ΖΗΤΩ Η 25Η ΜΑΡΤΙΟΥ

432683410 801324291883059 6265053254907368250 n

Στις 25 Μαρτίου έχουμε διπλή γιορτή Θρησκευτική και εθνική.

Ενδιαφέρον υπήρξε, για τους ήρωες της επανάστασης τους οποίους γνωρίσαμε έναν έναν. Γνωρίσαμε την πορεία της ζωής τους, όπως και τη συμμετοχή και την προσφορά τους στον αγώνα. Οι ενδυμασίες της εποχής μας απασχόλησαν επίσης τις παρατηρήσαμε ονομάζοντας τα μέρη από τα οποία αποτελούνται.

Στο πλαίσιο του εορτασμού της εθνικής μας επετείου, οι μαθητές/-τριες των τάξεων του νηπιαγωγείου τραγούδησαν επετειακά τραγούδια και έψαλαν τον Εθνικό μας Ύμνο. Στο τέλος, τα παιδιά πραγματοποίησαν την καθιερωμένη μαθητική παρέλαση στον προαύλιο χώρο του σχολείου με παρουσία τους γονείς και ευχήθηκαν «Χρόνια Πολλά» σε όλη την Ελλάδα.

Μια γεύση από τις δραστηριότητες και τις κατασκευές που κάναμε με τα παιδιά για την εθνική εορτή μας.
Ας ευχηθούμε γρήγορα ειρήνη και ελευθερία όπου υπάρχει πόλεμος. 🕊️

 

21 ΜΑΡΤΙΟΥ – ΤΑ ΧΕΛΙΔΟΝΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΘΡΑΚΗΣ

20240322 095949

Τα Χελιδονίσματα είναι τραγούδια που συνήθιζαν να λένε τα παιδιά για να αναγγείλουν τον ερχομό των χελιδονιών τον μήνα Μάρτη. Γι’ αυτό συνηθίζουμε να τα λέμε και κάλαντα του Μάρτη.

Τα χελιδονίσματα είναι ένα από τα πιο χαρακτηριστικά έθιμα της πρώτης Μαρτίου, η συνήθεια δηλαδή να γυρίζουν το πρωί της ημέρας αυτής τα παιδιά της σχολικής ηλικίας τα σπίτια κρατώντας ένα ξύλινο ομοίωμα χελιδονιού και να τραγουδούν για τον ερχομό της ανοίξεως και την επιστροφή των χελιδονιών.

Την Άνοιξη, που λιώνουνε τα χιόνια έρχονται τα χελιδόνια, που ο ήλιος ξαναρχίζει να πυρώνει και ο ουρανός να ξαστερώνει. Τα χελιδόνια επιστρέφουν και ψάχνουν να βρουν τις φωλιές που είχαν φτιάξει την προηγούμενη χρονιά για να γεννήσουν εκεί τα μικρά τους.

Είναι σημαντικό ότι το έθιμο αυτό επιβιώνει από τους αρχαίους Έλληνες και σε άλλα μέρη της πατρίδας μας όπως στη Μακεδονία, Θράκη, Δωδεκάνησα. Πρόκειται για τα λεγόμενα «χελιδονίσματα» τα ανοιξιάτικα κάλαντα.

Έτσι και εμείς μαζί με τον 11ο Νηπιαγωγείο βγήκαμε στο προάυλιο του σχολείου μας και τραγουδήσαμε τα « Κάλαντα της άνοιξης » και οι γονείς καμάρωσαν τα παιδιά τους.

 

 

Η Αποκριά στο Νηπιαγωγείο μας

20240307 130516

Η λέξη «Απόκριες» είναι σύνθετη από τις λέξεις «από» και «κρέας». Σημαίνει δηλαδή, την αποχή από το κρέας την τελευταία εβδομάδα του τριωδίου, που μας προετοιμάζει για τη νηστεία της Σαρακοστής. Ανάλογη με την ελληνική λέξη Αποκριά είναι και η λατινική λέξη Καρναβάλι (Carneval, Carnevale, από τις λέξεις Carne=κρέας και Vale=περνάει).  🎭🎊

Οι Απόκριες διαρκούν 3 εβδομάδες, γι’αυτό και η περίοδος αυτή ονομάζεται Τριώδιο. Η πρώτη εβδομάδα των Αποκριών λέγεται και «Προφωνή», επειδή παλιά προφωνούσαν, δηλαδή διαλαλούσαν ότι άρχιζαν οι Απόκριες. Η δεύτερη εβδομάδα λέγεται «Κρεατινή» ή της Κρεοφάγου, επειδή έτρωγαν κρέας και δεν νήστευαν ούτε την Τετάρτη ή την Παρασκευή. Η τρίτη εβδομάδα λέγεται «Τυρινή ή της Τυροφάγου», επειδή έτρωγαν γαλακτοκομικά προϊόντα.

