Πρόγραμμα Σπουδών για την Προσχολική Εκπαίδευση.
Θεματικό Πεδίο: Παιδί, Εαυτός και Κοινωνία
Θεματική Ενότητα: Κοινωνικές Επιστήμες
Θεματικές Υποενότητες: Ιστορία και Πολιτισμός
– Ανάπτυξη ιστορικής αντίληψης
Σύνδεση με άλλα θεματικά πεδία: Παιδί και Επικοινωνία, Παιδί, Σώμα, Δημιουργία και Έκφραση
Σύνδεση με τους 17 Παγκόσμιους Στόχους της Βιώσιμης Ανάπτυξης
Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα
Ως προς τις γνώσεις:
- Να διακρίνουν εθνικά σύμβολα της Ελλάδας και άλλων χωρών( π.χ. σημαία, εθνικός ύμνος )
- Να αναγνωρίζουν τις οικογενειακές συνήθειες και παραδόσεις και τον τρόπο ζωής στο παρελθόν
Ως προς τις δεξιότητες:
- Να επεξεργάζονται πληροφορίες για το παρελθόν, προκειμένου να μάθουν για την ιστορία του τόπου τους και των άλλων λαών.
Ως προς τις στάσεις:
- Να συνεργάζονται για την οργάνωση δράσεων που αφορούν αναπαραστάσεις ιστορικών γεγονότων και εορτασμούς.
1η Δραστηριότητα
Τίτλος: Τι έγραφαν οι εφημερίδες τότε στις 28 Οκτωβρίου 1940;
Τα παιδιά παρατηρούν εφημερίδες που κυκλοφόρησαν εκείνη την εποχή όπως:
Ακολουθεί συζήτηση και καταγραφή των σκέψεων των μαθητών. Η νηπιαγωγός θέτει ερωτήματα:
- τι είναι εφημερίδα;
- τι κάνει μια εφημερίδα;
- τι μπορεί να γράφει μια εφημερίδα;
- ποιοι και γιατί την διαβάζουν;
- πως ενημερώνονταν παλιά και σήμερα οι άνθρωποι;
- παρατηρώντας αυτές τις εφημερίδες ποιο πιστεύετε ότι είναι το θέμα για το οποίο ενημερώνουν τους ανθρώπους;
- Αν ήσασταν δημοσιογράφοι και γράφατε σε μια εφημερίδα με θέμα τον πόλεμο, τι θα γράφατε στο άρθρο σας και τι τίτλο θα του δίνατε;
2η Δραστηριότητα
Τίτλος: Το μήνυμα της Ειρήνης
Θεματικό πεδίο : Παιδί, Σώμα, Δημιουργία και Έκφραση
Θεματική ενότητα:
Δ.2Τέχνες
Δ.2.1 Εικαστικές Τέχνες
Θεματικές υποενότητες: i Εικαστική μορφή και σύνθεση
Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα
Γνώσεις
Να προσδιορίζουν διαφορετικές τεχνικές δημιουργίας και αναπαράστασης αξιοποιώντας έργα τέχνης
Δεξιότητες
Να πειραματίζονται με την ανάμειξη χρωμάτων και τη χρήση διαφορετικών υλικών (i).
Στάσεις
Να αντιμετωπίζουν με φαντασία και δημιουργικότητα τη διαδικασία σύνθεσης ενός έργου τέχνης ( i).
Να συνεργάζονται για τη δημιουργία ενός καλλιτεχνήματος ( i).
Δημιουργία από τα νήπια-προνήπια του Ολοήμερου τμήματος