Ξεκινήστε με την σελίδα Τι είναι το ΤΠΕ στο Δημοτικό;

Translate

Έργα eTwinning

Αγαπητοί φίλοι,

Θα θέλαμε να μοιραστούμε μαζί σας μερικές πληροφορίες σχετικά με τα eTwinning έργα που υλοποιούμε στο 3ο Γενικό Λύκειο Τρίπολης κατά την τρέχουσα σχολική χρονιά:

 Αναγνωρίζοντας την προσφορά των eTwinning προγραμμάτων στη μύηση των μαθητών σε σύγχρονες, ψηφιακές και κυρίως συνεργατικές πρακτικές μάθησης και αξιοποιώντας την εμπειρία που έχουμε αποκτήσει από τη συμμετοχή μας σε τέτοια προγράμματα για πάνω από οκτώ χρόνια, αποφασίσαμε και φέτος να εμπλέξουμε τους μαθητές του σχολείου μας σε δύο νέα eTwinning έργα.

Τα έργα αυτά ξεκινούν με τις καλύτερες συνθήκες, χάρη στο γεγονός ότι τυγχάνει οι υπεύθυνοι καθηγητές των συμμετεχόντων σχολείων να έχουν ήδη γνωριστεί και κατά συνέπεια, αντιληφθεί ότι μοιράζονται πολλά κοινά όσον αφορά τον εργασιακό τους ζήλο και τον τρόπο επικοινωνίας και συνεργασίας με τους μαθητές τους.

Πιο συγκεκριμένα, το πρώτο έργο που φέρει τον τίτλο: «Ηλεκτρονικός Οδηγός μέσα από Σλοβακία, Λετονία,
Ελλάδα, Πολωνία, Πορτογαλία και Βέλγιο», στήθηκε στα πλαίσια eTwinning Σεμιναρίου Εξεύρεσης Συνεργατών που πραγματοποιήθηκε στο Λουξεμβούργο 19-21 Οκτωβρίου 2018.

Η εκπρόσωπος του σχολείου μας κ. Τσίρμπα Γεωργία, καθηγήτρια Αγγλικών, που συμμετείχε στο σεμινάριο, είχε την ευκαιρία να επιλέξει από κοντά τους μελλοντικούς τους συνεργάτες και να αποφασίσουν από κοινού το περιεχόμενο και τα εργαλεία του καινούργιου τους έργου.

Πιο συγκεκριμένα, σκοπός του έργου είναι οι μαθητές των έξι σχολείων να χρησιμοποιήσουν το ψηφιακό εργαλείο twine για να σχεδιάσουν ψηφιακούς και κυρίως διαδραστικούς τουριστικούς οδηγούς των πόλεών τους.
Η μη σειριακή παρουσίαση ενός θέματος που προσφέρει το twine θα δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές της
μίας χώρας να ακολουθούν τον οδηγό της άλλης χώρας με βάση τα ιδιαίτερα ενδιαφέροντα τους,
διαγράφοντας έτσι κάθε φορά μία διαφορετική πορεία.

Περισσότερες πληροφορίες για το έργο και τους σκοπούς που ευελπιστεί να εξυπηρετήσει έχουν αναρτηθεί
στο ημερολόγιο του έργου:

https://twinspace.etwinning.net/74872/home

 

Κατά τον ίδιο τρόπο, το δεύτερο έργο θα αποτελεί μία σύμπραξη του σχολείου μας μ΄ ένα σχολείο της Μολδαβίας,
με το οποίο, είχαμε συνεργαστεί και πέρσι. Εφόσον λοιπόν γνωρίζουμε αρκετά για τους εταίρους μας,
τη χώρα τους και τον πολιτισμό τους, φέτος θα εστιάσουμε σε κοινές εκπαιδευτικές δραστηριότητες παιγνιώδους μάθησης. Θα κάνουμε συχνή και αποτελεσματική χρήση όλων των εργαλείων για σύγχρονη κι ασύγχρονη επικοινωνία και συνεργασία που προσφέρει η πλατφόρμα του eTwinning.

Είναι λοιπόν φανερό ότι η συμμετοχή των μαθητών μας στα παραπάνω προγράμματα δίνει τη δυνατότητα σε
όλους τους συμμετέχοντες να δημιουργούν νέους διαύλους επικοινωνίας μεταξύ των λαών, να ανταλλάσσουν βέλτιστες εκπαιδευτικές πρακτικές και να συμβάλλουν ενεργά στην εξέλιξη της επιστήμης της αγωγής, ειδικότερα, αλλά κι ολόκληρης της ανθρωπότητας, γενικότερα.

Περισσότερες πληροφορίες για το έργο μπορείτε να βρείτε εδώ:

https://twinspace.etwinning.net/76485/home

Προτεινόμενα Μαθήματα

Α-Β & Γ-Δ Τάξη:

Γνωρίζω, δημιουργώ και εκφράζομαι με τις ΤΠΕ

Επικοινωνώ και συνεργάζομαι με τις ΤΠΕ

Διερευνώ, ανακαλύπτω και λύνω προβλήματα με τις ΤΠΕ

Οι ΤΠΕ ως κοινωνικό φαινόμενο

Ε-ΣΤ Τάξη:

Δημιουργώ και εκφράζομαι με τις ΤΠΕ

Επικοινωνώ και συνεργάζομαι με τις ΤΠΕ

Διερευνώ, ανακαλύπτω και λύνω προβλήματα με τις ΤΠΕ

Οι ΤΠΕ ως κοινωνικό φαινόμενο

Τι είναι το Scratch;

Με το Scratch μπορείτε να προγραμματίσετε τις δικές σας διαδραστικές ιστορίες, παιχνίδια και κινούμενα σχέδια και να τα μοιραστείτε με άλλα άτομα στη διαδικτυακή κοινότητα.

Το Scratch βοηθά τους νέους να μάθουν να σκέφτονται δημιουργικά, να κρίνουν μεθοδικά και να συνεργάζονται — βασικές δεξιότητες για τη ζωή στον 21ο αιώνα.

Το Scratch είναι έργο της Lifelong Kindergarten Group της MIT Media Lab. Το Scratch παρέχεται δωρεάν.

Ποια άτομα χρησιμοποιούν το Scratch;

Το Scratch είναι ειδικά σχεδιασμένο για άτομα από 8 έως 16 χρονών, αλλά χρησιμοποιείται επίσης και από άτομα όλων των ηλικιών. Εκατομμύρια χρήστες δημιουργούν έργα στο Scratch από το σπίτι τους, ενώ χρησιμοποιείται και σε σχολεία, μουσεία, βιβλιοθήκες και πολιτιστικά κέντρα.

Μάθετε να προγραμματίζετε. Προγραμματίστε για να μάθετε!

Η ικανότητα να προγραμματίζουμε τον υπολογιστή είναι ένα σημαντικό στοιχείο του γραμματισμού στη σημερινή κοινωνία. Όταν οι άνθρωποι μαθαίνουν να προγραμματίζουν στο Scratch, μαθαίνουν ουσιαστικά τεχνικές για επίλυση προβλημάτων, σχεδιασμό έργων και ανταλλαγή ιδεών.

Σε Ολόκληρο τον Κόσμο.

Το Scratch χρησιμοποιείται σε περισσότερες από 150 χώρες και είναι διαθέσιμο σε περισσότερες από 40 γλώσσες. 

Το Scratch στα Σχολεία.

Οι μαθητές μαθαίνουν Scratch σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης (από το δημοτικό μέχρι το λύκειο) και σε όλα τα αντικείμενα (μαθηματικά, επιστήμη υπολογιστών, γλώσσες και τέχνες, κοινωνικές επιστήμες). 

Υποστήριξη και Χρηματοδότηση

Το έργο Scratch έχει λάβει οικονομική ενίσχυση από τους παρακάτω οργανισμούς: National Science Foundation, Scratch Foundation, Siegel Family Endowment, Google, LEGO Foundation, Intel, Cartoon Network, Lemann Foundation, MacArthur Foundation. Δείτε τη σελίδα ευχαριστιών για περισσότερες πληροφορίες. Αν θέλετε να ενισχύσετε το Scratch, δείτε παρακαλώ τις Δωρεές στο Ίδρυμα Scratch, ή επικοινωνήστε μαζί μας στο donate@scratch.mit.edu.

Scratch 3

Το Scratch είναι ένα από τα δημοφιλέστερα προγραμματιστικά περιβάλλοντα. Χρησιμοποιείται ευρέως σε Σχολεία και Εκπαιδευτικούς Οργανισμούς σε ολόκληρο τον κόσμο, με τη δημοτικότητα αυτή να οφείλεται κυρίως στην ευκολία με την οποία μπορούν να δημιουργηθούν προγράμματα. Η τρέχουσα έκδοση της εφαρμογής είναι η 2.0, ενώ εδώ και καιρό έχει ανακοινωθεί η επόμενη γενιά, το Scratch 3.0. Πρόσφατα οι επίσημες πηγές ανακοίνωσαν τον Αύγουστο, ως μήνα επίσημης παρουσίασης!

Το Scratch 3.0 θα έχει αρκετά νέα στοιχεία χωρίς όμως να αλλοιωθεί ο χαρακτήρας, και όλο αυτό που γνωρίζουμε τόσο καλά.

Σύμφωνα με τους δημιουργούς, το Scratch 3…

-θα βασίζεται στην HTML5, και δε θα εξαρτάται από το flash. Θα «παίζει» παντού (εκτός από τον Internet Explorer), και θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί και από χρήστες κινητών συσκευών. Συγκεκριμένα οι χρήστες tablet θα μπορούν τόσο να δημιουργούν όσο και να εκτελούν έργα Scratch. Οι χρήστες κινητών θα μπορούν μόνο να εκτελούν έργα Scratch.

-θα έχει αλλαγές σε κάποια ήδη υπάρχοντα μπλοκ, αλλά και αρκετά νέα μπλοκ που θα δούμε πρώτη φορά. Όλα τα μπλοκ θα έχουν σχεδιαστεί από την αρχή. Σκοπός, η εύκολη χρησιμοποίησή τους από τις κινητές συσκευές (θα είναι λίγο μεγαλύτερα…)

-θα προσφέρει στους χρήστες περισσότερα αντικείμενα, σκηνικά και ήχους, νέο επεξεργαστή υποβάθρων και ηχητικά εφέ.

-θα έχει επεκτάσεις που θα μπορούν να συνδεθούν σε υπηρεσίες όπως η αναγνώριση ομιλίας, η βιντεοσκόπηση ή το φυσικό υλικό όπως τα κιτ LEGO ρομποτικής.

Ήδη στη σελίδα Scratch preview, μπορείτε να δοκιμάσετε το Scratch 3.0 στην Αγγλική γλώσσα, χωρίς όμως να μπορείτε να αποθηκεύσετε τα έργα σας και με κλειδωμένα κάποια από τα νέα χαρακτηριστικά. Αυτά θα ξεκλειδώνουν σταδιακά για δοκιμή κάθε 2 εβδομάδες περίπου, οπότε μπορείτε να ρίχνετε μια ματιά πότε πότε.

Αν συνδεθείτε στον παραπάνω ιστότοπο θα δείτε τη νέα διεπαφή, όπου πλέον η σκηνή θα βρίσκεται δεξιά. Επίσης τα μπλοκ είναι τακτοποιημένα σε μια πλευρική εργαλειοθήκη στα αριστερά σας:

Φυσικά θα υπάρχει συμβατότητα με τα έργα σε Scratch 2.0 ή/και 1.4. Το Scratch 3.0 θα τρέχει τα έργα 2.0 και 1.4, όχι όμως και το αντίστροφο. Η online έκδοση του Scratch 2.0 δεν θα είναι πλέον διαθέσιμη (οι offline editors θα παραμείνουν διαθέσιμοι). Τα έργα που δημιουργήθηκαν στο Scratch 2.0 θα συνεχίσουν να λειτουργούν στο Scratch 3.0.

Το μόνο πρόβλημα, που μπορώ να δω σε  αυτή τη φάση, είναι η ανάγκη επικαιροποίησης του τόσο πλούσιου υλικού αναφοράς που έχει δημιουργηθεί για το Scratch 2.0. Το υλικό αυτό θα πρέπει να αλλάξει για να συμφωνεί με τη νέα γενιά, την καινούργια διεπαφή και όλα τα νέα χαρακτηριστικά. Βέβαια… μαθημένα τα βουνά από τα χιόνια ????