Το Νηπιαγωγείο μας γέμισε με χρώματα, χαμόγελα, δημιουργικότητα, διασκέδαση και πολύ χορό μιας και είναι από τις αγαπημένες μας γιορτές. Μιλήσαμε για τα ήθη, έθιμα, για την ιστορία και το πέταγμα του χαρταετού. «Ταξιδέψαμε» σε διάφορες χώρες και είδαμε πως είναι οι χαρταετοί καθώς σχετίζεται ότι προέρχεται από την Κίνα. 🪁

 

 

Τσικνοπέμπτη

431510689 381601484665004 6761257022469488261 n

Η Τσικνοπέμπτη γιορτάζεται 11 ημέρες πριν την Καθαρά ∆ευτέρα και το όνομά της προέρχεται από τις λέξεις «τσίκνα», τη μυρωδιά δηλαδή του καμένου ψημένου κρέατος και την ημέρα Πέμπτη.

Την Τσικνοπέμπτη ξεκινούν οι εκδηλώσεις της Αποκριάς, οι οποίες κορυφώνονται με τα Κούλουμα την Καθαρά Δευτέρα.

Η λέξη Απόκριες σημαίνει αποχή από το κρέας και η λέξη καρναβάλι-carnival προέκυψε από τη λατινική φράση «carnem levare» ή «carnis levamen», που σημαίνει «διακοπή της βρώσης κρέατος».

Οι ιδέες για τις μάσκες μας ήταν από χαρτόκουτα, από διάσημους ζωγράφους και βενετσιάνικες μάσκες. Δημιουργήσαμε σουβλάκια από πλαστελίνη και ξυλάκια. Το αποτέλεσμα ήταν εκπληκτικό!!!

 

 

6 Μαρτίου – Παγκόσμια Ημέρα Κατά του Σχολικού Εκφοβισμού

20240306 123120

Η 6 Μαρτίου έχει καθιερωθεί από το Υπουργείο Παιδείας και Αθλητισμού ως Πανελλήνια Ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού. Ο όρος «εκφοβισμός και βία στο σχολείο» (school bullying) είναι ένα φαινόμενο νεανικής παραβατικότητας που εμφανίζεται σε πολλές χώρες του κόσμου. Ο σχολικός εκφοβισμός, προέρχεται από άλλα παιδιά, συνήθως της ίδιας ηλικίας και αποτελεί μορφή επιθετικής συμπεριφοράς, που εμφανίζεται κυρίως στη σχολική πραγματικότητα.

Αφιερώσαμε αυτή την μέρα με συζήτηση «τι είναι η σχολική βία; , τι σημαίνει εκφοβισμός; , τι πρέπει να κάνουμε για να προστατεύσουμε τον εαυτό μας; , σε ποιον/α να μιλήσουμε για αυτό; ,  πως να αντιμετωπίσουμε μια τέτοια κατάσταση; , πως μπορούμε να βοηθήσουμε άλλα παιδιά; » . Πολλές οι ερωτήσεις και οι απορίες μας αλλά μία είναι η απάντηση σε όλα αυτά ΕΝΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ.

Παρακολουθήσαμε βίντεο, διαβάσαμε παραμύθια, είδαμε εικόνες με καλές και άσχημες συμπεριφορές, μάθαμε πως πρέπει να χρησιμοποιούμε τα χεράκια μας και τι όμορφα πράγματα μπορούμε να κάνουμε μ’ αυτά.

Το σύνθημα μας για σήμερα :

 

«Κολλάμε φιλία   ❤️

Ξεχνάμε την βία» 

 

Εισαγωγή μαθητών/-τριών στα Πειραματικά σχολεία 2024-2025



Λήψη αρχείου

 

-ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ-Εγγραφές μαθητών/τριών στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2024-2025

Στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2024-25, εγγράφονται μαθητές/τριες γεννημένοι/ες το 2020.

