Το γάντι (διδακτική αξιοποίηση)

“Το Γάντι”

Πρόκειται για παραδοσιακό ουκρανικό παραμύθι. ένα μαγευτικό παραμύθι που καταφέρνει να δείξει πόσο είναι στο χέρι των ηρώων η ανεκτικότητα και η αποδοχή του άλλου, όταν το μόνο που σου ζητά είναι προστασία, αγάπη, κατανόηση. Το παραμύθι μεταφέρθηκε και διασκευάστηκε σε πολλές γλώσσες. Στην Ελλάδα το παραμύθι κυκλοφόρησε πρώτη φορά το 1979 από τις εκδόσεις «Σύγχρονη Εποχή». Το 1998 το παραμύθι μετάφρασε ξανά η Αντιγόνη Μεταξά (θεία Λένα) και συμπεριλήφθηκε στο ανθολόγιο της Ρούλας Παπανικολάου από τις εκδόσεις Μικρός Πρίγκιπας (Θεσσαλονίκη, 1998).

Η ιστορία όπως την αφηγείται το elniplex:

Μια μέρα, ένας ηλικιωμένος κύριος περπατούσε στο χιονισμένο δάσος με το σκύλο του. Δίχως να το καταλάβει του έπεσε από την τσέπη το ένα του γάντι. Ήταν ένα χειροποίητο, πέτσινο γάντι, με κόκκινη φόδρα, από εκείνα που το χέρι έμπαινε ολόκληρο μέσα κι όχι δάχτυλο δάχτυλο. Μα δεν το ‘δε κι ο σκύλος του που είχε το μυαλό του στις δεκάδες μυρωδιές του χιονιού. Αυτοί συνέχισαν ανέμελοι τον περίπατό τους στο δάσος και το γάντι έμεινε πίσω, πεσμένο κατάχαμα στο αφράτο χιόνι.

Ένα ποντικάκι, τόσο δα ήταν, πέρασε από εκεί κι είδε το γάντι μπροστά του. Το τριγύρισε από εδώ, το κοίταξε από εκεί. “Άδειο πρέπει να είναι”, σκέφτηκε και τσουπ….τρύπωσε στο όμορφο και ζεστό γάντι που πράγματι ήταν αδειανό. Το κρύο ήταν τσουχτερό έξω, δε γινόταν να αντέξεις δίχως μια φωλίτσα να κρυφτείς.

2

“Τι γλυκιά ζεστασιά έχει εδώ μέσα”, σκέφτηκε το ποντικάκι. “Εδώ θα ζήσω! Θα μείνω όλο το χειμώνα, ώσπου να περάσει το κρύο. Ύστερα…βλέπουμε”, είπε και ζάρωσε σε μια γωνιά να ξεκουραστεί.

Λίγο αργότερα χοροπηδώντας κατέφτασε εκεί γύρω ένας βάτραχος, πράσινος πράσινος που αν δεν έβρισκε γρήγορα κάπου να ζεσταθεί θα γινότανε μπλε μπλε! Κοντοστάθηκε έξω από το γάντι.

-Ποιος είναι μέσα στο γάντι; , ρώτησε.

-Η Ποντικίνα η Δαγκωνίτσα. Εσύ ποιος είσαι;

-Είμαι Βάτραχος ο Χίπιχοπης ο Χοροπηδηχτός. Μπορώ να μπω κι εγώ μέσα; Κάνει πολύ κρύο έξω.

-Εντάξει, έλα!, του είπε δίχως να το σκεφτεί το ποντίκι και μέσα στο γάντι έγιναν δύο τα ζώα.

PAGE03

Η έγνοια κάνει τη δουλειά κι η ξεγνοιασιά τον ύπνο και τον χειμώνα το βαρύ κανέναν μην αφήνει ξύπνιο! Στριμώχτηκαν όπως όπως και προσπάθησαν να χαλαρώσουν. “Τι γλυκιά ζεστασιά έχει εδώ μέσα”, σκέφτηκε ο βάτραχος. “Εδώ θα ζήσω! Θα μείνω όλο το χειμώνα, ώσπου να περάσει το κρύο. Ύστερα…βλέπουμε”, είπε και πήδηξε σε μια γωνιά να ξεκουραστεί.

Λίγο μετά, χραπ χρουπ πάνω στο χιόνι, να σου κι ο λαγός με γρήγορες κινήσεις και αυτιά μεγαλύτερα από το σώμα του.

-Ποιος είναι μέσα στο γάντι; , ρώτησε.

-Η Ποντικίνα η Δαγκωνίτσα κι ο Βάτραχος ο Χιπιχόπης Χοροπηδηχτός. Εσύ ποιος είσαι;

-Είμαι ο λαγός ο Βιαστικός Τρεχαλητός. Μπορώ να μπω κι εγώ μέσα; Κάνει πολύ κρύο έξω.

-Έντάξει, έλα!, του είπαν με μια φωνή η ποντικίνα κι ο βάτραχος.

PAGE04 PAGE05

Τώρα τα ζώα μέσα στο γάντι ήταν τρία και στριμώχτηκαν λίγο παραπάνω για να χωρέσουν. “Τι γλυκιά ζεστασιά έχει εδώ μέσα”, σκέφτηκε ο λαγός. “Εδώ θα ζήσω! Θα μείνω όλο τον χειμώνα, ώσπου να περάσει το κρύο. Ύστερα…βλέπουμε”, είπε. Βολεύτηκαν στο γάντι κι οι τρεις μαζί κι άρχισαν να χορεύουν πάνω στο χιόνι τόσο που το γάντι έμοιαζε με αεροπλανάκι.

 

Λίγο μετά εμφανίστηκε μια αλεπού. Περπάτησε προσεκτικά προς το γάντι.

-Ποιος είναι μέσα στο γάντι; , ρώτησε. -Η Ποντικίνα η Δαγκωνίτσα, ο Βάτραχος ο Χιπιχόπης Χοροπηδηχτός και ο Λαγός ο Βιαστικός Τρεχαλητός. Εσύ ποιος είσαι;

-Είμαι η Αλεπού η Φουντωτή Αγαπητή. Μπορώ να μπω κι εγώ μέσα; Κάνει πολύ κρύο έξω.

-Έντάξει, έλα!, της είπαν όλοι μαζί. Τώρα τα ζώα μέσα στο γάντι ήταν τέσσερα και έπρεπε να στριμωχτούν λίγο παραπάνω για να χωρέσουν. “Τι γλυκιά ζεστασιά έχει εδώ μέσα”, σκέφτηκε η αλεπού. “Εδώ θα ζήσω! Θα μείνω όλο τον χειμώνα, ώσπου να περάσει το κρύο. Ύστερα…βλέπουμε”. Βολεύτηκαν στο γάντι κι οι τέσσερις μαζί κι άρχισαν να χοροπηδούν χαρούμενοι πάνω στο χιόνι τόσο που το γάντι έμοιαζε με ελικοπτεράκι.

PAGE06 PAGE07

Λίγο μετά εμφανίστηκε ένας γκρίζος λύκος που ούρλιαζε κι αντηχούσε σ’ όλο το βουνό το ουρλιαχτό του. Περπάτησε προς το γάντι κουνιστός και λυγιστός και ρώτησε.

-Ποιος είναι μέσα στο γάντι; -Η Ποντικίνα η Δαγκωνίτσα, ο Βάτραχος ο Χιπιχόπης Χοροπηδηχτός, ο Λαγός ο Βιαστικός Τρεχαλητός και η Αλεπού η Φουντωτή Αγαπητή. Εσύ ποιος είσαι;

-Είμαι ο Λύκος ο Γκρίζος Ουρλιαχτός. Μπορώ να μπω κι εγώ μέσα; Κάνει πολύ κρύο έξω.

PAGE08 PAGE09

-Εντάξει, έλα!, του είπαν σχεδόν όλοι μαζί και κοιτάχτηκαν για μια στιγμή. Τώρα τα ζώα μέσα στο γάντι ήταν πέντε και έπρεπε να στριμωχτούν ακόμη περισσότερο για να χωρέσουν. “Τι γλυκιά ζεστασιά έχει εδώ μέσα”, σκέφτηκε ο λύκος. “Εδώ θα ζήσω κι ας είναι λίγο στριμωγμένα! Θα μείνω όλο τον χειμώνα, ώσπου να περάσει το κρύο. Ύστερα…βλέπουμε”. Βολεύτηκαν στο γάντι κι οι πέντε μαζί κι άρχισαν να χοροπηδούν χαρούμενοι πάνω στο χιόνι τόσο που το γάντι έμοιαζε με διαστημοπλοιάκι.

Λίγο μετά εμφανίστηκε ένα αγριογούρουνο που γουρούνιζε παράξενα και βραχνά. Έφτασε μπροστά στο γάντι και ρώτησε: -Ποιος είναι μέσα στο γάντι; -Η Ποντικίνα η Δαγκωνίτσα, ο Βάτραχος ο Χιπιχόπης Χοροπηδηχτός, ο Λαγός ο Βιαστικός Τρεχαλητός, η Αλεπού η Φουντωτή Αγαπητή και ο Λύκος ο Γκρίζος Ουρλιαχτός. Εσύ ποιος είσαι;

-Είμαι το Αγριογούρουνο το χαυλιοδόντικο. Μπορώ να μπω κι εγώ μέσα; Κάνει πολύ κρύο εδώ έξω.

-Εεεε, δεν υπάρχει πια χώρος εδώ μέσα. Είμαστε πέντε και σχεδόν δεν αναπνέουμε, του είπαν.

-Σας παρακαλώ. Δε θα πιάσω πολύ χώρο. Θα κρατήσω την αναπνοή μου και θα στριμωχτώ όσο περισσότερο μπορώ. Αφήστε με να μπω, τους παρακάλεσε το αγριογούρουνο που τουρτούριζε από το κρύο.

-Καλά, εντάξει. Έλα!, του είπαν.

PAGE10 PAGE11

Στο τέλος εμφανίστηκε μια μεγάλη αρκούδα που πλησίασε κι αυτή το γάντι. Άκουσε φασαρία μέσα και ρώτησε:

-Ποιος είναι μέσα στο γάντι;

-Η Ποντικίνα η Δαγκωνίτσα, ο Βάτραχος ο Χιπιχόπης Χοροπηδηχτός, ο Λαγός ο Βιαστικός Τρεχαλητός, η Αλεπού η Φουντωτή Αγαπητή, ο Λύκος ο Γκρίζος Ουρλιαχτός και το Αγριογούρουνο το Χαυλιοδόντικο. Εσύ ποιος είσαι;

-Είμαι η Αρκούδα η Καφετιά η πιο γλυκιά. Μπορώ να μπω κι εγώ μέσα; Κάνει πολύ κρύο εδώ έξω.

-Εεεε, δεν υπάρχει πια χώρος εδώ μέσα. Είμαστε έξι πια και μάλλον θα σκάσουμε από στιγμή σε στιγμή, της είπαν.

-Μα, σας παρακαλώ. Θα στριμωχτώ στην πιο μικρή γωνίτσα. Θα χωθώ κι ούτε θα κουνιέμαι. Αφήστε με να μπω, τους παρακάλεσε η αρκούδα που έτρεμε από τον χιονιά.

-Ε, καλά. Έλα!, της είπαν.

PAGE12 PAGE13

Η Αρκούδα όρμηξε μέσα. Τώρα τα ζώα μέσα στο γάντι ήταν επτά και έπρεπε να στριμωχτούν πάρα πολύ για να χωρέσουν. “Τι γλυκιά ζεστασιά έχει εδώ μέσα”, σκέφτηκε η Αρκούδα. “Εδώ θα ζήσω. Αν δε σκάσω από το στρίμωγμα, θα μείνω όλο τον χειμώνα, ώσπου να περάσει το κρύο. Ύστερα…βλέπουμε”. Το γάντι χοροπηδούσε στο χιόνι σαν κουρδιστό παιχνίδι που κόντευε να σκιστεί.

PAGE14

Λίγο μετά ακούστηκαν βήματα. Ο ηλικιωμένος κύριος κι ο σκύλος του επέστρεφαν από τη βόλτα τους. Ξαφνικά, είδαν μπροστά τους το γάντι να χοροπηδά σαν τρελό. Ο ηλικιωμένος άνθρωπος έβγαλε μια κραυγή που τρόμαξε ακόμα και τον σκύλο του που έκλεισε τα αυτιά του. Από την ασταμάτητη αυτή κραυγή βγήκαν έξω ένα ένα όλα τα ζώα που είχαν τρυπώσει στο γάντι πριν καν τους πάρει χαμπάρι ο ηλικιωμένος κύριος. Η Ποντικίνα η Δαγκωνίτσα, ο Βάτραχος ο Χιπιχόπης Χοροπηδηχτός, ο Λαγός ο Βιαστικός Τρεχαλητός, η Αλεπού η Φουντωτή Αγαπητή, ο Λύκος ο Γκρίζος Ουρλιαχτός, το Αγριογούρουνο το Χαυλιοδόντικο και τελευταία η Αρκούδα η Καφετιά η πιο γλυκιά.

Πώς χώρεσαν όλοι αυτοί μέσα στο γάντι; Και τι συνέβη εκεί μέσα! Ο ηλικιωμένος κύριος κι ο σκύλος του είδαν μόνο ένα ξεχειλωμένο γάντι και μάλλον δεν έμαθαν ποτέ τι έγινε. Αλλά εσείς ξέρετε. Έτσι δεν είναι;

Και τώρα παίζουμε…

1. Δείτε το βίντεο του παραμυθιού και απαντήστε σωστά τις ερωτήσεις.

 

Screenshot 2 4

 

2. Τροχός Screenshot 4 1

3. το αρχικό γράμμα

Screenshot 12

 

φύλλα εργασίας

το γάντι page 0001 το γάντι page 0002 το γάντι page 0003 το γάντι page 0004 το γάντι page 0005

 

 

Το σεντούκι της γιαγιάς Τουνγκούν

Το σεντούκι της γιαγιάς Τουνγκούν είναι μία αποκριάτικη περιπέτεια, ένα κυνήγι κρυμμένου θησαυρού, με τη γιαγιά του αγαπημένου μας Γκουντούν! Για να παίξετε κι εσείς πατήστε πάνω στην εικόνα.

Screenshot 2

 

Υλικό για τις Απόκριες

  1. Βρείτε ΕΔΩ αποκριάτικα φύλλα εργασίας για τη γλώσσα. 
  2. Βρείτε  ΕΔΩ φύλλα εργασίας για τα μαθηματικά.
  3. Βρείτε ΕΔΩ παιχνίδια παρατηρητικότητας. 
  4. Βρείτε ΕΔΩ διάφορα διαδραστικά παιχνίδια (παιχνίδια μνήμης, αντιστοίχισης κλπ)
  5. Βρείτε ΕΔΩ αποκριάτικες ζωγραφιές και κατασκευές
  6. Βρείτε ΕΔΩ παρουσιάσεις για τις απόκριες, τα ήθη και έθιμα και πολλά άλλα.
  7. Βρείτε ΕΔΩ τραγούδια και μουσικοκινητικά παιχνίδια.

Τη γλώσσα μου έδωσαν ελληνική

Η Παγκόσμια Ημέρα Ελληνικής Γλώσσας εορτάζεται ετησίως στις 9 Φεβρουαρίου, ημέρα θανάτου του Διονυσίου Σολωμού, του εθνικού ποιητή της Ελλάδας και θεσμοθετήθηκε το 2017.

Μερικές ιδέες για δραστηριότητες στο νηπιαγωγείο με αφορμή την παγκόσμια ημέρα για την ελληνική γλώσσα που ενθαρρύνουν τα νήπια να ανακαλύψουν τη γλώσσα μέσα από παιχνίδι, φαντασία και συνεργασία.

  1. Το κυνήγι των λέξεων

Υλικά: Καρτέλες με εικόνες και λέξεις

  • Εκτυπώνουμε καρτέλες που έχουν εικόνες (π.χ. ήλιος, δέντρο, σπίτι) και τη λέξη που αντιστοιχεί στην εικόνα.
  • Κρύβουμε τις καρτέλες σε διάφορα σημεία μέσα στην τάξη.
  • Τα παιδιά πρέπει να βρουν τις καρτέλες και να πουν τη λέξη που βλέπουν.
  • Εναλλακτικά, μπορούν να φτιάξουν μικρές φράσεις με τις λέξεις που βρίσκουν (π.χ. Ο ήλιος λάμπει).

Screenshot 7

  1. Η σκάλα των λέξεων

Υλικά: Μεγάλα χαρτόνια, εικόνες ή λέξεις γραμμένες σε καρτέλες

  • Σχεδιάζουμε μια “σκάλα” με χαρτόνια στο πάτωμα ή στον διαδραστικό πίνακα.
  • Σε κάθε σκαλοπάτι, κολλάμε μία εικόνα ή λέξη. Τα παιδιά θα πρέπει να ανεβαίνουν τη σκάλα, διαβάζοντας δυνατά κάθε εικόνα ή λέξη.
  • Μπορούμε να κάνουμε και ερωτήσεις σχετικές με την εικόνα – λέξη.

Screenshot 7

  1. Ποιος θα φτιάξει την πρόταση;

Υλικά: Εικόνες σε καρτέλες

  • Χωρίζουμε τα παιδιά σε ομάδες. Δίνουμε σε κάθε ομάδα καρτέλες με εικόνες.
  • Τα παιδιά πρέπει να συνθέσουν μια πρόταση (π.χ. Ένα παιδί τρέχει στην αυλή).
  • Η ομάδα που φτιάχνει τη μεγαλύτερη πρόταση ή τη σωστότερη κερδίζει.

Screenshot 7

  1. Ο τροχός των ελληνικών γραμμάτων

Υλικά: Ένας μεγάλος τροχός από χαρτόνι με γράμματα

  • Φτιάχνουμε έναν τροχό που, όταν γυρίζει, σταματά σε ένα γράμμα.
  • Τα παιδιά πρέπει να βρουν μια λέξη που ξεκινάει με το γράμμα αυτό.
  • Εναλλακτικά, μπορούν να ζωγραφίσουν κάτι που αρχίζει από το γράμμα αυτό.

Θα μπορούσαμε να δημιουργήσουμε ένα ανάλογο διαδραστικό παιχνίδι στον υπολογιστή με την εφαρμογή wheel of names.

Screenshot 7

  1. Μαγικά κουτιά

Υλικά: κουτιά με αντικείμενα

  • Τοποθετούμε σε κουτιά γνωστά αντικείμενα (π.χ. ένα μήλο, ένα μολύβι, ένα αυτοκινητάκι).
  • Τα παιδιά τραβούν ένα αντικείμενο από το κουτί και λένε τη λέξη.
  • Μπορούμε να τους ζητήσουμε να περιγράψουν το αντικείμενο ή να πουν πού το βρίσκουμε.

Screenshot 7

  1. Η πυραμίδα

Υλικά: Χαρτόνια σε σχήμα πυραμίδας

  • Σχεδιάζουμε μια μεγάλη πυραμίδα και τη χωρίζουμε σε επίπεδα.
  • Εκτυπώνουμε εικόνες που συνδέονται (π.χ. οικογένεια: μαμά, μπαμπάς, παιδί).
  • Τα παιδιά πρέπει να βάλουν τις εικόνες στη σωστή θέση για να ολοκληρώσουν την πυραμίδα.

Screenshot 7

  1. Η δική μας ιστορία

Υλικά: Μια μεγάλη λευκή κόλλα

  • Ξεκινάμε μια ιστορία (π.χ. Μια φορά κι έναν καιρό ήταν ένα μικρό παιδί…).
  • Κάθε παιδί προσθέτει μία φράση, συνεχίζοντας την ιστορία.
  • Η/ο νηπιαγωγός καταγράφει όσα λένε τα παιδιά.
  • Αφού ολοκληρωθεί η ιστορία μπορούμε να δημιουργήσουμε ένα βιβλίο και τα παιδιά μπορούν να ζωγραφίσουν σε κάθε σελίδα μία εικόνα που ταιριάζει.

Screenshot 7

  1. Ζωγραφίζω τη λέξη μου

Υλικά: Κάρτες με εικόνες και την αντίστοιχη λέξη και μολύβια/χρώματα

  • Δίνουμε σε κάθε παιδί μια κάρτα με μια εικόνα – λέξη (π.χ. βουνό, θάλασσα, αστέρι).
  • Τα παιδιά ζωγραφίζουν αυτό που γράφει η κάρτα τους.
  • Στο τέλος, δείχνουν τη ζωγραφιά τους και λένε δυνατά τη λέξη.

Screenshot 7

  1. Το ταξίδι της ελληνικής γλώσσας

Υλικά: Ένας μεγάλος χάρτης

  • Τοποθετούμε έναν παγκόσμιο χάρτη και δείχνουμε πού μιλιέται η ελληνική γλώσσα (Ελλάδα, Κύπρος, περιοχές ομογενών).
  • Κάθε παιδί επιλέγει ένα μέρος και ζωγραφίζει ένα χαρακτηριστικό αντικείμενο ή λέξη από αυτό το μέρος.

Screenshot 7

  1. Καθημερινές φράσεις και παροιμίες
  • Τα παιδιά λένε συχνές καθημερινές ελληνικές φράσεις, π.χ., «Καλημέρα», «Ευχαριστώ».
  • Μπορούμε να αναφέρουμε γνωστές ελληνικές παροιμίες, όπως: «Άνθρωπος αγράμματος ξύλο απελέκητο».
  • Τα παιδιά ζωγραφίζουν εικόνες που να δείχνουν το νόημα της λέξης ή της παροιμίας.

Screenshot 7

  1. Ψάρεμα
  • Φτιάχνουμε χάρτινα «ψάρια» με γράμματα της ελληνικής αλφαβήτας.
  • Τα τοποθετούμε σε μία λίμνη – λεκάνη
  • Τα παιδιά ψαρεύουν με καλάμι και αναγνωρίζουν το γράμμα που έπιασαν.
  • Τους ζητάμε να πουν μια λέξη που ξεκινάει με αυτό το γράμμα ή να το ζωγραφίσουν.

Screenshot 7

  1. Διαδραστική Ποίηση
  • Διαβάζουμε στα παιδιά ένα παιδικό ποίημα.
  • Σε συγκεκριμένα σημεία, ζητάμε τα παιδιά να κάνουν μια κίνηση όταν ακούσουν συγκεκριμένες λέξεις (π.χ. όταν ακούν «θάλασσα», να κουνήσουν τα χέρια τους σαν κύματα).

Screenshot 7

  1. Ακούσατε ακούσατε!
  • Ακούμε ηχογραφημένους ήχους (π.χ. θάλασσα, ζώα) και ζητάμε από τα παιδιά να πουν ποια λέξη αντιστοιχεί στον ήχο.
  • Αν δυσκολεύονται να βρουν τη λέξη, τα βοηθάμε δείχνοντας την ανάλογη εικόνα.

Screenshot 7

14. Ελληνικές λέξεις σε κίνηση

Υλικά: Κάρτες με εικόνες (π.χ. ήλιος, γάτα, δέντρο, άνεμος).

  • Τα παιδιά σηκώνουν μια κάρτα και μιμούνται τη λέξη με κίνηση ή ήχο. Π.χ. αν η κάρτα δείχνει τον άνεμο, φυσούν δυνατά ή κουνούν τα χέρια τους ψηλά.

Τρεις Ιεράρχες

Ένα μικρό αφιέρωμα στους Τρεις Ιεράρχες, προστάτες των γραμμάτων, μαθητών και εκπαιδευτικών.

1. για τη ζωή των Αγίων πατήστε  ΕΔΩ

2. φύλλα εργασίας και κατασκευές μπορείτε να βρείτε ΕΔΩ

3. παρουσιάσεις – κείμενα για τη ζωή των Ιεραρχών ΕΔΩ

4. διαδραστικά παιχνίδια ΕΔΩ

5. βίντεο, απολυτίκιο, προσευχές, τραγούδια θα βρείτε ΕΔΩ

ημερολόγιο 2025

Ένα ημερολόγιο για το 2025. Μπορείτε να το εκτυπώσετε σε φύλλο Α4 160γρ. και να ζωγραφίσουν τα παιδιά τον αριθμό 2025.  Τέλος, να ανοίξετε μία τρύπα στο επάνω μέρος για να μπορεί να κρεμαστεί. Εναλλακτικά, μπορείτε να κολλήσετε στο πίσω μέρος μαγνήτη ώστε να μπορούν να το τοποθετήσουν στο ψυγείο στο σπίτι τους.

ημερολόγιο ΤΕ page 0002

2025 ευχές!!!

