Θεματικό Πεδίο : Παιδί και Επικοινωνία
Θεματική Ενότητα: Α.1 ΓΛΩΣΣΑ
Α.2 ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ (ΤΠΕ)
Θεματικές Υποενότητες: Α.1.2 Γραπτή Επικοινωνία
- Κατανόηση γραπτών κειμένων και εμπλοκή σε πρακτικές ανάγνωσης
- Εμπλοκή σε πράξεις γραφής
Α.2.3 Επεξεργασία της Πληροφορίας και Ψηφιακή Δημιουργία
ii. Επεξεργασία της πληροφορίας και έκφραση με δημιουργικό τρόπο αξιοποιώντας το ψηφιακό περιβάλλον
Τίτλος: <<Χριστούγεννα μυρίζει>>
Αξιοποίηση του τραγουδιού στη διδακτική διαδικασία.
Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι μαθητές/-τριες να είναι σε θέση:
Γνώσεις
· Να διακρίνουν τα διάφορα είδη των γραπτών κειμένων με βάση τον σκοπό που εξυπηρετούν και να αναγνωρίζουν στοιχεία της δομής τους.
Δεξιότητες
·Να περιγράφουν τη βασική ιδέα του τραγουδιού συνοψίζοντας πληροφορίες ή συνάγοντας συμπεράσματα ( i).
·Να ερμηνεύουν πληροφορίες στο κείμενο (στίχοι τραγουδιού) με βάση τις δικές τους ιδέες και τα προσωπικά τους βιώματα ( i).
Στάσεις
·Να απολαμβάνουν την ανάγνωση βιβλίων και διαφορετικών γραπτών κειμένων.
·Να θεωρούν την αφήγηση και τα άλλα είδη γραπτών κειμένων ως μέσο προσωπικής έκφρασης και ερμηνείας του κοινωνικού και φυσικού περιβάλλοντος
Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα ως προς ΤΠΕ
Γνώσεις
·Να γνωρίζουν τα ψηφιακά εργαλεία που είναι απαραίτητα για να διαχειριστούν και να παρουσιάσουν τις πληροφορίες (i)
Δεξιότητες
·Να διαχειρίζονται τις πληροφορίες για να κατασκευάζουν/ δημιουργούν με λογισμικό γενικής χρήσης και ειδικό λογισμικό ψηφιακές δημιουργίες, όπως ένα ψηφιακό βιβλίο.
Στάσεις
·Να αξιοποιούν τις ΤΠΕ για να εκφράζονται με δημιουργικό τρόπο
Περιγραφή δραστηριοτήτων
-Περιγράφουν τη βασική ιδέα του τραγουδιού, όπως: που αναφέρεται το τραγούδι, γιατί μας μιλάει, πως συνδέεται με τη δική τους ζωή.
-Περιγράφουν την εικόνα που τους δημιουργείται στον νου σχετικά με τον αγαπημένο στίχο τους από το τραγούδι που άκουσαν .
-Περιγράφουν και χρωματίζουν τα συναισθήματά τους.
-Επιλέγουν και δραματοποιούν με κινήσεις εικόνες από τους στίχους του τραγουδιού.
-Σε ομάδες αποτυπώνουν σε χαρτί την εικόνα του στίχου που επιλέγουν, ώστε στο τέλος να εικονογραφήσουν το τραγούδι βάζοντας στη σειρά τις εικόνες.
-Γράφουν τον τίτλο του τραγουδιού.
-Συζητούν και προτείνουν έναν δικό τους τίτλο.
Στη συνέχεια σε ειδικό λογισμικό δημιουργίας ψηφιακού βιβλίου με την υποστήριξη της νηπιαγωγού εισάγουν ζωγραφιές και κείμενο για να δημιουργήσουν το δικό τους ψηφιακό βιβλίο.
Πατήστε τον σύνδεσμο για δείτε το εικονογραφημένο τραγούδι σε μορφή ψηφιακού βιβλίου με τις ζωγραφιές των παιδιών.
read.bookcreator.com/sRwPzF5z0HNo7vTDJZg3qF289nu1/7mAKdku4TNKVTKsEDo80NQ