Το Νηπιαγωγείο περιλαμβάνει:

  1. Τμήμα Πρωινής Υποδοχής (07.45π.μ.-16.00π.μ.) *εφόσον συμπληρωθεί ο απαιτούμενος αριθμός μαθητών/τριών
  2. Υποχρεωτικό Πρωινό Τμήμα (08.15π.μ.-13.00μ.μ.)
  3. Προαιρετικό Ολοήμερο Τμήμα (08.15μ.μ.-16.00μ.μ.)
  4. Αναβαθμισμένο Ολοήμερο Τμήμα (08.15μ.μ.-17.30μ.μ.) *εφόσον συμπληρωθεί ο απαιτούμενος αριθμός μαθητών/τριών

 

Προϋποθέσεις συμμετοχής μαθητών /τριών στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής

  1. Στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής δικαίωμα συμμετοχής έχουν προνήπια/νήπια, τα οποία είναι εγγεγραμμένα και φοιτούν στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα.
  2. Ο ελάχιστος αριθμός για τη λειτουργία του Τμήματος Πρόωρης Υποδοχής είναι τα πέντε (5) προνήπια/ νήπια.
  3. Ο χρόνος προσέλευσης στο συγκεκριμένο τμήμα είναι 07:45-08:00.
  4. Η αποχώρηση των μαθητών/τριών του Προαιρετικού Ολοήμερου Προγράμματος πραγματοποιείται στις 16:00 σύμφωνα με το Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου και στις 17.30 για το Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου.

 

*Πρόωρη αποχώρηση νηπίων/προνηπίων από το Ολοήμερο Πρόγραμμα δεν προβλέπεται.

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΑΙΤΗΣΗ ΕΓΓΡΑΦΗΣ
ΑΙΤΗΣΗ ΓΟΝΕΩΝ/ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ-ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΕΓΓΡΑΦΗΣ

Σύμφωνα με το άρθρο 2 της υπ’ αρ. πρωτ. 53128/Δ1/2020 (Β ́ 1767) ΚΥΑ των Υπουργών Παιδείας, Θρησκευμάτων&Αθλητισμού και Επικρατείας αρμόδιο για θέματα Ψηφιακής Διακυβέρνησης, για την εγγραφή του νηπίου/προνηπίου οι γονείς/ κηδεμόνες πρέπει να ακολουθήσουν τα εξής βήματα:

  1. Χρήση κωδικών: Οι γονείς/κηδεμόνες, κατά την είσοδό τους στην Ηλεκτρονική Υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) αυθεντικοποιούνται με τη χρήση των κωδικών-διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet).
  2. Είσοδος στη σελίδα της εφαρμογής (https://proti-eggrafi.services.gov.gr/) και επιλογή του Νηπιαγωγείου στο οποίο ανήκει σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας του.
  3. Συμπλήρωση στοιχείων επικοινωνίας: Κατά την είσοδό του στο σύστημα, ο γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει τα στοιχεία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (προαιρετικά) και κινητού τηλεφώνου μέσω του οποίου θα ενημερώνεται για την πορεία της αίτησής του.

Για την υποβολή της αίτησης οι γονείς/κηδεμόνες συμπληρώνουν διαδοχικά τα ακόλουθα (παρ. 2 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β’ 1767):

α. τα στοιχεία του προνηπίου/ νηπίου για το οποίο αιτούνται την εγγραφή. Το σύστημα διαλειτουργεί με το Μητρώο Πολιτών και το Πληροφοριακό Σύστημα myschool και παρέχει στους γονείς/κηδεμόνες κατάλογο των τέκνων που είναι εγγεγραμμένα στην οικογενειακή τους μερίδα, τα οποία είναι σε ηλικία εγγραφής στο Νηπιαγωγείο και τα οποία δεν είναι εγγεγραμμένα σε άλλη σχολική μονάδα. Τα στοιχεία των τέκνων είναι συμπληρωμένα και οι γονείς/κηδεμόνες επιλέγουν το/τα τέκνο/α για το/τα οποίο/α επιθυμούν να υποβάλουν αίτηση. Σε περίπτωση ωστόσο που για οποιοδήποτε λόγο ο κατάλογος δεν περιλαμβάνει το τέκνο που επιθυμούν να εγγράψουν, έχουν τη δυνατότητα να εισάγουν μόνοι τους τα στοιχεία του νηπίου/προνηπίου και να τεκμηριώσουν τη σχέση κηδεμονίας, είτε με δικαστική απόφαση επιμέλειας είτε με ιδιωτικό συμφωνητικό ρύθμισης επιμέλειας, με ανάρτηση σχετικού αποδεικτικού σε ψηφιακή μορφή,

β. τη διεύθυνση μόνιμης κατοικίας τους, την οποία τεκμηριώνουν αναρτώντας σε ψηφιακή μορφή εγγράφου σχετικό αποδεικτικό, όπως λογαριασμό ΔΕΚΟ, μισθωτήριο συμβόλαιο, ή άλλο δημόσιο πρόσφατο έγγραφο από το οποίο να προκύπτει ρητά η διεύθυνση κατοικίας,

γ. τα στοιχεία άλλου/ων τέκνου/ων, που φοιτά/ούν στην ίδια ή σε συστεγαζόμενη σχολική μονάδα, εφόσον υπάρχει/ουν και για το/τα οποίο/α θα χρειαστεί να προσκομίσει Βεβαίωση Φοίτησης από τον/τη Διευθυντή/ντρια της συστεγαζόμενης σχολικής μονάδας.

δ. εάν επιθυμούν τη φοίτηση του προνηπίου/νηπίου στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής, στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα και στο Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου.

ε. τα στοιχεία των συνοδών των προνηπίων/νηπίων κατά την προσέλευση και αποχώρησή τους από τη σχολική μονάδα ενώ παράλληλα επιλέγουν τη δήλωση: «Υποβάλλοντας αυτή την αίτηση, αναλαμβάνω την ευθύνη για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του νηπίου/προνηπίου».

Πριν την οριστική υποβολή της αίτησης, (παρ 3 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β ́ 1767) οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται από την ηλεκτρονική υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) για τα παραστατικά που θα απαιτηθεί να προσκομίσουν κατά την επίσκεψή τους στη σχολική μονάδα και εντός της προσθεμίας που ορίζει ο/η Διευθυντής/ντρια- Προϊστάμενος/η του Νηπιαγωγείου. Σε αυτά τα παραστατικά, πέρα από τα (γ) και (δ) εφόσον τα έχει αιτηθεί, περιλαμβάνονται :

α) η αίτηση εγγραφής για το τμήμα πρόωρης υποδοχής, για το Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα και για το Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου.

β) Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή, σύμφωνα με τη με αρ. πρωτ. Φ.6/1094/80261/Δ1/20-5-2015 Εγκύκλιο(Α.Δ.Υ.Μ.)

γ) Βιβλιάριο υγείας του/της μαθητή/τριας, ή άλλου στοιχείου, από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα εμβόλια που προβλέπονται και είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών. (παρ. 4, του άρθρου 6 του Π.Δ 79/2017 (Α ́ 109), όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 4 α του άρθρου 44 του ν.4777/2021 (Α ́ 25).

δ) Γνωμάτευση από ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. εφόσον υπάρχει, σε περίπτωση μαθητή/τριας με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Επισημαίνεται ότι η γνωμάτευση αυτή δεν αποτελεί προϋπόθεση εγγραφής του/της μαθητή/τριας στο Νηπιαγωγείο, διευκολύνει όμως την οργάνωση για την υποστήριξη μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Πριν την τελική υποβολή της αίτησης (οριστικοποίηση) απαιτείται η έγγραφη συναίνεση του έτερου γονέα/κηδεμόνα με υπεύθυνη δήλωση του.

Μετά την υποβολή της αίτησης, (παρ. 5 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β ́ 1767), οι γονείς/κηδεμόνες λαμβάνουν ενημερώσεις στο κινητό τηλέφωνο που έχουν δηλώσει κατά την ηλεκτρονική υποβολή της αίτησής τους για την πορεία της. Εφόσον απαιτηθούν διορθώσεις, η αίτησή τους επιστρέφεται από το Νηπιαγωγείο στους γονείς/ κηδεμόνες προκειμένου να γίνουν οι διορθώσεις και να ολοκληρωθεί η υποβολή της μέσω της ηλεκτρονικής υπηρεσίας «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr). Έπειτα από τις σχετικές διορθώσεις, η αίτηση γίνεται αποδεκτή.

> Για τους/τις μαθητές/τριες που φοιτούν ήδη στο Νηπιαγωγείο:

  1. Οι γονείς των νηπίων (2018) για την εγγραφή τους στο δημοτικό σχολείο θα παραλάβουν από το νηπιαγωγείο μια Βεβαίωση Φοίτησης την οποία θα πάνε στη συνέχεια στο Δημοτικό με τα υπόλοιπα δικαιολογητικά που χρειάζονται (εγγραφές και στο Δημοτικό Σχολείο από 1-20 Μαρτίου 2024)
  2. Τα προνήπια (2019), προβιβάζονται αυτεπάγγελτα στην επόμενη βαθμίδα. Δεν χρειάζεται κάποιο άλλο δικαιολογητικό.

Η Προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου

Βουρνούκα Ιωάννα

 

Ανακοινώσεις

Έφτασες….;

429790478 236427336126172 3998024609152121955 n

Με αφορμή την θλιβερή επέτειο του τραγικού δυστυχήματος στα Τέμπη μαθητές και εκπαιδευτικοί συμμετείχαν σε αυτή την αυθόρμητη δράση.

Προφυλάσσουμε τα παιδιά σε αυτή την τρυφερή ηλικία από τις σκληρές εικόνες της καθημερινότητας. Μέσα από μια συμβολική ζωγραφιά που δημιούργησαν στην αυλή του σχολείου μας, για το δυστύχημα στα Τέμπη, έστω μέσα από μερικές φωτογραφίες στέλνουμε ένα μήνυμα για όλα αυτά τα παιδιά που δεν έφτασαν στα σπίτια τους! Με την ελπίδα τα παιδιά μας να ζήσουν σε ένα πιο ασφαλές «αύριο».

 

Κι ήρθε ο Μάρτης που το κόκκινο δεν ήταν για τα μάγουλα….

που το άσπρο ήταν για τα λευκά περιστέρια που έγιναν οι ψυχές….

κι ο κόμπος ήταν στον λαιμό…

 

 

 

Δανειστική Βιβλιοθήκη

428924752 776980740955344 8884025153340195373 n 1

 

Ξεκίνησε τον Ιανουάριο με μεγάλο κέφι και ενθουσιασμό η  λειτουργία της δανειστικής βιβλιοθήκης.

Τα παιδιά αγαπάνε τα βιβλία και χαίρονται να ταξιδεύουν μαζί τους. Στα πλαίσια των δράσεων φιλαναγνωσίας επισκεφτήκαμε την σχολική βιβλιοθήκη μας με στόχο να αγαπήσουν τα παιδιά τα βιβλία, να γίνουν υπεύθυνα φροντίζοντας την καλή κατάσταση του βιβλίου που δανείστηκαν και να μοιράζονται ευχάριστες στιγμές με τους αγαπημένους τους ανθρώπους.

Μεγάλη η συμβολή των γονέων στη διαδικασία της δανειστικής βιβλιοθήκης, καθώς βοηθούν και υποστηρίζουν το έργο του νηπιαγωγείου. Η ανάγνωση των βιβλίων από τους γονείς βοηθά στη δημιουργία πρότυπων συμπεριφοράς.

Βοηθός σε αυτή την προσπάθεια είναι ο Σύλλογος γονέων που προσέφερε στο σχολείο μας επαναχρησιμοποιούμενες τσάντες, με το λογότυπο των σχολείων μας, συμβάλλοντας σημαντικά στον εμπλουτισμό του υλικοτεχνικού εξοπλισμού του σχολείου μας. Σημαντική συνεισφορά αποτελούν τα βιβλία νέων εκδόσεων που προστέθηκαν στις βιβλιοθήκες των τμημάτων. Σας ευχαριστούμε πολύ για την στήριξη!

 

 

Μπορείς να βρεις την μαγεία οπουδήποτε.

         Το μόνο που χρειάζεσαι είναι ένα βιβλίο.       

 DR. SEUSS

 

 

Εργαστήρια Δεξιοτήτων “Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ” Δικαιώματα των παιδιών

429821992 1432341967654938 548224832307000932 n

Ο δεύτερος κύκλος των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων έχει σκοπό να βοηθήσει τα παιδιά να μάθουν τα δικαιώματά τους και τα δικαιώματα όλων των ανθρώπων. Μέσα από παραμύθια, εκπαιδευτικά βίντεο και κατασκευές μάθαμε για όλα όσα έχουμε δικαίωμα όπως στο λόγο, στην έκφραση και πως να χρησιμοποιούμε τα χέρια μας με Ενσυναίσθηση.

Τι σημαίνει όμως η λέξη «δικαιώματα»;

Συζητήσαμε με  τα παιδιά ότι «δικαιώματα» είναι όσα πρέπει να έχουμε για να ζούμε μια ποιοτική  ζωή και ότι όλα τα παιδιά του κόσμου έχουν τα ίδια δικαιώματα. Μόνο αν γνωρίζουμε τα δικαιώματά μας μπορούμε να τα προφυλάξουμε και να τα διεκδικήσουμε!

Τα δικαιώματά μας, η “φωνή” μας!