Το ανυψωτικό όχημα

Το ανυψωτικό όχημα είναι ένα όχημα που χρησιμοποιείται για τη μεταφορά και την ανύψωση αντικειμένων. Σε αυτή τη δράση οι μαθητές κατασκευάσανε ένα απλό μηχανισμό ανυψωτικού οχήματος χρησιμοποιώντας το Nezha Inventor’s Kit V2.

20241205 134826

Για το μηχανισμό ανύψωσης χρησιμοποιήθηκαν δοκάρια που συνδεόμενα σχημάτιζαν δύο παραλληλόγραμμα. Τα δύο αυτά παραλληλόγραμμα συνδέθηκαν με ένα σερβομηχανισμό ο οποίος μπορούσε να επεκτείνει  ή να μαζέψει τα παραλληλόγραμμα επιτυγχάνοντας έτσι την ανύψωση ή το κατέβασμα του μηχανισμού ανύψωσης.

20241205 132203

Οι μαθητές εργάσθηκαν ομαδικά, επιλύοντας επιμέρους προβλήματα και εφαρμόζοντας δημιουργικά τις ιδέες τους συναρμολόγησαν τα περονοφόρα ανυψωτικά οχήματα. Χρησιμοποίησαν μπλοκ, συνδέσμους, κινητήρες κίνησης και σερβομηχανισμούς.

20241205 132235

Με την διαδικτυακή εφαρμογή Makecode, ανέπτυξαν οι μαθητές το κατάλληλο λογισμικό για τον έλεγχο των κατασκευών τους. Οι μαθητές πραγματοποίησαν  πολλά πειράματα και ελέγχους, διαπιστώνοντας στη πράξη, τον καθοριστικό ρόλο που έχει το λογισμικό στη λειτουργία των σύγχρονων μηχανών.

20241205 133425

Κατηγορίες: Δράσεις | Γράψτε σχόλιο

Μπασκέτα με αυτόματη μέτρηση καλαθιών

Το μπάσκετ είναι ένα δημοφιλές άθλημα και όταν πετυχαίνει κάποιος ένα καλάθι τότε νοιώθει μια αίσθηση επιτυχίας. Μια ενδιαφέρουσα και πρακτική εφεύρεση θα ήταν αν μπορούσαμε να φτιάξουμε ένα μοντέλο στεφάνης για τη μπασκέτα που θα μετρούσε αυτόματα τον αριθμό των καλαθιών που πετυχαίνουν οι παίκτες.

20241128 132430

Στόχος της δράσης ήταν οι μαθητές να χρησιμοποιήσουν το Nezha Inventor Kit και να δημιουργήσουν ένα είδος μπασκέτας όπου το στεφάνι να μπορεί αυτόματα να μετράει τα καλάθια που θα πετυχαίνουν οι παίκτες. Για τη δημιουργία της μπασκέτας απαραίτητη είναι η χρήση του αισθητήρα υπερήχων και το κατάλληλο πρόγραμμα που θα ελέγχει τη λειτουργία της μπασκέτας.

20241128 132500

Οι μαθητές εργάσθηκαν ομαδικά και αφού δημιούργησαν ένα μοντέλο μπασκέτας εφαρμόζοντας τις ιδέες τους, δημιούργησαν μέσω της εφαρμογής Makecode το απαραίτητο λογισμικό για τον έλεγχο της κατασκευής τους.

20241128 134940

Στο τέλος οι μαθητές εκτέλεσαν αρκετά πειράματα  δοκιμάζοντας τις κατασκευές τους ώστε να επαληθεύσουν ότι υλοποιήθηκε ο αρχικός στόχος της δράσης. Είχαν τη χαρά να δουν στη πράξη το δημιούργημά τους να δουλεύει, πραγματοποιώντας πολλά σουτ προς τη μπασκέτα, πετυχαίνοντας πολλά καλάθια.

20241128 135024

Κατηγορίες: Δράσεις, Χωρίς κατηγορία | Γράψτε σχόλιο

Ρομποτικός Βραχίονας

Ο ρομποτικός βραχίονας είναι μια μηχανική κατασκευή η οποία μπορεί να μιμηθεί τις κινήσεις του ανθρώπινου βραχίονα. Στην εποχή μας παίζει σημαντικό ρόλο στη βιομηχανία, την ιατρική, την επιστήμη και σε άλλους τομείς.

20241121 135317

Σε αυτή τη δράση είχαμε ως στόχο οι μαθητές μας να πειραματιστούν και να μάθουν κατασκευάζοντας παράλληλα ένα βραχίονα καθώς και τις βασικές αρχές λειτουργίας αυτού του ρομποτικού βραχίονα με το Nezha Inventor’s Kit. Γνωρίζοντας τις βασικές αρχές λειτουργίας ενός ρομποτικού βραχίονα οι μαθητές μπόρεσαν να φανταστούν και τους πιθανούς τομείς εφαρμογής τους.

20241121 135312

Οι μαθητές εργάσθηκαν ομαδικά, επιλύοντας επιμέρους προβλήματα και εφαρμόζοντας δημιουργικά τις ιδέες τους συναρμολόγησαν τις μηχανικές κατασκευές. Εκτός από μπλοκ, γρανάζια και συνδέσμους χρησιμοποίησαν κινητήρες κίνησης και σερβομηχανισμούς για τον έλεγχο της κίνησης των ρομποτικών βραχιόνων.

20241121 135357

Με την διαδικτυακή εφαρμογή Makecode, οι μαθητές ανέπτυξαν το κατάλληλο λογισμικό για τον έλεγχο των κατασκευών τους. Σ’ αυτή τη φάση οι μαθητές διενεργώντας πολλούς πειραματισμούς και ελέγχους, διαπίστωσαν στη πράξη, τον καθοριστικό ρόλο που έχει το λογισμικό στη λειτουργία των σύγχρονων μηχανών.

20241121 135254

Οι μαθητές εκτέλεσαν αρκετά πειράματα  ώστε οι κατασκευές τους να μπορούν να μιμηθούν τις κινήσεις ενός ανθρώπινου βραχίονα και να μπορούν να εκτελέσουν μια ποικιλία εργασιών. Απέδειξαν ότι οι κατασκευές τους θα μπορούσαν να μιμηθούν τις ρομποτικές κατασκευές που λειτουργούν στις βιομηχανίες  ή σε διάφορες ιατρικές εξειδικευμένες επεμβάσεις όπως και σε ένα ευρύ φάσμα εφαρμογών στην καθημερινή ζωή.

20241121 135405

Κατηγορίες: Δράσεις | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ρομποτικός Βραχίονας

Η Αυτόματη Τραμπάλα

Η τραμπάλα που υπάρχει σχεδόν σε κάθε παιδική χαρά είναι ένας κλασικός τρόπος  διασκέδασης πολύ αγαπητός, κυρίως ανάμεσα στα παιδιά. Χρησιμοποιείται η αρχή της μόχλευσης για να επιτευχθεί  ισορροπία ανάμεσα στα δύο άκρα. Σε αυτή τη δράση χρησιμοποιήσαμε τις συλλογές Nezha Inventor’s για να δημιουργήσουμε μια τραμπάλα που μπορεί να αιωρείται.

20241114 135053

Οι μαθητές εργάστηκαν ομαδικά εφαρμόζοντας τις δεξιότητες της επίλυσης προβλημάτων και της δημιουργικής σκέψης, σχεδίασαν και κατασκεύασαν τις κατάλληλες μηχανικές κατασκευές για την υποστήριξη της κίνησης μιας τραμπάλας.

 

 

20241114 135120

Στη συνέχεια οι μαθητές χρησιμοποίησαν την πλατφόρμα Makecode για τη δημιουργία του κατάλληλου λογισμικού που υποστήριζε τις κατασκευές τους.

20241114 135243

Είχαν την ευκαιρία οι μαθητές να πειραματιστούν με τους τρόπους σύνδεσης των μηχανισμών και ιδιαίτερα των γραναζιών για να υποστηρίξουν την ισορροπία και κυρίως την κίνηση της τραμπάλας.

20241114 135041

Κατηγορίες: Δράσεις | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Η Αυτόματη Τραμπάλα

Ο ταλαντευόμενος ανεμιστήρας

Ο ταλαντευόμενος ανεμιστήρας είναι μια κοινή οικιακή συσκευή που διανέμει στο χώρο τον αέρα κουνώντας την κεφαλή του. Σε αυτή τη δράση κατασκευάσαμε έναν ανεμιστήρα που μπορεί αυτόματα να κινεί και να περιστρέφει αυτόματα τη κεφαλή του χρησιμοποιώντας το Nezha Inventor’s Kit.

20241107 132519

Οι μαθητές εργάστηκαν σε ομάδες και η κάθε ομάδα δημιούργησε τον δικό της ανεμιστήρα για να μειώσει τη θερμοκρασία στο χώρα, χρησιμοποιώντας διάφορα μπλοκ, γρανάζια και κινητήρες.

20241107 132600

Μετά τη δημιουργία του ανεμιστήρα οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να πειραματιστούν με τη χρήση του ποτενσιόμετρου, όπου μπορούσαν οι ίδιοι να ρυθμίσουν τη δύναμη που θα περιστρέφονταν ο έλικας του ανεμιστήρα. Επίσης χρησιμοποίησαν το θερμόμετρο του μικροελεγκτή Microbit για να ρυθμίζεται αυτόματα η δύναμη περιστροφής του έλικα ανάλογα με τη θερμοκρασία του χώρου. Τέλος πειραματίσθηκαν με τον αισθητήρα υπερήχων μετατρέποντας τον ανεμιστήρα σε στεγνωτήρα χεριών.

20241107 133514

Για όλες τις κατασκευές οι μαθητές χρησιμοποίησαν την πλατφόρμα Makecode για τη δημιουργία του λογισμικού που υποστήριζε τις κατασκευές τους.

20241107 132525

20241107 133514 1

20241107 141533

Κατηγορίες: Δράσεις | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ο ταλαντευόμενος ανεμιστήρας

Το ρομπότ που σηκώνει βάρη

Η άρση βαρών είναι ένα άθλημα όπου κάποιος σηκώνει με τα δύο χέρια του μια μπάρα με δύο δίσκους πάνω από το κεφάλι του. Είναι πολύ δύσκολη η άρση βαρών γιατί απαιτεί μεγάλη δύναμη και πολύ σταθερή ισορροπία καθώς και υψηλό επίπεδο συντονισμού. Επιπλέον, η άρση βαρών απαιτεί ένα πολύ ισχυρό ψυχολογικό προφίλ και θέληση, καθώς υπάρχει μεγάλη πίεση και προκλήσεις που πρέπει να αντιμετωπιστούν όταν κάποιος σηκώνει βάρη.

20241031 135753

Στη σημερινή δράση χρησιμοποιήσαμε τα Nezha Inventor’s Kit για να δημιουργήσουμε τα ρομπότ που μπορούνε να προσομοιώνουνε τις κινήσεις άρσης βαρών. Στόχοι της δράσης ήταν αρχικά να γίνουν τα βήματα και οι τεχνικές για την κατασκευή των ρομπότ άρσης βαρών χρησιμοποιώντας μπλοκ, κινητήρες και άλλα υλικά. Οι μαθητές εξοικειώθηκαν με τις  μεθόδους μετατροπής της κυκλικής κίνησης σε παλινδρομική κίνηση. Τέλος με τη χρήση της πλατφόρμας Makecode δημιουργήθηκε το κατάλληλο λογισμικό για τον έλεγχο των κινήσεων των ρομπότ άρσης βαρών.

20241031 135846

Η αμοιβαία κίνηση είναι η κίνηση που επαναλαμβάνεται σε δύο αντίθετες κατευθύνσεις. Η κίνηση του κινητήρα είναι κυκλική κίνηση και χρειαζόμαστε μια δομή για να μετατρέψει την κυκλική κίνηση σε παλινδρομική κίνηση.

20241031 135855

Σε ομάδες των 3-4 ατόμων, οι μαθητές κατασκεύασαν τα ρομπότ άρσης βαρών, εστιάζοντας στο πώς η κυκλική κίνηση μετατρέπεται σε παλινδρομική κίνηση, πώς χρησιμοποιούνται οι κινητήρες και διάφορες επιλογές πάνω στη σχεδίαση του βραχίονα των ρομπότ.

20241031 13591620241031 135902

Κατηγορίες: Δράσεις | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Το ρομπότ που σηκώνει βάρη

Το ρομπότ που κάνει έλξεις

r12

Έλξεις είναι οι ασκήσεις που χρησιμοποιούμε τη δύναμη μας για να τραβήξουμε το σώμα μας μέχρι τη μπάρα και στη συνέχεια να το κατεβάσουμε πάλι προς τα κάτω, επαναλαμβάνοντας τις ίδιες κινήσεις πολλές φορές.

r11

Στα πλαίσια του ομίλου ρομποτικής, στο εργαστήριο πληροφορικής οι μαθητές χρησιμοποιήσαν τις τρεις συλλογές Nezha Inventor’s Kit  που διαθέτει το σχολείο για να δημιουργήσουν τα ρομπότ που μπορούν να κάνουν pull-ups.

 

r13

Οι μαθητές εξασκήθηκαν στη συναρμολόγηση του ρομπότ και συγκεκριμένα στο πως να μετακινήσουν τον βραχίονα του ρομπότ, πώς να λειτουργούν οι κινητήρες και πώς να τους χρησιμοποιούν για να οδηγούν την κίνηση του βραχίονα του ρομπότ, πώς να προσομοιώσουν τη διαδικασία της έλξης.

ρ15

Μέσω της δημιουργίας ενός ρομπότ που κάνει έλξεις, οι μαθητές θα αναπτύξουν δεξιότητες συνεργατικής επίλυσης προβλημάτων.

Κατηγορίες: Δράσεις | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Το ρομπότ που κάνει έλξεις

Δημιουργία Ομίλου Εκπαιδευτικής Ρομποτικής

Ο όμιλος έχει ως στόχο οι μαθητές:oer2 2

Να αναπτύξουν βασικές επιστημονικές γνώσεις φυσικής, μαθηματικών, πληροφορικής και μηχανικής. Θα εξοικειωθούν με τη μηχανική και την ηλεκτρονική δημιουργώντας ρομποτικά μοντέλα, ενώ θα μάθουν να δημιουργούν κώδικα μέσω προγραμματισμού για τον έλεγχο αυτών των ρομποτικών μοντέλων

Να αναπτύξουν τη δημιουργικότητά τους και να ενισχύσουν την κριτική τους σκέψη σχεδιάζοντας και υλοποιώντας λύσεις για διάφορα προβλήματα δίνοντας μορφή στη φαντασία τους ενώ θα μπορούν να πειραματιστούν και να δοκιμάσουν τις ιδέες τους ελέγχοντας την αποτελεσματικότητά τους.

Οι μαθητές θα εργάζονται σε ομάδες, συνεργατικά, καλλιεργώντας  κοινωνικές δεξιότητες, όπως η επικοινωνία, η αλληλοκατανόηση και η αποδοχή διαφορετικών ιδεών. Με την δημιουργία προγραμμάτων και ρομποτικών κατασκευών, οι μαθητές θα μαθαίνουν ενώ παράλληλα θα διασκεδάζουν, θα νοιώθουν την αίσθηση της επιτυχίας και θα τονώνεται η αυτοπεποίθησή τους σχετικά με τις ικανότητές τους.

Αρχικά θα υλοποιηθούν αρκετές ασκήσεις συναρμολόγησης ρομποτικών μοντέλων και αντίστοιχης δημιουργίας σχετικών προγραμμάτων για τον έλεγχο τους, με τις συλλογές ρομποτικής που διαθέτει το σχολείο, στο εργαστήριο πληροφορικής. Αυτές οι ασκήσεις θα δώσουν την ευκαιρία στους μαθητές να εξοικειωθούν με τη συναρμολόγηση, τους αισθητήρες, τις μηχανές κίνησης και με το προγραμματισμό. Στη συνέχεια, αφού οι μαθητές αποκτήσουν μια σχετική εμπειρία θα μπορούν να προτείνουν, να σχεδιάσουν και να υλοποιήσουν τις ιδέες τους για την αντιμετώπιση διάφορων προβλημάτων.

Το υλικό που θα χρησιμοποιηθεί θα είναι οι συλλογές ρομποτικής του σχολείου, οι υπολογιστές του εργαστηρίου πληροφορικής και εγχειρίδια σε ψηφιακή μορφή με ασκήσεις και πληροφοριακό υλικό σχετικό με τα αντικείμενα και το λογισμικό που θα εμπλακούν στην υλοποίηση των ασκήσεων. Οι μαθητές θα έχουν τη δυνατότητα να χρησιμοποιούν το διαδίκτυο ώστε να αναζητούν οτιδήποτε τους είναι απαραίτητο ώστε να επιλύουν απαιτητικές ασκήσεις και προβλήματα.

Κατηγορίες: Γενικά | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Δημιουργία Ομίλου Εκπαιδευτικής Ρομποτικής