Ovulation

 

Δημοσιευμένο στην κατηγορία  ΒΙΟΛΟΓΙΑ Α' ΛΥΚΕΙΟΥ 19 Μαρτίου 2020 Σαρδελή Καλλιόπη

Γονιμοποίηση

Δημοσιευμένο στην κατηγορία  ΒΙΟΛΟΓΙΑ Α' ΛΥΚΕΙΟΥ 19 Μαρτίου 2020 Σαρδελή Καλλιόπη

Concussion / Traumatic Brain Injury (TBI)

 

 

https://youtu.be/55u5Ivx31og

 

Δημοσιευμένο στην κατηγορία  ΒΙΟΛΟΓΙΑ Α' ΛΥΚΕΙΟΥ 19 Μαρτίου 2020 Σαρδελή Καλλιόπη

Craniotomy and Craniectomy

https://youtu.be/blG-uaEQZlQ

Δημοσιευμένο στην κατηγορία  ΒΙΟΛΟΓΙΑ Α' ΛΥΚΕΙΟΥ 19 Μαρτίου 2020 Σαρδελή Καλλιόπη

ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΚΕΝΤΡΙΚΟ ΝΕΥΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ

Δημοσιευμένο στην κατηγορία  ΒΙΟΛΟΓΙΑ Α' ΛΥΚΕΙΟΥ 19 Μαρτίου 2020 Σαρδελή Καλλιόπη

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΝΕΥΡΟΑΝΑΤΟΜΙΑΣ ΤΟΥ ΠΑΝ/ΜΙΟΥ ΤΗΣ ΓΙΟΥΤΑ

Δημοσιευμένο στην κατηγορία  ΒΙΟΛΟΓΙΑ Α' ΛΥΚΕΙΟΥ 19 Μαρτίου 2020 Σαρδελή Καλλιόπη

Ο ανθρώπινος εγκέφαλος σε μορφή 3D

Δημοσιευμένο στην κατηγορία  ΒΙΟΛΟΓΙΑ Α' ΛΥΚΕΙΟΥ 19 Μαρτίου 2020 Σαρδελή Καλλιόπη

ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΣΥΝΔΕΣΗ ΑΝΤΙΣΤΑΤΩΝ

Δημοσιευμένο στην κατηγορία  ΦΥΣΙΚΗ Γ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ 25 Μαΐου 2019 Σαρδελή Καλλιόπη

ΦΩΤΟΣΥΝΘΕΣΗ

Οι αυτότροφοι οργανισμοί, όπως τα φυτά, παράγουν μόνοι τους την τροφή τους με τη διαδικασία της φωτοσύνθεσης.
Έχουν την ικανότητα να προσλαμβάνουν διοξείδιο του άνθρακα από τον αέρα και απορροφούν με τις ρίζες τους νερό και άλλες απλές θρεπτικές ουσίες διαλυμένες σε αυτό. Οι ουσίες αυτές συγκεντρώνονται στους χλωροπλάστες και, με τη βοήθεια της ηλιακής ενέργειας, παράγονται σύνθετες χημικές ουσίες.

Τα προϊόντα της φωτοσύνθεσης είναι η γλύκοζη και το οξυγόνο, το οποίο απελευθερώνεται στον αέρα. Με τη φωτοσύνθεση εγκλωβίζεται ενέργεια στο μόριο της γλυκόζης. Στη συνέχεια, η γλυκόζη μεταφέρεται σε όλα τα μέρη του φυτού και χρησιμοποιείται κυρίως:

  • για τη σύνθεση άλλων, απαραίτητων για το φυτό, ουσιών
  • για την απελευθέρωση ενέργειας, που είναι απαραίτητη για τις διάφορες λειτουργίες του φυτού.

Δημοσιευμένο στην κατηγορία  ΒΙΟΛΟΓΙΑ Α ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ 24 Μαΐου 2019 Σαρδελή Καλλιόπη

ΥΔΡΟΣΤΑΤΙΚΗ ΠΙΕΣΗ

Το λάδι, το πετρέλαιο, το μέλι, ο αέρας είναι ρευστά. Ρευστά ονομάζουμε τα σώματα που δεν έχουν σταθερό σχήμα, αλλά παίρνουν το σχήμα του δοχείου στο οποίο τοποθετούνται. Τα ρευστά σώματα επίσης έχουν τη δυνατότητα να ρέουν. Τα πιο κοινά ρευστά είναι το νερό και ο αέρας.

Όταν ένα ρευστό βρίσκεται σε ισορροπία, πιέζει κάθε επιφάνεια με την οποία βρίσκεται σε επαφή. Έτσι το νερό όταν βουτάμε σ’ αυτό ή ο ατμοσφαιρικός αέρας πιέζουν τα τύμπανα των αυτιών μας . Η πίεση αυτή προκαλεί το αίσθημα του πόνου στα αυτιά μας όταν ανεβαίνουμε σε μεγάλο ύψος στην ατμόσφαιρα ή όταν καταδυόμαστε σε μεγάλο βάθος στη θάλασσα. Η πίεση που ασκεί ένα υγρό που ισορροπεί ονομάζεται υδροστατική πίεση. Η πίεση που ασκεί ο ατμοσφαιρικός αέρας ονομάζεται ατμοσφαιρική πίεση.

Νόμος υδροστατικής πίεσης
Η υδροστατική πίεση είναι ανάλογη:

1.του βάθους από την επιφάνεια του υγρού
2.της πυκνότητας του υγρού
3.της επιτάχυνσης της βαρύτητας.
Τα παραπάνω συμπεράσματα εκφράζονται στη γλώσσα των μαθηματικών από τη σχέση:

p=ρ·g·h (νόμος της υδροστατικής πίεσης)

Δημοσιευμένο στην κατηγορία  ΦΥΣΙΚΗ Β ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ 24 Μαΐου 2019 Σαρδελή Καλλιόπη

Προηγούμενα άρθρα


Πρόσφατα άρθρα

Πρόσφατα σχόλια

    Ιστορικό

    Kατηγορίες

    Μεταστοιχεία

    Απρίλιος 2024
    Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
    1234567
    891011121314
    15161718192021
    22232425262728
    2930  

    Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
    Αντίθεση