Ο μαθηματικός Ευάγγελος Α. Τα 5 στάδια της Αυτοεκπληρούμενης Προφητείας των R. Rosenthal – L. Jacobson.

Εγχειρίδια-Άρθρα Εκπαιδευτική Συμβουλευτική Μελέτη Περίπτωσης Προσωπικές Εργασίες

Υλικό από εκπαιδευτικό Σεμινάριο βιωματικού χαρακτήρα με τίτλο: «Μια ήρεμη τάξη δεν είναι πάντα αυτό που φαίνεται», Μάιος του 2012 στην Έδεσσα και στα Γιαννιτσά. Συμμετείχαν 99 εκπαιδευτικοί, οι οποίοι σχημάτισαν 5 ομάδες. Οι συναντήσεις των ομάδων είχαν διάρκεια πέντε (5) ωρών και πραγματοποιήθηκαν εκτός διδακτικού ωραρίου, απογευματινές ώρες (15:30-20:30). Οι τεχνικές που χρησιμοποιήθηκαν ήταν «ομάδες εργασίας» και «προσομοίωση».

Είμαστε στην έναρξη της σχολικής χρονιάς. Ο μαθηματικός Ευάγγελος Α. υπηρετεί στο μοναδικό Γυμνάσιο μιας κωμόπολης, στο οποίο έχουν εγκατασταθεί αρκετές οικογένειες Παλιννοστούντων. Στο εξαθέσιο Δημοτικό Σχολείο που βρίσκεται πολύ κοντά στο Γυμνάσιο, υπηρετεί και η δασκάλα σύζυγός του Ελπίδα Π.
Εφέτος στην Α΄ τάξη του Γυμνασίου, έχουν εγγραφεί και δύο Παλιννοστούντες μαθητές, που είναι πρώτα ξαδέλφια. Την προηγούμενη σχολική χρονιά  η γυναίκα του μαθηματικού, ερχόταν στο σπίτι πολύ συχνά με πονοκέφαλο, επειδή δεν κατάφερνε να βάλει τα δυο ξαδέλφια να μελετούν περισσότερο. Λίγο παραπάνω να διάβαζαν, θα ήταν άριστοι μαθητές. Αντιθέτως, τα δυο ξαδέλφια κατηγορούσαν ως γλειφτράκια, τους συμμαθητές τους που έπαιρναν μεγάλους βαθμούς. Κάποια μέρα και η θυγατέρα τους η Ανέττα, ήρθε στο σπίτι κλαίγοντας, επειδή την πρόσβαλαν λέγοντας μπροστά στα άλλα παιδιά ότι δεν αξίζει τους μεγάλους βαθμούς, αλλά τους παίρνει επειδή η μητέρα της είναι δασκάλα. Την ίδια στιγμή ο Ευάγγελος Α. είχε πάει στο σπίτι των δυο ξαδέλφων για να βρει τους γονείς τους, αλλά γύρισε άπραγος, επειδή οι πατεράδες ήταν στις λαϊκές αγορές και οι μητέρες τους απέφυγαν να αναμιχθούν σε μια υπόθεση που τη θεωρούσαν καθαρά αντρική.
Ο Ευάγγελος Α. αυτές τις μέρες είναι προβληματισμένος. Ως ο μοναδικός Μαθηματικός του σχολείου, θα έχει στις τάξεις του και τα δυο ξαδέλφια για τα επόμενα τρία σχολικά έτη. Ποια στρατηγική να επιλέξει;
Έργο των ομάδων εργασίας
Πόσο πιθανό είναι ο Ευάγγελος Α.  να θεωρήσει εκ των προτέρων, ότι τα δύο ξαδέλφια χρειάζονται «ειδική μεταχείριση»; Επιλέξτε μία από τις απαντήσεις:  πολύ,  λίγο,  καθόλου.
Πόσο πιθανό είναι τα δύο ξαδέλφια να αντιμετωπίζουν τον Ευάγγελο Α.  με  καχυποψία; Επιλέξτε μία από τις απαντήσεις:  πολύ,  λίγο,  καθόλου.
Πόσο πιθανό είναι ο Ευάγγελος Α.  να δείξει τη δυσαρέσκειά του προς στα δύο ξαδέλφια; Επιλέξτε μία από τις απαντήσεις:  πολύ,  λίγο,  καθόλου.
Πόσο πιθανό είναι, τα δύο ξαδέλφια να θεωρήσουν ότι ο Ευάγγελος Α. είναι δυσαρεστημένος και ότι δεν πρόκειται να τους βάλει καλούς βαθμούς; Επιλέξτε μία από τις απαντήσεις:  πολύ,  λίγο,  καθόλου.
Πόσο πιθανό τα δύο ξαδέλφια να πιστεύουν ότι ο Ευάγγελος Α. δεν πρόκειται να τους καταλάβει και από την άλλη ο Ευάγγελος Α. να πιστεύει ότι τα δύο ξαδέλφια είναι άξια των επιλογών τους και δεν τους αξίζει τίποτε καλύτερο; Επιλέξτε μία από τις απαντήσεις:  πολύ,  λίγο,  καθόλου.
Συζητήστε και προτείνετε στον Ευάγγελο Α., μια καλή στρατηγική για το ζήτημα με τα δυο ξαδέλφια. Ένας/μία εκπρόσωπος της ομάδας σας θα εκφράσει αυτή την καλή στρατηγική στην ολομέλεια.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *