Επανορθωτική Δικαιοσύνη: Ένας οδηγός εφαρμογής για τα σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Eνημέρωση Nέα Εγχειρίδια-Άρθρα

Η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Πέλλας, στο πλαίσιο λειτουργίας του Συμβουλευτικού Σταθμού Νέων (Σ.Σ.Ν.), διοργάνωσε διήμερο σεμινάριο στην Έδεσσα, στην Αριδαία και στα Γιαννιτσά, για εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων, με θέμα «Διερευνώντας τη βία στο σχολείο». Συμμετείχαν 108 εκπαιδευτικοί οι οποίοι σχημάτισαν έξι (6) ομάδες των 15-21 μελών. Το διήμερο αυτό σεμινάριο για κάθε ομάδα, ήταν βιωματικού χαρακτήρα, με κύριες εκπαιδευτικές τεχνικές τη «μελέτη περίπτωσης» και την «εργασία σε μικρές ομάδες» και με εισηγητές τον Αθανάσιο Μπαζούκη, υπεύθυνο του Σ.Σ.Ν. και τον Κωνσταντίνο Κιουρτσή, εθελοντή συνεργάτη του Σ.Σ.Ν. Οι έξι αυτές διήμερες ομαδικές συναντήσεις πραγματοποιήθηκαν κατά το χρονικό διάστημα Μαϊου-Ιουνίου 2013.

Στο σεμινάριο προτάθηκε η εφαρμογή μη τιμωρητικών μεθόδων Επανορθωτικής  Δικαιοσύνης για τη διαχείριση συγκρούσεων μεταξύ μαθητών του σχολείου. Βεβαίως η μη τιμωρητική μέθοδος, θα πρέπει να αποτελεί επιλογή του σχολείου και να εντάσσεται στον γενικότερο νομικό πλαίσιο λειτουργίας του σχολείου.

Ο οδηγός που επισυνάπτεται, περιέχει πληροφορίες για την εφαρμογή της Επανορθωτικής  Δικαιοσύνης και σχεδιάστηκε για να παρέχει στο προσωπικό των σχολείων του Illinois / USA τις πρακτικές στρατηγικές εφαρμογής της  Επανορθωτικής  Δικαιοσύνης. Για την ανάπτυξη αυτού του οδηγού συνεισέφεραν  επαγγελματίες  διαφόρων ειδικοτήτων, κυρίως Νομικοί ανηλίκων και εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Ήδη πολλές σχολικές μονάδες του Illinois έχουν ενσωματώσει την Επανορθωτική Φιλοσοφία στους κώδικες πειθαρχίας τους.

Οι στόχοι αυτού του οδηγού είναι:

• Να παρουσιάσει  τις έννοιες της Επανορθωτικής  Δικαιοσύνης και της Επανορθωτικής  Πειθαρχίας.

• Να προσφέρει νέα εργαλεία που μπορούν να μειώσουν τον σχολικό αποκλεισμό και τη δικαστική διευθέτηση προβλημάτων του σχολείου.

• Να προσφέρει τους τρόπους ώστε το σχολείο να είναι ικανό αφενός να αποτρέπει τη σύγκρουση και αφετέρου – όταν υπάρξει σύγκρουση – να αποκαθιστά  τις σχέσεις των άμεσα και έμμεσα εμπλεκομένων στη σύγκρουση.

Ο οδηγός αυτός είναι διαθέσιμος στη διαδικτυακή θέση  http://www.icjia.state.il.us/public/pdf/BARJ/SCHOOL%20BARJ%20GUIDEBOOOK.pdf