ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΤΗΣ ΣΤΟΝ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟ

Η παραπάνω αναφορά του τίτλου του άρθρου είναι ο τίτλος εργασίας του Αθλητικού Τμήματος καλαθοσφαίρισης των Τ.Α.Δ. του Γυμνασίου Γουμένισσας που πραγματοποιήθηκε από τους μαθητές και της μαθήτριες και των τριών τάξεων του Γυμνασίου στα πλαίσια της

ΣΥΜΠΡΑΞΗΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΓΟΥΜΕΝΙΣΣΑΣ ΣΤΟ ΠΑΡΕΜΒΑΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕ ΘΕΜΑ: Η Ενσωμάτωση των Γυναικών στην Ελληνική Κοινωνία

στα πλαίσια δράσεων του Κ.Ε.Θ.Ι. (Κέντρο Έρευνας για  Θέματα Ισότητας)  με θέμα :

ΕΥΑΙΣΘΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΑΡΕΜΒΑΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΙΣΟΤΗΤΑΣ ΤΩΝ ΦΥΛΛΩΝ.

Είναι από τις πρώτες εργασίες με τη συμμετοχή της Φυσικής Αγωγής σε παρεμβατικές δράσεις τέτοιας μορφής και μάλιστα με αθλητικό περιεχόμενο. Για την υλοποίηση της εργασίας μοιράστηκαν και συμπληρώθηκαν ερωτηματολόγια, έγιναν μικρές συνεντεύξεις και έγινε χρήση των Τ.Π.Ε. ως εξής : Τα ερωτηματολόγια και οι συνεντεύξεις που αφορούσαν τις αθλήτριες εκτός Ελλάδας στάλθηκαν με e-mail και οι απαντήσεις δόθηκαν μέσω e-mail. Επίσης δημιουργήθηκαν στατιστικά φύλλα και αναφορές ενώ η τελική παρουσίαση έγινε με την χρήση του power point.

Το δείγμα της εργασίας ήταν μαθητές και μαθήτριες, γονείς και των δύο φύλλων και αθλήτριες καλαθοσφαίρισης που συμμετείχαν σε ξένα πρωταθλήματα, όπως της Γαλλίας, της Τσεχίας, της Ισπανίας, της Πολωνίας, της Τουρκίας, του Καναδά και των Η.Π.Α. Εδώ επισημαίνω την συμβολή και βοήθεια της καλής φίλης ΕΒΙΝΑΣ ΜΑΛΤΣΗ που τότε αγωνιζόταν σε Ισπανική ομάδα και η επαφή με το δείγμα των αθλητριών έγινε μέσω αυτής.

Η εργασία δείχνει την αποδοχή και σε τι βαθμό του ρόλου της  γυναίκας ως αθλήτριας σε σχέση με τους παραδοσιακούς ρόλους της μητέρας και νοικοκυράς, όπως και την διαφοροποίηση της σε σχέση με τον άνδρα στον ίδιο χώρο. Το ενδιαφέρον στην εργασία είναι οι απόψεις των αθλητριών που προέρχονται από διαφορετικές χώρες και πολιτισμικές κουλτούρες .

Η επιμέλεια και συγγραφή της εργασίας έγινε από τους Γεωργιάδη Γεώργιο και Μπάρπα Κωνσταντίνο Καθηγητές Φυσικής Αγωγής.

Σας παραπέμπω στην παρουσίαση θέλοντας να πιστεύω ότι θα την βρείτε  ενδιαφέρουσα.

file:///C:/Users/user/Desktop/ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΙΗΣΗ%20ΤΗΣ%20ΓΥΝΑΙΚΑΣ%20ΜΕΣΩ%20ΤΗΣ%20ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ%20ΤΗΣ%20ΣΤΟΝ%20ΑΘΛΗΤΙΣΜΟ.pdf

 

Δραστηριότητες στο φυσικό περιβάλλον

Προσπαθώντας να διαφοροποιηθούμε από τις Αθλητικές Δραστηριότητες όπως αυτές παρουσιάζονται και διδάσκονται σύμφωνα με το αναλυτικό πρόγραμμα στο σχολείο σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης σκεφτήκαμε να παρουσιάσουμε και να γνωρίσουμε στα παιδιά δραστηριότητες που μπορούμε να κάνουμε στην φύση.

Το σκεπτικό μας αφορά τα μεγαλύτερα παιδιά των τάξεων του Δημοτικού σχολείου και τους μαθητές και μαθήτριες του Γυμνασίου και του Λυκείου.

Έτσι επιλέξαμε να τους παρουσιάσουμε δραστηριότητες άλλες γνωστές και άλλες όχι τόσο οικίες και γνώριμες που μπορούμε να τις κάνουμε, να τις παίξουμε στην φύση. Παράλληλα σκοπός μας είναι να γνωρίσουν την φύση, τα ευεργετικά της πλεονεκτήματα, να συνδυάσουν την φύση με τον υγιεινό τρόπο διαβίωσης, να αποκτήσουν οικολογική συνείδηση γνωρίζοντας τη φύση και όσα καλά απορρέουν από αυτήν. Να μάθουν να  δρουν συνεργατικά και ομαδικά και να μπορούν να διατυπώνουν τις απόψεις και τις εμπειρίες τους.

Δραστηριότητές όπως :

Η γνωριμία με τις δραστηριότητες θα γίνει ανά ομάδες και για το σύνολο των δράσεων ενώ θα δοθούν βασικές οδηγίες χωρίς λεπτομέρειες. Τα παιδιά θα μάθουν τις δραστηριότητες βιωματικά και ο έλεγχος θα αφορά μόνο κανόνες ασφάλειας . Η ανατροφοδότηση για το αποτέλεσμα της συμμετοχής θα γίνεται πρώτα μέσα στις ομάδες και μετά θα παρουσιάζεται συνολικά σε όλους τους  συμμετέχοντες.

Η αξιολόγηση και συνάμα ανατροφοδότηση για τον εκπαιδευτικό θα γίνει από φύλλα εργασίας – ερωτηματολόγια που αφορούν την δράση και θα δοθούν στους μαθητές προς συμπλήρωση. Η διάρκεια των δραστηριοτήτων εξαρτάται από το επίπεδο της τάξης αναφοράς καθώς και προηγούμενες εμπειρίες ή συμμετοχές σε περιβαλλοντικά προγράμματα ή προγράμματα υγείας που είχαν κάποια παιδιά.

Σκοπός  είναι η απόκτηση καινούριων γνώσεων, καινούριων μαθησιακών αντιλήψεων και διδακτικών μεθόδων, η γνωριμία με νέες αθλητικές δραστηριότητες, η απόκτηση οικολογικής συνείδησης και αγάπης για το περιβάλλον και τη φύση και εν τέλει ανατροφοδότηση της αγάπης για το αντικείμενο της Φυσικής Αγωγής.

Γιατί η Φυσική Αγωγή είναι τρόπος ζωής, είναι παιχνίδι, είναι διασκέδαση, πνευματική και σωματική καλλιέργεια.