Τάξεις Ε΄ και ΣΤ΄


Θεματική ενότητα : Γνωρίζω τον υπολογιστή

(Ο υπολογιστής ως ενιαίο σύστημα)

Στόχοι : Οι μαθητές επιδιώκεται,

  • Να αντιλαμβάνονται τον υπολογιστή και τις λειτουργίες του ως ενιαίο σύστημα.
  • Να αναγνωρίζουν τον υπολογιστή ως αυτόνομο σταθμό εργασίας ή ως μονάδα ενός ευρύτερου δικτύου.

Θεματική ενότητα : Γράφω και ζωγραφίζω

(Απλή μορφοποίηση κειμένου – Ενσωμάτωση εικόνας σε κείμενο –  Αποθήκευση και ανάκτηση αρχείου)

Στόχοι : Οι μαθητές επιδιώκεται,

  • Να μορφοποιούν κείμενο.
  • Να προσθέτουν εικόνα σε κείμενο.
  • Να αποθηκεύουν σε προσδιορισμένη θέση την εργασία τους και να την ανακτούν.

Ενδεικτικές Δραστηριότητες

  • Οι μαθητές κάνουν απλές μορφοποιήσεις σε κείμενα (πλάγια γράμματα, έντονα, στοιχίσεις, αλλαγές στις γραμματοσειρές και στο μέγεθος των γραμμάτων).
  • Εισάγουν εικόνες που μπορούν να τις ενθέσουν στο μέγεθος που επιθυμούν και στο σημείο της επιλογής τους.
  • Αποθηκεύουν την εργασία τους και την ανακτούν, αρχικά με βοήθεια.

Θεματική ενότητα : Υπολογίζω και κάνω γραφήματα

(Παρουσίαση στοιχείων σε πίνακα – Δημιουργία απλών γραφημάτων)

Στόχοι : Οι μαθητές επιδιώκεται,

  • Να καταγράφουν αριθμητικά δεδομένα χρησιμοποιώντας κατάλληλο πρόγραμμα αριθμητικής επεξεργασίας αριθμητικών δεδομένων.
  • Να παρουσιάζουν στοιχεία σε γραφική παράσταση.

Ενδεικτικές Δραστηριότητες

  • Μέσα από κατάλληλες δραστηριότητες, καταγράφουν αριθμητικά δεδομένα και δίνουν τη γραφική τους παράσταση (π.χ. διάγραμμα του μαθητικού πληθυσμού μιας τάξης με διάκριση αγοριών – κοριτσιών, διάγραμμα του χρόνου που αφιερώνει ο μαθητής στις διάφορες δραστηριότητές του, διάγραμμα της κατανομής του νερού στην επιφάνεια της γης).

Θεματική ενότητα : Δημιουργώ – Ανακαλύπτω – Ενημερώνομαι

(Αναζήτηση, συλλογή, επιλογή πληροφοριών –  Κριτική επεξεργασία, παρουσίαση)

Στόχοι : Οι μαθητές επιδιώκεται,

  • Να αξιοποιούν τον υπολογιστή ως πηγή πληροφόρησης.
  • Να μπορούν να αξιοποιούν το Διαδίκτυο.
  • Να αναπτύσσουν στοιχειώδεις πολυμεσικές εφαρμογές.

Ενδεικτικές Δραστηριότητες

  • Αποκτούν τεχνογνωσία για να παίρνουν την πληροφορία που θέλουν μέσα από ηλεκτρονικές πηγές και το Διαδίκτυο.
  • Συνεργάζονται και αναζητούν π.χ. αρχαιολογικούς χώρους, συλλέγουν φωτογραφίες, και τις ενσωματώνουν στις εργασίες τους.
  • Οι διάφορες ομάδες μεταφέρουν ή δημιουργούν απευθείας τις εργασίες τους σε περιβάλλον μιας πολυμεσικής εφαρμογής (π.χ. Hyper Studio, Power Point) και τις παρουσιάζουν στην τάξη.
  • Αξιολογούν την εργασία των άλλων.

Θεματική ενότητα : Ελέγχω και προγραμματίζω

(Χρήση μιας απλής γλώσσας προγραμματισμού (Logo like) για τον έλεγχο και προγραμματισμό του υπολογιστή)

Στόχοι : Οι μαθητές επιδιώκεται,

  • Να κατανοήσουν ότι ο υπολογιστής εκτελεί οδηγίες που παίρνει από τον άνθρωπο σε μια κωδικοποιημένη μορφή.
  • Να χρησιμοποιούν απλές εντολές για τη δημιουργία σχημάτων ή τη λύση απλών προβλημάτων.

Ενδεικτικές Δραστηριότητες

  • Καλούνται να δημιουργήσουν απλά γεωμετρικά σχήματα δίνοντας κατάλληλες εντολές μετακίνησης ή στροφής.
  • Μέσα από επιλεγμένα παραδείγματα, όπου υπάρχουν σκόπιμα «λάθη», τα παιδιά κατανοούν ότι ο υπολογιστής εκτελεί τις οδηγίες που ο άνθρωπος του δίνει.

Θεματική ενότητα : Επικοινωνώ ηλεκτρονικά

(Χρήση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e-mail) αρχικά με βοήθεια και στη συνέχεια με σταδιακή αυτονόμηση)

Στόχοι : Οι μαθητές επιδιώκεται,

  • Να χρησιμοποιούν εργαλεία έκφρασης και επικοινωνίας.
  • Να μπορούν να χρησιμοποιούν e-mail.

Ενδεικτικές Δραστηριότητες

  • Μαθαίνουν να χρησιμοποιούν πρόγραμμα ηλεκτρονικής επικοινωνίας και ασκούνται στην αποστολή και λήψη ηλεκτρονικών μηνυμάτων.

Θεματική ενότητα : Ο υπολογιστής και οι εφαρμογές του 

(Χρήση του υπολογιστή στην καθημερινή ζωή – Συζήτηση – Προβληματισμοί)

Στόχοι : Οι μαθητές επιδιώκεται,

  • Να αναγνωρίζουν τις κύριες χρήσεις του υπολογιστή στην καθημερινή ζωή.

Ενδεικτικές Δραστηριότητες

  • Συζητούν και προβληματίζονται για τις κύριες χρήσεις του υπολογιστή στην καθημερινή ζωή (στο σχολείο, στο σπίτι, στην τράπεζα, σε γραφείο ταξιδίων κλπ.).
  • Συζητούν και προβληματίζονται για τις αλλαγές.