Διδασκαλία της γλώσσας και διαδίκτυο

Η διδασκαλία του μαθήματος της γλώσσας στο Δημοτικό αποσκοπεί στην ανάπτυξη
της ικανότητας των μαθητών να χειρίζονται με επάρκεια και αυτοπεποίθηση,
συνειδητά, υπεύθυνα, αποτελεσματικά και δημιουργικά το γραπτό και τον
προφορικό λόγο, ώστε να συμμετέχουν ενεργά στη σχολική και την ευρύτερη
κοινωνία τους.
Ουσιαστικά, σκοπός μας είναι να καταστήσουμε τους μαθητές «εγγράμματους». Δηλαδή ικανούς να λειτουργούν αποτελεσματικά σε διάφορα περιβάλλοντα και καταστάσεις επικοινωνίας με τη χρήση προφορικών, γραπτών και πολυτροπικών κειμένων.
Ακριβώς αυτό τον σκοπό εξυπηρετούν και τα νέα βιβλία, μέσα από την επικοινωνιακή-
κειμενοκεντρική προσέγγιση που εφαρμόζουν. Οι γλωσσικές δραστηριότητες  στον Η/Υ, θα πρέπει να προσφέρουν προστιθέμενη αξία σε σχέση με τους σκοπούς του γραμματισμού και την επικοινωνιακή-κειμενοκεντρική προσέγγιση.
 Το ευκταίο είναι μέσα από αυτές τις δραστηριότητες, οι μαθητές να κατανοούν,
 να παράγουν,  να ερμηνεύουν και να κρίνουν
κείμενα διαφόρων ειδών με τρόπους που διαφέρουν από, αλλά και ενισχύουν τους παραδοσιακούς.
Εδώ το διαδίκτυο μάς προσφέρει εξαιρετικές δυνατότητες:
Καταρχήν, επιτρέπει στους μαθητές μας να εξερευνήσουν κειμενικά είδη τα οποία είναι άρρηκτα συνδεδεμένα με τις νέες τεχνολογίες.

Τέτοια κειμενικά είδη είναι τα ακόλουθα:

  •  ηλεκτρονικές κάρτες,
  •  μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου,
    ηλεκτρονικά περιοδικά,
  •  λεξικά, εγκυκλοπαίδειες
  • κι εφημερίδες,
  • υπερκείμενα,
  • καθώς και πληθώρα άλλων περιγραφικών ή κατευθυντικών κειμενικών ειδών ειδικά γραμμένων για το διαδίκτυο.

Σίγουρα, η ανάγνωση, εξερεύνηση, επεξεργασία και παραγωγή τέτοιων
κειμένων μέσω του διαδικτύου μπορεί να προσφέρει πολύ περισσότερα στους μαθητές
μας σε σχέση με μια «φτωχή» εκδοχή τους που κάποιος έχει τυπώσει στο χαρτί.

Παιδαγωγικό Ινστιτούτο της Κύπρου

Δείτε περισσότερα

http://www.e-epimorfosi.ac.cy/index.php?cat=167&a=1&main_cat=54

http://www.e-epimorfosi.ac.cy/userfiles/101_idees_gia_ekpaideftikous.pdf

Σχετικά με Αλέξανδρος Ζαμπραΐλας

Δάσκαλος Επιμορφωτής Β΄επιπέδου στη αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών στην εκπαιδευτική διαδικασία.


Περισσότερες πληροφορίες
Δημοσιεύθηκε στην Χωρίς κατηγορία. Αποθηκεύστε τον μόνιμο σύνδεσμο.

Αφήστε μια απάντηση