Βιωματικό Σεμινάριο με θέμα: «η αυτοεκτίμηση μαθητών και εκπαιδευτικών». Δραστηριότητα: Το διαμάντι του βασιλιά

Εγχειρίδια-Άρθρα Εκπαιδευτική Συμβουλευτική Προσωπικές Εργασίες

Σχολικό έτος 2006-07
Συμμετέχοντες: 79 εκπαιδευτικοί (4 ομάδες)
Συντονιστής: Κωνσταντίνος Κιουρτσής
Διάρκεια 5 ώρες.
Λίγα λόγια για τη λειτουργία της μαθητικής ομάδας εργασίας (πχ αγωγής υγείας) θα βρείτε στη διαδικτυακή θέση https://blogs.sch.gr/kkiourtsis/?p=6338

Δραστηριότητα: Το διαμάντι του βασιλιά

Παρακάτω υπάρχει μια αλληγορική ιστορία για τη μία από τις τέσσερις ομάδες του σεμιναρίου. Η ιστορία δόθηκε στα μέλη, από τα οποία – με την τεχνική των ομάδων εργασίας με λωρίδες – ζητήθηκε να αν αναζητήσουν ένα μήνυμα που πιθανώς αναδύει αυτή η ιστορία. Στην ολομέλεια, παρουσιάστηκαν και συζητήθηκαν αυτά τα μηνύματα.

Η ιστορία: Μια φορά κι έναν καιρό ήταν ένας βασιλιάς που είχε ένα μεγάλο κι όμορφο διαμάντι. Το πολύτιμο όμως αυτό πετράδι παρουσίαζε μιαν ατέλεια. Στο κέντρο της μεγάλης του επιφάνειας είχε μιαν άσχημη γρατζουνιά. Ο βασιλιάς κάλεσε όλους τους έμπειρους κόπτες πολύτιμων λίθων και όλους τους σπουδαίους κοσμηματοτεχνίτες και τους ζήτησε να απαλλάξουν το διαμάντι του από τη γρατζουνιά. Μάταια όμως. Πολλοί προσπάθησαν αλλά κανένας τους δεν τα κατάφερε. Ώσπου μια μέρα, εμφανίστηκε ένας νέος άντρας που διαλαλούσε ότι μπορούσε να κάνει το διαμάντι του βασιλιά πιο όμορφο από ότι ήταν. Όλοι γέλασαν μαζί του. Ο βασιλιάς όμως που έμαθε τα σχετικά, κάλεσε τον νέο άντρα στο παλάτι και του εμπιστεύτηκε το διαμάντι στα χέρια του. Ο νέος άντρας πήρε το διαμάντι κι έφυγε. Όταν μετά από μέρες επέστρεψε στο παλάτι, παρουσίασε το πετράδι στο βασιλιά και ήταν πράγματι πιο όμορφο από πριν. Στη μεγάλη του επιφάνεια, είχε σκαλισμένο ένα πανέμορφο τριαντάφυλλο που ένα κοτσάνι του ήταν η παλιά γρατζουνιά!

Αφήστε μια απάντηση