4η Απριλίου: Πανελλήνια Σχολική Ημέρα Φιλοζωίας
“zoo animals: panda” από cooling84 διατίθεται με άδεια χρήσης CC by-nd-2.0
ΙΕΠ
https://elearning.iep.edu.gr/study/mod/folder/view.php?id=19471
Προτάσεις για δράσεις :
4η Απριλίου: Πανελλήνια Σχολική Ημέρα Φιλοζωίας
“zoo animals: panda” από cooling84 διατίθεται με άδεια χρήσης CC by-nd-2.0
ΙΕΠ
https://elearning.iep.edu.gr/study/mod/folder/view.php?id=19471
Προτάσεις για δράσεις :
Πώς μπορεί το σχολείο σας να χρησιμοποιήσει καλύτερα την τεχνολογία για τους σκοπούς της διδασκαλίας και της μάθησης; Χρησιμοποιήστε το δωρεάν εργαλείο SELFIE για να το μάθετε. Το SELFIE είναι ένα δωρεάν, εύχρηστο, προσαρμόσιμο εργαλείο που βοηθά τα σχολεία να αξιολογούν την πρόοδό τους όσον αφορά τη μάθηση στην ψηφιακή εποχή.
https://schools-go-digital.jrc.ec.europa.eu/school/registry
https://education.ec.europa.eu/el/selfie/resources#guidance
Ερωτηματολόγια για τα Δημοτικά Σχολεία
https://education.ec.europa.eu/sites/default/files/2022-07/SELFIE_Questionnaires_EL.pdf
Η ανάπτυξη του παιδιού αποτελεί μια συναρπαστική και πολυδιάστατη διαδικασία, γεμάτη με αλλαγές και μεταμορφώσεις. Ξεκινώντας από τη βρεφική ηλικία και φτάνοντας έως την εφηβεία, το παιδί βιώνει ραγδαίες αλλαγές σε σωματικό, γνωστικό, γλωσσικό και κοινωνικο-συναισθηματικό επίπεδο. Τα βρέφη βιώνουν ραγδαία σωματική και εγκεφαλική ανάπτυξη, μαθαίνουν να επικοινωνούν με ήχους και λέξεις και χτίζουν δεσμούς με τους φροντιστές τους. Τα νήπια αναπτύσσουν κινητικές δεξιότητες, εξερευνούν τον κόσμο γύρω τους, μαθαίνουν να μοιράζονται, να συνεργάζονται, και να χτίζουν φιλίες. Κατά τη σχολική ηλικία τα παιδιά αναπτύσσουν επικοινωνιακές, γλωσσικές και μαθηματικές δεξιότητες, λύνουν ευρύτερα προβλήματα, χτίζουν την αυτοπεποίθησή τους και διαμορφώνουν αξίες. Οι έφηβοι βιώνουν σωματικές και συναισθηματικές αλλαγές, αναπτύσσουν την ανεξαρτησία τους, χτίζουν σχέσεις και διαμορφώνουν την ταυτότητά τους. Η ανάπτυξη του παιδιού είναι μια συνεχιζόμενη διαδικασία, με κάθε στάδιο να φέρνει νέες προκλήσεις και ευκαιρίες. Η υποστήριξη από γονείς, εκπαιδευτικούς και άλλα σημαντικά πρόσωπα είναι ζωτικής σημασίας για την υγιή ανάπτυξη του παιδιού.
https://video.link/w/VRRYLZOFrXk
The Essential Guide to Professional Learning: Collaboration!
Working together on all aspects of teaching, like planning, making decisions, and solving problems, means we all share responsibility for how things turn out. Instead of just focusing on our goals, we work to help each other and improve our school. When we collaborate, we get to learn from each other and come up with lots of different solutions to problems. This helps not only our own classrooms but the whole school to get better. And when we learn and grow together, it helps all students do better too (TALIS, 2013).
However, sometimes there are things that get in the way of this collaboration, the barriers:Not everyone understands why collaboration is important; thus, no collaborative culture is fostered.
Some teachers are nervous about sharing their ideas and getting feedback.
Sometimes, we do not have clear goals for what we’re trying to achieve together, so our collaboration does not lead to changes in our teaching.
Some teachers are not excited about collaborating, they may feel like their practices are being attacked or they do not feel supported.
It can be hard to find the time to meet and learn together.
Do you want to read more about professional collaboration? Συνέχεια
Ο ορισμός της ενεργού πολιτειότητας, σύμφωνα με την έρευνα του προγράμματος «Active
Citizenship for Democracy» που έγινε από το European Commission’s Centre for Research
on Lifelong Learning (CRELL) (Hoskins et al, 2006) είναι «η συμμετοχή στην κοινωνία των
πολιτών, στην κοινότητα και στην πολιτική ζωήˑ χαρακτηρίζεται από αμοιβαίο σεβασμό, έλλειψη
βίας και σύνδεση με τα ανθρώπινα δικαιώματα και τη δημοκρατία».
Συλλογικός Προγραμματισμός Εσωτερική και Εξωτερική Αξιολόγηση του έργου των σχολικών μονάδων
https://iep.edu.gr/el/parousiaseis/enimerosi-se-daskalon-kai-eidikis-agogis
Βήματα για τη δημιουργία των “Μικρών Βιβλίων”
Συζητάτε όλοι μαζί στην τάξη την ιδέα για τα “Μικρά Βιβλία”
Επιλέγετε τα θέματα, είτε ατομικά είτε από μικρές ομάδες 2-3 ατόμων.Τα μέλη των ομάδων συνεργάζεστε ώστε να συντάξετε τα κείμενα και να δημιουργήσετε την εικονογράφηση.
Τα κείμενα πληκτρολογούνται στον υπολογιστή και τα σχέδια σκανάρονται (βλ. παρακάτω Τυπογράφηση).
Τα “Μικρά Βιβλία” τυπώνονται (αρκεί ένα φύλλο Α4 για κάθε βιβλιαράκι).
Για την κατασκευή τους, διπλώνετε 3 φορές και κόβετε με ψαλίδι (δες το σχέδιο και το βίντεο).
Η μία ομάδα διαβάζει στην άλλη το “Μικρό Βιβλίο” της στην τάξη και ακολουθούν σχόλια και συζήτηση.
Με αλληλογραφία, ανταλλάσετε τα “Μικρά Βιβλία” με άλλο σχολείο –κοντινό ή μακρινό– αν κάνει την ίδια δουλειά.
Τέλος, μπορείτε να οργανώσετε έκθεση των βιβλίων, τόσο μέσα στην τάξη όσο και στη βιβλιοθήκη του σχολείου.