτειναν τα δικαιώματα ψήφου στις γυναίκες κατά τη διάρκεια του μεσοπολέμου, μεταξύ των οποίων ο Καναδάς (1917), η Βρετανία και η Γερμανία (1918), η Αυστρία και οι Κάτω Χώρες (1919) και οι Ηνωμένες Πολιτείες (1920). Σημαντικές εξαιρέσεις στην Ευρώπη ήταν η Γαλλία, όπου οι γυναίκες δεν μπορούσαν να ψηφίσουν μέχρι το 1944 (!), η Ελλάδα (1952) και η Ελβετία (1971).
Αξίζει να σημειωθεί ότι το δικαίωμα ψήφου απέκτησαν οι γυναίκες της Σαουδικής Αραβίας μόλις πέρυσι (!!!).

Η γυναίκα στην Ιστορία της Ανθρωπότητας
Κι όμως οι γυναίκες στην ανθρώπινη ιστορία δεν ήταν απούσες, κι ας προσπαθούσαν πάντα οι έχοντες την εξουσία (οι άντρες δηλαδή) να τις κρατούν αφανείς, αόρατες. Ακόμη και η γλώσσα χρησιμοποιήθηκε για να τις εξαφανίσει από την ιστορία της ανθρωπότητας. 

Δείτε… history= his +story δηλαδή, η Ιστορία είναι η Δική Του Ιστορία (του Άντρα, δηλαδή!!!)

Κι όμως ό,τι ο καταγεγραμμένος πολιτισμός θεώρησε άξιο λόγου (πόλεμο, εξουσία, επιστήμη, τέχνη) έχει τη συμμετοχή των γυναικών. Γυναίκες  πολεμίστριες, βασίλισσες, επιστήμονες, αθλήτριες, δημιουργοί). Θυμάστε κάποιες; Ιωάννα της Λωραίνης, Βασίλισσα Ελισάβετ Α΄. Κλεοπάτρα, Θεοδώρα, Σαπφώ, Υπατία, Μαντάμ Κιουρί, Φλόρενς Ναιτινγκέιλ, Βιρτζίνια Γουλφ, Νάντια Κομανέτσι, Μελίνα Μερκούρη, Κατίνα Παξινού, Αμαλία Φλέμινγκ, Ρόζα Παρκς, Λασκαρίνα Μπουμπουλίνα, Λέλα Καραγιάννη και τόσες άλλες.

Αφανείς, λοιπόν από το στερέωμα; Ποτέ. Κάθε μια από όλες αυτές τις σπουδαίες γυναίκες που σαν πρωτοπόροι άλλαξαν τον κόσμο για γυναίκες και άνδρες, είχαν πολλαπλούς ρόλους, μάνας, συντρόφου, κόρης, φίλης, μέντορα και έτσι ο αντίκτυπος της παρουσίας τους ήταν πολύ μεγαλύτερος. 

Ας σκεφτούμε κάθε γυναικεία φιγούρα στη ζωή μας και πόσο μας καθόρισε με πρωταρχική αυτή της μητρικής φιγούρας, της γυναίκας που μας μεγάλωσε, βιολογικής ή θετής μας μάνας, όποιας γυναίκας έπαιξε για μας αυτό τον ιερό ρόλο, μια αστείρευτη πηγή ζωής και ενδυνάμωσης, ένα σημείο αναφοράς για κάθε στιγμή της ζωής μας.



Γυναίκες που άλλαξαν τον κόσμο


She persisted (Επέμεινε, δεν το έβαλε κάτω)

CARNIVAL DAYS IN GREECE!

images





The word apokries literally means ‘no more meat’ (αποχή από κρέας – apo-kreas) and is the term that is used to describe carnival in Greece. Although today the period of apokries is associated with the Orthodox traditions of a three week preparation period before the 40 day lenten fast which precedes Easter, many traditions around Greece have their roots in ancient times. In Ancient Greece there were celebrations at this time of year to commemorate the end of winter and the coming of spring which were associated with the worship of Dionysos, the God of Wine and Feast.

APOCRIES is a celebration taking place all over Greece, but when we talk about the carnival in Patras, Ksanthi, Rethymno and Tyrnavos …eh, we mean the absolute fun!

ΚΙΚΗ ΔΗΜΟΥΛΑ

Η ποιήτρια και ακαδημαϊκός Κική Δημουλά νοσηλεύεται από τις 2/2 σε κρίσιμη κατάσταση με αναπνευστικά προβλήματα. Αξίζει να δούμε λίγα λόγια για τη ζωή της.

Το πατρικό της όνομα είναι Βασιλική Ράδου. Γεννήθηκε και κατοικεί στην Αθήνα. Το 1952 παντρεύτηκε τον ποιητή και πολιτικό μηχανικό Άθω Δημουλά, με τον οποίο απέκτησε δύο παιδιά, τον Δημήτρη (1956) και την Έλση (1957). Εργάστηκε σαν υπάλληλος στην Τράπεζα της Ελλάδος από το 1949 έως και το 1973. Είναι πρόεδρος του ιδρύματος Κώστα και Ελένης Ουράνη (κοινωφελές Ν.Π.Ι.Δ. υπό την αιγίδα της Ακαδημίας Αθηνών).
Τιμήθηκε το 1972 με το Β΄ Κρατικό Βραβείο Ποίησης για τη συλλογή Το λίγο του κόσμου, το 1989 με το Κρατικό Βραβείο Ποίησης για τη συλλογή Χαίρε ποτέ και το 1995 με το Βραβείο Ουράνη της Ακαδημίας Αθηνών για τη συλλογή Η εφηβεία της λήθης. Ποιήματά της έχουν μεταφραστεί στα Αγγλικά, στα Γαλλικά, στα Ισπανικά, στα Ιταλικά, στα Πολωνικά, στα Βουλγαρικά, στα Γερμανικά και στα Σουηδικά.
Σε μία ομιλία της για την ποίηση η Δημουλά όρισε ως εξής το ποίημα:
«Βαδίζεις σε μιαν έρημο. Ακούς ένα πουλί να κελαηδάει. Όσο κι αν είναι απίθανο να εκκρεμεί ένα πουλί μέσα στην έρημο, ωστόσο εσύ είσαι υποχρεωμένος να του φτιάξεις ένα δέντρο. Αυτό είναι το ποίημα».
Πράγματι η ποίηση της Δημουλά ανθεί πάνω στο άνυδρο έδαφος της στέρησης, της απώλειας, της συναισθηματικής ματαίωσης και, προκειμένου για τα μετά από τη συλλογή Χαίρε ποτέ ποιήματά της, πάνω στο έδαφος της απουσίας του αγαπημένου προσώπου. Αυτή τη στέρηση κι αυτή την απουσία αναπληρώνει επιτυγχάνοντας μέσα στο χώρο της ποίησης την επικοινωνία με ένα εσύ, με τον άλλον που λείπει, επικοινωνία που η πραγματικότητα αρνείται. Και από αυτή την άποψη η ποίηση της Δημουλά, όσο πικρά συναισθηματικά φορτία κι αν κουβαλά, στην ουσία επιτυγχάνει την κάθαρση και τη λύτρωση.
Μέσα στον ποιητικό της χώρο, κατοικεί η ίδια περιστοιχισμένη από τα άψυχα αντικείμενα και από τις αφηρημένες έννοιες. Στις τελευταίες, δίνει υπόσταση υποκειμένων, επιτρέποντάς τους έτσι να κινούνται, να αισθάνονται, να πάσχουν και γενικώς να συμπεριφέρονται ως δρώντα πρόσωπα. Υπάρχει, δηλαδή, κατά κανόνα μία ακινησία του ποιητικού εγώ, του μόνο έμψυχου εγκάτοικου του ποιητικού της κόσμου, και αντιστοίχως μία αέναη κινητικότητα του αφηρημένου. Πρόκειται για ένα από τα πιο ευδιάκριτα χαρακτηριστικά της ιδιότυπης ποιητικής φωνής της.
Συνεχή και αδιάλειπτα είναι τα σχόλια που αφορούν την απώλεια του χρόνου και τη φθορά, που αυτή η απώλεια συνεπάγεται, και διάχυτη η υπαρξιακή αγωνία.
Χαρακτηριστική είναι η γλωσσική της τόλμη που συχνά την οδηγεί σε μία ιδιαίτερα ευρηματική λεξιπλασία.
Η ποίηση της Δημουλά προσφέρει φιλόξενη στέγη σε καθημερινές πληγές και κοινά ανθρώπινα βιώματα, τολμά να δώσει διάσταση ποιητική και φιλοσοφική σε ποιήματα που αντλούν υλικό από το περιβάλλον του οικιακού βίου, και κατορθώνει να άρει τη γυναικεία καθημερινότητα στη σφαίρα της αυθεντικής ποίησης.
Σκύβοντας ουρανό ατένιζα.
Που έφτιαξα από πτώσεις.
Μαζεύοντας σπυρί-σπυρί
ό,τι δεν αφομοίωνε το ύψος.
(Το τελευταίο σώμα μου, 1981)

Διακρίσεις

Βραβεία

Έργο


” Ἀπὸ τὸν κόσμο τῶν γρίφων

Μάνα, λες να είναι κληρονομική
η πραγματικότης;
Κική Δημουλά

φεύγω ἥσυχη.

∆ὲν ἔχω βλάψει στὴ ζωή μου αἴνιγμα:
δὲν ἔλυσα κανένα. “

Θέματα που κυριαρχούν στα ποιήματά της είναι η απουσία, η φθορά, η απώλεια, η μοναξιά και ο χρόνος. Χαρακτηριστικά της ποίησής της είναι η προσωποποίηση αφηρημένων εννοιών, η ασυνήθιστη χρήση κοινών λέξεων και η πικρή φιλοπαίγμων διάθεση. Ποιήματά της έχουν μεταφραστεί στα Αγγλικά, τα Γαλλικά, τα Ισπανικά, τα Ιταλικά, τα Πολωνικά, τα Βουλγαρικά, τα Γερμανικά και τα Σουηδικά. Αποσπάσματα του έργου της έχουν συμπεριληφθεί στα σχολικά διδακτικά βιβλία.

Digiduck-Poster-A3-1
11 Φεβρουαρίου 2020: Ημέρα ασφαλούς διαδικτύου

Η Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου διοργανώνεται κάθε χρόνο από το δίκτυο Insafe/INHOPE με την υποστήριξη της Κομισιόν, με σκοπό να προωθήσει την ασφαλή και θετική χρήση της ψηφιακής τεχνολογίας, ιδιαίτερα ανάμεσα σε παιδιά και νέους ανθρώπους. Τη δεύτερη μέρα της δεύτερης εβδομάδας του δεύτερου μήνα κάθε χρόνο, κατά τον εορτασμό της ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου, χιλιάδες άνθρωποι ενώνονται για να αφυπνίσουν σε θέματα σχετικά με την ασφάλεια στο διαδίκτυο, συμμετέχοντας σε εκδηλώσεις και δράσεις παγκοσμίως.

Η Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου αποσκοπεί όχι μόνο στο να δημιουργήσει ένα ασφαλέστερο διαδίκτυο, αλλά και ένα καλύτερο διαδίκτυο, όπου όλοι έχουν την δυνατότητα να χρησιμοποιούν την τεχνολογία υπεύθυνα, με σεβασμό, με κριτική σκέψη και δημιουργικά.

Η Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου στοχεύει να προσελκύσει παιδιά και νέους, γονείς και κηδεμόνες, δασκάλους, εκπαιδευτικούς και κοινωνικούς λειτουργούς, καθώς και τη βιομηχανία, τους υπεύθυνους για τη λήψη αποφάσεων και τους πολιτικούς, να ενθαρρύνει όλους να παίξουν το ρόλο τους στη δημιουργία ενός καλύτερου διαδικτύου.

Γιορτάζοντας τη θετική δύναμη του διαδικτύου, το θέμα της φετινής Ημέρας «Όλοι μαζί για ένα καλύτερο διαδίκτυο» ενθαρρύνει όλους να συμμετάσχουν στο παγκόσμιο κίνημα, να αξιοποιήσουν στο έπακρο τις δυνατότητες του διαδικτύου, να φέρει τους ανθρώπους κοντά.

  • Παιδιά και νέοι μπορούν να βοηθήσουν να δημιουργηθεί ένα καλύτερο διαδίκτυο με το να είναι ευγενικοί και να σέβονται τους άλλους ψηφιακούς χρήστες, προστατεύοντας την διαδικτυακή τους φήμη (και των υπολοίπων) και εξερευνώντας ευκαιρίες για δημιουργική διαδικτυακή συμπεριφορά.
  • Παιδιά και νέοι μπορούν να βοηθήσουν να δημιουργηθεί ένα καλύτερο διαδίκτυο με το να είναι ευγενικοί και να σέβονται τους άλλους ψηφιακούς χρήστες, προστατεύοντας την διαδικτυακή τους φήμη (και των υπολοίπων) και εξερευνώντας ευκαιρίες για δημιουργική διαδικτυακή συμπεριφορά.
  • Δάσκαλοι, εκπαιδευτικοί και κοινωνικοί λειτουργοί μπορούν να βοηθήσουν στη δημιουργία ενός καλύτερου διαδικτύου εξοπλίζοντας τους μαθητές τους με τις ψηφιακές γνώσεις που απαιτούνται στο σημερινό κόσμο και αναπτύσσοντας την κριτική τους σκέψη, που θα τους επιτρέψει να πλοηγούνται καλύτερα στον ψηφιακό κόσμο. Μπορούν να ενθαρρύνουν τα παιδιά να δημιουργήσουν το δικό τους περιεχόμενο, να κάνουν θετικές επιλογές στο διαδίκτυο και να αποτελέσουν ένα παράδειγμα σωστής διαδικτυακής συμπεριφοράς για τους μαθητές τους.



 Η μεγάλη απόφαση του DigiDuck
(Και σε μορφή pdf παρακάτω)
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση