Γιατί τα κοινωνικά δίκτυα είναι μπλε;

Σκεφτείτε κάποια από τα κοινωνικά δίκτυα που χρησιμοποιείτε πιο συχνά. Facebook, Twitter, LinkedIn, Vimeo, Tumblr, αλλά και εφαρμογές επικοινωνίας όπως Skype, Zoom, Ms teams… Τι χρώμα έχει το λογότυπό τους; Ποιο είναι το βασικό χρώμα της ιστοσελίδας τους; Ποιο άλλο από το #μπλε; Μπλε φωτεινό ή σκούρο, ψυχρό ή ζεστό, μπλε του ουρανού ή της θάλασσας, μπλε της ειλικρίνειας ή της γαλήνης, μπλε για όλα τα γούστα. Τυχαίο; Μάλλον όχι.

Υποθέτω είναι εκείνο το χρώμα που μας ηρεμεί περισσότερο και μας κάνει να αισθανόμαστε όμορφα. Ένα χρώμα που πολλοί από εμάς το έχουμε συνδυάσει με διακοπές, ξεκούραση, χαλάρωση, θαλπωρή. Είναι όμως κι ένα χρώμα εξίσου δημοφιλές τόσο στους άνδρες όσο και στις γυναίκες. Σε μια έρευνα της εταιρείας σχεδιασμού και ανάλυσης δεδομένων YouGov to 2015 διαπιστώθηκε ότι ανάμεσα σε άνδρες και γυναίκες από διαφορετικά μέρη της γης όλων των ηλικιών, το αγαπημένο τους χρώμα είναι το μπλε.

Το χρώμα είναι ένα από τα σημαντικότερα εργαλεία του marketing. Είναι εκείνο το εργαλείο που μαζί με το λογότυπο θα βοηθήσουν το #brand να αποκτήσει ταυτότητα, να ξεχωρίσει από τα υπόλοιπα και να εδραιωθεί στη συνείδηση του καταναλωτικού κοινού. Στην πλειονότητα των ερευνών γύρω από την ψυχολογία των χρωμάτων επισημαίνεται ότι το μπλε είναι συνδεδεμένο με την επικοινωνία, την εμπιστοσύνη και τη λογική στο μυαλό των καταναλωτών. Γι’ αυτό το λόγο πολλές τράπεζες, ασφαλιστικές εταιρείες, φαρμακευτικές βιομηχανίες αλλά και εταιρείες επικοινωνίας, που θέλουν να κάνουν επίκληση στη λογική και όχι στο συναίσθημα, χρησιμοποιούν το μπλε ως σημείο αναφοράς του brand τους.

Κατά συνέπεια δεν είναι καθόλου τυχαία η επιλογή του μπλε χρώματος στα social_media. Και καθόλου τυχαίο το μήνυμα που αναβοσβήνει στο μυαλό μου με μπλε φωτεινά γράμματα όση ώρα γράφω αυτό το άρθρο: «Τα προσωπικά σου δεδομένα είναι ασφαλή εδώ σε εμάς, τους μπλε, τους τίμιους, τους σοβαρούς, τους κιμπάρηδες».

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων