5η Ενότητα
ΕΝΟΤΗΤΑ 5: Ο ΤΗΛΕΜΑΧΟΣ ΜΕΤΑ ΤΗ ΣΥΝΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ ΜΕ ΤΗΝ ΑΘΗΝΑ ΚΑΙ ΤΗ «ΘΑΥΜΑΣΤΗ» ΕΞΑΦΑΝΙΣΗ ΤΗΣ ΘΕΑΣ . ΡΑΨΩΔΙΑ α 261-497/ <325-444> |
ΠΕΡΙΛΗΨΗ : Η δράση εξελίσσεται στον ίδιο χώρο και το γλέντι των μνηστήρων συνεχίζεται από τότε αδιάκοπα. Το τραγούδι του Φήμιου, που καθηλώνει τους μνηστήρες, θλίβει την Πηνελόπη και την εμφανίζει στο προσκήνιο για να ζητήσει από το Φήμιο να σταματήσει και να τραγουδήσει κάποιο άλλο. Τότε παρεμβαίνει ο Τηλέμαχος και της θυμίζει τη θέση της και το δικό του ρόλο. Οι μνηστήρες εκδηλώνονται με θόρυβο και δίνουν έτσι την αφορμή στον Τηλέμαχο να τους απευθύνει λόγο ελεγκτικό και αντρίκιο ως κύριος του σπιτιού. Εκείνοι αιφνιδιάζονται και απορούν με το θάρρος του, ο Αντίνοος μάλιστα του καταλογίζει έπαρση και τον καταριέται , αλλά ο Τηλέμαχος του απαντά συγκρατημένα. Παρεμβαίνει ο Ευρύμαχος ειρωνικά, διπλωματικά, για να αποσπάσει πληροφορίες , αλλά ο Τηλέμαχος τον καθησυχάζει κρύβοντας το μυστικό του. Οι μνηστήρες συνεχίζουν το γλέντι ως το βράδυ, οπότε και φεύγουν για τα σπίτια τους, ενώ ο Τηλέμαχος ξαγρυπνά μελετώντας τις συμβουλές της θεάς.
ΕΝΟΤΗΤΕΣ
Η εμφάνιση της Πηνελόπης στο μέγαρο (361-383)
Ο διάλογος του Τηλέμαχου με τη μητέρα του (384-409)
Ο διάλογος Τηλέμαχου-μνηστήρων (410-466)
Ο Τηλέμαχος αποσύρεται στο δωμάτιό του (467-497)
ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΦΗΓΗΣΗΣ
-
361-373, 401-410, 473-487 ….: Τριτοπρόσωπη αφήγηση στους στίχους:.
-
374-383, 433-444, 446-458, 460-466: Πρωτοπρόσωπη αφήγηση (διάλογος). Με το διάλογο ο ποιητής διατηρεί αμείωτο το ενδιαφέρον των αναγνωστών, κάνει το κείμενο πιο παραστατικό και αποκαλύπτει το χαρακτήρα των ομιλητών του.