Την εποχή του κορωνοϊου τα fake news μπορούν να κοστίσουν ανθρώπινες ζωές- (Ευρώπη, συλλογική ευθύνη,ενεργοί πολίτες, fake news).

Νεοελληνική γλώσσα γ΄γυμνασίου

Να διαβάσετε το παρακάτω κειμενο απο την ιστοσελίδα του lifo

Την εποχή του κορωνοϊου τα fake news μπορούν να κοστίσουν ανθρώπινες ζωές

Πηγή: www.lifo.gr

«ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΤΙΚΟ», «ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ», «Δραματικό», «Ανείπωτο». Περίσεψαν οι χαρακτηρισμοί από αρκετά μέσα ενημέρωσης –υπεράνω πάσης υποψίας μερικά από αυτά– περιγράφοντας το βίντεο ενός Ισπανού γιατρού, ο οποίος με λυγμούς μπροστά στην κάμερα διηγείται τι συμβαίνει στα νοσοκομεία της χώρας του. Αυτά που λέει πραγματικά είναι ασύλληπτα, σίγουρα δικαιολογούν ισχυρές δόσεις από δράμα. Οι ασθενείς άνω των 65 χρόνων αποσυνδέονται από τους αναπνευστήρες των Μονάδων Εντατικής Θεραπείας προκειμένου να σωθούν οι νεότεροι. Κάνουν στους μεγαλύτερης ηλικίας μια ηρεμιστική ένεση μέχρι να έρθει να τους βρει ο θάνατος. Τα λέει και κλαίει ο Ισπανός γιατρός, που δεν φοράει ιατρική στολή, αλλά αυτό έχει μικρή σημασία.   Πριν εκατοντάδες μέσα ενημέρωσης, σε όλο τον κόσμο και όχι μόνο στη δική μας μαγική χώρα, αναπαράξουν τη φοβερή είδηση, είχαν προλάβει να το κάνουν πολλές χιλιάδες, ενδεχομένως και εκατομμύρια χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Πηγή: www.lifo.gr

(επιλέξτε τον υπερσύνδεσμο για να συνεχίζετε να μελατάτε το άρθρο).

ΑΣΚΗΣΕΙΣ

  • Να σημειώσετε το Σωστο/Λάθος και να να αιτιολογήσετε την αποψη σας.
ΠΡΟΤΑΣΗ ΣΩΣΤΟ/ΛΑΘΟΣ ΑΙΤΙΟΛΟΓΗΣΗ
Η είδηση ότι στην Ισπανία σώζουν μόνο τους νέους, είναι fake news.
Τα fake news μεταδίδονται με την ίδια ταχύτητα με τις αληθινές ειδήσεις
Τα fake news, όταν διακινούνται ιδιαίτερα από τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης, έχουν μεγάλη δύναμη.
Τα ΜΜΕ είναι ιδιαιτερα προσεκτικά, όταν μεταδίδουν μια είδηση.
Το κείμενο αποτελεί άρθρο αντλημένο από τον διαδικτυακό τύπο.

– -Τι είναι τα fake news και ποια είναι η επίδραση τους στην κοινή γνώμη; (60-80 λ.)

Σε ποιο κειμενικό είδος ανήκει το κείμενο που μόλις διαβάσατε; (Περιγραφή, Αφήγηση , Επιχείρημα). Αιτιολογήστε την αποψή σας με στοιχεία απο το κείμενο.

(Ας θυμηθούμε τα κειμενικά είδη – σημειώσεις του ΠΕΚΕΣ Κρητης)

–Να σημειώσετε τη δομή της πρώτης και τρίτης παραγράφου.

–Να σημειώσετε τον τρόπο ανάπτυξης της τέταρτης παραγράφου αιτιολογώντας την επιλογή σας.

–Να σημειώσετε πέντε συνδετικές- διαρθρωτικές λ. στο κείμενο και να αιτιολογήστετ το ρόλο τους.

–Να αναγνωρίσετε (εισαγωγή, εκφορά, συντακτικός ρόλος) τις παρακάτω δευτερεύουσες προτάσεις του κειμένου.

  •   Οι ψεύτικες ειδήσεις μπορούν ακόμα και να κοστίσουν ανθρώπινες ζωές.
  •  Μια έρευνα για τα fake news από το Massachusetts Institute of Technology έδειξε ότι αυτά υπερισχύουν πάντα από τις αληθινές ειδήσεις.
  • Είμαι σίγουρος πως η μετά-κορωνοϊό εποχή θα μας βρει εντελώς διαφορετικούς.

 

–Μεταφέρετε στο σχολικό συμβούλιο της τάξης σας το περιεχόμενο των πέντε πρώτων παραγράφων σε 60-80 λ. (περίληψη)

–Μελετήστε το παρακάτω κείμενο και το βιντεο που απευθύνεται στους μαθητές απο το ελληνικο κέντρο ασφαλούς διαδικτύου και στη συνέχεια γράψτε έναν διάλογο ανάμεσα σε δυο συμμαθητές-τριες που μιλούν για το φαινόμενο των fake news στις μέρες μας και προτείνουν τρόπους, ώστε να μπορούμε να διακρίνουμε τα fake news απο τις αληθινές ειδήσεις.



Λήψη αρχείου

— Ο αρθρογράφος κλείνει με τη φράση:

  • “Είμαι σίγουρος πως η μετά-κορωνοϊό εποχή θα μας βρει εντελώς διαφορετικούς – υπάρχει μια αβάσιμη ελπίδα να μη μας βρει χειρότερους”.
  • Με αφορμή την παραπάνω άποψη, γράψτε μια παράγραφο στην οποία θα μεταφέρετε τις σκέψεις και τα συναισθηματά σας για όσα ζούμε την εποχή του Κορωνοιού. Το κειμενό σας θα δημοσιευτεί ως story/ post στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης.

Κατεβάστε το φύλλο εργασίας

Την εποχή του κορωνοϊου τα fake news μπορούν να κοστίσουν ανθρώπινες ζωές