Θα περιμένουμε την επίσημη παρουσίαση της 3ης γενιάς με όλα τα νέα χαρακτηριστικά, και σύντομα θα δημιουργήσουμε νέο υλικό υποστήριξης.

Μέχρι τότε, μπορείτε να το δοκιμάσετε, για να είστε έτοιμοι να το χρησιμοποιήσετε μαζί με τους μαθητές σας!

Το ΤΠΕ στην Εκπαίδευση και ο 1ος Περιφερειακός Διαγωνισμός Ρομποτικής

1ος Περιφερειακός Διαγωνισμός Ρομποτικής Πελοποννήσου για δημοτικά 28/2/2015

ΤΠΕ στην Εκπαίδευση: ο ρόλος των ΤΠΕ στη δόμηση της κοινωνίας της γνώσης

Δείτε το στο slideshare.net

Bee-Bot (4-6 χρονών)

BeeBot, η “έξυπνη μέλισσα”

Το BeeBot, η “έξυπνη μέλισσα“, είναι ένα προγραμματιζόμενο ρομπότ δαπέδου ειδικά κατασκευασμένο για να χρησιμοποιείται ακόμη και από παιδιά προσχολικής ηλικίας καθώς και των πρώτων τάξεων δημοτικής εκπαίδευσης. Ο προγραμματισμός της γίνεται με πλήκτρα που βρίσκονται επάνω της (On-board) και μπορεί να προγραμματιστεί για να κινείται με ακρίβεια στο χώρο προχωρώντας μπροστά, πίσω, στρίβοντας αριστερά και δεξιά. Με την απλή και φιλική προς το παιδί διάταξη του, το BeeBot αποτελεί ένα τέλειο σημείο εκκίνησης για τη διδασκαλία του ελέγχου, της κατεύθυνσης (προσανατολισμού) και της γλώσσας προγραμματισμού για τα μικρά παιδιά.

Τα BeeBot έχουν ένα φιλικό και ευχάριστο σχεδιασμό που ικανοποιεί τους μαθητές (και τους εκπαιδευτικούς!).

Κινούνται σε λείες επίπεδες και ελαφρά επικλινείς επιφάνειες διαφόρων υλικών όπως: χαρτί, μουσαμά, τσιμέντο, πλακάκι, ξύλο, πλαστικό, χαλί.

Χαρακτηριστικά που το κάνουν ξεχωριστό:

  • Στιβαρή κατασκευή και μικρό σε μέγεθος
  • Ευκρινή κουμπιά (πλήκτρα εντολών)
  • Μνήμη για να προγραμματίσετε μέχρι και 40 βήματα
  • Εύκολος προγραμματισμός
  • Επιβεβαιώνει τις οδηγίες σας (προγραμματισμό) τόσο με χαρακτηριστικό ήχο όσο και αναβοσβήνοντας τα μάτια
  • Μεγάλη ποικιλία σεναρίων
  • Κινείται με βήμα 15 εκατοστών τη φορά και στρέφεται (αριστερά ή δεξιά) κατά 90° με ακρίβεια

Διαστάσεις: (Μήκος) 13cm (Πλάτος) 10cm (Ύψος) 7cm,

Το BeeBot διαθέτει πλέον επαναφορτιζόμενες μπαταρίες (εσωτερικά του BeeBot) !!

Η συσκευασία περιλαμβάνει το Bee-Bot και ένα καλώδιο USB για να μπορείτε να το φορτίζετε από τον υπολογιστή σας.

Οδηγίες: Bee-Bot

Πανελλήνιος Διαγωνισμός Εκπαιδευτικής Ρομποτικής 2019

Για 5η συνεχόμενη χρονιά θα διεξαχθεί ο Πανελλήνιος Διαγωνισμός Εκπαιδευτικής Ρομποτικής 2019, ο οποίος διοργανώνεται από τον WRO HellasΟ Πανελλήνιος Διαγωνισμός απευθύνεται σε μαθητές όλων των σχολικών βαθμίδων. Για κάθε βαθμίδα τίθενται διαφορετικοί εκπαιδευτικοί στόχοι, κι ως εκ τούτου διαφορετικές διαγωνιστικές κατηγορίες και διαγωνιστικά κριτήρια. Φέτος για πρώτη φορά εισάγει μία νέα, πιλοτική κατηγορία για παιδιά Νηπιαγωγείου.

