Οι αξίες της ζωής μέσα από τα μάτια τω παιδιών του νηπιαγωγείου!
Φέτος το 1ο Νηπιαγωγείο Ορεστιάδας συμμετείχε για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, σε ευρωπαϊκό πρόγραμμα του eTwinning με τον τίτλο: “The Fairy of life’s values” – «Η νεράιδα των αξιών της ζωής». Στο έργο συμμετείχαν ακόμη 6 νηπιαγωγεία από την Ελλάδα (το 4ο Νηπιαγωγείο Αρτέμιδας με νηπιαγωγό την Άννα Παλαιοδήμου, το Νηπιαγωγείο Α. Μεράς Φολεγάνδρου με υπεύθυνη νηπιαγωγό την Κατερίνα Μπιρμπίλη , το Νηπιαγωγείο Γαρδικίου Θεσπρωτίας με υπεύθυνη νηπιαγωγό την Διονυσία Κανερνή, το 3ο Νηπιαγωγείο Κιλκίς με υπεύθυνη νηπιαγωγό την Ιωάννα Κόλλια, το 1ο Νηπιαγωγείο Κιλκίς με υπεύθυνη νηπιαγωγό την Μαρία Κουλούρη & το 11ο Νηπιαγωγείο Ιωαννίνων με υπεύθυνες νηπιαγωγούς την Κατερίνα Βελτσίστα και την Λαμπρινή Λάμπρου), ένα ειδικό νηπιαγωγείο από τη Λιθουανία το Kedainiai specials school με υπεύθυνη εκπαιδευτικό την Ιngrida Jurevience και ένα δημοτικό σχολείο από την Ιταλία το ICS di Villaputzu e San Vito με υπεύθυνη εκπαιδευτικό την Alessandra Basso.
Με κεντρικό άξονα αναφοράς την ελευθερία, την ειρήνη, το σεβασμό, την απλότητα, τη φιλία, τη συνεργασία και κυρίως την αγάπη τα νήπια μαζί με την εκπαιδευτικό Τριάδα Τσολακίδου προσπάθησαν να βιώσουν την εμπειρία των αξιών μέσα από αφηγήσεις, δρώμενα, τραγούδια, παιχνίδια και να καλλιεργήσουν δεξιότητες ώστε να εφαρμόζουν τις αξίες στην καθημερινή τους ζωή. Εκφράστηκαν με ποικίλες δραστηριότητες (ζωγραφική, χορό, τραγούδι, ποίηση, δημιουργία ιστοριών) και παρήγαγαν συνεργατικά προϊόντα με τα παιδιά των συνεργαζόμενων σχολείων και τη χρήση ΤΠΕ.
Στόχοι του προγράμματος ήταν η ανάπτυξη της συνεργασίας σχολείων, μαθητών και εκπαιδευτικών με την εφαρμογή της συνεργατικής μάθησης, η αξιοποίηση από τους μαθητές της αρχής «μαθαίνω πώς να μαθαίνω», η κοινωνική, προσωπική και πολιτισμική ανάπτυξη των μαθητών, καθώς και η προσαρμογή της διδακτικής πράξης στις ιδιαίτερες ανάγκες των μαθητών με την προώθηση της συμμετοχής των μαθητών και την παραγωγή κατάλληλου εκπαιδευτικού υλικού.
Το πρόγραμμα ξεκίνησε με τη δημιουργία του συνεργατικού λογότυπου του έργου και τη γνωριμία των συνεργαζόμενων σχολείων με την ανάρτηση φωτογραφιών και βίντεο στην πλατφόρμα του προγράμματος. Ακολούθησαν τηλε-συνομιλίες, αλλά και εικαστικές και λογοτεχνικές συνεργασίες για τη δημιουργία συνεργατικών ποιημάτων για τη φιλία, την ειρήνη και το σεβασμό, καθώς και πίνακες ζωγραφικής για την ειρήνη, τραγούδι για την αγάπη και εικονοβιβλίο για την υπευθυνότητα.
Το πρόγραμμα ολοκληρώθηκε με αξιολόγηση του έργου από μαθητές, γονείς, αλλά και εκπαιδευτικούς και τη διάχυση των αποτελεσμάτων στην ευρύτερη κοινότητα .
Τελικό προϊόν υπήρξε ένα e- περιοδικό με τις Αξίες όπως τις βλέπουν τα παιδικά μάτια.