Σεμινάριο για εκπαιδευτικούς: «πόσο με ενδιαφέρει το AIDS σήμερα;». Ο μεγάλος θυμός του Αχιλλέα!

Εκπαιδευτική Συμβουλευτική Μελέτη Περίπτωσης Προσωπικές Εργασίες

Προγράμματα Αγωγής Υγείας και Αγωγής του Καταναλωτή
Βιωματικό σεμινάριο διάρκειας 5 ωρών για πέντε ομάδες εκπαιδευτικών με γενικό τίτλο: «πόσο με ενδιαφέρει το
AIDS σήμερα;»
Σχολικό έτος 2000-01
Συντονιστής: Κωνσταντίνος Κιουρτσής

2η Δραστηριότητα στις ομάδες εργασίας
Αρχικά διαβάζεται το κείμενο . . .

Ο Αχιλλέας είναι οργισμένος με τον Αγαμέμνονα και έχει παραιτηθεί από τον πόλεμο.
Ο Οδυσσέας τον επισκέπτεται ως μεσολαβητής των δύο αντρών και απευθυνόμενος στον Αχιλλέα του λέει:

«Κι αν θέλεις αυτί να βάλεις, άκουσε, κι εγώ θα σου αραδιάσω
όλα όσα μούταξε ο Αγαμέμνονας μες στο καλύβι δώρα: [. . .]
δίσκους χρυσάφι δέκα, δώδεκα καλοθρεμμένους μαύρους, [. . .]
κι εφτά γυναίκες που αψεγάδιαστες κατέχουν τέχνη σου δίνει,
λέσβισσες, που όντας την καλότυχη πάτησε Λέσβο ατός του
του τις διάλεξαν, και το ταίρι τους στην ομορφιά δεν είχαν.
Κι αυτές θα δώσει, κι από πάνω αυτήν που σου επήρε τότε,
τη Βρισοπούλα κόρη, δίνει σου . κι όρκο τρανό σου κάνει
πως δεν ανέβηκε στην κλίνη της, δεν έσμιξε μαζί της [. . .]
Και στο ‘Αργός πίσω το πολύκαρπο σα γυρίσουμε, γαμπρός του
να γίνεις, και τιμή περίτρανη θα αού’ χει, σαν του Ορέστη
που χαϊδεμένος του ανασταίνεται  μες σε αρχοντιά μεγάλη.
Τρεις θυγατέρες στο παλάτι του, το καλοστεριωμένο,
τη Λαοδίκη, την Ινφιάνασσα και τη Χρυσόθερμη, έχει.
Ποιά θες απ’ όλες;  αξαγόραστη να του την πάρεις, νάχεις
ταίρι ακριβό να πας στον κύρη σου.  Κι αυτός πολλά θα δώσει
προικιά από πάνω, όσα δεν έδωσε στην κόρη του κανένας [. . .]
Αυτά θα σούδινε, αν τη μάνητα θελήσεις να σκολάσεις . . .  »
(Ομήρου Ιλιάδα, Ι.262-299, μεταγραφή Ν. Καζαντζάκη, Θ. Κακριδή)

Έργο των ομάδων εργασίας
Συζήτηση και έκφραση απόψεων και συναισθημάτων σχετικά με τα θέματα:

  • Οι εξωσυζυγικές σχέσεις, τότε και τώρα
  • Η γυναίκα ως «ανταλλάξιμο είδος», τότε και τώρα

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *