eTwinning 2016-2017

Η ιστορία

Ο ήρωας μας αποφασίζει να ταξιδέψει στην παραμυθοχώρα. Στην χώρα του παραμυθιού, όπου όποιος περάσει την πόρτα της μπορεί να γίνει ήρωας σε παραμύθι. Ο ήρωας μας θέλει το δικό του παραμύθι και επειδή πολύ θα βιαστείτε να πείτε μα δεν υπάρχουν παραμύθια με δράκους;; Υπάρχουν όχι όμως για τον δικό μας ροζ δράκο. Ο δράκος μας θέλει να γίνει πρωταγωνιστής, δε θέλει παραμύθια που θα κυνηγά ιππότες και να πετά φωτιές.

Όμως το ταξίδι προς την παραμυθοχώρα δεν είναι εύκολη υπόθεση. Γι’ αυτό το λόγο θα χρειαστεί βοήθεια, μα από ποιον θα τη ζητήσει; Μα από τους μικρούς μαθητές φυσικά. Οι μικροί μαθητές 6 τμημάτων πέντε Νηπιαγωγείων θα συνεργαστούν προκειμένου να βοηθήσουν τον ήρωα μας για να φθάσει στην Παραμυθοχώρα για να αποκτήσει το δικό του παραμύθι. Θα λύσουν γρίφους, θα ολοκληρώσουν αποστολές, θα δημιουργήσουν ιστορίες.

Στόχοι:

Οι μαθητές μέσα από την παρούσα δράση θα μπορέσουν :

Κοινωνικοσυναισθηματικοί στόχοι

  • Να κατανοήσουν τη σημασία της συνεργασίας για τη δημιουργία ενός συλλογικού έργου.
  • Να δραστηριοποιηθούν στο πλαίσιο της διερευνητικής και συνεργατικής μάθησης.
  • Να μάθουν να σέβονται τη γνώμη και τα έργα των άλλων και να δέχονται τις διαφορετικές απόψεις.
  • Να γνωριστούν τα παιδιά με συνομήλικους τους από άλλα νηπιαγωγεία.
  • Να φέρονται με ευγένεια στους μαθητές των άλλων νηπιαγωγείων που συνεργαζόμαστε στις online συναντήσεις, να σέβονται το συνομιλητή τους περιμένοντας της σειρά τους.
  • Να καλλιεργήσουν κοινωνικές και επικοινωνιακές δεξιότητες, εκφράζοντας τα συναισθήματα και τις απόψεις τους.
  • Να συμμετέχουν σε ομαδικές δραστηριότητες οικοδομώντας το συναίσθημα του ανήκειν.
  • Να οικοδομήσουν τη γνώση και κοινωνική ανάπτυξη  μέσα από την ομαδική εργασία.
  • Να μπορέσουν να καταρρίψουν τα αρνητικά στερεότυπα που έχουν δημιουργηθεί για κάποιους ήρωες (πχ Δράκος, Λύκος, Χιονάτη κτλ).
  • Να ανακαλύψουν την ευχαρίστηση της ομαδικότητας και της από κοινού δημιουργίας της ιστορίας.
  • Να παίρνουν πρωτοβουλίες, να προτείνουν και να συμμετέχουν ενεργά στην ομάδα.

 

Γνωστικοί στόχοι

  • Να αξιοποιήσουν τις αφηγηματικές τους ικανότητες, να καλλιεργήσουν και να εμπλουτίσουν τις δεξιότητες του προφορικού και του γραπτού λόγου, αναπτύσσοντας  τη δημιουργική τους σκέψη.
  • Να αναπτύξουν την ικανότητα σύνθεσης ιστορίας, αφήγησης, παρατήρησης και περιγραφής γεγονότων και αντικειμένων.
  • Να αντιληφθούν τη σημασία της ακρόασης προφορικού λόγου που εκφέρουν ομιλητές σε διάφορες περιστάσεις επικοινωνίας και να γίνουν καλοί-κριτικοί ακροατές.
  • Να αναπτύξουν τη φαντασία τους, νιώθοντας την ικανοποίηση μέσω της ανταλλαγής των εικαστικών δημιουργημάτων τους.
  • Να δημιουργούν ιστορίες έχοντας ως αφετηρία , ένα πίνακα ζωγραφικής, εικόνες της πόλης τους, ήρωες παραμυθιών.

 

Ως προς τις ΤΠΕ

  • Να γίνουν δημιουργοί πρωτότυπου ψηφιακού υλικού, ερχόμενοι σε επαφή με τις νέες τεχνολογίες και τα συνεργατικά μέσα.
  • Να συνειδητοποιήσουν την αξία της ψηφιακής εποχής μέσω της διαδικτυακής ανταλλαγής των ψηφιακών ιστοριών.
  • Να χρησιμοποιούν τον ηλεκτρονικό υπολογιστή ως εργαλείο επικοινωνίας, αλληλεπίδρασης και συνδημιουργίας της εργασία τους,
  • Να καλλιεργήσουν και να αναπτύξουν τις δεξιότητές τους σχετικά με τη χρήση των ΤΠΕ, ώστε να χρησιμοποιούν τόσο τον ηλεκτρονικό υπολογιστή όσο και άλλα ψηφιακά μέσα (σαρωτής, φωτογραφική μηχανή, προτζέκτορας, ηχογράφηση, αναζήτηση στο διαδίκτυο).
  • Να εξοικειωθούν με τη χρήση πρωτότυπων εργαλείων Web 2.0.
  • Να συγγράψουν ηλεκτρονικά βιβλία (e-books) χρησιμοποιώντας εργαλεία Web 2.0.
  • Να κάνουν χρήση λογισμικών προκειμένου να επεξεργαστούν και διαχειριστούν τις πληροφορίες και να παράγουν προφορικό και γραπτό λόγο.
  • Να ανταλλάξουν πληροφορίες αξιοποιώντας την κοινή πλατφόρμα του TwinSpace, δημιουργώντας έναν δίαυλο επικοινωνίας ανάμεσα στους συμμετέχοντες, δίνοντας τη δυνατότητα  ψηφιακού διαμοιρασμού.
  • Να εξοικειωθούν με τις πρακτικές του ψηφιακού γραμματισμού, αποκτώντας δεξιότητες ομαδοσυνεργατικής μάθησης μέσω διαδικτύου.

 

Διαδικασία της εργασίας

Ήδη από το Γενάρη 2017 έως τώρα οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί έχουν εμπλακεί σε μια διαδικασία ενδοεπιμόρφωσης σχετικά με εργαλεία web 2.0 που πρόκειται να αξιοποιηθούν  κατά το πρόγραμμα eTwinning, ούτως ώστε όλοι οι εκπαιδευτικοί να νιώθουν άνεση και οικειότητα κατά τη χρήση τους.

Ο ήρωας μας πρόκειται να πραγματοποιήσει πέντε ταξίδια πριν φθάσει στον τελικό του προορισμό που είναι η Παραμυθοχώρα. Οι προορισμοί του είναι: Ελλάδα – Γερμανία – Γαλλία – Δανία – Ιταλία

Σε κάθε ταξίδι τα συμμετέχοντα σχολεία θα εμπλακούν σε μια σειρά αποστολών προκειμένου να βοηθήσουν το δράκο, να αποκτήσει τα απαραίτητα εφόδια και τους κατάλληλους συνοδοιπόρους για το ταξίδι του στην Παραμυθοχώρα.

Γνωριμία, δημιουργία ψηφιακών παιχνιδιών, συνδημιουργία ιστοριών, κόμικς, τραγουδιών, βιβλίων συνταγών, συνεντεύξεις, ψηφοφορίες, κατασκευή συνεργατικού επιτραπέζιου παιχνιδιού, αξιολόγηση της δράσης.

 

Αναμενόμενα αποτελέσματα

Να ανταλλάξουν πληροφορίες αξιοποιώντας την κοινή πλατφόρμα του Twinspace, δημιουργώντας έναν δίαυλο επικοινωνίας ανάμεσα στους συμμετέχοντες, δίνοντας τη δυνατότητα  ψηφιακού διαμοιρασμού.

Παράλληλα επιδιώκεται:

Η εξοικείωση με τη διαδικασία δημιουργίας ιστοριών, η συνειδητοποίηση της ύπαρξης κι άλλων συνομήλικων που μοιράζονται τα ίδια ενδιαφέροντα.

Να αντιληφθούν ότι μέσω του υπολογιστή μπορούν να επικοινωνήσουν, να εργασθούν σε ομάδες, να χρησιμοποιήσουν συνεργατικά εργαλεία.

Η κοινωνικοποίηση των μελών της ομάδας, η ανάπτυξη και αξιοποίηση κοινωνικών δεξιοτήτων.

Κατά τη διάρκεια του έργου κάθε παραγόμενο προϊόν και κάθε δράση θα δημοσιεύονται το Twinspace του έργου. Μετά την ολοκλήρωση του έργου θα γίνει παρουσίαση του έργου στους γονείς αλλά και στην τοπική κοινότητα.

Αναφορικά με τους εκπαιδευτικούς, επιδιώκεται η βελτίωση των εκπαιδευτικών τους πρακτικών, η ενσωμάτωση των ΤΠΕ στη μαθησιακή διαδικασία  και η αξιοποίηση εργαλείων Web 2.0.

Μπορείτε να επισκεφθείτε το twinspace του έργου μας και να μάθετε περισσότερα για το έργο μας.

https://twinspace.etwinning.net/37092/

Η ιστορία

Ο ήρωας μας αποφασίζει να ταξιδέψει στην παραμυθοχώρα. Στην χώρα του παραμυθιού, όπου όποιος περάσει την πόρτα της μπορεί να γίνει ήρωας σε παραμύθι. Ο ήρωας μας θέλει το δικό του παραμύθι και επειδή πολύ θα βιαστείτε να πείτε μα δεν υπάρχουν παραμύθια με δράκους;; Υπάρχουν όχι όμως για τον δικό μας ροζ δράκο. Ο δράκος μας θέλει να γίνει πρωταγωνιστής, δε θέλει παραμύθια που θα κυνηγά ιππότες και να πετά φωτιές.

Όμως το ταξίδι προς την παραμυθοχώρα δεν είναι εύκολη υπόθεση. Γι’ αυτό το λόγο θα χρειαστεί βοήθεια, μα από ποιον θα τη ζητήσει; Μα από τους μικρούς μαθητές φυσικά. Οι μικροί μαθητές 6 τμημάτων πέντε Νηπιαγωγείων θα συνεργαστούν προκειμένου να βοηθήσουν τον ήρωα μας για να φθάσει στην Παραμυθοχώρα για να αποκτήσει το δικό του παραμύθι. Θα λύσουν γρίφους, θα ολοκληρώσουν αποστολές, θα δημιουργήσουν ιστορίες.

Στόχοι:

Οι μαθητές μέσα από την παρούσα δράση θα μπορέσουν :

Κοινωνικοσυναισθηματικοί στόχοι

  • Να κατανοήσουν τη σημασία της συνεργασίας για τη δημιουργία ενός συλλογικού έργου.
  • Να δραστηριοποιηθούν στο πλαίσιο της διερευνητικής και συνεργατικής μάθησης.
  • Να μάθουν να σέβονται τη γνώμη και τα έργα των άλλων και να δέχονται τις διαφορετικές απόψεις.
  • Να γνωριστούν τα παιδιά με συνομήλικους τους από άλλα νηπιαγωγεία.
  • Να φέρονται με ευγένεια στους μαθητές των άλλων νηπιαγωγείων που συνεργαζόμαστε στις online συναντήσεις, να σέβονται το συνομιλητή τους περιμένοντας της σειρά τους.
  • Να καλλιεργήσουν κοινωνικές και επικοινωνιακές δεξιότητες, εκφράζοντας τα συναισθήματα και τις απόψεις τους.
  • Να συμμετέχουν σε ομαδικές δραστηριότητες οικοδομώντας το συναίσθημα του ανήκειν.
  • Να οικοδομήσουν τη γνώση και κοινωνική ανάπτυξη  μέσα από την ομαδική εργασία.
  • Να μπορέσουν να καταρρίψουν τα αρνητικά στερεότυπα που έχουν δημιουργηθεί για κάποιους ήρωες (πχ Δράκος, Λύκος, Χιονάτη κτλ).
  • Να ανακαλύψουν την ευχαρίστηση της ομαδικότητας και της από κοινού δημιουργίας της ιστορίας.
  • Να παίρνουν πρωτοβουλίες, να προτείνουν και να συμμετέχουν ενεργά στην ομάδα.

 

Γνωστικοί στόχοι

  • Να αξιοποιήσουν τις αφηγηματικές τους ικανότητες, να καλλιεργήσουν και να εμπλουτίσουν τις δεξιότητες του προφορικού και του γραπτού λόγου, αναπτύσσοντας  τη δημιουργική τους σκέψη.
  • Να αναπτύξουν την ικανότητα σύνθεσης ιστορίας, αφήγησης, παρατήρησης και περιγραφής γεγονότων και αντικειμένων.
  • Να αντιληφθούν τη σημασία της ακρόασης προφορικού λόγου που εκφέρουν ομιλητές σε διάφορες περιστάσεις επικοινωνίας και να γίνουν καλοί-κριτικοί ακροατές.
  • Να αναπτύξουν τη φαντασία τους, νιώθοντας την ικανοποίηση μέσω της ανταλλαγής των εικαστικών δημιουργημάτων τους.
  • Να δημιουργούν ιστορίες έχοντας ως αφετηρία , ένα πίνακα ζωγραφικής, εικόνες της πόλης τους, ήρωες παραμυθιών.

 

Ως προς τις ΤΠΕ

  • Να γίνουν δημιουργοί πρωτότυπου ψηφιακού υλικού, ερχόμενοι σε επαφή με τις νέες τεχνολογίες και τα συνεργατικά μέσα.
  • Να συνειδητοποιήσουν την αξία της ψηφιακής εποχής μέσω της διαδικτυακής ανταλλαγής των ψηφιακών ιστοριών.
  • Να χρησιμοποιούν τον ηλεκτρονικό υπολογιστή ως εργαλείο επικοινωνίας, αλληλεπίδρασης και συνδημιουργίας της εργασία τους,
  • Να καλλιεργήσουν και να αναπτύξουν τις δεξιότητές τους σχετικά με τη χρήση των ΤΠΕ, ώστε να χρησιμοποιούν τόσο τον ηλεκτρονικό υπολογιστή όσο και άλλα ψηφιακά μέσα (σαρωτής, φωτογραφική μηχανή, προτζέκτορας, ηχογράφηση, αναζήτηση στο διαδίκτυο).
  • Να εξοικειωθούν με τη χρήση πρωτότυπων εργαλείων Web 2.0.
  • Να συγγράψουν ηλεκτρονικά βιβλία (e-books) χρησιμοποιώντας εργαλεία Web 2.0.
  • Να κάνουν χρήση λογισμικών προκειμένου να επεξεργαστούν και διαχειριστούν τις πληροφορίες και να παράγουν προφορικό και γραπτό λόγο.
  • Να ανταλλάξουν πληροφορίες αξιοποιώντας την κοινή πλατφόρμα του TwinSpace, δημιουργώντας έναν δίαυλο επικοινωνίας ανάμεσα στους συμμετέχοντες, δίνοντας τη δυνατότητα  ψηφιακού διαμοιρασμού.
  • Να εξοικειωθούν με τις πρακτικές του ψηφιακού γραμματισμού, αποκτώντας δεξιότητες ομαδοσυνεργατικής μάθησης μέσω διαδικτύου.

 

Διαδικασία της εργασίας

Ήδη από το Γενάρη 2017 έως τώρα οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί έχουν εμπλακεί σε μια διαδικασία ενδοεπιμόρφωσης σχετικά με εργαλεία web 2.0 που πρόκειται να αξιοποιηθούν  κατά το πρόγραμμα eTwinning, ούτως ώστε όλοι οι εκπαιδευτικοί να νιώθουν άνεση και οικειότητα κατά τη χρήση τους.

Ο ήρωας μας πρόκειται να πραγματοποιήσει πέντε ταξίδια πριν φθάσει στον τελικό του προορισμό που είναι η Παραμυθοχώρα. Οι προορισμοί του είναι: Ελλάδα – Γερμανία – Γαλλία – Δανία – Ιταλία

Σε κάθε ταξίδι τα συμμετέχοντα σχολεία θα εμπλακούν σε μια σειρά αποστολών προκειμένου να βοηθήσουν το δράκο, να αποκτήσει τα απαραίτητα εφόδια και τους κατάλληλους συνοδοιπόρους για το ταξίδι του στην Παραμυθοχώρα.

Γνωριμία, δημιουργία ψηφιακών παιχνιδιών, συνδημιουργία ιστοριών, κόμικς, τραγουδιών, βιβλίων συνταγών, συνεντεύξεις, ψηφοφορίες, κατασκευή συνεργατικού επιτραπέζιου παιχνιδιού, αξιολόγηση της δράσης.

 

Αναμενόμενα αποτελέσματα

Να ανταλλάξουν πληροφορίες αξιοποιώντας την κοινή πλατφόρμα του Twinspace, δημιουργώντας έναν δίαυλο επικοινωνίας ανάμεσα στους συμμετέχοντες, δίνοντας τη δυνατότητα  ψηφιακού διαμοιρασμού.

Παράλληλα επιδιώκεται:

Η εξοικείωση με τη διαδικασία δημιουργίας ιστοριών, η συνειδητοποίηση της ύπαρξης κι άλλων συνομήλικων που μοιράζονται τα ίδια ενδιαφέροντα.

Να αντιληφθούν ότι μέσω του υπολογιστή μπορούν να επικοινωνήσουν, να εργασθούν σε ομάδες, να χρησιμοποιήσουν συνεργατικά εργαλεία.

Η κοινωνικοποίηση των μελών της ομάδας, η ανάπτυξη και αξιοποίηση κοινωνικών δεξιοτήτων.

Κατά τη διάρκεια του έργου κάθε παραγόμενο προϊόν και κάθε δράση θα δημοσιεύονται το Twinspace του έργου. Μετά την ολοκλήρωση του έργου θα γίνει παρουσίαση του έργου στους γονείς αλλά και στην τοπική κοινότητα.

Αναφορικά με τους εκπαιδευτικούς, επιδιώκεται η βελτίωση των εκπαιδευτικών τους πρακτικών, η ενσωμάτωση των ΤΠΕ στη μαθησιακή διαδικασία  και η αξιοποίηση εργαλείων Web 2.0.

Μπορείτε να επισκεφθείτε το twinspace του έργου μας και να μάθετε περισσότερα για το έργο μας.

https://twinspace.etwinning.net/37092/