Βιωματικό Σεμινάριο για Εκπαιδευτικούς ”για ένα σχολείο της ανοχής και της ειρήνης”. Δραστηριότητα 7.

Εγχειρίδια-Άρθρα Εκπαιδευτική Συμβουλευτική Προσωπικές Εργασίες

Σχολικό έτος 2001-02
Συντονιστής: Κωνσταντίνος Κιουρτσής
Συμμετέχοντες: 92  Εκπαιδευτικοί (5 ομάδες)
Διάρκεια: πέντε ώρες για κάθε ομάδα (3:30-8:30 μμ)
Λίγα λόγια για τη λειτουργία της μαθητικής ομάδας εργασίας (πχ αγωγής υγείας) θα βρείτε στη διαδικτυακή θέση http://blogs.sch.gr/kkiourtsis/?p=6338

7η Δραστηριότητα: τώρα, θα ήθελα να ήμουν σε μια Πολιτεία …
Ο συντονιστής ζητάει από τα μέλη να χαλαρώσουν, να κλείσουν τα μάτια τους, να αυτοσυγκεντρωθούν (μέθοδος αναπνοής με τη μια παλάμη στο στέρνο και την άλλη στο διάφραγμα) και να ονειρευτούν ότι ζουν για μια μέρα στην ιδανική τους Πολιτεία. Σ΄ αυτήν την Πολιτεία όλα είναι τέλεια. Το σπίτι τους, η γειτονιά τους, η οικογένειά τους, η εργασία τους, οι φίλοι τους, οι σχέσεις τους με γνωστούς και άγνωστους.
Ο συντονιστής αφήνει τα μέλη στο όνειρο για 3 λεπτά.
Στη συνέχεια ζητάει από όλα τα μέλη να γράψουν με μεγάλα γράμματα μια λέξη, που έχει σχέση με την ιδανική τους Πολιτεία.
Στη μεγάλη ομάδα, όλα τα μέλη διαδοχικά, κρατούν μπροστά τους το χαρτί με τη
λέξη που γράψανε, ώστε να τη βλέπουν όλα τα υπόλοιπα μέλη. Στη συνέχεια, όποιο μέλος νομίζει ότι κάποια από τις λέξεις θα ήταν αταίριαστη στη δική του ιδανική Πολιτεία, το δηλώνει και εξηγεί.
Σημείωση: πιθανόν να μην υπάρξει μέλος που θα δηλώσει κάτι αταίριαστο, που αυτό μπορεί και να σημαίνει ότι οι προσδοκίες είναι πανανθρώπινες.

Αφήστε μια απάντηση