Αρχική » ΓΕΝΙΚΑ » δραστηριότητες » Δεξιότητες για τα παιδιά του Δημοτικού Σχολείου

Πρόσφατα σχόλια

    ΓΛΩΣΣΑ

    Δεξιότητες για τα παιδιά του Δημοτικού Σχολείου

    Πρόκειται για ένα πρόγραμμα καλλιέργειας  δεξιοτήτων, όπου τα παιδιά μαθαίνουν να εκφράζουν τα συναισθήματά τους , αναπτύσσουν την κρίση τους, γνωρίζουν τον εαυτό τους , καλλιεργούν την αυτοεκτίμησή τους και μυούνται σε τρόπους επικοινωνίας, λήψης αποφάσεων,  αντιμετώπισης  δύσκολων καταστάσεων.

    Στηρίζεται σε μια σειρά μαθημάτων με συγκεκριμένους στόχους και  δραστηριότητες με οδηγίες  και επεξηγήσεις, που  καθοδηγούν τον ή την εκπαιδευτικό  για την επίτευξή τους.  Το φάκελο με τα μαθήματα προμηθευτήκαμε από το κέντρο πρόληψης « όραμα», που εδρεύει στην Έδεσσα  και σε συνεργασία με  εκπαιδευτικούς και γονείς  στοχεύει στην  διαμόρφωση ανθρώπων , που θα μπορούν να αναγνωρίζουν, τους κινδύνους, που μας περιτριγυρίζουν , να τους αποφεύγουν, να τους αντιμετωπίζουν.

     σύνδεσμος δεξιοτήτων

    ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ

    • Δημιουργώντας μια τάξη, που ενδιαφέρεται
    • Μαθαίνω να συνεργάζομαι – δουλεύω σαν ομάδα
    • Κάνοντας το σχολείο μου ένα χώρο ασφαλή, ένα χώρο, που ενδιαφέρεται

     

     

    Τα εισαγωγικά  μαθήματα  είχαν ως στόχο τη δημιουργία φιλικού κλίματος στην τάξη, την  διαμόρφωση μιας τάξης- ομάδας , όπου κάθε

    ένας θα μπορεί να εκφέρει την προσωπική του γνώμη για τα θέματα συζήτησης χωρίς να φοβάται ότι θα επικριθεί, ενός περιβάλλοντος εμπιστοσύνης.

    Μέσα από δραστηριότητες  και παιχνίδια έμαθαν πρώτα – πρώτα να συνεργάζονται για να πετύχουν  θετικά αποτελέσματα , να εκτιμούν και να υποστηρίζουν ο ένας τον άλλον, να ενδιαφέρονται για τους άλλους  να φροντίζουν τους άλλους.

    Στη συνέχεια άρχισαν να βλέπουν τον εαυτό τους ως μέλος μιας ευρύτερης κοινότητας, του σχολείου,  και προσπάθησαν να κάνουν το σχολείο τους ένα χώρο φιλικό, χαρούμενο, που να τους προσελκύει και να αισθάνονται μέσα σε αυτό ευχάριστα.

     

     

    ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

     

    Συζητήσαμε σαν μια μεγάλη παρέα,  τι μας αρέσει στην τάξη που είμαστε και τι θα θέλαμε να αλλάξουμε σε αυτήν. Ανάμεσα στα άλλα, που ειπώθηκαν ( ζωγραφική, χειροτεχνίες, περισσότερη μουσική , θεατρικά στην Ιστορία κ.λ.π. )αναφέρθηκε  ότι θα έπρεπε να σταματήσουν τους καυγάδες ανάμεσά τους όταν δίνονταν μια ομαδική εργασία . Δόθηκε το έναυσμα να συζητήσουν τι ήταν αυτό, που δημιουργούσε φασαρία και είχαμε πολύ ικανοποιητικά αποτελέσματα , γιατί από τη συζήτηση προέκυψαν και οι αιτίες διαφωνιών και τρόποι επίλυσης αυτών και το κυριότερο χωρίς την παρέμβαση της εκπαιδευτικού.

    Στην επόμενη συνάντηση αναφέρθηκαν τι μου κάνουν ή δε μου κάνουν οι άλλοι και με εκνευρίζει, τι κάνω εγώ στους άλλους και πώς μπορούμε να  το αλλάξουμε αυτό, αν υπάρχουν κάποιοι κανόνες , που μπορούν να βοηθήσουν. Στα πλαίσια της δημιουργίας ενός πιο φιλικού σχολείου όπου ο ένας σέβεται τον άλλον φτιάξαμε τους κανόνες της τάξης μας και στη συνέχεια φτιάξαμε κανόνες σεβασμού για όλο το σχολείο, τους ανακοινώσαμε στα παιδιά του σχολείου και τους αναρτήσαμε στον πίνακα ανακοινώσεων σε κοινή θέα όλων των μαθητών.

    Με παιχνίδια ομαδικά  όπως για παράδειγμα ο καθρέπτης, όπου τα παιδιά σε ζευγάρια γίνονται ο ένας καθρέπτης του άλλου, αλλά και μια σειρά άλλων , που δίνονται στο βιβλίο δραστηριοτήτων τα παιδιά διασκέδασαν και συγχρόνως εμπέδωσαν τη σημασία της συνεργασίας, που ήταν και το ζητούμενο.

    Ο τρόπος με τον οποίο προετοιμάστηκε το κλίμα στην τάξη             ( μοκέτα και μαξιλαράκια για να καθόμαστε κυκλικά στο πρόγραμμά μας  άνοιγμα χώρου για να μπορούμε να παίζουμε τα παιχνίδια μας κ.λ.π. ) αλλά και οι εισαγωγικές δραστηριότητες κέντρισαν το ενδιαφέρον των παιδιών, που αναζητούσαν ώρες για την ευέλικτη ζώνη.

     

    ΕΝΟΤΗΤΑ 1η

    ΕΓΩ – ΕΝΑΣ ΞΕΧΩΡΙΣΤΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ

     

    • Η μοναδικότητά μου
    • Ενίσχυση της αυτοεκτίμησης
    • Μεγαλώνω και αλλάζω
    • Οι άνθρωποι που αγαπώ
    • Η οικογένειά μου και οι άλλοι

     

    Στόχος μας ήταν   να γνωρίσουν τον εαυτό τους, τις δυνάμεις τους, τις ικανότητές τους,   έτσι ώστε να  πιστέψουν περισσότερο σε αυτόν και να εκτιμήσουν αυτά, που μπορούν να πετύχουν , να αντιληφθούν ότι κάθε ένας από αυτούς είναι ξεχωριστός, μοναδικός.

    Συνειδητοποίησαν ότι μεγαλώνουν και αλλάζουν, όπως άλλωστε όλα τα φυσικά όντα γύρω μας.

    Συζητήσαμε για τα άτομα, που είναι ξεχωριστοί άνθρωποι για εμάς,  για τα άτομα, που αποτελούν τον περίγυρό τους και για το ρόλο, που παίζει ο κάθε ένας από αυτούς μέσα στο κοινωνικό σύνολο, στην τάξη, στο σχολείο, στην οικογένεια, στη γειτονιά.

    Επισημάναμε και αντιληφθήκαμε  πόσο σημαντική και ιδιαίτερη είναι η ατομικότητα και η διαφοροποίηση του μέλους από τη ομάδα, αλλά ταυτόχρονα και η συνύπαρξή του με τα υπόλοιπα μέλη της ομάδας.

    Προσπαθήσαμε μέσα από κατάλληλες διεργασίες ο κάθε μαθητής να μπορεί να μετέχει ισότιμα, για να μη νιώσει ότι αφομοιώνεται η προσωπικότητά του μέσα στην ομάδα.

    Δραστηριότητες

    Μίλησε ο κάθε ένας από εμάς για τον εαυτό του, τα αγαπημένα του πράγματα, τα αγαπημένα του πρόσωπα, τα χρώματα, που προτιμά  και χρησιμοποίησαν θετικές λέξεις για να περιγράψουν τον εαυτό τους συμπληρώνοντας τη φράση : Χαίρομαι , που είμαι εγώ γιατί……….

