Παίζω και μαθαίνω Προπαίδεια

Δεκ 201810

Ένας εύκολος τρόπος εκμάθησης της Προπαίδειας…Παίζοντας!

Picture

Προπαίδεια 2, 3, 4

Προπαίδεια 5, 6, 7

Προπαίδεια 8, 9, 10

 

 

 

 

Εκπληκτικές Κατασκευές

Δεκ 20184

Έχουν αλλάξει οι εποχές και κανένας πλέον δεν αγοράζει και δεν ακούει τα παλιά CD. Και μόνο που υπάρχει πλέον το Internet και μπορείς να βρεις όποιο τραγούδι και άλμπουμ θέλεις δεν υπάρχει κανένας λόγος να πας σε κάποιο δισκοπωλείο, εκτός βέβαια κι αν είσαι συλλέκτης.

Και τώρα έρχεται το εύλογο ερώτημα. Τι να κάνεις με όλα αυτά τα CD που έχεις; Προφανώς δεν υπάρχει λόγος να τα πετάξεις. Υπάρχουν άπειρες ιδέες για να τα ανακυκλώσεις και να φτιάξεις κάτι όμορφο για την διακόσμηση του σπιτιού σου, ενώ φυσικά μπορείς να φτιάξεις μόνη σου και υπέροχα εύκολα κοσμήματα, αλλά και να τροποποιήσεις τα ρούχα και τα παπούτσια σου για να δείχνουν πιο εντυπωσιακά και πρωτότυπα.

Όπως καταλαβαίνεις, δεν υπάρχει κανένας λόγος να πάνε χαμένα. Ακόμη κι αν δεν θέλεις να χαλάσεις τα αυθεντικά άλμπουμ που έχεις αγοράσει, μπορείς να χρησιμοποιήσεις όλα όσα είχες πάρει από την μαύρη αγορά. Και μην μου πεις ότι δεν δεν έχεις κανένα πειρατικό CD γιατί δεν θα σε πιστέψω!

Αν λοιπόν ψάχνεις ιδέες για εύκολες κατασκευές από CD το exypnes-idees.gr είναι εδώ για σένα, με τις καλύτερες προτάσεις!

 

Πως να ανακυκλώσεις τα παλιά CD!

 

1. Διακόσμησε τις γλάστρες σου

diakosmisi glastres

2. Φτιάξε κρεμαστό για το παιδικό δωμάτιο

diakosmisi paidiko domatio

3. Διακόσμησε τα παπούτσια σου

diakosmisi papoutsion

4. Διακόσμησε το τζάμι μιας πόρτας

diakosmisi spitiou cd

5.Στόλισε την παλιά σου πιατέλα

diakosmitikes piateles

6. Φτιάξε ένα πρωτότυπο κρεμαστό για τον κήπο

diy kremasto

7. Φτιάξε ένα ρολόι τοίχου από CD

diy roloi toixou cds

8. Κόλλησε κομμάτια από τα CD στον γιακά από το πουκάμισο σου

diy rouxa exypnes-idees.gr

9. Ντύσε το τραπεζάκι του καφέ

diy trapezaki kafe exypnes-idees.gr

10. Διακόσμησε το βραδινό σου τσαντάκι

diy vradines tsantes

11. Ντύσε την κιθάρα σου

enallaktikes xrisis cd

12. Φτιάξε μια όμορφη κορνίζα

eukoles kornizes ftiaxto monos sou

13. Φτιάξε ηλιακή κουρτίνα για να τραβάει την ζέστη στο σπίτι τον χειμώνα και να την κρατάει έξω το καλοκαίρι

iliaki kourtina

14. Στόλισε το κουτί με τα κοσμήματα σου

kouti kosmimaton

15. Φτιάξε βάση για να κρεμάς τα σκουλαρίκια σου

organosi kosmimaton

16. Χρησιμοποίησε τα για την οργάνωση του σπιτιού σου

organosi spitiou exypnes-idees.gr

17. Χρησιμοποίησε τα σαν σουβέρ

souver cd

18. Φτιάξε μόνη σου εντυπωσιακό κολιέ

xeiropoiita kosmimata kolie

19. Φτιάξε ένα χειροποίητο βραχιόλι

xeiropoiita vraxiolia cd

20. Διακόσμησε τον καθρέφτη του σπιτιού σου

xiropoiitos kathreftis

21. Φτιάξε χριστουγεννιάτικα στολίδια

xristougenniatika stolidia

ΤΠΕ

Δεκ 20184

Η τεχνολογία πληροφοριώντεχνολογία πληροφοριών και επικοινωνίας ή τεχνολογία της πληροφορίας (ΤΠΕαγγλ. IT ή ICT) είναι το σύνολο των επαγγελματικών χώρων οι οποίοι σχετίζονται με τη μελέτη, σχεδίαση, ανάπτυξη, υλοποίηση, συντήρηση και διαχείριση υπολογιστικών πληροφοριακών συστημάτων, κυρίως όσον αφορά εφαρμογές λογισμικούκαι υλικού υπολογιστών. Τα επαγγέλματα ΤΠΕ βασίζονται στην ανάπτυξη, εγκατάσταση και συντήρηση προϊόντων πληροφορικής και τηλεπικοινωνιών, με στόχο την παραγωγή, αποθήκευση, διαχείριση και μετάδοση πληροφοριών κάθε τύπου. Στις ΤΠΕ συγκαταλέγεται και η βιομηχανία ανάπτυξης λογισμικού, ως διακριτό υποσύνολο.

Κατ’ επέκταση, με τον όρο «ΤΠΕ» (ελ.) ή «IT» (αγγλ.) μπορεί να κατονομάζονται τα τμήματα τεχνικής υποστήριξης σε οργανισμούς και επιχειρήσεις, καθώς και δημόσια ή ιδιωτικά έργα που αφορούν προϊόντα πληροφορικής και τηλεπικοινωνιών.

Εκπαίδευση και επαγγελματικά ζητήματα

Το Τμήμα Πληροφορικής στο Τεχνικό Πανεπιστήμιο της Δρέσδης.

