Ακούμε και διαβάζουμε το τραγούδι ή το μελοποιημενο ποιήμα
-Εστιάζουμε σε λέξεις που δεν γνωρίζουν, σε μεταφορικές εκφράσεις, παρομοιώσεις.
-Τα νήπια περιγράφουν τις εικόνες.
-Ζωγραφίζουν μία ή όσες εικόνες θέλουν και θυμούνται.
-Αριθμούμαι τους στίχους.
-Ψάχνουν να βρούν τον τίτλο μέσα στο ποιήμα.
-Ζητάμε να βάλουν στη σωστή σειρά τις λέξεις του τίτλου.
-Ξαναδιαβάζουμε το ποίημα και τα νήπια συμπληρώνουν τις λέξεις στα κενά που αφήνουμε.
-Κάνουμε ανάρτηση του ποιήματος ή τραγουδιού στη γωνιά της γλώσσας ώστε τα νήπια να έχουν τη δυνατότητα να το διαβάζουν ή να γράφουν λέξεις ή να ζωγραφίσουν τη λέξη που λείπει (εικονόλεξο).
– Μπορούν να παρουσιάσουν κάθε στίχο οι ομάδες με ζωγραφική (μπορεί να γίνει χρήση ΤΠΕ), παντομίμα και δραματοποίηση.
-Μετατροπή ενός λογοτεχνικού είδος σε άλλο.
-Τυπώνουμε το κάθε στίχο σε διαφορετικό χρώμα Α4 επί 2 φορές (χρήση του πίνακα αναφοράς με το ποίημα ή τραγούδι). Η κάθε ομάδα έχει ένα χρώμα και πρέπει να βάλει τους στίχους στη σωστή σειρά.
-Μαθαίνουμε για το ποιητή τον τραγουδιστή και μουσικοσυνθέτη.
-Δημιουργούν ένα δικό τους ποίημα.
-Δίνουν ένα δικό τους τίτλο στο ποίημα ή τραγούδι.
-Δημιουργούμε πίνακα αναφοράς με λέξεις και εικόνες από το ποίημα ή τραγούδι καθώς και τις κάρτες όπου τα παιδιά θα κληθούν να ενώσουν την εικόνα με την αντίστοιχη λέξη.