Οικονομική Εκπαίδευση

"Οικονομώ, δεν θα πει ξοδεύω λίγο, αλλά ξοδεύω καλά." Α. Λασκαράτου, Στοχασμοί

Δραστηριότητα 1η Β1

Ιούν 20174

1η Συνεδρία: Εισαγωγή στην εκπαιδευτική αξιοποίηση των ΤΠΕ (Επίπεδο Β1)

Συστάδα Β1.3: Μαθηματικά, Πληροφορική, Οικονομία – Διοίκηση Επιχειρήσεων

 

Δραστηριότητα 1η

Οι επιμορφούμενοι καλούνται: Με τη βοήθεια μιας μηχανής αναζήτησης:

  • να αναζητήσουν ένα βίντεο που θα μπορούσαν να το αξιοποιήσουν διδακτικά στο γνωστικό αντικείμενο της ειδικότητάς τους
  • να δημιουργήσουν ένα έγγραφο κειμένου (το πολύ 200 λέξεις) κάνοντας αναφορά στη διδακτική αξιοποίηση του ευρήματος. Στο αρχείο κειμένου να υπάρχει δεσμός (υπερσύνδεση) προς το βίντεο και
  • να αναρτήσουν το κείμενό τους στον «Χώρο αποστολής αρχείων ασύγχρονων δραστηριοτήτων, Μεσοδιάστημα: Συνεδρία 1 & 2» με όνομα αρχείου: S1_eponymo_onoma.docx.

 

Απάντηση:

Τίτλος μαθησιακού αντικειμένου: 2014: A devastating year for children Είναι μια παραγωγή της UNICEF.

  • Δημιουργός:UNICEF
  • Βαθμίδα Εκπαίδευσης:Δευτεροβάθμια
  • Γνωστικό αντικείμενο: Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή
  • Έννοιες που αφορά: Κοινωνικά Προβλήματα (Ενότητα 1 Κοινωνικά προβλήματα: Προσδιορισμός και συνέπειες)
  • Τρόπος αξιοποίησης μαθησιακού αντικειμένου:Η αφόρμηση  της  διδασκαλίας  γίνεται  με  ένα  ολιγόλεπτο  βίντεο  που  προβάλλεται.Το συγκεκριμένο βίντεο θα χρησιμοποιηθεί ως υποστηρικτικό υλικό της διδασκαλίας της συγκεκριμένης ενότητας. Μετά την θέασή του  θα  ζητηθεί από τους μαθητές να αναφέρουν προφορικά λέξεις που τους έρχονται στο νου βλέποντάς το. Πρόκειται για την τεχνική της ιδεοθύελλας-καταιγισμού ιδεών κατά την οποία ο εκπαιδευτικός καταγράφει στον πίνακα τις λέξεις των παιδιών, οι οποίες παραπέμπουν μέσω της επαγωγικής μεθόδου στην κεντρική έννοια «Παγκόσμια Προβλήματα» (αραχνόγραμμα).
  • Εργαλεία Web0:Χρησιμοποιήθηκε το YouTube που είναι μια υπηρεσία διαμοίρασης αρχείων βίντεο, με δυνατότητες σχολιασμού και αξιολόγησης.
  • Προσφορά αντικειμένου στην εκπαίδευση:To video αποτελεί μια δομημένη ακολουθία εικόνων και ήχων (οπτικοποίηση)και µπορεί να λειτουργήσει µε αυτοτέλεια σε διαφορετικά μαθησιακά περιβάλλοντα. Ακριβώς σ’ αυτόν το συνδυασμό οφείλεται η «ισχύς» του μηνύματoς του συγκεκριμένου μαθησιακού αντικειμένου στην εκπαιδευτική διαδικασία.

           Καθορισμός διδακτικών στόχων:

  • Να γνωρίσουν τα παγκόσμια προβλήματα, ως ζητήματα που αφορούν όλους τους ανθρώπους-μέλη της Παγκόσμιας Κοινότητας.
  • Να ευαισθητοποιηθούν πάνω στα παγκόσμια προβλήματα και να προβληματιστούν για τις αιτίες, τις συνέπειες και τους τρόπους αντιμετώπισής τους.

Όταν ολοκληρωθεί η παρουσίαση και μελέτη του υλικού, ο μαθητής θα πρέπει να είναι σε θέση να:

-ορίσει την έννοια «Κοινωνικά προβλήματα»

-παραθέτει τα αίτια των Κοινωνικών Προβλημάτων

-αναφέρει πιθανούς τρόπους αντιμετώπισης του φαινομένου.

 

 

από κάτω από: Χωρίς κατηγορία | με ετικέτα  |  Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Δραστηριότητα 1η Β1    

Bullying

Μάι 201620

[scratch 109701087]

από κάτω από: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Bullying    

Οι νέες τεχνολογίες στη διδασκαλία

Μάι 201620

Του ΓΙΩΡΓΟΥ Φ. ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΤΟΥ* (Απόσπασμα άρθρου του στην Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία, Σάββατο 15 Αυγούστου 2009)

Παράλληλα με τη ραγδαία εξέλιξη των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας (ΤΠΕ), στον χώρο της εκπαίδευσης επικρατεί μια διεθνής τάση για στροφή από το παραδοσιακό μοντέλο διδασκαλίας και μάθησης, το οποίο ανταποκρινόταν στις συνθήκες της βιομηχανικής εποχής και στη λογική του επιστημολογικού αντικειμενισμού, προς ένα περισσότερο μαθητοκεντρικό, ενεργητικό, εποικοδομιστικό και χειραφετικό διδακτικό μοντέλο, με έμφαση στις διερευνητικές/ανακαλυπτικές, αυτόνομες, βιωματικές, συνεργατικές, και ενιαιοποιητικές στρατηγικές και μεθόδους διδασκαλίας. Διαβάστε όλο το άρθρο »

από κάτω από: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Οι νέες τεχνολογίες στη διδασκαλία    

hello

Δεκ 20151
από κάτω από: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο hello    

Μαθητική πρωτοβουλία

Νοέ 201530

Είμαι Οικονομολόγος με οργανική στο 1ο ΕΠΑΛ Πρέβεζας. Την προηγούμενη εβδομάδα εξεπλάγην ευχάριστα από τους μαθητές του Σχολείου μου. Ενώ ήμουν στην τάξη και έκανα μάθημα, εισέβαλαν στην τάξη καμιά δεκαριά μαθητές. Ήταν τα περισσότερα μέλη του δεκαπενταμελούς. Ενώ συνήθως διακόπτουν μάθημα για εκδρομές, χορωδίες, γιορτές, αγώνες, αυτή τη φορά ο λόγος διακοπής του μαθήματος ήταν διαφορετικός. Ανακοίνωσαν ότι σαν δεκαπενταμελές, πήραν την απόφαση να προτείνουν στους υπόλοιπους μαθητές, να προσφέρουν ότι μπορεί ο καθένας από τρόφιμα μεγάλης διάρκειας. Στόχος της όλης προσπάθειας, είναι να συμμετέχει και το Σχολείο μας στη προσπάθεια βοήθειας συνανθρώπων μας που έχουν πληγεί από την κρίση. Κλείνοντας, εύχομαι το παράδειγμα των μαθητών μας να το ακολουθήσουν και άλλα Σχολεία της πόλης μας. Εύχομαι σε όλους καλά Χριστούγεννα.

από κάτω από: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Μαθητική πρωτοβουλία    

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων