Πρόβα Εργαστηρίου για Εκπαιδευτικούς: Πρόσωπα και προσωπεία, από τη θεωρία στην πράξη. Μέρος Γ.

Εγχειρίδια-Άρθρα Εκπαιδευτική Συμβουλευτική Προσωπικές Εργασίες

Σχολικό έτος 2002-03
Συμμετέχοντες: 21 εκπαιδευτικοί
Διάρκεια: Δέκα έξι (16) ώρες. Δύο ημέρες.
Συντονιστές: Έλενα Μίντση και Κωνσταντίνος Κιουρτσής
Λίγα λόγια για τη λειτουργία της μαθητικής ομάδας εργασίας (πχ αγωγής υγείας) θα βρείτε στη διαδικτυακή θέση http://blogs.sch.gr/kkiourtsis/?p=6338

Η 2η από τις 5 συναντήσεις της μαθητικής ομάδας. Κοινωνική ταυτότητα. Μέρος Γ.
Προθέρμανση: Η αποκατάσταση: Χωρισμένοι σε ζευγάρια και με τα μάτια κλειστά το κάθε μέλος αναζητά από το σχολικό του παρελθόν τον χειρότερο δάσκαλο που είχε ποτέ. Θυμάται με λεπτομέρειες όλα τα στοιχεία που το είχαν ενοχλήσει. Ανοίγοντας τα μάτια και θεωρώντας το ταίρι του σαν το χειρότερο δάσκαλο που είχε ποτέ, του απευθύνει το λόγο και του λέει όλα όσα δεν τόλμησε τότε να πει στο δάσκαλο, δίνοντας έμφαση στο πως αισθάνονταν. Τα μέλη του κάθε ζευγαριού συζητούν την εμπειρία και επαναλαμβάνουν τη διαδικασία με τον καλύτερο δάσκαλο που είχανε ποτέ . Στο τέλος, στον μεγάλο κύκλο, όλα τα μέλη σχολιάζουν τι παρατήρησαν για τον εαυτό τους και το ζευγάρι τους.
Διάρκεια άσκησης: 30 λεπτά
Δραστηριότητα:
Στην αρχή δίδονται αναλυτικές και ξεκάθαρες πληροφορίες για το περιεχόμενο αυτών των κοινωνικών στερεότυπων που παίζουν ως ρόλους οι έφηβοι. Ενασχόληση με τα προβλήματα που αφορούν τους έφηβους, π.χ. εμπιστοσύνη, βραδινή διασκέδαση, κατανάλωση ποτών.
Στη συνέχεια σχηματίζονται ζευγάρια. Το ένα μέλος είναι το Α το άλλο το Β.
Δίνονται οι οδηγίες ξεχωριστά στους Α και ξεχωριστά στους Β.
Με τις οδηγίες που έχουν δοθεί ξεκινά αυτοσχεδιασμός τριών λεπτών. Λήξη αυτοσχεδιασμού, συζήτηση στην ομάδα των προβλημάτων που παρουσιάστηκαν, αιτιολόγηση του λόγου των προβλημάτων.
Σε δύο ομόκεντρους κύκλους. Ο ένας κύκλος μητέρες ο άλλος παιδιά. Μιλούν  μια οι μητέρες, μια τα παιδιά εναλλάξ. Θέμα τους τι θέλουν οι μητέρες από τα παιδιά, τι θέλουν τα παιδιά από τις μητέρες.
Συζήτηση στην ολομέλεια: ποια τα προβλήματα, γιατί δημιουργείται ένταση, πώς ξεπερνιέται;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *