Βιωματικό Σεμινάριο για Εκπαιδευτικούς ”για ένα σχολείο της ανοχής και της ειρήνης”. Δραστηριότητες 8 και 9.

Εγχειρίδια-Άρθρα Εκπαιδευτική Συμβουλευτική Προσωπικές Εργασίες

Σχολικό έτος 2001-02
Συντονιστής: Κωνσταντίνος Κιουρτσής
Συμμετέχοντες: 92  Εκπαιδευτικοί (5 ομάδες)
Διάρκεια: πέντε ώρες για κάθε ομάδα (3:30-8:30 μμ)
Λίγα λόγια για τη λειτουργία της μαθητικής ομάδας εργασίας (πχ αγωγής υγείας) θα βρείτε στη διαδικτυακή θέση http://blogs.sch.gr/kkiourtsis/?p=6338

8η Δραστηριότητα: τώρα, θα ήθελα να ήμουν …
Ο συντονιστής της ομάδας, ζητάει από το κάθε μέλος, να απομονώνει ένα από τα στοιχεία του σώματος (ή του χαρακτήρα του), που δεν του αρέσει και θάθελε να το αλλάξει. Με βάση αυτό το ανεπιθύμητο στοιχείο, το κάθε μέλος της ομάδας
γράφει ένα παραμύθι με ήρωα ένα ζώο. Στο παραμύθι αυτό, το παραπάνω ανεπιθύμητο  στοιχείο θα γίνει προτέρημα του ζώου-ήρωα.
Σε ζευγάρια  παρουσιάζονται τα παραμύθια και οι  ζωγραφιές των δύο μελών
Στην ολομέλεια, το κάθε μέλος, εκφράζει μία επιθυμία του,  ολοκληρώνοντας
την παρακάτω φράση: ” εγώ για μένα, θα ήθελα . . . . ”
H δραστηριότητα αυτή δίνει την ευκαιρία για μια μικρή εισήγηση,  που περιέχει τα στοιχεία: ποιό είναι το μεγαλύτερο δώρο της ζωής μου; Ποιός μου το δώρισε; Πώς ήταν συσκευασμένο; Ποιό  ήταν το περιεχόμενό του; Πώς το δέχτηκα;  Πώς το χρησιμοποίησα; Για να υπάρχει γύρω μου ειρήνη μήπως πρώτα πρέπει να κάνω ειρήνη με τον εαυτό μου; Μήπως πρώτα πρέπει να γνωρίσω, να αποδεχτώ, να εκτιμήσω, να αγαπήσω (και όχι απλά να ανεχτώ) πρώτα τον εαυτό μου;

9η Δραστηριότητα: αξιολόγηση & κλείσιμο της συνάντησης
Ο συντονιστής της ομάδας, ζητάει από τα μέλη να σχηματίσουν όρθιοι ένα σχετικά σφιχτό κύκλο και διαδοχικά να λένε από μία λέξη που κατά τη γνώμη τους ταιριάζει με τη σημερινή συνάντηση. Στη συνέχεια το κάθε μέλος συμπληρώνει και παραδίδει το γραπτό δελτίο αξιολόγησης.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *