στον κόσμο του Miro

joan miro1.jpgPortrait

1 1

22 1

1. Το καρναβάλι του Αρλεκίνου

 

Εκτιμώμενος χρόνος: ο εκτιμώμενος χρόνος είναι μία διδακτική ώρα (45 λεπτά).

Σκοπός του σχεδίου μαθήματος είναι να μάθουν τα παιδιά για τον Ισπανό ζωγράφο Χουάν Μιρό. Να προσεγγίσουν το συγκεκριμένο θέμα μέσα από την ομαδικότητα και τη συνεργασία και την αξιοποίηση των ΤΠΕ.


Screenshot 1 1

«Ψάξε μέσα στο κουτί για να δούμε τι θα βγει»

Τα παιδιά μαζεύτηκαν στην ολομέλεια, όπου υπήρχε ένα κουτί γεμάτο χαρτοπόλεμο και στοιχεία από τον πίνακα του Μιρό με τίτλο: «Το Καρναβάλι του Αρλεκίνου». Έπειτα, παροτρύνθηκαν να χωριστούν σε τέσσερις ομάδες και να ψάξουν μέσα στον χαρτοπόλεμο και να βρουν τα στοιχεία.

φωτογραφίες Α΄φάσης

Screenshot 7 2 2

 

Screenshot 2

«Το παζλ του Μιρό»

Τα παιδιά αφού έκαναν υποθέσεις για τα στοιχεία που βρήκαν, πήγαν στο κέντρο μάθησης του υπολογιστή για να δουν το βίντεο που παρουσιάζει το φόντο του πίνακα και τα στοιχεία να εμφανίζονται ένα ένα και να κινούνται για να πάνε να βρουν τη θέση τους μέσα στον πίνακα. Έπειτα, επέστρεψαν στην ολομέλεια όπου υπήρχε ο πίνακας πλαστικοποιημένος και το φόντο του πίνακα επίσης πλαστικοποιημένο. Κάθε ομάδα τοποθέτησε τα στοιχεία του πίνακα που είχε βρει στην προηγούμενη φάση πάνω στο πλαστικοποιημένο φόντο ώστε να γίνει η σύνθεση του πίνακα.

φωτογραφίες Β΄φάσης

3 Screenshot 10

Screenshot 11

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Screenshot 3

«Ντάρι ντάρι, ντάρι ντάρι,

ρίξε φίλε μου το ζάρι!»

Στην ολομέλεια υπήρχε ένα πάνινο ζάρι με τρία διαφορετικά χρώματα στις πλευρές του και τρεις στοίβες κομμάτια κανσόν (κόκκινο, πράσινο, γαλάζιο) γυρισμένες ανάποδα. Κάθε ομάδα χρώματος είχε ερωτήσεις σχετικά με το τι βλέπουν (π.χ. Τι σχήματα βλέπουμε; Πού είναι η σκάλα; Βρες δύο κύκλους, κ.λ.π), τι σκέφτονται (π.χ. Βρίσκονται σε εσωτερικό ή εξωτερικό χώρο; Τι κάνουν οι φιγούρες; κ.λ.π) και τι αναρωτιούνται (π.χ. Πού μπορεί να φτάσει η σκάλα; Τι μουσική ακούν; Τι θα κάνουν μετά; Πώς αισθάνεστε βλέποντας τον πίνακα;) αντίστοιχα. Τα παιδιά έριξαν το ζάρι και αναλόγως το χρώμα που τύχαιναν, έπαιρναν ένα χαρτάκι από την αντίστοιχη στοίβα και να απαντούσαν στην ερώτηση.

φωτογραφίες Γ΄φάσης

Εικόνα2 1 Εικόνα3 1 Εικόνα4 Εικόνα5 4

 

ζωγραφίζω σαβν τον Μιρό

«Ζωγραφίζω σαν τον Μιρό»

Οι ομάδες των παιδιών στα τραπεζάκια απεικόνισαν τον πίνακα του Μιρό “Το καρναβάλι του Αρλεκίνου” με τον δικό τους τρόπο.

φωτογραφίες Δ΄φάσης

Screenshot 12 Screenshot 13 Screenshot 14 Screenshot 15 Screenshot 16

«Σώσε το καρναβάλι του Αρλεκίνου»

Screenshot 5

Κάποια κομμάτια του πίνακα “Το καρναβάλι του Αρλεκίνου” χάθηκαν και ο Μιρό παρακάλεσε τα παιδιά να τα βρουν εκτελώντας κάποιες αποστολές. Η… επιχείρηση στέφθηκε με απόλυτη επιτυχία και τα παιδιά όχι μόνο βρήκαν τα χαμένα κομμάτια του πίνακα, αλλά συνέλαβαν και τον ένοχο!

Η χαρά μας απερίγραπτη!

φωτογραφίες Ε΄φάσης

7 6 Screenshot 18 Screenshot 21 αλλαγήScreenshot 23

 

Σώσε το καρναβάλι του Αρλεκίνου!

 

 

Screenshot 1 2

 

2. Ο κόσμος του Μιρό

 

Εκτιμώμενος χρόνος: ο εκτιμώμενος χρόνος είναι μία διδακτική ώρα (45 λεπτά).

Σκοπός του σχεδίου μαθήματος είναι να μάθουν τα παιδιά για τον Ισπανό ζωγράφο Χουάν Μιρό. Να προσεγγίσουν το συγκεκριμένο θέμα μέσα από την ομαδικότητα και τη συνεργασία και την αξιοποίηση των ΤΠΕ.

Screenshot 2 1

«Ο Μιρό παθαίνει αμνησία»

Τα παιδιά μαζεύτηκαν στην ολομέλεια, όπου δέχτηκαν μία βιντεοκλήση από τον Μιρό ο οποίος τους ζήτησε βοήθεια γιατί δεν θυμάται ποιος είναι, μάλλον έχει πάθει αμνησία και το μόνο που έχει είναι το βαλιτσάκι που βρίσκεται στην ολομέλεια. Τα παιδιά ψάχνουν και ανακαλύπτουν κάρτες αναποδογυρισμένες με τις οποίες έπαιξαν ένα παιχνίδι μνήμης.

φωτογραφίες Α΄ φάσης

Screenshot 4 3 3α Screenshot 7 1

 

«Βρες την πληροφορία

για να φύγει η αγωνία»

Οι ομάδες αναζήτησαν πληροφορίες στο διαδίκτυο σχετικά με τον Μιρό, ώστε να απαντηθούν τα ερωτήματα που έθεσαν στην προηγούμενη φάση (σχετικά με την παιδική ηλικία του Μιρό, την ενήλικη ζωή του, τους πίνακες ζωγραφικής και εικαστικές συνθέσεις).

φωτογραφίες Β΄ φάσης

 

7α6α2βφάση

 

Screenshot 10 1

«Ένα βιβλίο για τον Μιρό»

Οι ομάδες των παιδιών στα τραπεζάκια, όπου υπήρχαν υλικά χειροτεχνίας (ψαλίδια, κόλλες, μαρκαδόροι), καθώς επίσης και εκτυπωμένες φωτογραφίες από έργα και γλυπτά του Μιρό. Τα παιδιά χρησιμοποίησαν για να ζωγραφίσουν ή/και να κάνουν κολλάζ και να γράψουν με τον δικό τους τρόπο αυτό που απεικόνισαν. Έτσι, συνέθεσαν τις πληροφορίες μέσω της τέχνης και της γραφής.

φωτογραφίες Γ΄ φάσης

8αΕικόνα5Εικόνα6

 

Screenshot 11 1

«Το ψηφιακό μας βιβλίο

για τον κόσμο του Μιρό»

Κάθε ομάδα έβγαλε φωτογραφία ό,τι έφτιαξε στην προηγούμενη φάση, τις πέρασε στον υπολογιστή και μέσω του προγράμματος book creator δημιούργησαν το ψηφιακό τους βιβλίο.

φωτογραφίες Δ΄ φάσης

10α 11α δ3φάση 12α

Το ψηφιακό μας βιβλίο

Διαβάστε το ψηφιακό μας βιβλίο για τη ζωή του Μιρό.

 

Screenshot 12 1

«Ελάτε να γίνουμε δάσκαλοι»

Τέλος, τα παιδιά παρουσίασαν το ψηφιακό τους βιβλίο στην άλλη τάξη. Κάθε ομάδα περιέγραψε τον τρόπο που δούλεψε για να φτάσει στο τελικό αποτέλεσμα.

Τελειώνοντας την παρουσίαση δέχτηκαν νέα βιντεοκλήση από τον χαρούμενο Μιρό που είχε βρει και πάλι την μνήμη του!

φωτογραφίες Ε΄ φάσης

13α 14α

 

Πινακοθήκη Χουάν Μιρό

Δημιουργήσαμε για εσάς μία εικονική πινακοθήκη, όπου μπορείτε να δείτε έργα του Μιρό και  μικρά βίντεο. Σε μία ειδικά διαμορφωμένη αίθουσα της πινακοθήκης σταθείτε και απολαύστε τα έργα των διάσημων καλλιτεχνών του 25ου Νηπιαγωγείου Περιστερίου! Έργα τα οποία είναι εμπνευσμένα από τον πίνακα του Μιρό “Το καρναβάλι του Αρλεκίνου”. Πατήστε πάνω σε κάθε πίνακα για διαβάσετε ενδιαφέρουσες πληροφορίες.

Όσα ζήσαμε σε ένα βίντεο!!!