Βιωματικό σεμινάριο για εκπαιδευτικούς με τίτλο: “Συνεργασία και αλληλοϋποστήριξη στην ομάδα”. Δραστηριότητα 6.

Eνημέρωση Nέα

Σχολικό έτος 2000-01
Συμμετέχοντες: 97 εκπαιδευτικοί σε έξι ομάδες. Διάρκεια: πέντε ώρες για κάθε ομάδα.
Εισηγητής-συντονιστής της ομάδας: Κωνσταντίνος Κιουρτσής.
Λίγα λόγια για τη λειτουργία της μαθητικής ομάδας εργασίας (πχ αγωγής υγείας) θα βρείτε στη διαδικτυακή θέση http://blogs.sch.gr/kkiourtsis/?p=6338
 
6η Δραστηριότητα. Δώσε της κλώτσο να γυρίσει
Το κάθε μέλος της ομάδας θυμάται ένα αγαπημένο παραμύθι.
Σε ζευγάρια. Το κάθε μέλος διηγείται στο άλλο το παραμύθι του, ακολουθεί συζήτηση για τους ήρωες και εξηγούν ποιος ήρωας τους δημιουργεί αισθήματα ευχάριστα και ποιος δυσάρεστα.
Στην ολομέλεια, σε μεγάλο χαρτόνι, ο συντονιστής ετοιμάζει δύο στήλες. Στη μια καταγράφονται οι «καλοί» και στην άλλη οι «κακοί» ήρωες.
Κατόπιν ζητούνται δύο εθελοντές, που θα είναι οι παρατηρητές της διαδικασίας. Δίδονται σ’ αυτούς οι εξής οδηγίες:
α’ παρατηρητής:  Κατά τη διάρκεια της δραστηριότητας, θα καταγράφεις τα στοιχεία: Ποίος από την ομάδα μιλάει περισσότερο και ποίος λιγότερο; Μιλάνε όλοι ελεύθερα, ή κάποιοι πιέζονται και δεν μιλάνε;
β’ παρατηρητής: Ποιανού γνώμη υπερισχύει; Πώς παίρνονται αποφάσεις; Υπάρχουν «αρχηγοί»;  Τα μέλη αλληλοβοηθούνται;
Όλα τα υπόλοιπα μέλη διατάσσονται με έναν κύκλο και ζητείται να δημιουργήσουν ένα κοινό παραμύθι, που θα έχει όλους τους ήρωες που έχουν καταγραφεί στις δύο στήλες, με τις οδηγίες: Στο παραμύθι, θα περιλαμβάνονται όλοι οι ήρωες, αλλά θα επιλέξουν έναν ήρωα/ηρωίδα ως “πρωταγωνιστή”. Θα περιλαμβάνονται επίσης, ο τόπος, ο χρόνος, συναισθήματα αγάπης και κακίας, δυσκολία που τελικά ξεπερνιέται, ένας βοηθός στη δυσκολία και ένα αίσιο τέλος.
Κλείσιμο της δραστηριότητας. Διαβάζεται το παραμύθι. Ακούγονται οι δύο παρατηρητές και όσα μέλη θέλουν μπορούν να εκφραστούν.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *