Marketing προορισμού. Η περίπτωση του Καζακστάν.

Γίνεται κάτι που μισείς, ξαφνικά να το αγαπήσεις;

Ναι, αν προσλάβεις τους κατάλληλους μαρκετίστες. Κάτι τέτοιο έγινε και στην περίπτωση του #Καζακστάν. Ίσως κάποιοι από εσάς θυμάστε τις οργισμένες αντιδράσεις πολιτών και αρχών του ασιατικού κράτους με την προβολή της ταινίας Borat στους κινηματογράφους το 2006. Οι Καζάκοι κατηγόρησαν την ταινία ως άκρως προσβλητική για τη χώρα τους, υποστηρίζοντας ότι αναπαραγάγει μια σειρά από συκοφαντίες, μυθεύματα και ξεπερασμένα στερεότυπα –όπως ότι το εθνικό τους ποτό είναι το κάτουρο αλόγου-????.

«Το μόνο αληθινό στην ταινία είναι η θέση του Καζακστάν στον χάρτη», υποστήριζαν οι ψυχραιμότεροι, ενώ η κυβέρνηση αντέδρασε μπλοκάροντας ???? το site που δημιούργησε ο άγγλος ηθοποιός Sacha Baron Cohen, στο πλαίσιο της προώθησης της συγκεκριμένης περσόνας.

Τα χρόνια πέρασαν, οι νοοτροπίες περί #destination_branding εξελίχθηκαν και ο Sacha Baron Cohen επανήλθε με το Borat 2 το 2020. Κάπου εκεί ένας αμερικανός παρουσιαστής στο Καζακστάν είδε μια ευκαιρία. «Θα το γυρίσουμε» σκέφτηκε, -υποθέτω όπως έκανε η Φοίβη με την ατάκα “You pulled a Monica” βλέπε Friends- και έψησε την εθνική επιτροπή τουρισμού του Καζακστάν να υιοθετήσει την περιβόητη ατάκα του Borat «Very nice» ως βασικό slogan της τουριστικής προβολής της χώρας στο εξωτερικό.

Έτσι στο προωθητικό σποτάκι –που σημειώνει ήδη μεγάλη επιτυχία- εμφανίζονται μια σειρά τουριστών στη χώρα, που χρησιμοποιούν την ατάκα του Borat κάθε φορά που ενθουσιάζονται με κάτι. Όχι κι άσχημα…

KAZAKH TOURISM

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων