15 Μαρτίου Παγκόσμια Ημέρα Καταναλωτή

Θεματικό πεδίο: Αειφόρος Παραγωγή και Κατανάλωση.
Θεματική ενότητα:  Παραγωγή και διαχείριση απορριμμάτων.
Τμήμα : Υποχρεωτικό 1
Νηπιαγωγός: Καλλιόπη Ροδάτου

Στόχοι:

  • να ωθηθούν τα παιδιά σε πιο συνειδητές και υπεύθυνες αγορές που να αντιστοιχίζονται κυρίως με τις ανάγκες και όχι τις επιθυμίες τους.
  • Να προβληματιστούν  για το ρόλο διαφήμισης.

Παιδαγωγική προσέγγιση: αξιοποιήσουμε τις  διαφημίσεις προϊόντων
Διδακτικές τεχνικές: συζήτηση, καταιγισμός ιδεών, ομαδοσυνεργατική μαθησιακή διαδικασία.

​Σύνδεση με τους 17 Παγκόσμιους Στόχους της Βιώσιμης Ανάπτυξης (3, 8, 12)

Δραστηριότητα
Τίτλος “Αλλαγή τρόπου ζωής”Η δραστηριότητα αυτή αφορά την αλλαγή τρόπου ζωής, με στόχο τη μείωση της κατανάλωσης και της σπατάλης. Μέσα από συζήτηση και παρατήρηση και περιγραφή εικόνων αποτυπώσαμε τις καταναλωτικές συνήθειες μας  μάθαμε του τι καταναλώνουμε και πόσο συχνά.
Προτείναμε  να αγοράζουμε προϊόντα του Δίκαιου Εμπορίου, προϊόντα για την παραγωγή των οποίων δίνεται στους εργαζόμενους δίκαιη αμοιβή, προϊόντων που δεν εργάζονται παιδιά, δεν καταστρέφεται η φύση και οι επιπτώσεις της παραγωγής δεν είναι καταστροφικές η επιβαρυντικές για οικοσυστήματα και ζωικούς οργανισμούς.
Συζητήσαμε για τα παραγόμενα προϊόντα που  μπορούν να χρησιμοποιηθούν αυτούσια από άλλους χρήστες μετά την πρώτη χρήση τους, ή  μπορούν να ξαναχρησιμοποιηθούν με επισκευή ή ανακατασκευή ή  μπορούν να ανακυκλωθούν και να επαναχρησιμοποιηθούν.
Ως καταναλωτική συμπεριφορά μάθαμε να χρησιμοποιούμε τον εξής κώδικα:
Ξανασκέψου: Μου είναι πράγματι απαραίτητο; Οι διαρκείς αλλαγές στη μόδα, στο στυλ, στις προτιμήσεις, μήπως έχουν μοναδικό σκοπό να γίνουμε άκριτοι καταναλωτές άχρηστων προϊόντων; Μήπως η μόδα έχει πιο πολύ σχέση με την ταυτότητά μας, παρά με τις πραγματικές μας ανάγκες; Μήπως αξιολογούμε τα προς αγορά προϊόντα όχι για ότι μπορούν να κάνουν ή να κάνουμε εμείς με αυτά, αλλά για το τι αντιπροσωπεύουν για μας ή για τους άλλους (προϊόντα-σύμβολα);
Αρνήσου: Λέμε όχι στις ατέλειωτες επιθυμίες που μας οδηγούν στον άκριτο καταναλωτισμό. Λέμε όχι στα προϊόντα μιας χρήσης, στα φτηνά και στα ευτελή προϊόντα που πολύ σύντομα γίνονται σκουπίδια. Λέμε όχι στα προϊόντα εκμετάλλευσης των παιδιών και των νοημόνων και συναισθανόμενων ζώων. Λέμε ναι στα προϊόντα του Δίκαιου Εμπορίου, των μικρών τοπικών παραγωγών, στα προϊόντα της τοπικής κοινωνικής οικονομίας και οικοτεχνίας.
Μείωσε: αγόρασε μόνο όσα είναι απολύτως απαραίτητα. Προσπάθησε να αποφύγεις τη σπατάλη και την υπερκατανάλωση. Μην υποκύπτεις στις σειρήνες της υπερκατανάλωσης, στις κατασκευασμένες «ανάγκες», στα προϊόντα που «μας αγοράζουν» πουλώντας μας ταυτότητα.
Ξαναχρησιμοποίησε: Χρησιμοποίησέ το μέχρι να αχρηστευτεί ή δώσε το σε κάποιον άλλον να το χρησιμοποιήσει αν δεν το θέλεις. Μη το πετάς αν λειτουργεί ή είναι σε καλή κατάσταση.
Επισκεύασε: Αν κάτι μπορεί να επισκευαστεί με λογικό κόστος (σχέση κόστους-ωφέλειας) πρέπει να το επισκευάζουμε και να μην αγοράζουμε καινούργιο.
Χάρισε: αν κάτι δεν το χρειάζεσαι ή δεν το θέλεις, φρόντισε να το χαρίσεις σε κάποιον που το χρειάζεται.
Ανακύκλωσε: αφού προηγηθούν όλες οι προηγούμενες ενέργειες, τότε και μόνο καταφεύγουμε στην απόρριψη των ανεπιθύμητων πραγμάτων στους κάδους ανακύκλωσης. ​
     Τα παιδιά του νηπιαγωγείου μέσα από τη συζήτηση τον προβληματισμό σκέφτηκαν και πρότειναν να  δημιουργήσουν τις δικές τους διαφημίσεις προτείνοντας προϊόντα φιλικά προς το περιβάλλον και υπηρεσίες.
katanalotis orig

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση