Βιωματικό Σεμινάριο για εκπαιδευτικούς «Εισαγωγή στη λειτουργία της ομάδας εμπειρίας». Δραστηριότητες 1 και 2.

Εγχειρίδια-Άρθρα Εκπαιδευτική Συμβουλευτική Προσωπικές Εργασίες

Σχολικό έτος 2001-02
Συμμετέχοντες: 94 εκπαιδευτικοί (πέντε ομάδες)
Διάρκεια: 5 ώρες (3:00-08:00 μμ)
Λίγα λόγια για τη λειτουργία της μαθητικής ομάδας εργασίας (πχ αγωγής υγείας) θα βρείτε στη διαδικτυακή θέση http://blogs.sch.gr/kkiourtsis/?p=6338
 
1η Δραστηριότητα:   Γνωριμία

O συντονιστής της ομάδας εμπειρίας, ζητάει από τα μέλη της να συμπληρώσουν το παρακάτω δελτίο ταυτότητας. Το όνομά μου

Το αγαπημένο μου χρώμα

 

Κάτι που με νευριάζει

(πρόσωπο- συμπεριφορά)

Κάτι που αγαπώ

(πρόσωπο-αντικείμενο)

Κάτι που εύχομαι να μου συμβεί

Κάτι που δεν καταφέρνω καλά

 Κάτι που φοβάμαι  ότι

θα μου συμβεί

Κάτι που γνωρίζω καλά

(πρόσωπο-αντικείμενο)

Κάτι που μισώ

(πρόσωπο- συμπεριφορά)

Το κάθε μέλος συμπληρώνει τα στοιχεία του δελτίου του.
Σε ζευγάρια παρουσιάζουν το συμπληρωμένο τους δελτίο, σημειώνοντας με (+) όσα στοιχεία επιτρέπουν να γνωστοποιηθούν στην ολομέλεια και με (-) όσα στοιχεία τους δεν επιτρέπουν να γνωστοποιηθούν στην ολομέλεια.
Στην ολομέλεια, τα ζευγάρια παρουσιάζουν τα δελτία τους και μάλιστα το ένα μέλος παρουσιάζει το δελτίο του άλλου μέλους και μόνον όσα στοιχεία είναι χαρακτηρισμένα με (+).
Στη συζήτηση που ακολουθεί, τα μέλη εκφράζουν τη πιθανή ευκολία ή δυσκολία που συνάντησαν στη συμπλήρωση του δελτίου τους.

2η Δραστηριότητα: Tο συμβόλαιο της ομάδας μας

O συντονιστής της ομάδας εμπειρίας, ζητάει από όλα τα μέλη της να σχεδιάσουν σε λευκή κόλλα δύο κύκλους. Στο εσωτερικό του αριστερού κύκλου, γράφουν τα θετικά στοιχεία που θυμούνται από τη σχολική τους ζωή. Στο εσωτερικό του δεξιού κύκλου τα αρνητικά.
Σε μικρές ομάδες των  3-4 ατόμων  συζητούν τα παραπάνω.
Κατόπιν, ο συντονιστής,  σε μεγάλο χαρτόνι, σε δύο στήλες, γράφει τα θετικά και αρνητικά στοιχεία όλων των μελών.
Τώρα είναι η στιγμή του συμβολαίου. Σε ένα άλλο μεγάλο χαρτόνι, με επικεφαλίδα «ΤΟ ΣΥΜΒΟΛΑΙΟ ΜΑΣ», αποφασίζεται ποια  από τα  στοιχεία που υπάρχουν στις δύο στήλες,  θα ισχύουν κατά τη διάρκεια του προγράμματος. Ακολούθως, το κάθε μέλος μπορεί να συμπληρώσει: κάποιους απαραβίαστους κανόνες (συμπεριφοράς, κλπ), αυτά που θα προσφέρει ο καθένας χωριστά και ο συντονιστής (γνώσεις, σεβασμό, αποδοχή, υπομονή, κατανόηση, χρόνο), προσδοκίες από την ομάδα και το πρόγραμμα.