Ελλάδα

Στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, βασικές έννοιες της πληροφορικής σε εισαγωγικό επίπεδο, από κοινού με απλές δεξιότητες χρήσης ηλεκτρονικών υπολογιστών και ΤΠΕ, διδάσκονται καθ’ όλη τη διάρκεια του Γυμνασίου, από το 1993 κι έπειτα. Στο Γενικό Λύκειοδιδάσκεται επιπρόσθετα το περισσότερο επιστημονικά προσανατολισμένο και πανελλαδικά εξεταζόμενο μάθημα «Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον» σε μαθητές αντίστοιχης κατεύθυνσης, εισάγοντάς τους σε βασικές έννοιες σχεδίασης και ανάλυσης αλγορίθμων και προγραμματισμού υπολογιστών. Στα τεχνικά λύκεια λειτουργεί κύκλος μαθημάτων πληροφορικής, για μαθητές οι οποίοι τον επιλέγουν, ο οποίος συνιστά μία εκτενέστερη απ’ ό,τι στο Γυμνάσιο εισαγωγή σε κάποιες βασικές έννοιες της πληροφορικής από κοινού με τεχνικές γνώσεις περί ΤΠΕ, στοχευμένες στην κατάρτιση μελλοντικών τεχνικών και επαγγελματιών για επικουρικές θέσεις εργασίας[1].

Σε επίπεδο ανώτατης εκπαίδευσης, τα πανεπιστημιακά τμήματα με τίτλους όπως «Επιστήμης Υπολογιστών», «Πληροφορικής», «Μηχανικών Πληροφορικής» κλπ. έχουν παρόμοιο πρόγραμμα σπουδών, μπορεί όμως να εντάσσονται σε διαφορετικές σχολές (τετραετούς φοίτησης Θετικών Επιστημών, τετραετούς φοίτησης Οικονομικών ή πενταετούς φοίτησης Πολυτεχνεία). Ορισμένα από τα ανωτέρω τμήματα έχουν περισσότερο διακλαδικό χαρακτήρα, όπως π.χ. τα τμήματα «Μηχανικών Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορικής» τα οποία εστιάζουν στην τομή πληροφορικής και ηλεκτρονικής μηχανικής, τα τμήματα «Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών» ή «Μηχανικών Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών» τα οποία εστιάζουν στην τομή πληροφορικής και τηλεπικοινωνιών κοκ. Τα τμήματα σε σχολές Οικονομικών (με τίτλους όπως «Εφαρμοσμένης Πληροφορικής») συνήθως δίνουν έμφαση στα πληροφοριακά συστήματα, επικεντρώνοντας στην ανάπτυξη και εφαρμογή προϊόντων πληροφορικής για την αντιμετώπιση επιχειρηματικών αναγκών, με βάση ένα υβριδικό πρόγραμμα σπουδών μεταξύ πληροφορικής και οικονομικών[2].

Η εμφάνιση πανεπιστημιακών τμημάτων «Πληροφορικής» στην Ελλάδα έγινε το 1980, με την ίδρυση του Τμήματος Μηχανικών Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορικής της Πολυτεχνικής Σχολής του Πανεπιστημίου Πατρών και, στη συνέχεια, το 1984, με το Τμήμα Επιστήμης Υπολογιστών της Σχολής Θετικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Κρήτης. Τμήματα με παρόμοιους ή πανομοιότυπους τίτλους και κυρίως πρακτικό / τεχνολογικό προσανατολισμό υπάρχουν και σε ΑΤΕΙ, σε Σχολές Τεχνολογικών Εφαρμογών τετραετούς φοίτησης, ενώ μία λίστα όλων των ανάλογων τμημάτων σε ΑΕΙ και ΤΕΙ μπορεί να βρεθεί στην κατάλληλη ενότητα του άρθρου κατάλογος ελληνικών τμημάτων ανώτατης εκπαίδευσης(γνωστικό πεδίο: Πληροφορική). Τα περισσότερα από τα εν λόγω πανεπιστημιακά τμήματα διαθέτουν και μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών, οδηγώντας στην απόκτηση Μεταπτυχιακού Διπλώματος Ειδίκευσης (Master of Science) ή και Διδακτορικού Διπλώματος (PhD).

Στην Ελλάδα, σύμφωνα με τη νομοθεσία[3] οι διπλωματούχοι ή πτυχιούχοι απόφοιτοι των ΑΕΙ με τίτλο «Πληροφορικής» ή συναφή, αναγνωρίζεται πως έχουν την ικανότητα να ασχοληθούν ενδεικτικά με δραστηριότητες όπως μελέτη, σχεδίαση, ανάλυση, υλοποίηση, εγκατάσταση, επίβλεψη, λειτουργία, αξιολόγηση, διενέργεια πραγματογνωμοσύνης και πιστοποίηση στους επιστημονικούς τομείς:

Ακόμα, από τους ανωτέρω αποφοίτους οι διπλωματούχοι (απόφοιτοι τμημάτων πενταετούς φοίτησης) καθώς και οι πτυχιούχοι των (τετραετούς φοίτησης) Τμημάτων «Επιστήμης και Τεχνολογίας Τηλεπικοινωνιών» και «Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών», δύνανται επιπροσθέτως να απασχοληθούν και στον επιστημονικό τομέα των τηλεπικοινωνιακών συστημάτων και δικτύων, με βάση το ίδιο Προεδρικό Διάταγμα. Ωστόσο, σύμφωνα με παλαιότερο νόμο[4], όλοι οι πληροφορικοί και όλοι οι ηλεκτρονικοί μηχανικοί, απόφοιτοι είτε ΑΕΙ είτε ΤΕΙ, έχουν νομικά τη δυνατότητα να στελεχώσουν επιχειρήσεις τηλεπικοινωνιών ως τεχνικό προσωπικό.