Οι ομάδες μπορούν να δηλώσουν συμμετοχή μέχρι τις 31/1/2019. Οι συμμετέχοντες και φέτος θα διαγωνισθούν πρώτα στους περιφερειακούς διαγωνισμούς. Οι ομάδες καλούνται να ενημερώνονται για την ακριβή ημερομηνία διεξαγωγής του περιφερειακού διαγωνισμού της δικής τους περιοχής και οφείλουν να πραγματοποιήσουν την εγγραφή τους πριν από αυτή την ημερομηνία. Οι περιφερειακοί θα πραγματοποιηθούν στα μέσα Φεβρουαρίου 2019 στις κατά τόπους περιφέρειες, ενώ ο τελικός θα πραγματοποιηθεί το τελευταίο Σαββατοκύριακο του Φεβρουαρίου 2019 στην Αθήνα.

Σημαντικά για τη συμμετοχή των ομάδων:

  • Μία ομάδα μπορεί να συμμετάσχει μόνο σε 1 διαγωνιστική κατηγορία.
  • Κάθε μαθητής μπορεί να συμμετέχει μόνο σε 1 ομάδα.
  • Στην Ανοικτή κατηγορία του Δημοτικού, κάθε ομάδα μπορεί να έχει από 3 έως 6 μαθητές. Η συγκεκριμένη κατηγορία απευθύνεται σε μαθητές Δ’-ΣΤ’ Δημοτικού.
  • Στην κατηγορία «Ποδόσφαιρο 2×2» του Δημοτικού, κάθε ομάδα μπορεί να έχει από 2 έως 3 μαθητές. Η συγκεκριμένη κατηγορία απευθύνεται σε μαθητές Γ’-ΣΤ’ Δημοτικού.
  • Στην κατηγορία του Γυμνασίου η κάθε ομάδα μπορεί να έχει από 2 έως 3 μαθητές. Η συγκεκριμένη κατηγορία απευθύνεται σε μαθητές Α’ – Γ’ Γυμνασίου (12-15 ετών).
  • Στην κατηγορία του Λυκείου κάθε ομάδα μπορεί να έχει από 3 έως 6 μαθητές. Η συγκεκριμένη κατηγορία απευθύνεται σε μαθητές Λυκείου (16-18 ετών).
  • Στην πιλοτική κατηγορία του Νηπιαγωγείου κάθε ομάδα μπορεί να έχει από 3 έως 6 μαθητές. Η συγκεκριμένη κατηγορία απευθύνεται σε Νήπια και φέτος θα υλοποιηθεί μόνο στην περιφέρεια Αττικής.
  • Για την παράλληλη κατηγορία Δίαθλο+1 κάθε ομάδα μπορεί να έχει από 2 έως 3 μαθητές. Η συγκεκριμένη κατηγορία απευθύνεται σε μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου (13-18 ετών) και φέτος θα υλοποιηθεί μόνο στην περιφέρεια Αττικής.

Στο πλαίσιο της προετοιμασίας των ομάδων σε περιφερειακό επίπεδο θα διοργανωθούν τοπικά workshops με στόχο να κατατοπιστούν οι εκπαιδευτικοί σχετικά με τους παιδαγωγικούς στόχους και τα διαγωνιστικά κριτήρια του Πανελλήνιου Διαγωνισμού Εκπαιδευτικής Ρομποτικής.

Ο WRO Hellas θα προσφέρει δωρεάν σειρά εντατικών σεμιναρίων κατάρτισης (με φυσική παρουσία και σε μορφή webinar) επάνω στο LEGO Education Wedo 2.0 και στο LEGO Education MINDSTORMS EV3.

Αναλυτικό χρονοδιάγραμμα, πληροφορίες για τον τελικό, κανόνες, όροι & υποχρεώσεις καθώς και το σύνολο της πληροφορίας του εξελισσόμενου διαγωνισμού θα αναρτώνται στον επίσημο ιστότοπο του WRO Hellas.

Για να δηλώσετε συμμετοχή,κάντε κλικ εδώ.

Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση