Ποιο είναι το πρώτο πράγμα που σας έρχεται στο μυαλό όταν ακούτε Toblerone; Ελβετία; Ταξίδι; Αεροδρόμιο; Βουνά και λαγκάδια; Λιλιπούτειες πυραμίδες από σοκολάτα; Τι να βγάλω από τη βαλίτσα για να χωρέσει καμιά δεκαριά συσκευασίες; Ίσως και όλα αυτά μαζί.
Η λατρεμένη σοκολάτα έχει γίνει πολλές φορές viral. Άλλες για τον λανθασμένο τρόπο που την τεμαχίζουμε (ο σωστός είναι πιέζουμε το τριγωνάκι προς τα μέσα) άλλες για το κενό ανάμεσα στα τριγωνάκια που μία μεγαλώνει και μία μικραίνει (ανάλογα με την τιμή του κακάο). Σε κάθε περίπτωση, η ποσότητα Toblerone που καταναλώνουμε ετησίως ξεπερνά την περίμετρο της γης δηλαδή τα 40.075 χλμ.
Πάμε τώρα στο logo. Το βουνό λογικά το βλέπετε. Οι αλπικές κορυφές αποτελούν, άλλωστε, «σήμα κατατεθέν» της χώρας. Την αρκούδα μέσα στο βουνό την είχατε παρατηρήσει ποτέ; Κάπου εκεί ανάμεσα στα χιόνια; Για κοιτάξτε καλύτερα. Πρόκειται για τον θυρεό, το σύμβολο της Βέρνης, της πρωτεύουσας της Ελβετίας (αν πιστεύατε ότι η Γενεύη είναι η πρωτεύουσα, κάντε μια στάση στη σελίδα ΓεωΓΡΑΦΙΚΟΙ (https://www.geografikoi.gr/).
Όλα τα στοιχεία στο #λογότυπο κάνουν σαφείς αναφορές στη Βέρνη, τον τόπο καταγωγής, δηλαδή, του σοκολατοποιού και ιδρυτή της εταιρείας Tobler, αλλά και τόπο λειτουργίας του πρώτου εργαστηρίου παραγωγής. Ακόμη και το ίδιο το όνομα Toblerone αποτελεί μια παιγνιώδη μίξη του ονόματος του ιδρυτή Tobler με το ιταλικό γλυκό Torrone (μαντολάτο), το οποίο ο σοκολατοποιός χρησιμοποιούσε ως γέμιση για τις δημιουργίες του.
Ένα επιτυχημένο λογότυπο θα πρέπει να είναι απλό, διαχρονικό, πολύπλευρο, να μένει στο μυαλό των καταναλωτών και να αντικατοπτρίζει την ταυτότητα της εταιρείας ή τις ιδιότητες του προϊόντος. Εδώ τι λέτε; Το πέτυχαν;