Όλοι οι ανωτέρω απόφοιτοι έχουν επίσης τη δυνατότητα να απασχοληθούν επαγγελματικά στην επιστημονική έρευνα (σε δημόσια ή ιδιωτικά ιδρύματα), στη διδασκαλία σε δευτεροβάθμια ή τριτοβάθμια εκπαιδευτικά ιδρύματα, καθώς και στην παροχή υπηρεσιών σε μονάδες πληροφορικής, δικτύων υπολογιστών, μηχανοργάνωσης και τεχνικών υπηρεσιών στον δημόσιο και στον ιδιωτικό τομέα. Για τη διδασκαλία στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση ωστόσο, απαιτείται επιπροσθέτως και λήψη πιστοποίησης παιδαγωγικής επάρκειας[5].

Όλες οι ανωτέρω ρυθμίσεις ισχύουν και για τους διπλωματούχους ηλεκτρολόγους ή ηλεκτρονικούς μηχανικούς[3], καθώς η πληροφορική και η επιστήμη ηλεκτρονικού μηχανικού επικαλύπτονται σε σημαντικό βαθμό ενώ οι τηλεπικοινωνίες συνιστούν προνομιακό πεδίο μελέτης για την τελευταία[6][7][8]. Το κύριο σημείο της εν λόγω επικάλυψης, όχι όμως το μοναδικό, είναι ο κλάδος της μηχανικής υπολογιστών, εφόσον ένας ηλεκτρονικός υπολογιστής μπορεί να ιδωθεί τόσο ως ηλεκτρονικό όσο και ως λογικό κύκλωμα. Ως αποτέλεσμα, όλα τα πανεπιστημιακά τμήματα «Ηλεκτρολόγων Μηχανικών» ή «Ηλεκτρονικών Μηχανικών» στην Ελλάδα έχουν ενσωματώσει και τη μηχανική υπολογιστών στον τίτλο και στο πρόγραμμα σπουδών τους.

Οι απόφοιτοι των ΤΕΙ με τίτλο «Πληροφορικής», κατέχοντας τίτλο (πτυχιούχων) μηχανικών πληροφορικής, σύμφωνα με τον νόμο[9] έχουν τη δυνατότητα να απασχοληθούν επαγγελματικά στον δημόσιο ή στον ιδιωτικό τομέα, αυτοδύναμα ή σε συνεργασία με άλλους επιστήμονες υπολογιστών, ως προγραμματιστές ή αναλυτές εφαρμογών λογισμικού ή υπολογιστικών συστημάτων. Μπορούν επίσης να απασχοληθούν ως ερευνητές ή ως εκπαιδευτικοί στα εν λόγω πεδία. Ακόμα, οι απόφοιτοι των ΤΕΙ με τίτλο «Βιομηχανικής Πληροφορικής», «Ηλεκτρονικών Υπολογιστικών Συστημάτων» ή συναφή, έχουν τη δυνατότητα να απασχοληθούν επαγγελματικά, στον δημόσιο ή στον ιδιωτικό τομέα, αυτοδύναμα ή σε συνεργασία με άλλους επιστήμονες, στους τομείς της σχεδίασης, συντήρησης, εγκατάστασης, διαχείρισης και υλοποίησης υπολογιστικών ή τηλεπικοινωνιακών δικτύων, της σχεδίασης, ανάπτυξης και προγραμματισμού λογισμικού, καθώς και της σχεδίασης, ανάπτυξης, συντήρησης και εγκατάστασης υπολογιστικού υλικού ή συσκευών. Από το 2013 και μετά όπου δόθηκε η δυνατοτήτα στα ΑΤΕΙ να έχουν κατευθύνσεις σπουδών στα τμήματα τους[10], πλέον οι πτυχιούχοι μηχανικοί πληροφορικής εξειδικεύονται μέσω κάποιας κατεύθυνσης είτε ως μηχανικοί δικτύων, είτε ως μηχανικοί υπολογιστών, είτε τέλος ως μηχανικοί λογισμικού.

Πέρα από τους εν λόγω κανονισμούς, στην Ελλάδα δεν υφίσταται κάποιο αυστηρό νομοθετικό πλαίσιο ρύθμισης των τεχνολογιών πληροφοριών και επικοινωνίας, ούτε κάποιο επαγγελματικό επιμελητήριο ειδικά για τους επαγγελματίες του κλάδου. Ισχύει μεν ότι οι απόφοιτοι πανεπιστημιακών τμημάτων πληροφορικής από Οικονομικές Σχολές μπορούν να εγγραφούν στο Οικονομικό Επιμελητήριο ως οικονομολόγοι και οι απόφοιτοι τμημάτων πληροφορικής από Πολυτεχνεία στο Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος ως μηχανικοί, όμως οι εν λόγω ρυθμίσεις δεν σχετίζονται με την όποια επαγγελματική τους ιδιότητα περί ΤΠΕ. Υφίστανται παρ’ όλα αυτά οι επιστημονικές ενώσεις Ένωση Πληροφορικών Ελλάδας[11]Ένωση Μηχανικών Πληροφορικής και Επικοινωνιών Ελλάδας[12] και Σύλλογος Τεχνολογικής Εκπαίδευσης Μηχανικών Πληροφορικής[13].

Πηγές

Παραπομπές

  1.  ΕΠΕ, Μελέτη Επισκόπησης της Πληροφορικής στην Ελλάδα (2006), Η Πληροφορική στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
  2.  Ενδεικτικά δείτε το Πρόγραμμα Σπουδών του Τμήματος Εφαρμοσμένης Πληροφορικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας
  3. ↑ Άλμα πάνω, στο:3,0 3,1 ΦΕΚ 58Α-2009 ΠΔ44: «1) οι Διπλωματούχοι Ηλεκτρολόγοι Μηχανικοί και Μηχανικοί Υπολογιστών, οι Διπλωματούχοι Ηλεκτρολόγοι Μηχανικοί και Τεχνολογίας Υπολογιστών, οι Διπλωματούχοι Ηλεκτρονικοί Μηχανικοί και Μηχανικοί Υπολογιστών, οι Διπλωματούχοι Μηχανικοί Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορικής, οι Διπλωματούχοι Μηχανικοί Πληροφοριακών και Επικοινωνιακών Συστημάτων, οι Διπλωματούχοι Μηχανικοί Ηλεκτρονικών Υπολογιστών Τηλεπικοινωνιών και Δικτύων και οι Διπλωματούχοι Μηχανικοί Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών απόφοιτοι των ΑΕΙ αναγνωρίζεται πως την ικανότητα να ασχοληθούν ενδεικτικά με τη μελέτη, τη σχεδίαση, την ανάλυση, την κατασκευή, την επίβλεψη κατασκευής και λειτουργίας, την αξιολόγηση, τη συντήρηση, τη διενέργεια πραγματογνωμοσύνης και την πιστοποίηση τήρησης προτύπων στις εγκαταστάσεις τους και στις πάσης φύσεως εφαρμογές τους στους επιστημονικούς τομείς:
    • α) των ηλεκτρονικών υπολογιστών,
    • β) των τηλεπικοινωνιών και τηλεπικοινωνιακών συστημάτων και δικτύων,
    • γ) της πληροφορικής και των πληροφοριακών συστημάτων και
    • δ) των συστημάτων αυτοματισμού, επεξεργασίας σημάτων, επεξεργασίας εικόνας και ήχου, επεξεργασίας ομιλίας, γραφικών, κ.λ.π

    2) Οι Πτυχιούχοι Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης Τμημάτων Επιστήμης Υπολογιστών ή Πληροφορικής ή Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών ή Επιστήμης και Τεχνολογίας Υπολογιστών ή Επιστήμης και Τεχνολογίας Τηλεπικοινωνιών ή Πληροφορικής και Τηλεματικής ή Εφαρμοσμένης Πληροφορικής ή Πληροφορικής με Εφαρμογές στη Βιοϊατρική ή Διδακτικής της Τεχνολογίας και Ψηφιακών Συστημάτων απόφοιτοι των ΑΕΙ αναγνωρίζεται πως να ασχοληθούν ενδεικτικά με δραστηριότητες όπως μελέτη, σχεδίαση, ανάλυση, υλοποίηση, εγκατάσταση, επίβλεψη, λειτουργία, αξιολόγηση, διενέργεια πραγματογνωμοσύνης και πιστοποίηση στους επιστημονικούς τομείς:

    • α) του υλικού και λογισμικού των ηλεκτρονικών υπολογιστών,
    • β) της πληροφορικής,
    • γ) των συστημάτων και δικτύων επικοινωνιών, τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών και εφαρμογών διαδικτύου και
    • δ) των συστημάτων και εφαρμογών, γραφικών, επεξεργασίας σημάτων, επεξεργασίας εικόνας και επεξεργασίας ομιλίας.

    Ειδικότερα, οι πτυχιούχοι των Τμημάτων Επιστήμης και Τεχνολογίας Τηλεπικοινωνιών και Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών δύνανται να απασχοληθούν στα ανωτέρω και στον επιστημονικό τομέα των τηλεπικοινωνιακών συστημάτων και δικτύων.

  4.  ΦΕΚ.7Β/2002, Απόφ. 44465.
  5.  Σύμφωνα με το ΦΕΚ 71A-2010 Ν.3848
  6.  RECT Polytechnic College: «In the UK, the subject of electronic engineering became distinct from electrical engineering as a university degree subject around 1960. Before this time, students of electronics and related subjects like radio and telecommunications had to enroll in the electrical engineering department of the university as no university had departments of electronics. Electrical engineering was the nearest subject with which electronic engineering could be aligned, although the similarities in subjects covered (except mathematics and electromagnetism) lasted only for the first year of the three-year course.»
  7.  Πανεπιστήμιο του Έξετερ: «Electronic Engineering and Computer Science are both concerned with enhancing our experience of the world and shaping the convenience of our future in terms of solving problems and developing products and systems which will increase the accuracy, speed and quality of information sources and technology. These disciplines are closely linked and specifically interweave in the manufacture of equipment such as pocket computer products like mobile phones or e-books.»
  8.  Πανεπιστήμιο Duke, Computer Science vs. Electrical and Computer Engineering: «Both Computer Engineering and Computer Science study the use of the digital computer as a tool that makes possible much of modern technology and the overlap between the two fields is significant. Both disciplines study the inner workings of computers and both study hardware as well as software aspects of computer systems.»
  9.  ΦΕΚ 246 Α Π.Δ. 183
  10.  Όπως γίνεται αντιληπτό στα ΦΕΚ.119Α/2013, ΦΕΚ.123Α/2013, ΦΕΚ.124Α/2013, ΦΕΚ.130Α/2013, ΦΕΚ.129Α/2013, ΦΕΚ.131Α/2013, ΦΕΚ.132Α/2013, ΦΕΚ.133Α/2013, ΦΕΚ.134Α/2013, ΦΕΚ.135Α/2013, ΦΕΚ.136Α/2013, ΦΕΚ.137Α/2013, γνωστά και ως «Σχέδιο Αθηνά»
  11.  Ιστοσελίδα της Ένωσης Πληροφορικών Ελλάδας
  12.  Ιστοσελίδα της Ένωσης Μηχανικών Πληροφορικής και Επικοινωνιών Ελλάδας
  13.  Ιστοσελίδα του Συλλόγου Τεχν
από κάτω από: ΤΠΕ | με ετικέτα  |  Δεν υπάρχουν σχόλια »    

Χριστουγεννιάτικες Κατασκευές με παλιά CD

Δεκ 20183

Οι καλύτερες χριστουγεννιάτικες κατασκευές

 

Τι σημαίνει ΤΠΕ για το Δημοτικό;

Νοέ 201826

Τί σημαίνει ΤΠΕ;



Λήψη αρχείου

ΓΙΑΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΑΘΩ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

Μαθαίνουμε να γράφουμε για να μπορούμε να γράψουμε μια παραγγελία ή ένα ποίημα, όχι όμως απαραίτητα για να γίνουμε συγγραφείς ή ποιητές. Για τον ίδιο λόγο, πρέπει να διδασκόμαστε προγραμματισμό, όχι απαραίτητα για να γίνουμε επαγγελματίες προγραμματιστές, αλλά για να αποκτήσουμε μια καθοριστική δεξιότητα για τον επαγγελματία και πολίτη του 21ου αιώνα. Μια πολύ ενδιαφέρουσα ομιλία must see για κάθε εκπαιδευτικό πληροφορικής.

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Η επιστημονική γνώση και τα εργαλεία που έχει αναπτύξει ο άνθρωπος για να ικανοποιεί τις ανάγκες του, να εκφράζεται και να διαμορφώνει το περιβάλλον του, να δημιουργεί προϊόντα.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑ

Το αποτέλεσμα της επεξεργασίας των δεδομένων που συλλέγει ο άνθρωπος από το περιβάλλον του με τη βοήθεια των αισθήσεων.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Η ανταλλαγή μηνυμάτων μεταξύ τουλάχιστον 2 ατόμων ή μηχανών.

Η ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ

είναι η επιστημονική γνώση και τα εργαλεία που έχει αναπτύξει ο άνθρωπος για να επεξεργάζεται τα δεδομένα που συλλέγει ο ίδιος ή μέσω άλλων συσκευών, (κάμερες, αισθητήρες κοκ).

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ)

είναι η επιστημονική γνώση και τα εργαλεία που έχει αναπτύξει ο άνθρωπος για να μπορούν να επικοινωνούν οι άνθρωποι και οι μηχανές από απόσταση (όταν δεν είναι εφικτή η φυσική επικοινωνία).

 

από κάτω από: ΤΠΕ | με ετικέτα  |  Δεν υπάρχουν σχόλια »    

Τι να σημαίνει άραγε το ΤΠΕ;

Νοέ 201826
1. Με την έναρξη της σχολικής χρονιάς γράφτηκε στον Τύπο (6-9-2007) ότι «ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πληροφορικής και Επικοινωνιών Ελλάδος (ΣΕΠΕ)» απέστειλε στους πολιτικούς αρχηγούς εισήγηση στην οποία προτείνεται η σύσταση ενός «Υπουργείου Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΤΠΕ)»
Πέρα από την είδηση, το μάτι μου έπεσε στη γνώριμη για την εκπαιδευτική κοινότητα συντομογραφία ΤΠΕ, αλλά με ξάφνιασε κάπως ότι το «Π» προέρχεται από το «Πληροφορική» και το «Ε» από το «Επικοινωνιών». Από την άλλη στην εισαγωγή της πρότασης διαβάζουμε ότι για το σύνδεσμο επιχειρήσεων ΣΕΠΕ το ΤΠΕ σημαίνει «Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών». Σκέφτηκα, λοιπόν, ότι είναι λογικό για το σύνδεσμο να προτείνει το «Πληροφορικής» στον τίτλο του Υπουργείου μια και είναι βασικό στοιχείο της ένωσης των επιχειρήσεων που αυτός εκπροσωπεί.
2. Λίγους μήνες νωρίτερα στις εφημερίδες είχε γραφτεί η είδηση ότι δημιουργήθηκε νέο τμήμα ΤΠΕ στο Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας (ΤΕΕ):
«Στις 28 Μαρτίου 2007, εγκρίθηκε το οριστικό καταστατικό ίδρυσης του νέου Τμήματος ΤΠΕ [Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών] στο ΤΕΕ (e-TEE) από τη Διοικούσα Επιτροπή του ΤΕΕ» http://portal.tee.gr/portal/page/portal/TEE_HOME
Και σ’ αυτήν την περίπτωση το «Π» και το «Ε» είναι τα αρχικά των λέξεων «Πληροφορικής» και «Επικοινωνιών».
3. Πρόσφατα, στο εκπαιδευτικό υλικό που ετοίμασε το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο (ΠΙ) για τις ανάγκες της επιμόρφωσης Επιμορφωτών στις ΤΠΕ στα ΠΑΚΕ (Πανεπιστημιακά Κέντρα Επιμόρφωσης) που ξεκίνησαν πριν ένα μήνα περίπου (Νοέμβρης 2007) μόνο σε μια ενότητα τριάντα σελίδων (Γενικό μέρος, Ενότητα 1η ) συναντήσαμε τέσσερις διαφορετικές εκδοχές του τι σημαίνει ΤΠΕ:
Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας
Τεχνολογιών των Πληροφοριών και των Επικοινωνιών
Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών
Από την άλλη, στο αντίστοιχο εκπαιδευτικό υλικό του ΕΑΙΤΥ χρησιμοποιείται το ΤΠΕ ως συντομογραφία του «Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών».
4. Οι γνωστές σε μένα ενώσεις εκπαιδευτικών που ασχολούνται με την ένταξη των νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση, στα Καταστατικά τους χρησιμοποιούν τη συντομογραφία ΤΠΕ όπως δείχνει ο πίνακας:
5. Σε εκδόσεις του ευρωπαϊκού δικτύου για την εκπαίδευση ΕΥΡΥΔΙΚΗ (EURYDICE) http://www.eurydice.org/ressources/eurydice/pdf/0_integral/069EL.pdf (ελληνικές μεταφράσεις) διαβάζουμε στο ίδιο κείμενο:
Σε άλλα κείμενα συναντάμε και το γνωστό μας «Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνιών».
6. Στο δικτυακό τόπο http://www.mycampus.gr/article.php?article=3443 πληροφορούμαστε «ποιοι θα παρακολουθήσουν το σεμινάριο για τη χρήση ΤΠΕ στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας» (29.11.2007):
«Αναφορικά με το υποέργο «Σύγχρονες Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών στην Οργάνωση και Διοίκηση Επιχειρήσεων» που εντάσσεται στο πλαίσιο του έργου «Ανθρώπινα Δίκτυα Ε & Τ επιμόρφωσης – Β”””” κύκλος» του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανταγωνιστικότητα», της Γενικής Γραμματείας Έρευνας και Τεχνολογίας, ανακοινώνονται με το παρόν τα ονόματα των επιλεχθέντων, καθώς και των αναπληρωματικών υποψηφίων κατά σειρά προτεραιότητας, για να παρακολουθήσουν το επιδοτούμενο εκπαιδευτικό πρόγραμμα κατάρτισης με τίτλο «Η χρήση Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στους Οργανισμούς: παρόν και μέλλον».
Εδώ κυριαρχεί η συντομογραφία ΤΠΕ ως «Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών».
7. Στο δικτυακό τόπο του ΕΑΙΤΥ διαπιστώνουμε την εμφάνιση δύο εναλλακτικών εκδοχών του ΤΠΕ.
α) http://www.cti.gr/gr_v/general/general_frames_page.html
«Ο Τομέας Επιμόρφωσης & Κατάρτισης έχει αναλάβει την Τεχνική & Επιστημονική Στήριξη, του προγράμματος της ΚτΠ του ΥπΕΠΘ “Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών στην αξιοποίηση των Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση”, http://www.cti.gr/epimorfosi.
Το έργο αφορά στην επιμόρφωση 76.000 εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην απόκτηση βασικών γνώσεων και δεξιοτήτων στη χρήση των ΤΠΕ στην εκπαίδευση».
Όμως, στην ιστοσελίδα που μας παραπέμπει διαβάζουμε ότι το πρόγραμμα έχει λίγο διαφορετικό όνομα (που εδώ έχει σημασία): Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σε Βασικές Δεξιότητες των Τεχνολογιών Πληροφορίας & Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση.
β) http://www.cti.gr/gr_v/general/general_frames_page.html
«Ο τομέας εφαρμοσμένης έρευνας e-Learning του ΕΑ ΙΤΥ (TeL) δημιουργήθηκε το 2003 από συνένωση ενεργών τμημάτων του ΕΑ ΙΤΥ, από έναν τομέα ΚτΠ και μία ερευνητική μονάδα. Οι στόχοι του TeL είναι η διεξαγωγή εφαρμοσμένης έρευνας και η διατήρηση υψηλού επιπέδου τεχνογνωσίας σε θέματα e-Learning. Για την επίτευξη των στόχων αυτών ο TeL εστιάζει τόσο σε ερευνητικά έργα όσο και στο σχεδιασμό και υλοποίηση προχωρημένων πιλοτικών δράσεων ολοκληρωμένης εφαρμογής τεχνολογιών πληροφορίας & επικοινωνίας (ΤΠΕ) σε πραγματικές συνθήκες, με υψηλού επιπέδου αυτονομία. Ο σχεδιασμός και η ανάπτυξη λογισμικού συγκαταλέγεται στις κύριες δραστηριότητες του τομέα».
Επομένως, στις ιστοσελίδες του ΕΑΙΤΥ συνυπάρχουν τρεις παραλλαγές του ΤΠΕ
Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών
Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνίας
8. Στο δικτυακό τόπο του προγράμματος «Δικτυωθείτε» http://www.go-online.gr
διαβάζουμε ότι:
υπάρχει ένας αριθμός εμποδίων και ανασταλτικών παραγόντων ως προςς τη διάδοση των Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνίας(ΤΠΕ), καθώς παρατηρείται μεγάλη απόκλιση όσον αφορά στους σκοπούς και τους τύπους επιχειρήσεων που εξυπηρετούνται από διαφορετικά δίκτυα.

 

9. Τέλος, σε άλλες περιπτώσεις που αναφέρονται στην εκπαίδευση ακούμε ή διαβάζουμε για «Τεχνολογίες Πληροφόρησης και Επικοινωνίας»κυρίως από κύκλους που δεν είναι εξοικειωμένοι με το χώρο μας.
Ας συνοψίσουμε.
Είναι φανερό ότι στην Ελλάδα, σήμερα, δεν υπάρχει απόλυτη συμφωνία για το τι ακριβώς εκφράζει η συντομογραφία ΤΠΕ. Στο χώρο της εκπαίδευσης, που εδώ μας ενδιαφέρει, χρησιμοποιείται συνήθως απλά ως «ΤΠΕ» χωρίς να έχει ξεκαθαριστεί τι ακριβώς σημαίνουν τα αρχικά «Π» και «Ε». Επιπλέον, στον έντυπο και ηλεκτρονικό Τύπο συναντάμε όλες τις παραλλαγές και συνδυασμούς αυτού του «πολύμορφου, πολυδιάστατου και … ταλαιπωρημένου» ΤΠΕ.
Τέλος, μια παραπέρα αναζήτηση μας οδηγεί στο συμπέρασμα ότι οι επικρατέστερες εκδοχές είναι δύο:
Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας
Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών

αυτές, δηλαδή που χρησιμοποιούν οι παραπάνω τέσσερις εκπαιδευτικές ενώσεις (e-Δίκτυο, Δερτούζος, ΕΤΠΕ, ΕΕΕΠ-ΔΤΠΕ) και εμφανίζονται με μεγαλύτερη συχνότητα σε άρθρα και εισηγήσεις (μερικές φορές, κάποιοι συγγραφείς εργασιών με θέμα ΤΠΕ, χρησιμοποιούν ….. ασυνείδητα και τις δύο).Η τρίτη εκδοχή, αυτή που εμφανίζεται ως «Τεχνολογίες της Πληροφορικής και της Επικοινωνίας ή των Επικοινωνιών» χρησιμοποιείται κυρίως από τους Πληροφορικούς, τους Μηχανικούς (ΤΕΕ), το σύνδεσμο επιχειρηματιών ΣΕΠΕ και μια σειρά από προγράμματα (όπως το Δικτυωθείτε κ.α.).Ένα μικρό ιστορικό του «ΤΠΕ» στην Ελληνική εκπαίδευση (1997-2007)

Ας επιχειρήσουμε ένα σύντομο οδοιπορικό της συντομογραφίας «ΤΠΕ» στην Ελληνική εκπαίδευση (ΤΠΕ-Ε) αρχής γενομένης από το τέλος της δεκαετίας του ’90 και πιο συγκεκριμένα από την πρώτη προσπάθεια ένταξης των νέων τεχνολογιών (υπολογιστών και διαδικτύου) στη διδακτική πράξη με το Ευρωπαϊκό πρόγραμμα TRENDS και τα πιλοτικά έργα της «ΟΔΥΣΣΕΙΑΣ» (ΥΠΕΠΘ, ΕΑΙΤΥ, ΠΙ). Μας ενδιαφέρει μόνο ό,τι σχετίζεται κύρια με την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στις ΤΠΕ μια και για την Πρωτοβάθμια εκπαίδευση είχαμε μόνο ένα έργο (ΝΗΣΙ ΤΩΝ ΦΑΙΑΚΩΝ) για 14 περίπου Δημοτικά σχολεία της χώρας.

i) Από το δικτυακό τόπο του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου (www.pi-schools.gr) και ακολουθώντας τη διαδρομή:

Έρευνες-Προγράμματα –> Κέντρο εξ Αποστάσεως Επιμόρφωσης–>Προγράμματα –> TRENDS
διαβάζουμε:
«Το πρόγραμμα TRENDS (1997-1998) αποσκοπoύσε στην ανάπτυξη και λειτουργία ενός Ευρωπαϊκού Δικτύου για την παροχή ενδοσχολικής εξ αποστάσεως επιμόρφωσης σε εκπαιδευτικούς της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με την αξιοποίηση των δικτύων τηλεματικής. Στα πλαίσια του έργου δημιουργήθηκαν έξι επιμορφωτικά κέντρα, ένα σε κάθε μία από τις Ευρωπαϊκές χώρες που συμμετείχαν στο πρόγραμμα. Στην πιλοτική φάση του έργου, σε καθένα από τα επιμορφωτικά κέντρα συνδέθηκαν 20 σχολεία, συνολικά 120 ευρωπαϊκά σχολεία και 400 καθηγητές από κάθε μια από τις συμμετέχουσες χώρες, δηλ. ένα σύνολο 2.400 εκπαιδευτικών στην Ευρώπη επιμορφώθηκαν σε θέματα χρήσης των νέων τεχνολογιών στην εκπαιδευτική διαδικασία. Το έργο ολοκληρώθηκε το 1998. Κύριος στόχος του έργου ήταν η εξοικείωση των εκπαιδευτικών με τρόπους και μεθόδους που εντάσσουν τις «Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας» στη μαθησιακή διδασκαλία ως υποστηρικτικά μέσα συνολικά»
Επομένως, τουλάχιστον από το 1997 χρησιμοποιείται σε εκπαιδευτικό Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα που συμμετέχει και το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο το «Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας».
ii) Τα έργα της ΟΔΥΣΣΕΙΑΣ σκόπευαν στην ένταξη των νέων τεχνολογιών στη διδακτική πράξη ( http://odysseia.cti.gr/about.htm ):
«Τα έργα αυτά επιτυγχάνουν την ένταξη των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας στην κύρια καθημερινή σχολική δραστηριότητα 385 σχολείων της Βασικής Εκπαίδευσης, για το σύνολο των γνωστικών αντικειμένων του επίσημου προγράμματος σπουδών του Υ.Π.Ε.Π.Θ., δημιουργώντας μια κρίσιμη μάζα σχολικών κοινοτήτων που ενσωματώνουν τις «Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνίας» ως αναπόσπαστο τμήμα της καθημερινής μαθησιακής διαδικασίας».
iii) Το 2000 εκδίδεται ένα μικρό βιβλιαράκι από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο στο οποίο καθιερώνεται το «Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας» για την αρχική επιμόρφωση όλων των εκπαιδευτικών, όπως φαίνεται από τον τίτλο του:
«ΥΠΕΠΘ (2000), Προετοιμασία του Δασκάλου της Κοινωνίας της Πληροφορίας. Αρχική επιμόρφωση όλων των εκπαιδευτικών στις Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας, Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, Αθήνα».
iv) Τη σχολική χρονιά 2001-2002 πραγματοποιήθηκε η δεύτερη φάση της «Ενδοσχολικής Επιμόρφωσης» στην οποία συμμετείχαν περίπου 100 Επιμορφωτές των ΤΠΕ ειδικοτήτων Πληροφορικής, Μαθηματικών, Φυσικών Επιστημών, Φιλολόγων, και Ξένων Γλωσσών (επιμορφώθηκαν στα Πανεπιστήμια Αθηνών, Θεσσαλονίκης και Μακεδονίας).
http://www.de.sch.gr/promitheas/

Επομένως, στην Ελλάδα από το 1997 μέχρι το 2002 το «Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας στην Εκπαίδευση» αποτελεί το επίσημο όνομα για τη συντομογραφία ΤΠΕ και ακολουθείται σε γενικές γραμμές από το ΥΠΕΠΘ, το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο και το Ερευνητικό Ακαδημαϊκό Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών-ΕΑΙΤΥ).

Όμως, δεν γνωρίζω γιατί και πώς, το έργο της επιμόρφωσης (Π1 ή Α’ επίπεδο) κατά την υλοποίηση του ως έργο του ΕΠΕΑΕΚ πήρε το όνομα:
Α) «Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών για την Αξιοποίηση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση» για την περίοδο (2002-2005)
Β) «Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σε Βασικές Δεξιότητες των Τεχνολογιών Πληροφορίας & Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση» για την περίοδο (2005-2007)
όπου στη θέση του αρχικού «Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας» που υπήρχε στο βιβλιαράκι (ΥΠΕΠΘ, 2000) εμφανίστηκε το «Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών».Το ίδιο συμβαίνει και με την επιμόρφωση στις ΤΠΕ (Β’ επίπεδο) http://www.eye-ypepth.gr/epimorfosi/ που μόλις ξεκίνησε (Νοε, 2007) στο πλαίσιο του ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ με τον ίδιο τίτλο «Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σε Βασικές Δεξιότητες των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ)».

Μια πρόταση για το «ΤΠΕ» στην εκπαίδευση

 Η αποδοχή μιας και μόνο ονομασίας για το ΤΠΕ εξυπηρετεί όλους μας αν θέλουμε να επικοινωνούμε (ή να μεταφράζουμε) χωρίς τις μικρές ή μεγάλες ασάφειες και συγχύσεις (πληροφορίας – πληροφοριών – πληροφορικής – επικοινωνίας – επικοινωνιών) που παραθέσαμε παραπάνω.Προτείνω, λοιπόν, να υιοθετηθεί το όνομα:
«Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας» (ΤΠΕ)
και η συντομογραφία ΤΠΕ-Ε όταν μιλάμε για τις ΤΠΕ στο χώρο της εκπαίδευσης.
Σεβόμενος την ονομασία που χρησιμοποιούν για τις ΤΠΕ σε μερικές άλλες ευρωπαϊκές χώρες έχουμε τον παρακάτω πίνακα:
Η πρόταση μας δεν βασίζεται τόσο στην μετάφραση του «ΤΠΕ» από τα γαλλικά ή τα αγγλικά αλλά στη συμφωνία της ενδιαφερόμενης ελληνικής κοινότητας σε πολλά επίπεδα:
α) Στην αποδοχή και τη χρήση του όρου ΤΠΕ όπως χρησιμοποιήθηκε επίσημα από το 1997 μέχρι το 2002 όπως τεκμηριώθηκε λίγο πιο πάνω.

β) Στο γεγονός ότι έτσι χρησιμοποιείται από το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας

http://www.greek-language.gr/greekLang/modern_greek/studies/ict/index.html
Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) και διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας.

γ) Στην χρήση του όρου από την «Επιτροπή Πληροφορικής» (ΦΕΚ, αρ. φύλλου 116, 29 Ιουνίου 2004) και το «Επιχειρησιακό Πρόγραμμα της Κοινωνίας της Πληροφορίας (Ε.Π. «ΚτΠ»)»:

http://www.infosoc.gr/infosoc/el-GR/epktp/priority_actions/paideia-politismos/
Η Επιτροπή Πληροφορικής είναι επιφορτισμένη με την κατάρτιση της Ψηφιακής Στρατηγικής της Ελλάδας για την περίοδο 2006-2013, καθώς και για το συντονισμό όλων των δράσεων και παρεμβάσεων των δημόσιων φορέων που σχετίζονται με την υιοθέτηση νέων τεχνολογιών και την ηλεκτρονική διακυβέρνηση.
Ο πρώτος Άξονας Προτεραιότητας του Ε.Π. “ΚτΠ” αφορά στην Παιδεία και στον Πολιτισμό. Αξιοποιώντας δράσεις του 2ου ΚΠΣ, στόχος είναι να προσαρμοστεί το εκπαιδευτικό σύστημα στις απαιτήσεις της ψηφιακής εποχής και να επιτευχθεί αυξημένη χρήση των νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση, η δικτύωση σχολείων, πανεπιστημίων και ακαδημαϊκής κοινότητας (συμπεριλαμβανομένων των διοικητικών υπηρεσιών), κατάρτιση εκπαιδευτικών και μαθητών, καθώς και ανάπτυξη ψηφιακού εκπαιδευτικού περιεχομένου”.
Πιο συγκεκριμένα στο δικτυακό τόπο του Ε.Π της ΚτΠ http://www.infosoc.gr/infosoc/el-GR/epktp/ διαβάζουμε:
Στο κατώφλι του 21ου αιώνα, η Κοινωνία της Πληροφορίας (ΚτΠ) δημιουργεί νέα δεδομένα και νέες ευκαιρίες για ανάπτυξη, ευημερία και ποιότητα ζωής. Η ανάπτυξή της βασίζεται στη ραγδαία εξέλιξη των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ). Οι τεχνολογίες αυτές αποτελούν ουσιαστικό εργαλείο για ανοιχτή και αποτελεσματική διακυβέρνηση και για την παροχή βελτιωμένων υπηρεσιών στον πολίτη.
Σημείωση
Στην αναζήτηση που έκανα διαπίστωσα πόσο σημαντικός είναι ο ρόλος της μετάφρασης ή της προσαρμογής στα Ελληνικά όρων που προέρχονται από κείμενα της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Το παράδειγμα είναι χαρακτηριστικό:
Στο δικτυακό τόπο http://www.ict-prize.org/ δημοσιεύεται η ανακοίνωση για το βραβείο «The European ICT prize» με το ICT να είναι η συντομογραφία του «Information and Communication Technologies» όπως φαίνεται και από τον τίτλο:

Αυτή η ανακοίνωση μεταφράζεται και δημοσιεύεται στο δικτυακό τόπο του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας (ΤΕΕ):
To «Ευρωπαϊκό Βραβείο Τεχνολογιών Πληροφορικής & Επικοινωνιών» (European ICT Prize) είναι ανοικτό για αιτήσεις. Θα απονεμηθούν συνολικά 700.000 Ευρώ.
Υποβάλετε αίτηση για το Ευρωπαϊκό Βραβείο Τεχνολογιών Πληροφορικής &
Eπικοινωνιών (ΤΠΕ)
 http://portal.tee.gr/portal/page/portal/TEE_HOME

Επομένως, το European «Information and Communication Technologies» Prize μεταφράζεται ως Ευρωπαϊκό Βραβείο Τεχνολογιών Πληροφορικής & Επικοινωνιών. Κατά τη γνώμη μου πρόκειται για μια μετάφραση – προσαρμογή στον ιδιαίτερο χαρακτήρα του ΤΕΕ (με το τμήμα ΤΠΕ που αναφέραμε παραπάνω).

Καλημέρα κόσμε!

Δεκ 201319

Καλωσήρθατε στο Blogs.sch.gr. Αυτή είναι η πρώτη σας δημοσίευση. Αλλάξτε την ή διαγράψτε την και αρχίστε το «Ιστολογείν»!



Top
 
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων