Βιωματικό Σεμινάριο για Εκπαιδευτικούς «εθελοντισμός: προσωπική προσφορά υπηρεσιών και πόρων στο συνάνθρωπο και στην κοινότητα». Δραστηριότητα 10.

Εγχειρίδια-Άρθρα Εκπαιδευτική Συμβουλευτική Προσωπικές Εργασίες

Σχολικό έτος 2002-13
Συμμετέχοντες: 152 εκπαιδευτικοί (8 ομάδες).
Συντονιστής: Κωνσταντίνος Κιουρτσής
Διάρκεια: πέντε ώρες για κάθε ομάδα (3:30-8:30 μμ)
Λίγα λόγια για τη λειτουργία της μαθητικής ομάδας εργασίας (πχ αγωγής υγείας) θα βρείτε στη διαδικτυακή θέση http://blogs.sch.gr/kkiourtsis/?p=6338
 
10η  δραστηριότητα: ένα μύθο θα σας πω
O συντονιστής της ομάδας, διαβάζει την παρακάτω ιστορία:
«Οι Αρχαίοι Έλληνες, εκτιμούσαν πολύ τον καρπό της συκιάς. Έτρωγαν τα σύκα νωπά, αλλά τα κρατούσαν και ξερά σε αρμαθιές για τον χειμώνα, εποχή που έλειπαν γενικά οι τροφές. Τα σύκα μάλιστα της Αττικής ήταν τα καλύτερα. Γι΄ αυτό απαγορευόταν η εξαγωγή τους. Μόνον οι Αθηναίοι μπορούσαν να τα απολαύσουν. Εμφανίστηκαν όμως κάποιοι που έκαναν μυστική εξαγωγή σύκων. Έτσι οι Αθηναίοι εξέλεξαν αξιόπιστους πολίτες για να παρακολουθούν και να καταγγέλλουν την παράνομη εξαγωγή σύκων. Οι αξιόπιστοι αυτοί πολίτες ονομάστηκαν  “συκοφάντες”.  Σήμερα η λέξη αυτή έχει διαφορετική σημασία . . .  »

Στη συνέχεια σχηματίζονται  δύο ομάδες που θα παίξουν από ένα παιχνίδι ρόλων που θα βασίζονται στις παρακάτω ιστορίες:

α΄ ιστορία: Μία ομάδα εκδρομέων βρίσκεται σε ένα Ελληνικό νησί και ταξιδεύει  με τουριστικό λεωφορείο. Οι περισσότεροι κοιμούνται κουρασμένοι. Την ώρα που βρίσκονται σε μια ερημική περιοχή κάποιος από τους επιβάτες βλέπει κάποιον να προσπαθεί βάλει φωτιά σε δασική περιοχή. Η ομάδα να συνεχίσει την ιστορία …
β΄ ιστορία: Ένας οδηγός, στην προσπάθειά του να ξεπαρκάρει το αυτοκίνητό του, κτυπάει το αυτοκίνητο που βρίσκεται μπροστά από το δικό του προκαλώντας του ζημιά. Αντιλαμβανόμενος την κατάσταση, πατάει γκάζι και εξαφανίζεται. Σε λίγο έρχεται ο ιδιοκτήτης του κτυπημένου αυτοκινήτου, βλέπει το αποτέλεσμα και τραβάει τα μαλλιά του. Γύρω του υπάρχουν περαστικοί. Κάποιοι από αυτούς ήταν μάρτυρες του επεισοδίου. Η ομάδα να συνεχίσει την ιστορία …

Στην ολομέλεια παρουσιάζονται τα δύο παιχνίδια ρόλων. Ακολουθεί συζήτηση με θέμα: πώς αντιλαμβανόμαστε τις έννοιες των λέξεων “καρφί” και “κάρφωμα”;

Αφήστε μια απάντηση