Μικρά μου αστεράκια, εύχομαι να συνεχίσετε να ονειρεύεστε, να εξερευνείτε τον κόσμο με φαντασία, περιέργεια, δημιουργικότητα και να τον γεμίζετε με τις δικές σας όμορφες πινελιές! 

Η νέα χρονιά ας είναι γεμάτη υγεία, αγάπη, γαλήνη και ελπίδα για εσάς και την οικογένειά σας

Χρόνια πολλά και καλά!

Χριστούγεννα ήρθαν ξανά!

Ένα τραγούδι για τα Χριστούγεννα που μπορείτε να συνδυάσετε στον ρυθμό του απλές κινήσεις.
Εδώ σας προτείνουμε ενδεικτικά μερικές.

Στην αρχή του τραγουδιού τα παιδιά στέκονται σε κύκλο ή στη σειρά.
Χριστούγεννα ήρθαν ξανά (Σηκώνουν τα χέρια ψηλά, σχηματίζοντας ένα στεφάνι πάνω από το κεφάλι τους.)
κάλαντα ακούγονται στη γειτονιά. (Κάνουν πως χτυπούν τριγωνάκια)
Χριστούγεννα! Μέρα γιορτινή! (Στρέφονται δεξιά και αριστερά, κουνώντας τα χέρια σαν να χαιρετούν.)
το μήνυμα φτάνει σε όλη τη γη! (τα χέρια στο στόμα σαν χωνί)

Αστράφτει το δέντρο, με μπάλες χρυσές (Με τις παλάμες, κάνουν κίνηση σαν να κρεμάνε μπάλες.)
Ευχές  λέμε με φωνές χαρωπές! (Ανοίγουν τα χέρια διάπλατα στο πλάι και χαμογελούν, γυρίζοντας το κεφάλι αριστερά και δεξιά σα να απευθύνονται σε όλους).
Μελομακάρονα μελένια, γλύκα θεϊκή (Κάνουν κυκλικές κινήσεις με τα χέρια μπροστά από το σώμα, σαν να ανακατεύουν υλικά σε μπολ. Έπειτα φέρνουν τα δάχτυλα στα χείλη κάνοντας χειρονομία «μμμ, νοστιμιά!» με χαμόγελο.)
Κουραμπιέδες αφράτοι, απόλαυση μοναδική. (Κάνουν κίνηση σαν να πασπαλίζουν ζάχαρη άχνη με το ένα χέρι κουραμπιέδες.)

Χιόνια στολίζουν στέγες λευκές, (Σηκώνουν τα χέρια ψηλά και τα κουνάνε απαλά σαν να πέφτει χιόνι.)
μα οι καρδιές μένουν πάντα ζεστές. (Σχηματίζουν μια καρδιά με τα χέρια μπροστά στο στήθος.)
Φίλοι, αγκαλιές και αγάπη παντού, (Αγκαλιάζουν τον εαυτό τους σφιχτά, δείχνοντας ζεστασιά και αγάπη.)
Χριστούγεννα είναι η γιορτή του Χριστού!  (Υψώνουν τα χέρια ψηλά στον ουρανό. Φέρνουν τα χέρια μπροστά στο στήθος, σαν προσευχή, και σκύβουμε το κεφάλι)

Άγγελοι ψάλλουν από ψηλά, (Σηκώνουν τα χέρια ψηλά, σαν φτερά αγγέλων. Κουνάνε απαλά τα χέρια δεξιά-αριστερά, σαν να πετούν.)
η αγάπη σε όλους χαμογελά (Βάζουν τα χέρια στο στήθος, δείχνοντας την καρδιά. Χαμογελάνε πλατιά και απλώνουν τα χέρια προς τα έξω, σαν να μοιράζουν αγάπη.)
Καμπάνες χτυπούν μελωδικά (Μετακινούν απαλά το σώμα δεξιά και αριστερά, στο ρυθμό της μουσικής.)
«Χριστός γεννάται!» λένε γλυκά! (Φέρνουν τις παλάμες κοντά στο στόμα, σαν να φωνάζουν το χαρμόσυνο μήνυμα.)
Τέλος τραγουδιού:
Όλα τα παιδιά σηκώνουν τα χέρια τους ψηλά και φωνάζουν “Καλά Χριστούγεννα!”.

Καλή διασκέδαση!