         Ζωγράφισαν το όνομά τους, το πορτραίτο τους και γύρω γύρω τα αγαπημένα πρόσωπα και πράγματα. Έφτιαξαν το δέντρο  : τι μπορώ να κάνω και ένα δέντρο  για το τι θα ήθελα να κάνω .Έφτιαξαν προσωπικά σχέδια δράσης για πράγματα καλά , που θα μπορούσαν να κάνουν και να βοηθήσουν ως μέλη μιας ομάδας. Έπαιξαν παιχνίδια , όπως συμπλήρωση παζλ με μπερδεμένα κομμάτια, όπου υπήρχε ανάγκη συνεργασίας και αλληλοβοήθειας για να ανακαλύψουν τα κομμάτια του παζλ και να τα συμπληρώσουν.Συζητήσαμε για τις καλές ή όχι και τόσο καλές στιγμές, που μπορεί να έχουμε με αγαπημένα μας πρόσωπα και γιατί μας αγαπούν αυτοί οι άνθρωποι.Έτσι, κάθε μαθητής ή μαθήτρια ένιωσε άτομο ξεχωριστό, που μπορεί να κάνει ιδιαίτερα πράγματα, διαφορετικά από τους άλλους και ταυτόχρονα μπορεί να μετέχει στην ομάδα , να συμμετέχει σε μια διαδικασία δούνε και λαβείν.

    ΕΝΟΤΗΤΑ 2η 

    ΕΝΑΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΠΟΛΛΟΥΣ 

    • Ομοιότητα και διαφορά
    • Ποιος είναι ο φίλος;
    • Συνυπάρχω με τους άλλους, δημιουργώ, διατηρώ, διαλύω σχέσεις
    • Οι άνθρωποι που με βοηθούν
    • Ενδιαφέρομαι για τους άλλους – Άνθρωποι που χρειάζονται ιδιαίτερη βοήθεια

    Στόχοι:

    Να ερευνήσουν ομοιότητες και διαφορές ανάμεσα στους ανθρώπους, που προέρχονται από διαφορετικές πολιτιστικές ομάδες και έθνη

    Να ορίζουν τον εαυτό τους ως μέλος ενός κόσμου, όπου η διαφορετικότητα εμπλουτίζει τη ζωή τους, αρκεί να την αποδέχονται και να αντιμετωπίζουν το κάθε άτομο , που στέκεται απέναντί τους με σεβασμό και ανοχή.

    Να εντοπίσουν  τα στοιχεία μιας αληθινής φιλίας και να συνειδητοποιήσουν τη σημασία της.

    Να  ερευνήσουν τρόπους με τους οποίους δημιουργούμε φιλίες, να αναγνωρίσουν ότι κάποιες φιλίες τελειώνουν και να οπλιστούν με δυνάμεις, έτσι ώστε να μπορούν να αντιμετωπίζουν τον πόνο, που δημιουργεί η διάλυση μιας φιλίας.

    Να συνειδητοποιήσουν ποιοι είναι οι άνθρωποι, που νοιάζονται γι΄αυτούς

    Να κατανοήσουν δυσκολίες, που αντιμετωπίζουν άτομα με ειδικές ανάγκες και να σκεφτούν τρόπους, με τους οποίους θα μπορούσαν να τους βοηθήσουν

    Δραστηριότητες

    Φτιάξαμε ένα ομαδικό κολλάζ με εικόνες ανθρώπων , που προέρχονται από διαφορετικούς πολιτισμούς, έθνη και με αφορμή αυτό το κολλάζ συζητήσαμε για τις διαφορές, που έχουμε αλλά κυρίως τις ομοιότητες όλων των ανθρώπων, που μας κάνει να ζούμε σαν αδέρφια σε μια οικογένεια. Εδώ μας βοήθησαν δραστηριότητες, που κάναμε και στα θρησκευτικά  αλλά και στη μελέτη.

    Στο κεφάλαιο, το σχετικό με τη φιλία καταγράψαμε τα χαρακτηριστικά ενός καλού φίλου, φτιάξαμε το χάρτη της καλής φιλίας και βρήκαμε τρόπους με τους οποίους μπορούμε να δείξουμε τη φιλία μας στον άλλον. Παίξαμε παντομίμα για να αντλήσουμε τρόπους με τους οποίους δημιουργούμε νέες φιλίες, μιλήσαμε για τη διάλυση μιας φιλίας ,τους λόγους αλλά και τα συναισθήματα, που δημιουργούνται και τους τρόπους αντιμετώπισης. Εδώ μας δόθηκε η ευκαιρία να μιλήσουμε για την έλλειψη , που ένιωσαν τα παιδιά όταν μια συμμαθήτρια και φίλη όλων άλλαξε σχολείο λόγω μετακόμισης και πώς το αντιμετωπίζουν.

    Όσον αφορά την αντιμετώπιση των ατόμων με ειδικές ανάγκες, είχε προηγηθεί ενότητα παρόμοια στη Γλώσσα, κάτι, που μας διευκόλυνε, γιατί τα παιδιά είναι ευαισθητοποιημένα απέναντι σε αυτά, αντιμετωπίζουν τα άτομα αυτά ως άτομα με ειδικές ικανότητες και είχαν κάνει προτάσεις για τη δημιουργία ενός σχολείου φιλικού απέναντι σε άτομα με ειδικές ανάγκες, τις οποίες γράψαμε στα πλαίσια ενός δεύτερου θέματος με το οποίο ασχολούμασταν και είχε τίτλο « Το σχολείο μας: χθες , σήμερα, αύριο»

    ΕΝΟΤΗΤΑ 3η

    ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΑΙΣΘΗΜΑΤΑ 

    • Αναγνωρίζοντας και εκφράζοντας συναισθήματα
    • Αντιμετώπιση έντονων συναισθημάτων
    • Επίλυση διαφωνιών με ηρεμία
    • Και οι άλλοι άνθρωποι έχουν συναισθήματα
    • Απώλεια και θλίψη

     

    ΣΤΟΧΟΙ

    Να αναγνωρίζουν τρόπους έκφρασης συναισθημάτων και αισθημάτων  των άλλων

    Να αναγνωρίζουν και να εκφράζουν τα δικά τους συναισθήματα

    Να αποδεχθούν την ύπαρξη έντονων συναισθημάτων και να βρουν τρόπους αντιμετώπισης αυτών

    Να συνειδητοποιήσουν πώς αντιδρούν στις διαφωνίες και να μάθουν να επιλύουν τις διαφωνίες τους     ήρεμα

    Να καταλάβουν ότι αυτά , που λέμε ή κάνουμε προκαλούν συναισθήματα στους γύρω μας

    Να καταλάβουν ότι όταν χάνουμε κάτι ή κάποιον είναι φυσιολογικό να νιώθουμε πόνο, που είναι καλύτερο να τον εκφράσουμε

     

    ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

     

    Με αφορμή εικόνες προσώπων συζητήσαμε για τα συναισθήματα, που μπορεί να εκφράζουν αυτά, μιλήσαμε για την εναλλαγή των συναισθημάτων, που έχουμε καθημερινά από το πρωί ως το βράδυ, ζωγραφίσαμε  πρόσωπα και γράψαμε τα συναισθήματα, που εκφράζουν.

    Στη συνέχεια μιλήσαμε  για έντονα συναισθήματα, που μπορεί να νιώθουμε σε διάφορες περιστάσεις, παίξαμε παιχνίδι έκφρασης συναισθημάτων με το πρόσωπο και αλλαγής αυτών, παρουσιάσαμε ιστορίες  έκφρασης συναισθημάτων, που  αυτοσχεδίασαν τα παιδιά  σε ομάδες και  συζητήσαμε για τη δυσκολία αντιμετώπισης έντονων συναισθημάτων ανταλλάσοντας απόψεις για τον τρόπο αντιμετώπισής τους.

    Όσον αφορά την επίλυση διαφωνιών με ηρεμία και διαπραγμάτευση τα παιδιά με πολύ κέφι συμμετείχαν σε σκηνές διαφωνιών, που επινοήθηκε η δασκάλα και στη συνέχεια έφτιαξαν σκηνές, όπου αρχικά διαφωνούσαν και έπειτα διαπραγματεύονταν το θέμα και έβρισκαν λύση με ηρεμία. Βίωσαν τη σύγκρουση, συμμετείχαν στη διαδικασία επίλυσης διαφωνιών και κατάλαβαν τη διαφορά ανάμεσα στη διαπραγμάτευση και στην επιβολή της γνώμης μας με τη βία ( φωνές, συγκρούσεις, φασαρία)

    Το μάθημα, που είχε σχέση με την απώλεια και τη θλίψη δημιούργησε αρκετές συγκινήσεις αλλά τελείωσε με θετικά στοιχεία αποκομίζοντας τα παιδιά εμπειρίες έκφρασης συναισθημάτων, συμπαράστασης, συναίσθησης των άλλων και βοήθειας, προκειμένου αυτή η θλίψη να γλυκαίνει και να μειώνεται.

    Χαρακτηριστικό ήταν το γεγονός ότι μπήκαν στη όλη διαδικασία και παιδιά , που δείλιαζαν, που δεν εξέφραζαν τα συναισθήματά τους, τις σκέψεις τους,  που έκλειναν μέσα τους τα αρνητικά συναισθήματα.

     

    ΕΝΟΤΗΤΑ 4η 

    ΜΑΘΑΙΝΩ ΚΑΙΝΟΥΡΙΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ

     

    • Μαθαίνω να ακούω σωστά.
    • Μαθαίνω να επικοινωνώ σωστά
    • Μαθαίνω να διαπραγματεύομαι
    • Βρίσκομαι σε ετοιμότητα
    • Τα λάθη επιτρέπονται

     

    ΣΤΟΧΟΙ

    Στόχος αυτής της ενότητας ήταν να μάθουν τα παιδιά να ακούν με προσοχή τους άλλους , όταν μιλούν, να καλλιεργήσουν δεξιότητες επικοινωνίας εφαρμόζοντας διάφορους τρόπους επικοινωνίας, να αρχίσουν να διαπραγματεύονται  για τη λύση των συγκρούσεων, που προκύπτουν από καθημερινές καταστάσεις, να ξεχωρίσουν την επιθετική στάση από την παθητική και την αποφασιστική στάση ενός ατόμου απέναντι σε ζητήματα καθημερινά και να καταλάβουν ότι μέσα από τα λάθη μας μαθαίνουμε .

    ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

    Μέσα από παιχνίδια  τα παιδιά συνειδητοποίησαν την ανάγκη της καλής ακρόασης  και στη συνέχεια φτιάξαμε έναν κατάλογο με τα χαρακτηριστικά της καλής ακρόασης, ανακαλύψαμε τα χαρακτηριστικά της καλής επικοινωνίας  μέσα από δραστηριότητες ιδιαίτερα ενδιαφέρουσες για τα παιδιά  και τα καταγράψαμε, αυτοσχεδιάσαμε περιστατικά όπου οι διαφωνίες λύνονται με διαπραγμάτευση.

    Στη συνέχεια μιλήσαμε και καταλήξαμε με ανταλλαγή απόψεων ποιος είναι ο παθητικός, ποιος ο επιθετικός και ποιος ο αποφασιστικός άνθρωπος. Συγκρίναμε μέσα από αναπαράσταση περιστατικών τους τρεις αυτούς τύπους, συνειδητοποιήσαμε τις διαφορές που υπάρχουν μεταξύ τους ως προς την αντιμετώπιση διαφόρων καταστάσεων και στη συνέχεια έκαναν αναπαράσταση δικών τους εμπειριών, όπου φαινόταν πότε αντέδρασαν παθητικά, πότε παθητικά και πότε αποφασιστικά. Εντυπωσιακές ήταν οι φράσεις, που χρησιμοποιούσαν για να εξηγήσουν την έννοια των λέξεων και η στάση των παιδιών απέναντι στο θέμα, καθώς επίσης και οι τρόποι επίλυσης διαφωνιών, που πρότειναν κάθε φορά.

    Η ενότητα έκλεισε συνειδητοποιώντας ότι όλοι κάνουμε λάθη καθημερινά και ανεξάρτητα από την  ηλικία μας με παιχνίδι κίνησης μέσα στην αίθουσα, με συζήτηση και με χειροτεχνία, όπου γράψαμε σε συννεφάκια λάθη, που κάναμε κάποια στιγμή, συναισθήματα, που νιώσαμε και τέλος σε ουράνιο τόξο καταγράψαμε τα συναισθήματά μας αφού διορθώσαμε το λάθος μας.

     

    ΕΝΟΤΗΤΑ 5η

    ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΩ ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ

     

    • Εισαγωγή στον κριτικό τρόπο σκέψης και τη λήψη αποφάσεων
    • Διακινδυνεύω
    • Πιέσεις και επιρροές
    • Είμαι υπεύθυνος
    • Υποστηρίζει ο ένας τον άλλον

    ΣΤΟΧΟΙ

    Στόχος  μας ήταν να κατανοήσουν πόσο σημαντικό είναι να παίρνουν αποφάσεις στη ζωή τους, να εντοπίσουν τους παράγοντες, που μπορούν να τους επηρεάσουν στη λήψη αποφάσεων, να καταλήξουμε στον κριτικό τρόπο σκέψης και σε στρατηγικές , που θα τους βοηθούν να παίρνουν αποφάσεις.

    Αμέσως μετά αρχίσαμε να προσδιορίζουμε τους κινδύνους, που αντιμετωπίζουμε καθημερινά και σκεφτήκαμε τρόπους περιορισμού επικίνδυνων καταστάσεων, εντοπίσαμε τις επιρροές, που δεχόμαστε καθημερινά , τις διακρίναμε από την πίεση και ορίσαμε τρόπους αντίστασης σε ανεπιθύμητες πιέσεις.

    Τέλος μελετήσαμε τις υποχρεώσεις, που έχουμε σε διάφορες ηλικίες και αναλάβαμε ευθύνες για τον εαυτό μας, την υγεία και την ασφάλειά μας.

    ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

    Στο μάθημα το σχετικό με τη λήψη αποφάσεων και τον κριτικό τρόπο σκέψης, αφού τα παιδιά συζήτησαν για διάφορες αποφάσεις , που παίρνουν καθημερινά με ένα πολύ όμορφο και διασκεδαστικό τρόπο , μια τεχνητή διαφήμιση τα παιδιά κατάλαβαν τι μπορεί να κρύβεται πίσω από ένα κλειστό κουτί, πόσο εύκολα μπορούμε να επηρεαστούμε από παράγοντες, που δεν θα έπρεπε να μας αγγίξουν και κατέληξαν από μόνα τους ποιος είναι ο κριτικός τρόπος σκέψης και γιατί είναι προτιμότερο να τον ακολουθούμε.

    Στη συνέχεια καταγράψαμε τους κινδύνους, που μας περιβάλλουν και   φτιάξαμε προειδοποιητικές πινακίδες για να μας θυμίζουν ότι πρέπει να προσέχουμε καθημερινά και να εκτιμούμε τους κινδύνους ενώ από την άλλη συζητήσαμε για τους ανθρώπους, που μας παρέχουν ασφάλεια, που είναι κοντά μας κάθε στιγμή για να μας προστατεύουν.

    Μέσα από τεχνητές καταστάσεις εφαρμόσαμε την τεχνική αποφασίζω, σκέφτομαι τι, σκέφτομαι γιατί δρω, αντιδρώ σε πιέσεις με αποφασιστικό τρόπο , σκεφτήκαμε πώς μπορούμε να φροντίζουμε και να προσέχουμε οι ίδιοι τον εαυτό μας και διακρίναμε τις θετικές από τις αρνητικές επιρροές.

    Τα παιδιά με ιδιαίτερη ωριμότητα συμμετείχαν στις δραστηριότητες, με χαρά έπαιζαν και παρακολουθούσαν με περιέργεια για να δουν τι συμπέρασμα θα βγει από αυτό το παιχνίδι ή αυτή την τεχνική, με μαεστρία και φαντασία αυτοσχεδίαζαν καταστάσεις και παντομίμα. Μάθαμε μέσα από μια πολύ όμορφη διαδικασία, κατέληγαν τα ίδια τα παιδιά σε συμπεράσματα χωρίς να χρειαστεί ο δάσκαλος να τα πει και εκείνα να ακούσουν, συμμετείχαν στην όλη διαδικασία και έμαθαν αυτόν τον τρόπο διδασκαλίας, όπου εκείνα παίρνουν πρωτοβουλίες και η δασκάλα στέκεται στο πλευρό τους και βοηθάει.


    Σχολιάστε

    διαδραστικά βιβλία

    διαδραστικά βιβλία
    Δεκέμβριος 2019
    Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
    « Φεβ   Μαΐ »
     1
    2345678
    9101112131415
    16171819202122
    23242526272829
    3031  

    Translate

    Top
     
    Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων