Σεμινάριο Συμβουλευτικής για Εκπαιδευτικούς: Προσομοίωση με 5 ρόλους, Αρχαία ή ιστορία;

Εγχειρίδια-Άρθρα Εκπαιδευτική Συμβουλευτική Μελέτη Περίπτωσης Προσωπικές Εργασίες

Περίπτωση για επεξεργασία στις ομάδες εργασίας σεμιναρίου για εκπαιδευτικούς που πραγματοποιήθηκε εκτός διδακτικού ωραρίου, στην Έδεσσα, Γιαννιτσά και Αριδαία, το σχολικό έτος 2011-12, με τίτλο: «Ο ρόλος του εκπαιδευτικού στη διαμόρφωση του πλαισίου μάθησης. Σχεδιάζοντας μαθησιακά σενάρια». Συμμετείχαν 96 εκπαιδευτικοί, κατανεμημένοι σε 5 ομάδες. Διάρκεια: 5 ώρες για κάθε ομάδα.
Η περίπτωση: Σε ένα Λύκειο η φιλόλογος Ι.Μ. μπαίνει στο Β2 για το μάθημα της 5ης ώρας και είναι αρκετά εκνευρισμένη, εξ αιτίας μιας συζήτησης με τη Διευθύντρια του σχολείου. Πριν από λίγα λεπτά η Διευθύντρια της εξήγησε ότι είναι συχνά τα παράπονα των γονιών για την αυστηρή βαθμολογία της και της ζήτησε να είναι πιο επιεικής. Με το που μπαίνει μέσα στην αίθουσα, βλέπει τους μαθητές να περιμένουν ήσυχοι . Η Ι.Μ. ανοίγει τον κατάλογο και απευθύνεται σε έναν μαθητή από τους άριστους και του θέτει ένα πολύ δύσκολο ερώτημα. Ο μαθητής διαμαρτύρεται χαμηλόφωνα λέγοντας ότι αυτή την ώρα δεν έχουν Αρχαία Ελληνικά αλλά Ιστορία.  Η Ι.Μ. αντιλαμβάνεται το λάθος της και ζητάει από όλους να βγάλουν από μια κόλλα χαρτί για ένα σύντομο τεστ στην Ιστορία. Τότε μια μαθήτρια του πρώτου θρανίου της λέει: «μα κυρία, προχθές γράψαμε τεστ στην ιστορία» . Την ίδια στιγμή ένας μαθητής από τα τελευταία θρανία, κτυπάει με δύναμη το θρανίο του, κοιτάζοντάς την άγρια στα μάτια.
Ομάδες εργασίας; Σχηματίζονται 5ομάδες, με τους εξής 5 ρόλους: η Διευθύντρια του σχολείου. Η φιλόλογος Ι.Μ. Ένας πατέρας που έχει παραπονηθεί για την αυστηρή βαθμολογία της φιλολόγου Ι.Μ. Ένας καθηγητής Χημικός του σχολείου, που συνήθως επιβραβεύει τους μαθητές και χρησιμοποιεί τη βαθμολογία ως κίνητρο για μεγαλύτερη προσπάθεια. Ο καθηγητής φυσικής αγωγής του σχολείου, που είναι θυμωμένος με τη φιλόλογο Ι.Μ. για τους χαμηλούς βαθμούς της κόρης του, αλλά δεν έχει διαμαρτυρηθεί ποτέ.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *